עוד שבת של כדורגל נהדר בבונדסליגה

עוד מחזור בליגה הגרמנית חלף לו ועוד מחזור עומד להתחיל. כמו בכל שבוע אנחנו כאן עם הנתונים, החדשות התוצאות והציפיות לקראת המחזור ה – 20 של הבונדסליגה. נתחיל עם מצב הטבלה: במעלה הטבלה אין שינוי כאשר בדומה למחזור הקודם את המקום הראשון מאיישת דורטמונד, שנמצאת בפסגה מאז תחילת העונה ודרסה במחזור הקודם את האנובר החלשה 5 – 1. מתחתיה, בפער של 6 נק' נמצאת באיירן, שמגיעה למחזור הזה כאשר מאחוריה ניצחון בית גדול במשחק חלש מול שטוטגארט (4 -1). במקום השלישי עם 39 נק' נמצאת בורוסיה מנשנגלדבאך שבניגוד לבאיירן הציגה כדורגל מצויין אך השיגה ניצחון קטן (וחשוב) מול אאוגסבורג במבצר הביתי, ה"בורוסיה – פארק" (2 – 0). במקומות הרביעי והחמישי נמצאות לייפציג ופרנקפורט בהתאמה עם 34 ו -31 נק' לכל אחת. בתחתית הטבלה אין שינוי גם כן כאשר את שני המקומות האחרונים מאיישות נירנברג והאנובר עם 11 נקודות לכל אחת. מעליהן, במקום ה -16 שטוטגארט עם 14 נקודות, במרחק נקודה אחת מאאוגסבורג אשר נמצאת בדרך הבטוחה אל מתחת לקו האדום.

במוקד המחזור: באיירן ודורטמונד. כאמור, שתי הקבוצות ניצחו ובגדול במחזור הקודם אך לשתיהן צפויים משחקים מאתגרים. נתחיל עם דורטמונד: חניכיו של לוסיאן פאברה דרסו את האנובר האומללה עם שיתוף פעולה נהדר בין השחקנים. המשחק התנהל בצורה מאוזנת יחסית עם יתרון קל לדורטמונד משער של אשרף חאכימי הנהדר במחצית הראשונה, אך בדקה ה – 60' האנובר התחילה להתפרק; בזה אחר זה כבשו מרקו רויס, מאריו גצה, רפאל גריירו ואקסל ויטסל בעוד האנובר עומדת חסרת אונים אל מול המכבש הצהוב-שחור. הסוד של השוורצגלבן הוא הגיוון בסגל שבא לידי ביטוי במיוחד במשחק האחרון, עם חמישה כובשים שונים. בדורטמונד של עונת 18/19 לכל שחקן יש תחליף מה שמצד אחד נותן למאמן עומק בספסל ומרגיע את החשש מפציעות (כמו שראינו במשחק מול לייפציג בו דורטמונד ניצחה למרות החוסרים בסגל) ומצד שני יוצר תחרות עזה בסגל בין כל השחקנים שמעלה את כולם לגבהים חדשים. במשחק האחרון דורטמונד הוכיחה לנו שכשהיא באמת רוצה היא חסרת מעצורים, אבל זה לא תמיד פשוט "לרצות" וזה המכשול העיקרי העומד בפני דורטמונד כרגע, שתתייצב למשחק חוץ מול איינטרכט פרנקפורט הנהדרת (יום שבת ב – 16:30). בשבוע שעבר כתבתי פה שהמשחק בין ורדר ברמן לפרנקפורט יהיה משחק מרתק, והנה המשחק הסתיים עם תיקו 2-2 מותח, משחק שוטף ובעיקר שערים נהדרים כמו השער של יוהאנס אגשטיין הצעיר, שהצליח להיכנס לרחבה, להיחלץ משלושה שחקנים ולבעוט לפינה הימנית במבצע אישי מעורר השתאות. ללא ספק אחד משחקני העתיד של גרמניה.

גיוון זה שם המשחק – שחקני דורטמונד חוגגים (הפייסבוק הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

בשבוע שעבר דיווחתי כאן כי במידה והאנובר תפסיד את המשחק מול דורטמונד יהיה זה משחקו האחרון בתפקיד של מאמן הקבוצה, אנדרה ברייטנרייטר (על המחזור שהיה והמחזור שיהיה בבונדסליגה, 25.1.19). והנה, כיממה לאחר התבוסה המשפילה פוטר ברייטנרייטר ובמקומו מונה תומאס דול שחזר לגרמניה לאחר שנים של נדידה בין קבוצות ברחבי העולם. כתבים ברחבי העולם הרימו גבה לנוכח הצעד שנקט מרטין קינד, בעלי האנובר ואחד האישיויות השנואות בכדורגל הגרמני: האנובר אמנם נמצאת מתחת לקו האדום מזה זמן רב, אך עדיין במרחק ניצחון אחד מהמקום ה – 16 המוביל למבחני ירידה. בנוסף, ניצחון/תיקו מול דורטמונד לא היה תרחיש ריאלי מלכתחילה ואולי היה צריך לבחון את ברייטנרייטר במשחק אחר, לאו דווקא מול המועמדת הבכירה לאליפות. כך או כך האנובר תארח במחזור הקרוב את פרוייקט השיווק מלייפציג (יום שישי, 21:30), עם מאמנה החדש שאמר:"זה הזמן להחזיר את תחושת האופטימיות; לא בסיסמאות אלא בעבודה קשה. זה חשוב שהבחורים יתחילו להאמין בעצמם יותר" והוסיף כי לדעתו האנובר "ברמה של הבונדסליגה, אני לגמרי משוכנע בכך".

מאמן האנובר החדש תומאס דול – מונה בחופזה או שדווקא יביא שינוי? (DW)

גם לבאיירן צפוי משחק לא פשוט: הבאוורים אמנם הביסו את שטוטגארט במחזור הקודם, אך לא מדובר פה במשחק גדול של באיירן אלא פשוט בעונה מזעזעת של שטוטגארט אשר כאמור נמצאת במקום ה – 16 המוביל למבחני ירידה, ובמרחק של 3 נק' מהקו האדום. הסטטיסטיקה מדברת בשם עצמה: לשטוטגארט ההתקפה הגרועה בליגה עם 15 שערי זכות בלבד וההגנה השנייה הגרועה ביותר עם 42 שערי חובה. משחק אחרי משחק שטוטגארט מחמיצה הזדמנויות, ונראה ששום דבר לא הולך לחבורה של מרקוס וינצירל שתארח את פרייבורג במחזור הקרוב (יום ראשון, 19:00). ובאשר לבאיירן, הבאוורים יצאו למשחק חוץ מאתגר מול באייר לברקוזן (יום שבת, 16:30) שממשיכה להתחזק עם 3 – 0 נהדר על וולפסבורג בחוץ במחזור הקודם. למען האמת, לברקוזן הראתה שיפור עוד בסוף הסיבוב הראשון לאחר פתיחת עונה נוראית ופיטורי הייקו הרליך ומינויו של פטר בוס לתפקיד מאמן הקבוצה רק חיזקו את הוורקסלף שהיו כפסע מניצחון מול בורוסיה מנשנגלאדבאך לפני שני מחזורים ובמחזור האחרון הצליחו להביא לידי ביטוי את היכולת המשופרת שלהם.

שחקני לברקוזן לאחר הניצחון על וולפסבורג במחזור הקודם (הפייסבוק הרשמי של באייר לברקוזן)

ובאשר לבורוסיה מנשנגלדבאך, במחזור הקודם היה אפשר לראות שינוי חיובי אצל הסייחים, שנראה כי הפנימו את הביקורת מהמשחק מול לברקוזן בתחילת הסיבוב השני. כאמור, הקבוצה של דיטר הקינג ניצחה את אאוגסבורג 2-0 כאשר רק החמצות נוראיות ובמיוחד אלו של איברהימה טראורה מנעו מהשחורים-לבנים-ירוקים ניצחון גדול יותר. הסטטיסטיקה של מנשנגלדבאך במגרשה הביתי עומדת 12 נצחונות ביתיים רצופים המהווים שיא מועדון (!). בשבוע האחרון הסתובבו שמועות על מעבר של אלאסן פלאה, החלוץ הצרפתי המצויין שהגיע אל מנשנגלדבאך בקיץ ונחשב לאחד מהרכשים המוצלחים של העונה, לליגה הסינית. לא עבר זמן רב ומקס אברל, המנהל המקצועי של הסייחים, שם סוף לשמועות ואמר שפלאה לא ימכר בקרוב וכי הוא חשוב למימוש היעד של סיום העונה במקום המוביל לליגת האלופות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
אלאסן פלאה (הפייסבוק הרשמי של בורוסיה מנשנגלאדבאך)

במחזור הקרוב גלאדבאך תתארח בגלזנקירכן למשחק מול שאלקה (יום שבת 19:30) שסיימה את חלון ההעברות בצורה סוערת למדי עם החתמתם של הבלם ג'פרי ברומה בן ה – 27 ושל החלוץ הצעיר ראבי מאטונדו בהשאלה ממנצ'סטר סיטי. מנגד עבדול רחמן באבא שנמצא בדעיכה בתקופה האחרונה עזב לסטאד ריין מהליגה הצרפתית.

משחקי המחזור הקרוב (20) בבונדסליגה:

האנובר 96 – ר.ב. לייפציג, יום שישי, 21:30

הופנהיים – פורטונה דיסלדורף, יום שבת, 16:30

באייר לברקוזן – באיירן מינכן, יום שבת, 16:30

איינטרכט פרנקפורט – בורוסיה דורטמונד, יום שבת, 16:30

הרטה ברלין – וולפסבורג, יום שבת, 16:30

נירנברג – ורדר ברמן, יום שבת, 16:30

שאלקה – בורוסיה מנשנגלדבאך, יום שבת, 16:30

אאוגסבורג – מיינץ, יום ראשון, 16:30

שטוטגארט – פרייבורג, יום ראשון, 19:30

מוזמנים לכתוב בתגובות מהו משחק המחזור שלכם ולמה

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort