יום הולדת ללואיס המילטון

לואיס קארל דייווידסון המילטון נולד ב-7 בינואר 1985 הוא נהג מרוצי מכוניות בריטי המתחרה עבור קבוצת מרצדס באליפות פורמולה 1. הוא זכה בחמש אליפויות נהגים בפורמולה 1 בעונות 2008, 2014, 2015, 2017 ו-2018.

 

 

המילטון הוא הנהג השחור הראשון המתחרה בסבב. בעקבות זכייתו באליפות הראשונה, הוא הפך לנהג הצעיר ביותר שזכה בתואר (ב-2010 הקדים אותו סבסטיאן פטל) והוענק לו תואר אבירות מידי מלכת אנגליה. בשנת 2006 הוא זכה באליפות ה-GP2 האירופאית.

Hello magazine

קריירה

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שנים ראשונות

המילטון נולד בעיר סטיבנייג' בהרטפורדשייר, בריטניה, לאב ממוצא גרנדי ולאם אנגליה. הוא החל להתחרות במרוצי הקארטינג בגיל שמונה. כשנתיים לאחר מכן, בגיל עשר, זכה המילטון באליפות בריטניה. בעקבות זאת, הוזמן המילטון לאירוע סוף עונת המרוצים של השבועון הבריטי לספורט מוטורי Autosport. באירוע, ניגש המילטון לרון דניס (מבעלי קבוצת מקלארן) והודיע לו כי יום אחד יתחרה עבור קבוצתו בתור נהג באליפות הפורמולה 1. דניס הבטיח לו לעקוב אחרי ההתקדמות שלו ואכן, שלוש שנים לאחר מכן, כשהסתבר כי המילטון הוא בין המצטיינים במרוצי הקארטינג, החתים אותו רון דניס על חוזה ארוך טווח במסגרת תוכנית של הקבוצה שנועדה לקדם נהגים צעירים בעלי פוטנציאל.

 

ב-2002 השתתף המילטון לראשונה בסבב רציני יותר, סבב הפורמולה רנו הבריטי. שנה לאחר מכן, הוא זכה באליפות בסבב זה. הוא גם השתתף במספר מרוצים בפורמולה 3. ב-2003, התחרה המילטון בסבב האירופאי של פורמולה 3 וזכה באליפות זו ב-2005. בעקבות כך, עבר להתחרות ב-2006 בסדרת ה-GP2 הנחשבת לסדרה השנייה בטיבה אחרי הפורמולה 1 (הסדרה החליפה את סדרת הפורמולה 3000 שהייתה קיימת עד לשנתיים קודם לכן). המילטון זכה באליפות.

תחילת הקריירה. Grand Prix 247

פורמולה 1

2007-2012: מקלארן

ב-2007, הצטרף המילטון כנהג מן המניין לקבוצת מקלארן במסגרת סבב הפורמולה 1. הקבוצה החתימה באותה השנה את אלוף העולם של השנתיים האחרונות פרננדו אלונסו והמילטון הוגדר כנהג שני וכתקווה של הקבוצה לעתיד. אולם הופעותיו בעונה זו הפתיעו את עולם המרוצים, כולל בקבוצתו שלו. המילטון סיים את המרוץ הראשון בפורמולה 1 בחייו במקום השלישי. במירוץ החמישי, שהתקיים בקנדה, זכה בפול פוזישן הראשון ולאחר מכן רשם גם את ניצחונו הראשון בקריירה ובמירוץ הבא אחריו רשם ניצחון שני. רצף של תשעה פודיומים נקטע כאשר במהלך מקצי הדירוג לגרנד פרי אירופה(במסלול נורבורגרינג שבגרמניה) נפגע בתאונה. הוא הועבר לבית חולים אך בסופו של דבר חזר, השתתף במירוץ וסיים במקום התשיעי. המילטון הוביל את טבלת הנהגים לאורך רוב העונה, למירוץ האחרון הגיע ביתרון של שבע נקודות על פני קימי רייקונן. טעויות, שנבעו מחוסר ניסיון, הובילו לכך שסיים את המירוץ רק במקום השביעי, מפסיד את האליפות בנקודה לרייקונן. בעקבות הצלחתו הבלתי צפויה, נוצרה במהלך העונה יריבות קשה בינו לבין בן קבוצתו אלונסו, שעזב בסיום העונה ועבר להתחרות בקבוצת רנו.

לאחר סיום העונה נתפס המילטון נוהג במהירות 196 קמ"ש באוטוסטרדה בצרפת ורישיון הנהיגה שלו נשלל.

 

את עונת 2008 פתח המילטון בזינוק מהפול פוזישן ורשם ניצחון במירוץ הראשון. לאחר שני מירוצים איבד את המקום הראשון בדירוג לקימי רייקונן, אך הצליח לשוב ולכבוש אותו לאחר זכייה במונטה קרלו. בשני המירוצים הבאים איבד נקודות רבות והדרדר למקום הרביעי בדירוג. לאורך כל המחצית השנייה של העונה התפתח קרב צמוד עם פליפה מאסה, קרב שהגיע לשיאו ערב המירוץ האחרון. המילטון הוביל את הטבלה בפער של 7 נקודות וידע שעליו לסיים בין חמשת הראשונים על מנת להבטיח את האליפות. שתי הקפות לפני סיום המירוץ נעקף על ידי סבסטיאן פטל וירד למקום השישי כאשר מאסה מוביל במירוץ. המילטון הצליח לבצע עקיפה בפנייה האחרונה, לסיים את המירוץ במקום החמישי ולהפוך לאלוף הצעיר ביותר שזוכה בתואר. בעקבות הזכייה באליפות הוענק להמילטון תואר אבירות מידי מלכת אנגליה.

 

העונה שלאחר הזכייה בתואר לא האירה להמילטון פנים. בתשעת המירוצים הראשונים של עונת 2009 הצליח לצבור רק 9 נקודות, ללא אף פודיום. במחצית השנייה של העונה התגבר קצב צבירת הנקודות עם ניצחון בהונגריה, ניצחון בסינגפור ושלושה פודיומים. את העונה סיים במקום החמישי עם 49 נקודות בלבד. עונת 2010 הייתה רבת תהפוכות עבור המילטון שהצליח לעלות למקום הראשון בדירוג לאחר המירוץ השמיני בעונה בו השיג את ניצחונו השני ברציפות. לאחר מרוץ הונגריה ירד למקום השני לאחר שפרש מהמירוץ, אך שב למקום הראשון מרוץ לאחר מכן, אך בשני המירוצים הבאים נאלץ לפרוש ולא צבר נקודות. את העונה סיים במקום הרביעי.

 

עונת 2011 הייתה בשליטה מוחלטת של סבסטיאן פטל שהוביל את העונה מהמירוץ הראשון, עובדה שגרמה להמילטון להכריז על כך שהמאבק סגור, כבר לאחר שמונה מירוצים. במהלך העונה ניצח בשלושה מירוצים והשיג עוד 3 פודיומים, אך סיים את העונה במקום החמישי. בהרבה מהמרוצים לואיס התנגש עם פליפה מאסה. את עונת 2012 פתח עם שלושה פודיומים רצופים והשיג 45 נקודות, אך בשלושת המירוצים הבאים צבר רק עוד 18 נקודות. הוא ניצח במירוץ השביעי, שהתקיים בקנדה ובהמשך העונה רשם ניצחונות גם בהונגריה, איטליה וארצות הברית, אך מלבד הניצחונות הללו לא הצליח להגיע אל הפודיום עד סיום העונה. בנוסף, במהלך העונה נאלץ לפרוש מחמישה מירוצים ואת העונה סיים במקום הרביעי.

 

2013-הווה: מרצדס

חוסר ההצלחה המתמשך ותחושת מיצוי הובילו את המילטון לעזוב את קבוצת מקלארן. ב-28 בספטמבר 2012 פורסם כי בעונת 2013 יצטרף המילטון למרצדס לאחר שחתם בקבוצה על חוזה לשלוש שנים תמורת שכר של 15 מיליון ליש"ט בשנה. עונת הבכורה בקבוצה החדשה לא הביאה עימה את ההצלחה המיוחלת. הוא סיים את העונה במקום הרביעי כשלזכותו ניצחון בודד וארבעה פודיומים. לקראת עונת 2014 הוחלט על שינוי במנועים בהם ישתמשו הרכבים המשתתפים בתחרות, שינוי שבעקבותיו נטו הפרשנים להמר על מרצדס והמילטון כמועמדים המובילים לזכייה בתואר האליפות. במירוץ פתיחת העונה זינק מהפול פוזישן, אך נאלץ לפרוש עקב תקלה טכנית ברכבו. הוא ניצח בארבעת המירוצים הבאים והוסיף ניצחון וארבעה פודיומים בששת המירוצים לאחר מכן. למרות ניצחונות רצופים באיטליה, סינגפור, יפן, קנדה וארצות הברית לא הצליח המילטון להבטיח את תואר האליפות עד המירוץ האחרון בעונה. במירוץ, שהתקיים באבו דאבי, היה על המילטון להשיג את המקום השני לפחות על מנת להבטיח את התואר. המתמודד על התואר היה בן קבוצתו, רוזברג, שזינק מהפול פוזישן בעוד המילטון זינק מהמקום השני. כבר בזינוק הצליח המילטון לעבור את רזוברג והוביל את המירוץ על לסיומו, ניצחון שהקנה לו את תואר האלפות בפעם השנייה. במיוחד אחרי שרוזברג סבל מתקלה ברכבו שגרמה לו ליפול מהקרב על הניצחון עד למקום ה14 עד לסוף המירוץ.

שלל תארים. Sky sports

המאבק הצמוד בין המילטון לרוזברג נמשך גם במחצית העונה הראשונה של עונת 2015. בתשעת המירוצים הראשונים בעונה השיג המילטון חמישה ניצחונות וארבעה פודיומים, אך הפער עמד על 17 נקודות בלבד. המירוץ בהונגריה היווה את נקודת המפנה בתחרות בין השניים – בתחרות זו סיים המילטון במקום השישי ורוזברג במקום השמיני. הפעם הראשונה מאז תחילת עונת 2014 שהמילטון מסיים מרוץ ולא מגיע לפודיום. לאחר המירוץ הזה הצליח לרשום חמישה ניצחונות בשישה מירוצים, דבר שהבטיח לו את תואר האליפות שלושה מירוצים לפני סיום העונה.

 

בשנת 2015 דורג כספורטאי העשיר ביותר בבריטניה עם הון המוערך ב-88 מיליון לירה שטרלינג.

 

עונת 2016 נפתחה ברצף של ארבעה ניצחונות של רוזברג, שהגדיל בהתמדה את הפער מהמילטון. רצף הניצחונות נקטע לאחר שבגרנד פרי הספרדי התנגשו השניים זה בזה ופרשו מהמירוץ. המילטון התאושש מהתאונה ובמירוץ הבא ניצל טעות של הצוות הטכני של דניאל ריקארדו ורשם את ניצחונו הראשון בעונה. המילטון המשיך לצמצם את הפער מהמקום הראשון כשניצח גם במירוץ הבא, שהתקיים בקנדה, בעוד רוזברג מסיים במקום החמישי. הפער נפתח מחדש לאחר שבאזרבייג'ן היה זה רוזברג שניצח והמילטון שסיים במקום החמישי. המילטון ניצח את המירוצים באוסטריה ובריטניה, בעוד רוזברג מסיים רביעי ושני. לאחר סיום המירוץ בבריטניה התברר שרוזברג נעזר בצוות הטכני על מנת לפתור תקלה בגיר, דבר שעלה לו בהפחתת 10 שניות מזמנו וירידה למקום השלישי. את המקום השני במקומו תפס מקס ורסטאפן. אחרי עשרה מירוצים עמד הפער על נקודה אחת בלבד לטובת רוזברג. ניצחון שלישי ברציפות בהונגריה העניק להמילטון את ההובלה באליפות והוריד את רוזברג למקום השני, אך שלושה ניצחונות רצופים של הגרמני דחקו את המילטון למקום השני. הפער גדל לאחר ניצחון נוסף בגרמניה, אך 4 ניצחונות בחמשת המרוצים הבאים נתנו לרוזברג יתרון של 33 נקודות. המילטון ניצח את כל ארבעת המרוצים שנותרו עד לסוף העונה, אך הפסיד את התואר לרוזברג שסיים במקום השני באותם המרוצים

 

עונת 2017 נפתחה בניצחון של פטל. המילטון השווה את מספר הנקודות לאחר ניצחון בגרנד פרי סין, אך איבד אותו לאחר מרוץ אחד. היחסים המתוחים עם פטל הגיעו לשיאם בגרנד פרי אזרבייג'ן לאחר שהגרמני התנגש בכוונה ברכבו של הבריטי. המילטון, שזינק מהפול פוזישן, נאלץ לעצור במהלך המרוץ על מנת להחליף קסדה ואיבד את היתרון לדניאל ריקארדו, שניצח את המרוץ. זינוק מהפול פוזישן בגרנד פרי איטליה, הפול פוזישן ה-69 בקריירה, שבר את שיאו של מיכאל שומאכר. ניצחון במרוץ סימן את נקודת המפנה בעונה והעלה, לראשונה בעונה, למקום הראשון. שלושה ניצחונות בארבעת המרוצים הבאים הגדילו את הפער בפסגה בעקביות. בגרנד פרי מקסיקו סיים במקום התשיעי, המיקום הנמוך בעונה, אך הדבר הספיק על מנת להבטיח זכייה באליפות הנהגים בפעם הרביעית

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort