70 שנה מלאו לנער – על המתאגרף האגדי ג'ורג' פורמן

אחד המתאגרפים הגדולים בהיסטוריה חוגג היום 70 שנים להולדתו, והכוונה ב"גדולים" היא במלוא מובן המילה, הרי לא לחינם הוא מכונה Big George. אפילו אם איגרוף הוא לא בדיוק הענף המועדף עליכם, סיפור על קריירה של אגדת ספורט כלשהי, הוא תמיד משהו ששווה להכיר, במיוחד אם מדובר על אלוף העולם פעמיים והמתאגרף המבוגר ביותר שזכה אי-פעם בתואר במשקל כבד (בגיל 45).

מדובר ב-100 ק"ג של עוצמה ואופי, שסיפקו לעולם הספורט והאיגרוף בפרט לא מעט רגעים שיזכרו לעד. לא כל מתארגף מתחיל את הקריירה בניצחון, המון חוששים לפתוח ברגל שמאל ולפשל, אך אצל ג'ורג פורמן הפחד לא היה קיים כלל – כבר בגיל 20 לא עניינו אותו סיפוריי רגל שמאל, כי הוא החל את הקריירה במלוא העוצמה עם יד ימין, כשבסיבוב השלישי הפיל את דונלד וואלהיים בניו-יורק וקבע נוקאאוט בקרבו הראשון אי פעם כמתאגרף מקצועי. מזל של מתחילים? לא ממש. בשנתו הראשונה כמקצוען פורמן התאגרף ב-12 קרבות, 11 מהם סיים בנוקאאוט.

בגיל 25, מאזנו כבר עמד על 40 ניצחונות מתוך 40 קרבות, מתוכם 37 בנוקאאוט – בלתי מנוצח. ג'ורג' פורמן היה ידוע בעיקר הודות לימנית האימתנית שלו, ורבים ראו בו בעל מכת האיגרוף החזקה ביותר בהיסטוריה, שהגן בהצלחה פעמיים על תואר אלוף העולם. באותה העת פורמן נחשב למתאגרף הגדול ביותר בכל הזמנים, עד שהתחרש אחד הקרבות הגדולים בעולם האיגרוף שלימים זכה לכינוי "רעם בג'ונגל", בו פגש פורמן את לא אחר מאשר מוחמד עלי. לאחר קרב צמוד ושמונה סיבובים אינטנסיבים, הביס עלי את פורמן שכשל בזירה והתמוטט. הוא הצליח להתאושש ולקום על רגליו, אך השופט עצר את הקרב וקבע הפסד ראשון בקריירה המפוארת של ג'ורג פורמן.

מוחמד עלי חובט בפניו של פורמן, רגע משמעותי (Morrison Hotel)

שלוש שנים לאחר מכן, הפסיד פורמן קרב נוסף שהוכרע ע"י השופטים לאחר 12 סיבובים נגד ג'ימי יאנג. בסיום הקרב בחדר ההלבשה, פורמן סיפר כי חווה מכת חום והיה על סף מוות. הוא הוסיף וסיפר שהיה במקום דמוי גיהנום והתחנן לעזרה, תוך כדי שהאל מצווה עליו לשנות את התנהלות שגרת חייו כמתאגרף אלים. לאחר המקרה פורמן נטש את האיגרוף והפך לנוצרי מאמין, ובמשך עשור שלם חי חיי דת ואף הפך לכומר בכנסייה משלו בעיר יוסטון.

לאחר עשר השנים, בגיל 38 כשהוא במשקל 120 ק"ג, החליט ג'ורג פורמן לשוב פעם נוספת לזירת האגרוף למרות הטענות שחזרה לזירה בגיל כזה מבוגר הינה שגיאה ועל כך חווה פקפוקים מלא מעט אנשים. את קרבו הראשון פתח פורמן בסערה שניצח בנוקאאוט טכני, וב-7 השנים הבאות חיבר פורמן מעל 25 ניצחונות תוך כדי שמפתיע רבים ומראה ביצועים מרשימים בזירות השונות. בגיל 45 ההשקעה והסבלנות השתלמו לו כשמייקל מורר – אלוף העולם בן ה-26 הסכים להתמודד מולו, ובפני פורמן עמדה ההזדמנות שכל כך חיכה לה – להחזיר לידיו את תואר האלוף. הקרב המסקרן אכן קרה ב-1994 בלאס וגאס, כשמורר כמובן הגיע כפייבוריט המובהק, אך Big George הגיע נחוש להוכיח לעולם כולו שגם אחרי גיל ה-40 האפשרות להיות מתאגרף מקצועי קיימת, ואולי אפילו אלוף העולם. "תוכל לגרום לכל דבר שרק תרצה להתממש" אמר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

פורמן עלה לזירה כשהוא לבוש באותם המכנסיים האדומים שלבש לפני כ-20 שנים באותו הפסד ראשון ומפורסם למוחמד עלי. סוכנו של מורר כתב באוטוביוגרפיה שלו שממש נבהל כשזיהה את המכנסיים. "הם הצביעו על כך שמדובר באדם שמתמודד עם עברו ולא בורח משדיו. חששתי, מי שמסוגל להתמודד כך עם האמת הוא מסוכן". הקרב החל כשמורר הרענן בן ה-26 מנחית חבטות כבדות על גופו וראשו של פורמן בן ה-45 שבקושי מצליח להשיב אש, אך למרות המצב סירב לסגת לאחור. כך המשיך הקרב, סיבוב לאחר סיבוב, כשבנתיים ניקוד השופטים הולך כולו לטובת מורר, משמע הדרך היחידה בה פורמן יוכל להביס את מורר היא בנוקאאוט. בתוך הסיבוב העשירי, הצליח פורמן לשחרר שמאלית אל תוך פרצופו של מורר ומיד לאחר מכן את אותה ימנית אימתנית. הקהל התפוצץ, מורר קרס, ובאותו הרגע הפך ג'ורג פורמן לאלוף העולם המבוגר ביותר באיגרוף בכלל ופרט במשקל כבד.

ג'ורג' פורמן מביט באלוף העולם לשעבר – מייקל מורר (YouTube)

זהו סיפור על ספורטאי שהאמין שהיעוד היחיד שלו בחיים הוא אך ורק איגרוף. סיפור על אדם בעל אופי מיוחד שיכל למצוא המון סיבות לוותר, ולמרות דעתם של אחרים, בחר להאמין בעצמו, להעז, ולהתמודד מול השד שליווה אותו במשך 20 שנים בקרב על הכל או כלום. זהו סיפור על אלוף עולם.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort