פולהאם באנגליה חדרה בישראל

מחר (2/3) יחגוג פרדי פלומן יום הולדת 24. אמנם הקריירה שלו התחילה רק לפני שבע שנים, אבל בתקופה כל כך קצרה הוא הספיק לעבור כמה טלטלות והתהפכויות ברמה והספיק לשחק בנבחרת צרפת עד גיל 18 עם תומא למאר ואנתוני מרתיאל, אבל במקום לשחק עם מרתיאל הוא מסתפק בלשחק נגד אחיו הבוגר ,ז'והאן מרתיאל, שמשחק באשדוד.

את תחילת הקריירה שלו ערך במועדון נעוריו, לאנס הצרפתית אליה הגיע מסן דני קוסמוס בו שיחק עד גיל 13 ונחשב לכישרון גדול. משחק הבכורה שלו בלאנס היה ב-5/10/12 בליגה השנייה בצרפת בניצחון 1:0 נגד ניור, פלומן שיחק 15 דקות ולא כבש. שער הבכורה של פלומן היה בליגה השנייה בצרפת באותה עונה, פלומן שיחק לאורך כל המשחק נגד קלרמונט פוט, השער הגיע בדקה ה-15 במצב של 1:0 ללאנס, קלרמונט השוותה את התוצאה והמשחק הסתיים בתוצאה 2:2, זה היה השער היחיד שלו בעונה.

פלומן (שמאל) במדי לאנס

בקיץ 2013 חתם פלומן לשלוש שנים עם אופציה לעונה נוספת, במועדון האנגלי פולהאם ושיחק בקבוצת הפיתוח של המועדון. החתימה במועדון הכדורגל האנגלי הייתה אמורה להקפיץ את רמתו, אבל בדיעבד זה היה אסון. הוא לא ידע את השפה והיה בודד מאוד, אבל קרוביו אומרים שהוא לא מתחרט על הצעד שלקח. את משחק הבכורה שלו ערך נגד רדינג עד 21, פולהאם ניצחה 2:1 בתום המשחק. שער הבכורה בקבוצת הפיתוח של פולהאם היה נגד ליברפול עד 23, השער נכבש בדקה 33 ועזר לפולהאם לנצח 2:1. פלומן זומן פעמיים למשחקי פולהאם הבוגרת בגביע ה-FA מול נוריץ' ושפילד יונייטד, בשני המשחקים נכנס כמחליף ולא כבש. בעונת 2014/15 כבש הצרפתי שבעה שערים וצמד ראשון בקריירה.

פרדי בפולהאם (דיילימייל)

בקיץ 2015 חזר פרדי לליגה השנייה בצרפת, והושאל לרד סטאר. ההתאקלמות של הצרפתי ברד סטאר לא הייתה טובה. הוא כבש רק שני שערים ופתח חמש פעמים בסך הכל בהרכב. חזרתו למקום ממנו הגיע יכלה לעשות לבחור הצרפתי טוב, אבל גם כאן הוא כשל והתחיל את מסע ההתדרדרות שלו.

מי יודע מה היה קורה אם היה מבשיל עוד קצת בצרפת… (ALLEZREDSTAR)

אחרי תקופת ההשאלה ברד סטאר, התדרדר פלומן עד הליגה השלישית בצרפת למועדון סדאן. בסדאן הוא כבש רק שני שערים. אם הוא חשב שהעונה הזאת בסדאן הייתה הגרועה ביותר, שום דבר לא הכין אותו לעונה הבאה בקווילי רואן בליגה השלישית ובהמשכה גם לקבוצת המילואים של המועדון הצרפתי. עונת 2017/18 הייתה העונה הגרועה ביותר של פלומן. בעונה זאת הוא פתח רק פעם אחת בהרכב ולא כבש בכלל שערים. פלומן ראה את הקריירה שלו ככישלון, אבל אז הגיע ההצעה מישראל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בקיץ 2018/19 הגיע פלומן לישראל להתרשמות ראשונית בחדרה. משחק אחד נגד אחי נצרת, הספיק לניסו אביטן להבין שמדובר בכישרון גדול. בגלל ששהה תקופה בקנדה, ידע ניסו אביטן צרפתית, דבר שעזר לו להחתים את פלומן. פלומן הגיע לחדרה במשכורת מצחיקה של כ-5,000 דולר לחודש בגלל שלא היה לה הרבה לתת, היא הייתה עולה חדשה לליגה ורוב הסגל שלה היה אותו סגל שרץ כבר שנתיים ברציפות מליגה א' לליגת העל. פלומן המליץ לאביטן להביא את חברו טאפוקו שהוזמן למבחנים ולבסוף חתם בקבוצה הקטנה ונהפך בעצמו לזר טוב ובולט בארץ הקודש. אל ליגת העל הגיעה חדרה מהמקום השני והייתה מאחורי הפועל תל אביב. רבים ציפו מחדרה ליפול כמו כפר סבא בעונה הקודמת, אבל אחרי שישה מחזורים ברציפות בהם לא הפסידה והייתה ממוקמת גם במקום הראשון, הם נחשבו להפתעת העונה, למרות שהעונה הייתה רק בתחילתה. אביטן אמר שאם היה מסתכל רק על הסטטים שלו מהעונות הקודמות לא היה חושב אפילו על להביא אותו. חוסר השערים רדף אותו גם לחדרה בה כבש רק ארבעה שערים (מתוך 16 משחקים). אחרי משחק בגביע הטוטו אחד האוהדים אמר לו שאם יבקיע קצת יותר הוא ישחק ברמות הגבוהות ביותר, פלומן לא אהב את ההערה והוא השיב לו בטון גבוה שהוא משחק כדורגל בשביל הכיף שלו והוא לא מרוכז רק בלכבוש שערים.  בחדרה פלומן היה נהדר ובלט מאוד בליגה שלנו, ראו בו יכולות אדירות, הכתירו אותו לזר הטוב בארץ והיללו אותו בכל מקום. שליטה מצויינת בכדור, טכניקה מעולה, ראיית משחק והיכולת הטובה לעבור שחקנים מאפיינים אותו במיוחד. פלומן לקח את גלגל ההצלה שזרק אליו אביטן בשתי ידיים ונסללה דרכו אל עבר המועדון הגדול בית"ר ירושלים.

עם היכולת הזאת הוא יכול להגיע גם לאירופה (הפועל חדרה האתר הרשמי)

אחרי שבלט מאוד בליגה הישראלית, לא מעט קבוצות התעניינו בקיצוני הנהדר. גם חברו הטוב שהגיע איתו, טאפוקו, בלט מאוד ושניהם היו אמורים ללכת לבית"ר. אחרי שכבר סיכמו על ההעברה והחליפו ביניהם טיוטות של החוזים, אלונה ברקת – בעלת הפועל באר שבע, הרימה טלפון לאורן גולן והציעה הצעה שאי אפשר לסרב על טאפוקו, והצליחה לגנוב אותו מבית"ר ברגע האחרון. לבסוף פלומן חתם לבדו בבירה לשלוש וחצי שנים בסכום של חצי מיליון דולר. לפני שהגיע השוו אותו לז'ורז'יניו ואמרו שהוא לא יהיה טוב כמו שהיה בחדרה, בדיוק כמו ז'ורז'יניו שאהב לכדרר בסכנין ובקבוצה גדולה לא הצליח לעשות את זה בצורה טובה. בחלון ההעברות של ינואר פלומן הגיע כחלק ממסע רכש גדול שביצע חוגג שכלל בתוכו את: סילבסטר (השאלה), וודוץ, בניון, אנאן וקינדה הגיעו ביחד עם הצרפתי והרימו מחדש את הקבוצה שהייתה במצב נוראי והפלייאוף העליון היה בגדר חלום. אבל כנראה שחלומות לפעמים מתגשמים, עם פלומן בית"ר הצליחה לעשות שינוי והפלייאוף כבר לא נראה כמו עוד חלום משוגע. כבר בהזדמנות הראשונה שניתנה לו הוא הוכיח למי שזלזל בו שהם טעו. נגד קריית שמונה הצרפתי היה מעורב בהתקפות הצהובים שחורים ואיים מספר פעמים כאשר חתך לכיוון האמצע ובעט עם הימנית. במבחן הגדול שלו מול המוליכה, מכבי תל אביב, נראה שהצרפתי לא עמד בלחץ ואיבד כדורים רבים, כשסוף סוף הגיע למצב נייח, בעט בצורה מרושלת. המשחק השלישי נגד אשדוד היה נקודת האור של פלומן, עם שער בכורה מרהיב מרחוק בדיוק כמו שהוא אוהב, חתיכה מאגף שמאל אל עבר הרחבה ובעיטה אדירה עם הרגל הימנית. גם בשבוע הבא נגד בני יהודה, פלומן הראה יכולות מצויינות והוסיף בשער. במבחן השני שלו נגד באר שבע הוא היה פשוט נהדר. כל נגיעה שלו בכדור הייתה מלאה ברגש. אחרי שנכשל מחוץ לטדי, הוא הוכיח בגדול מה הוא שווה. אחרי התקרית של בוזגלו עם השופט, נענש על שלושה משחקים ודווקא לשלושת המשחקים הכי קריטיים שיקבעו אם בית"ר תוכל להתמודד בפלייאוף העליון, או תצטרך להסתפק בפלייאוף התחתון. במשחקה האחרון של בית"ר ירושלים פלומן היה זה שהוצב במקום בוזגלו בכדי לנסות להשלים את החסר. נראה שכרגע הרבה מונח על הכתפיים של הרכש הנוצץ שלאט לאט הופך להיות שחקן המפתח של הקבוצה. אם ייתן תפוקה טובה ויצליח למלא את מקומו של בוזגלו, נראה את בית"ר ירושלים אולי גם בפלייאוף העליון. ניר קלינגר היה חכם לפתוח את פנקס הצ'קים ראשון ולקנות את הכוכב הנהדר הזה. אחת מהיריבות של בית"ר על מקום בפלייאוף העליון היא הפועל חדרה, מי שבעצם "הצילה" את פלומן. מגמת השערים של פלומן בבית"ר השתפרה ואחרי עונות חלשות מאוד מבחינת הכיבוש, פלומן כבר עם שני שערים בארבע הופעות.

"לפלומן יש עומצות אדירות, הוא יהיה שחקן מוביל." נאמר על פלומן בבירה (עמוד הפייסבוק הרשמי של בית"ר ירושלים)

מחר (שבת 2/3) יצאו פלומן ובית"ר ירושלים לנתניה למשחק נגד היהלומים שמתמודדים השנה על מקום באירופה. הגנת הצהובים חזקה מאוד, ובשילוב עם דני עמוס הנהדר, לפלומן יהיה קשה להטעות את ורגוץ והויבך כמו שעשה במשחק נגד אשדוד, ויצטרך לבעוט יותר מרחוק או לנסות לשלוח שחקנים אל עבר הרחבה.

מחזור 25 בליגת העל

יום שבת (2/3):

16:00: מכבי חיפה – בני סכנין

18:00: בני יהודה – עירוני קריית שמונה

18:20: מ.ס אשדוד – מכבי תל אביב

יום ראשון (3/3):

19:00: הפועל רעננה – הפועל חדרה

20:30: הפועל תל אביב – מכבי פתח תקווה

יום שני (4/3):

21:00: הפועל באר שבע – הפועל חיפה

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort