אליפות זאת לא מילה גסה

לקראת חזרתה של ליגת העל בכדורגל

 

ביום שבת זה מתחיל, ליגת העל בכדורגל יוצאת לדרך עם המשחק בין אלופת המדינה מכבי ת"א לבין בני סכנין (17:45).

רגע לפני שמתחילה רשמית עונת 2015-2016 יצאנו לבדוק האם הצהובים יטיילו בדרך לעוד אליפות או שיש להן מתחרות רציניות על התואר? ומה עם העולות החדשות? האם יצליחו לשרוד?

מכבי ת"א: (מיקום בעונה שעברה: 1)

מכבי תל אביב של העונה שעברה שוב נהנתה מחוסר תחרותיות בליגה והשיגה לעצמה אליפות די קלה שנסגרה כמעט סיבוב שלם לפני סוף הליגה. הקפטן שרן ייני עזב לחו"ל, מהראן ראדי חיזק דווקא את היריבה על התואר וקרלוס גארסיה ירד בכושר. לכן הגיעו שחקני הרכש שנכנסו לעמדות ה"בעייתיות". שלומי אזולאי תפס את מקומו של ראדי אם כי ממש לא בטוח שזה יהיה בהרכב. אלי דסה חזר למועדון בו גדל כדי לסתום את החור שהשאיר הקפטן לשעבר, אולי העובדה שדסה יהיה שחקן הקבוצה שמגנה על התואר יצליח לפלס את דרכו לנבחרת, נראה בהמשך. טל בן חיים הבלם שב גם הוא הביתה כדי לחזק את ההגנה ועל כל התזמורת הזאת ינצח סלבישה יוקאנוביץ' שבינתיים מתקשה קצת (ההפסד במלטה, איבוד תואר ראשון העונה לק"ש). אם מכבי יחד עם הקפטן החדש זהבי תתפוס את הקצב הרגיל שלה,  לליגה יהיה מאוד קשה להדביק את הפער, אבל בהיעדר מס' 9 איכותי (בן בסט לא נמצא בתוכניות) יהיה קשה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הגיעו: סלבישה יוקאנוביץ' (מאמן), טל בן חיים, אבי ריקן, שלומי אזולאי, אלי דסה, שון גולדברג (חזר מהשאלה)

באו לשדרג, דסה ואזולאי. (צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
באו לשדרג, דסה ואזולאי. (צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)

 

עזבו: שרן ייני, ראדה פריצה, גאל מרגוליס (השאלה), ברק לוי (השאלה), מהראן ראדי

תחזית אופטימית: מה שרץ טוב כבר כמה שנים ממשיך, אליפות פחות קלה מהעונה שעברה כי היריבות התחזקו אבל עדיין, אליפות.
תחזית פסימית:
אף אחד לא יגיד את זה במכבי כבר בשלב כל כך מוקדם של העונה אבל הם בטוחים שהם זוכים באליפות רביעית רצופה. אם זה לא קורא זה ייחשב ככישלון, אנחנו נהמר על מקרה קיצוני בו מכבי תסיים "רק" שלישית וגם זה באמת אם שום דבר לא יילך להם.

הפועל ת"א: (מיקום בעונה שעברה: 8)

אחרי עונה מזעזעת בסיומה הקבוצה מצאה את עצמה מחוץ לפלייאוף עליון הגיע אמיר כבירי והחליט לעשות ריסטרט למועדון. במהלך הפגרה כמעט כל יום ראינו שחקן מצטלם עם חולצה אדומה עם הכיתוב "I Am Hapoel" והשאלה המתבקשת היא כמה זמן ייקח לקבוצה חדשה לגמרי להתגבש והאם לא יהיה מאוחר מדי עד שזה יקרה. סוגייה נוספת היא האם לא הלכו בצד האדום על יותר מדי כמות ופחות איכות ועל השאלה הזו נוכל לענות רק בסוף העונה כי פוטנציאל לאדומים יש.

הגיעו: ססאר מנדיונדו (מאמן), בן רייכרט, אריאל הרוש, שמואל שיימן, עופר ורטה, מיחאי פינטילי, קלאודיו בומבה, איסו ליננגה, לוקאס וינטרה, ליביו אנטאל, עומרי אלטמן, איאד אבו-עביד, אדי גוטליב, בן אלגרבלי, גיא גומברג, צליל חתוכה, עומרי שקל, ניר לקס (חזר מהשאלה), סיראז' נסאר, רוי רונן, רז יצחק, אייל דנין

עזבו: שי אבוטבול, אפולה אדל, לוקאס סאשה, תום אלמדון, מתן אוחיון, ליאור לוי, אברהם צ'קול, משה אוחיון, עוביידה חטאב, ישראל זגורי, יורגן קולין, שון גולדברג, שון מלכה, אמידו באלדה, שלומי אזולאי

תחזית אופטימית: זה אמנם יישמע דימיוני אבל אם לשפוט לפי כישרון נטו להפועל תל אביב יש סגל שחקנים שמסוגל לקחת אליפות, בעיקר אם הזרים יתבררו כבינגו.
תחזית פסימית:
עוד עונה שהולכת לפח אבל במתכונת של "הרוע במיעוטו" השנה לומדים ומסיימים מקום שישי, שנה הבאה הפאזל הזה יהיה יותר מחובר.

אחד הזרים שאמורים לתת את הטון, קלאודיו בומבה בבכורה שלו בהפועל. (צילום: הפייסבוק הרשמי של קלאודיו בומבה)
אחד הזרים שאמורים לתת את הטון, קלאודיו בומבה בבכורה שלו בהפועל. (צילום: הפייסבוק הרשמי של קלאודיו בומבה)

בני יהודה ת"א: (מיקום בעונה שעברה: 1 בלאומית)

הקבוצה שרמסה את הליגה הלאומית בתחילת העונה, קרטעה לקראת סיומה ובכל זאת עלתה מהמקום הראשון מגיעה לליגת העל ללא שינויים משמעותיים בסגל. השחקנים הצעירים של המועדון שהעלו אותו לליגת העל מגיעים מחושלים ובתוספת האיקס פאקטור תיירי דובאי אמורים להיות מספיק טובים כדי לתקוע יתד בליגה הראשונה בארץ

הגיעו: אלמוג בוזגלו, רז מאיר, תיירי דובאי

עזבו: נס זמיר בר אהרוני

תחזית אופטימית: מקום 7. קצר ולעניין.
תחזית פסימית:
קריסת מערכות וירידה חזרה ללאומית, יהיה מאכזב אם זה יקרה אבל בלי רכש לא קל לשרוד.

מכבי חיפה: (מיקום בעונה שעברה: 5)

"אולי הפעם". זה משפט שבצד הירוק של חיפה אומרים כבר כמה שנים טובות, מאז האליפות האחרונה. חומר השחקנים איתו מגיע רוני לוי לעבוד הוא איכותי ביותר אבל עדיין חסר שם משהו כדי לקבוע שזאת קבוצה שתתמודד על האליפות. הרבה מאוד יהיה תלוי באיתי שכטר כי למרות שנקודות זכות שיצר לעצמו במהלך הקרייירה בליגת העל החצי עונה הקודמת בירוק הייתה מזעזעת עבורו ואין ספק שהספסול בנאנט תרם לחוסר בטחון של החלוץ המוכשר.

הגיעו: רוני לוי (מאמן), מארק וליינטה, ניקולה דרינצ'יץ', סאן מנחם, אופיר קריאף, איסמעיל ריאן (חזר מהשאלה), שחר הירש (חזר מהשאלה), שובל גוזלן (חזר מהשאלה), עטאא ג'אבר (חזר מהשאלה), עיאד חבשי (חזר מהשאלה)

עזבו: רובן ראיוס, מיצ'ל, מדו קמארה, אברהם פאס, שמואל שיימן, עידן ורד, ויאם עמאשה, אמיר אדרי, שון וייסמן (השאלה), עלא ג'אפר (השאלה), גוסטבו בוקולי (פרש)

תחזית אופטימית: ניצול מעידה של מכבי ת"א יחד עם מיצוי מלוא הפוטנציאל של הסגל שווה תואר אליפות
תחזית פסימית:
לא נורא תמיד יש את שנה הבאה, לפחות העונה יהיה אירופה.

בוקולי הפורש "מוריש" לאופיר קריאף את החולצה המחייבת עם המספר 7. (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)
בוקולי הפורש "מוריש" לאופיר קריאף את החולצה המחייבת עם המספר 7. (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

הפועל חיפה: (מיקום בעונה שעברה: 12)

יואב כץ היה בטוח שקבוצתו תרד ללאומית בעונה הקודמת ומסע משחקים מטורף בפלייאוף השאיר את האדומים ליגה.  הסגל אמנם נחלש מעט אבל עדיין מדובר בשחקנים שלא אמורים למצוא את עצמם בליגה הלאומית. אם יצליחו להימנע משערוריות כגון איחור משכורות ומחסור בתנאים,  האדומים ימצאו את עצמם אמנם בחלק התחתון של הטבלה אבל בלי חשש ממשי לירידה.

הגיעו: חנן ממן, ברונו פיניירו, תומר סוויסה, עלי חטיב, אנס דאבור, הילאל מוסא, יוסי דורה, עאהד עזאם, מיקי יאזו, אלי אלבז (חזר מהשאלה)

עזבו: חמדי סליחי, טוסיין ריקטס, רועי שוקרני, אור אוסטוינד, סטיבן כהן, מהראן אבו ריא, עומר ורד

תחזית אופטימית: מקום 9. למקרה שרוצים מעבר לזה יש להשקיע ברכש.
תחזית פסימית:
הגיליוטינה של העונה  שעברה מצליחה "להוציא להורג" את המועדון האדום, נתראה בימי שישי בלאומית.

עירוני ק"ש: (מיקום בעונה שעברה: 2)

אל תתנו למיקום של ק"ש להטעות אתכם, הקבוצה החביבה מהצפון לא באמת איימה על האליפות של מכבי ת"א והעונה הם נחלשו עוד יותר. למרות זאת עדיין אי אפשר להספיד את קבוצתו של סלאח חסרמה שאם תשאף מהווינריות של מאמנה יכולה לקרוא שוב תיגר על מכבי ת"א וחבורת הצמרת.

הגיעו: סלאח חסארמה (מונה למאמן), לואיס גוטיירס, ברונו קוניה, אור אוסטוינד, עידו אקסברד, דניאל בורחל, רועי שוקרני, אלי בלילתי (חזר מהשאלה)

עזבו: רועי קהת, שיר צדק, מינדאונגס פאנקה, טובארנו פינאס, רוג'רס קולה, שמעון אבוחצירא, גל מאיו

תחזית אופטימית: שוב מקום שני
תחזית פסימית:
כשאוזל המזל ולא נפתח הכיס יחד עם התחזקות משמעותית של הקבוצות מסביב אל תתפלאו למצוא את הבייבי של שירצקי בקושי נכנסת לפלייאוף עליון.

בני סכנין: (מיקום בעונה שעברה: 7)

בני סכנין דוגמא נהדרת למועדון שבקושי שורד כלכלית אבל את הלב והנשמה של שחקניו אי אפשר לקחת. רכש נוצץ מגיע רק אם יש תורמים חביבים שמשקיעים לטובת המועדון ובכל זאת נציגת המגזר אף פעם לא מתבזה בליגה הבכירה בישראל. בעונה שעברה מכבי חיפה סיפקה כמה כשרונות צעירים שהיו הבסיס להצלחת המועדון והעונה הם אינם נמצאים. יהיה קשה מאוד לשחזר הישגים ויכולת טובה במצב הנוכחי.

הגיעו: אברהם פאס (חזר מהשאלה), ויאם עמאשה, אלדר חסנוביץ', ז'אורז'יניו, ספואן זועבי, צחי אליחן, שלומי אזולאי

עזבו: מוחמד גדיר, מוחמד כליבאת, יוסף אבו לאבן, איסמעיל ריאן, עיאד חבשי, עטאא ג'אבר

תחזית אופטימית: כנגד כל הסיכויים, שוב מקומות 6-8
תחזית פסימית:
קיים מצב הזוי בו בני סכנין יכולה לרדת ליגה זה אמנם לא אמור לקרות כי יש שם שחקנים מספיק טובים כדי לשרוד אבל כבר ראינו קבוצות שהתרסקו למרות הסגל שהיה להן.

הפועל כפר-סבא: (מיקום בעונה שעברה: 2 בלאומית)

כפר סבא מגיעה לליגת העל כדי להישאר (זאת לפחות התוכנית). האם יצליחו ליישם אותה? לא בטוח אבל רכש לא רע יש שם בצד הירוק של השרון בעיקר בכל מה שקשור לצמד שהגיע ממכבי ת"א קהינדה את צ'יבוטה שרק בזכותם עפולה שרדה את הלאומית בעונה שעברה.

הגיעו: לנרי קהינדה, דינו שקוורץ, הוגו לופס, מאוויס צ'יבוטה (השאלה), יאניס פפאדופולוס, אורי שטרית, בן רהב

KEHINDE
ללא ספק שדרוג נהדר, קהינדה במדי כפר סבא. (צילום: הפייסבוק הרשמי של לנרי קהינדה)

עזבו: איתי טואף, אורן ניסים, סמיר עבד אלחי, ברנקו מיכאילוביץ', בן בן שושן, בן וייצמן

תחזית אופטימית: מקומות 10-12. בשביל עולה חדשה זה לא רע.
תחזית פסימית:
כמו שאומרים-העיקר ההשתתפות (וחזרה ללאומית)

מכבי נתניה: (מיקום בעונה שעברה: 9)

עוד קבוצה שכבר כמה שנים לא מצליחה להתייצב כלכלית אבל בזכות זה אנחנו זוכים לראות כשרונות צעירים על במת ליגת העל. קאיודה אמנם עזב אבל הסגל של נתניה מלא בשחקנים שרק מחכים שיתנו להם את המפתחות להוביל.

הגיעו: אנדריי מישנקו, מילאן סמיליאניץ', איבן ווקוביץ', בארי חמזה,אמייה טגה, טל איילה, ברק לוי (השאלה), גאל מרגוליס (השאלה), משה לוגסי, עומר ורד, עומר בוארון זאב חיימוביץ', ישראל זגורי

עזבו: אריאל הרוש, איאד אבו-עביד, לארי קאיודה, כריסטיאן סארגי, גבי ג'יורג'יו, עומר צלישר, רן רול, אור ברוך, אורי שטרית, עמית בן שושן

תחזית אופטימית: אם הזרים בינגו ואם טל איילה, גאל מרגוליס וברק לוי ממצים את מלוא הכשרון שלהם, יחד עם השלד הקיים אפשר גם להגיע לפלייאוף עליון ואפילו לחלום על אירופה.
תחזית פסימית:
נתניה לא תרד. אבל מקום 10-12 אינו מכבד ממש את המועדון.

הפועל רעננה: (מיקום בעונה שעברה: 10)

הפועל רעננה שורדת יפה מאוד בליגת העל בעיקר בזכות הגנה קשוחה וברק בחלק הקדמי. הבעיה העיקרית היא שאותו ברק (טוני נוואקמה בעונה שעברה) כבר לא במועדון. יהיה קשה מאוד לשרוד ככה והשאלה המתבקשת היא עד כמה תהיה התלות באליס בקאי האלבני ועד כמה הוא יוכל לספק את הסחורה.

 

הגיעו: אליס בקאי, יובל שבתאי, אחמד שעבאן, יוסף אבו לאבן

עזבו: טוני נוואקמה, משה אבוטבול, גיל בלומנשטיין, יואב ג'רפי, שובל גוזלן, יוגב לרמן, יקיר שינה

תחזית אופטימית: מבטיחים לכם שאף אחד ברעננה לא יתבאס אם הם שוב יסיימו מקום עשירי
תחזית פסימית:
נציגה אחת פחות מהשרון בליגת העל

מכבי פ"ת: (מיקום בעונה שעברה: 6)

בתחילת העונה שעברה כולם הספידו את מכבי פ"ת אבל הם הצליחו להגיע לפלייאוף עליון בזכות החלק האחורי. הסגל של פ"ת לא ממש השתנה ועל כל שחקן שזעזב הגיע אחד אחר די דומה ברמה. האם יצליחו העונה לעשות כמה צעדים קדימה ולהגיע לאירופה? ככל הנראה שלא כי שאר הקבוצות התחזקו אבל יהיה שווה לעקוב אחרי המועדון הזה בעיקר בשביל התצוגות של הבלם בן ה-20 עומר דנינו שעושה את העבודה בצורה הכי שקטה שיש.

הגיעו: מינדאנגאס פאנקה, קסאבייה תומא, אליסון דוס סנטוס, מור שקד, מוחמד כליבאת, עודד גביש, דור חוגי, דודי טויטו

עזבו: בריאן גרזיצ'יץ', דדי בן דיין, דניאל דימוב, איבן הרצג, מרואן קבהה, רועי דיין, תומר אלבז, אלמוג אוחיון, דוד סולארי, יניב שגיא, ליאור ברטקובסקי

תחזית אופטימית: אותו מיקום כמו בעונה שעברה-6.
תחזית פסימית:
8-11. מצב שבו באפריל אפשר ללכת לים כי לרדת לא ירדו, לאירופה לא יעלו. אולי נראה כמה שחקני מחלקת נוער מקבלים דקות שזה מבורך.

הפועל עכו: (מיקום בעונה שעברה: 11)

מסע ההחלצות הרואי של המועדון מגבעת נפוליאון מנע ירידה וודאית בסוף העונה שעברה גם הרבה בזכות התרסקות של מ.ס. אשדוד והתעוררות מאוחרת מדי של הפועל פ"ת. העונה באותם התנאים מינוס דודו גורש אדי גוטליב ואמיר האדזיץ' יהיה לעכו כמעט בלתי אפשרי לשרוד, אבל זה גם מה שאמרו עליהם עונה שעברה והם הוכיחו אחרת.

הגיעו: ירון הוכנבוים (מאמן), דני עמוס, דור כוכב (השאלה), שון וייסמן (השאלה), שמוליק מלול, ליאור לוי, בר אביטן, עדנאן זהירוביץ', בוריס קופיטוביץ', גור ג'אן, סמואל גילמור

עזבו: דודו גורש, אדי גוטליב, שניר משען, דניאל בורחל, רז שטיין, יוסי דורה, אמיר אבו ניל, אמיר האדזיץ', יאניס פפאדופולוס, אמייה טגה

תחזית אופטימית: 10-12. באמת, אי אפשר לבקש מהם יותר מזה.
תחזית פסימית:
היורדת הראשונה לעונה 2015-2016.

בית"ר ירושלים: (מיקום בעונה שעברה: 4)

כמה עוד אפשר לדבר על המועדון המדובר ביותר במדינה. כשרון צעיר שסחף את הקבוצה לאירופה בעונה שעברה יחד עם כל הסיר לחץ הרגיל של ירושלים בתוספת בעל בית לא החלטי וכותרות כל יום בעיתונים לגבי כל נושא אפשרי. עם כל זה בית"ר ירושלים אמורה להתמודד, אה כן, וגם עם העובדה שנחלש לה הסגל משמעותית בעמדות הבעייתיות, בעיקר בהגנה. אבל בית"ר כמו בית"ר היא הדבר הכי לא צפוי שיש, כמו ששלומי אזולאי מצא את עצמו כ"תגלית העונה" יכול להיות שהשפן הראשון שדראפיץ' ישלוף יהיה זה שיאזן את בית"ר ירושלים ויביא לה תוצאות טובות.

הגיעו: סלובודאן דראפיץ' (מאמן), חסוס רואדה, דובב גבאי, פאבלו דה לוקאס, ולאד מוראר, ניסו קפילוטו, נס זמיר, לירוי צעירי, שניר משען, אורי מגבו, דניאל אסקלינג

עזבו: שלומי אזולאי, אלי דסה, ססאר ארסו, ליביו אנטאל, זאב חיימוביץ', שמוליק מלול, חנן ממן, תומר סוויסה, בן מלכה, אופיר קריאף, בן רהב

תחזית אופטימית: ללא שינוי, שוב מקום 4 שכמו בעונה שעברה בזכות זכייה של מישהי ממקומות 1-3 בגביע המדינה יעלה את הירושלמים לאירופה.
תחזית פסימית:
טביב, "לה פמיליה", סגל שנחלש, מאמן שלא הוכיח את עצמו בקבוצה גדולה בליגת העל. כל זה יוצר תבשיל שמוריד את בית"ר לפלייאוף התחתון.

הפועל באר-שבע: (מיקום בעונה שעברה: 3)

מצד אחד אם להסתכל על התמונה הכללית של השינויים בסגל של המועדון אז הוא התחזק, בן שהר, טוני נוואקמה, שיר צדק. אם להיכנס לנושא בצורה פרטנית אז לא בטוח שאפשר לקחת אליפות עם שוער בן 35 שמעולם לא שיחק במועדון שהתמודד בצמרת. מה שיכריע את העונה של באר שבע יהיה כמובן החלק ההתקפי הנוצן ואם ההגנה בראשותו של ויליאם סוארס תחזיק מעמד אולי דווקא באר שבע תהיה זו שתסיר את "קללת האצטדיון החדש"

הגיעו: ברק בכר (מאמן), שיר צדק, דודו גורש, טוני נוואקמה, בן שהר, מהראן ראדי, מתן אוחיון, בן תורג'מן (חזר מהשאלה)

עזבו: אוסטין אג'ידה, טומיסלאב פאיוביץ', דובב גבאי, דודי טויטו, דור מלול, סיראז' נסאר

תחזית אופטימית: כל מי שרוצה לשלוח אותנו לאבחון פסיכיאטרי מוזמן לעשות זאת אבל לברק בכר יש סגל שמסוגל לקחת אליפות בסיטואציה מסויימת.
תחזית פסימית:
מקום רביעי נחשב ככישלון? תגידו אתם.

 

הימורים לקראת סוף העונה:

 

אלופה: מכבי תל-אביב (כן שוב היא, אנחנו נשמח לתחרותיות האמת)

עולות לאירופה: מכבי תל-אביב, מכבי חיפה, הפועל באר שבע ומחזיקת הגביע (נהמר על ק"ש)
יורדות:
עכו ורעננה

שוער העונה: ולדימיר סטוייקוביץ'

תגלית העונה: עומר דנינו

יהיה תגלית העונה? דנינו בתחילת העונה שעברה. (צילום: הפייסבוק הרשמי של עומר דנינו)
יהיה תגלית העונה? דנינו בתחילת העונה שעברה. (צילום: הפייסבוק הרשמי של עומר דנינו)


שחקן העונה:
ערן זהבי

מאמן העונה: ברק בכר

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort