קונטנדרית חדשה?

מילווקי באקס, אולי הקבוצה המפתיעה ביותר העונה ב-NBA, נכון לכתיבת שורות אלה המזאן שלה עומד על 9-2 וכולל שמונה ניצחונת רצופים. בעונה שעברה לאחר עשרה משחקים לבאקס היו רק ארבעה ניצחונות, פחות מחצי ממה שיש להם העונה. אז יש הסבר לתופעה הזו? התשובה בוודאי שכן.

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

הקיץ של מילווקי די עבר מתחת לראדר של רוב האנשים, למרות שהבאקס התחזקו הצורה די מרשימה בקיץ. זה התחיל עם ההחתמה של מייק בודנהולצר, מאמן סופר מוכשר שזכה במאמן העונה בעונת 2014/15 לאחר שהצעיד את אטלנטה לראשות המזרח עם 60 ניצחות למרות סגל די בינוני, כשבחמישייה פתחו שמות לא גדולים כמו קייל קורבר ודאמרה קרול. ההחתמה של  "קואץ' באד" היא שונה קצת מהחתמה של מאמן טוב בקבוצה אחרת וזאת כיוון שהמאמנים האחרונים של מילווקי היו לא טובים בלשון המעטה. ג'ייסון קיד שאימן אותם במשך ארבע עונות לא הצליח במיוחד וגם לא המחליף שלו, ג'ו פרונטי שכנראה לא יאמן קבוצת NBA נוספת בקריירה שלו. לאחר ההחתמה של בודנהולצר מילווקי חיזקה גם את הסגל, עם וטרנים כמו ברוק לופז וארסן אליאסובה והרוקי, דונטה דיוויצ'נזו.

1. ברוק לופז- אין עוררין על כך שהחוזה של ברוק לופז הוא גניבה ענקית של הבאקס. סנטר עם 18 נקודות בממוצע בקריירה, עם הופעת אול סטאר ועונות של 20+ נקודות וכל זה תמורת 3.4 מיליון דולרים, מה שנקרא שוד לאור יום. יחד עם זאת, לופז מביא הרבה יותר מנקודות לבאקס, ערך המוסף שלו היא היכלות שלו לקלוע מבחוץ. לופז קולע ב-38% נהדרים מעבר לקשת בכמעט 7 (!) ניסיונות למשחק. רק בשביל לסבר את האוזן (או העיינים במקרה שלו) הבאים אחריו (עם פחות מ-5 נסיונות למשחק ) הם טאונס, הורפורד, יוקיץ' ואמביד.

לופז, תוספת כוח אדירה (nba.com)

2. ארסן אליאסובה. את החוזה של אליאסובה אני פחות אוהב, עם מעל 7 מיליון דולר לעונה למשך שלוש העונות הקרבות, עבור שחקן שכבר בן 31 זה לא אידאלי. בכל זאת, התרומה של אליאסובה לקבוצה היא מעל ומעבר למצופה. כמו לופז, גם אליאסובה הוא קלעי שלשות מדופלם, עם 39% מעבר לקשת מה שתורם רבות לריווח. בשונה מלופז, הטורקי החדש של מילווקי לא פותח בחמשייה, אלא מתופקד בתור האיש השישי, הסוקרר מהמספסל אם תרצו. עם כמעט 10 נקודות למשחק אליאסובה הוא שחקן ספסל חשוב במערך של הבאקס, תוסיפו ליכולות ההתקפיות הלוו 6.7 ריבאונדים למשחק שמציבים אותו שני בקבוצה מאורי יאניס כמובן ותקבלו חיזוק משמעותי לספסל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

3. דונטה דיוויצ'נזו. הרוקי המפתיע של הבאקס. השוטינג גארד נבחר רק במקום ה-17 בדראפט האחרון וכבר מראה ניצוצות של יכולת התקפית משובחת. עם 7.8 נקודות למשחק ב-20 דקות לערב, הרוקי ממוקם שביעי בקבוצה בנקודות כשמקידים אותו שחקני החמישייה ואליאסובה. הגארד הצעיר מציג יכולות שמאפיינות את הכדורסל המודרני: קליעה טובה מבחוץ, יכולת לשחק בהגנת חילופים ויכולות עם ובלי הכדור.

אז מה עושה בודנהולצר אחרת?

נתחיל מהשינויים הברורים לעין. קואץ' באד פתר את ההתלבטות של מילווקי בעמדת הרכז והחליט לשחק עם ברוגדון ובלדסו ביחד. הכניסה של בורגדון גרמה למילדטון ויאניס להשלים את המעבר לעמדה אחת למעלה (מידלטון מ-2 ל-3 ויאניס מ-3 ל-4). בחמישייה הזאת אפשר לראות שלבאקס אין שחקן שהוא חור הגנתי, או אפילו פחות ממוצע בפן הזה של המשחק. הכניסה של בורגדון לחמישייה מאפשרת כמה דברים ברורים שבודנהולצר דורש המקבוצות שלו. הראשון הוא הגנת חילופים, יאניס מידלטון ואפילו בורגדון יכולים לשמור על עמדות 1-4, למרות גובהו, בלדסו יכול לשמור על שתי עמדות הגארד, וכך יש לבאקס ארבעה שחקני חמשייה שיכולים להחליף בינהם בהגנה. השיטה ההגנתית של  בודנהולצר לא כוללת רק הגנת חילופים פשוטה, אלא גם לחץ מאסיבי על מנהלי המשחק של היריבה, בורגדון ובלדסו הם שני גארדים טבעיים ובשונה ממילדטון (ששיחק בעמדה 2 במקום בורגדון בעונה שעברה) שניהם יכולים להפעיל לחץ מאסיבי על מנהלי המשחק, במיוחד כשיאניס מחפה עליהם עם מוטת הידיים המדהימה שלו. השיטה ההגנתית של בודנהולצר מציגה שינוי הגנתי לטובה שהמספרים מראים בקלות. הבאקס עלו העונה ממקום 16 למקום 7 בספיגת נקודות ועלו ממקום 25 למקום 9 באחוזים של היריבה לשלוש. דבר שני שהכניסה של בורגדון מאפשרת היא יכולת של כמעט כל שחקן בחמיישה ליצור מצב קליעה. בלדסו בורגדון מידלטון ויאניס מוסרים כל אחד מעל ל-3.5 אסיסטים למשחק, דבר שמאפשר לבאקס לשחק כמעט כמו גולדן סטייט, בדגש על הריצה ומשחק המסירות שמאפשר יותר זריקות ל3. אם כבר זריקות לשלוש, השינוי אולי הכי גדול של מילווקי השנה הוא הקלעים. כל שחקני הרוטציה של הבאקס מסוגלים לקלוע מעבר לקשת, ויחד עם הפריבליגה של הבאקס שיש להם במעדה 5 קלעי נהדר, יאניס יכול לעשות כל העולה על רוחו עם הכדור. כאשר יש לך חמישה שחקנים שיכולים לקלוע מבחוץ, הריווח הוא מקסימלי ויריבה קשה להסתיר חורים הגנה נגד 4 יוצרים עם ריווח מקסימלי. המספרים של מילווקי מראים שההתקפה שלהם אכן ממקססת את עצמה. הבאקס קולעים 120 נקודות בערב (שני ב-NBA), האחוזים שלהם מ3 עומדים על 38% (רביעי ב-NBA),ומהירות המשחק שלהם עומדת על 105 (מקום חמישי ב-NBA) מיותר לציין שאלה שיפורים משמעותיים מבעונה שעברה.

בונדהולצר, שינה את הבאקס (madison)

מה מצפה לנו בהמשך?

לדעתי, הבאקס היא אחת מהקבוצות החזקות ביותר במזרח ואולי אף שנייה עונה, לאור הפתיחה הבינונית של בוסטון ופילדלפיה. לדעתי יאניס (שבחרתי בו ל-MVP של העונה כאן) ימשיך להציג לנו מספרים מפלצתיים, הרייוח המקסימלי יתן לנו במהלך העונה כמה תצוגות ששווה לקום עבורם בלילה, ובפלייאוף אני מאמין שמילווקי תעבר את הסיבוב הראשון בפעם הראשונה מזה 18 שנה (!) מאז 2001, שג'ורג' קארל היה מאמנם.

בדרך ל-MVP? (האתר הרשמי של ה-NBA)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית