זינוק בעלייה

פליפה אנדרסון דוס סנטוס היה הרכש הרכש הגדול של ווסטהאם יונייטד בקיץ האחרון, הפטישים שילמו עברו 40 מיליון אירו ללאציו האיטלקית, כמחצית מהסכום שבוזבז על שחקני הרכש החדשים. אנדרסון, שהגיע ללצאיו כהבטחה גדולה בילה שם חמש עונות מבלי לממש את מלוא הפוטנציאל שלו. אז מדוע ווסטהאם השקיעה בו כל כך הרבה כסף?

כל ההתחלות קשות

את הקריירה החל פליפה אנדרסון בסנטוס, ובאופן סמלי נכלל לראשונה בסגל הקבוצה בדיוק כאשר ניימאר ציין חגיגית את הופעתו ה-100 במדיה באוקטובר 2010. כוכב ברצלונה לעתיד לקח את החבר החדש שצעיר ממנו בשנה בלבד תחת חסותו וכינה אותו "אחי הקטן". זה לא תמיד עזר. במשך יותר משנה התקשה פליפה אנדרסון להסתגל לדרישותיו של המאמן, ואפילו אחרי שקיבל מקום קבוע בהרכב במהלך 2012 הוא גילה חוסר יציבות קיצונית. עם זאת, הסקאוטים לא יכלו להתעלם מהפוטנציאל. מילאן ראתה בו את קאקה החדש וניסתה להחתימו, אבל לאציו היתה נחושה יותר במגעים מפרכים עם הגורמים השונים החזיקו בכרטיסו של השחקן. כאשר העסקה הושלמה בסופו של דבר בקיץ 2013, כשלצאיו שילמה 8 מיליון אירו עבור היכשרון הצעיר.

התחלה לא פשוטה (רסטה אגירונטו)

אז ניימאר ופליפה אנדרסון עזבו את סנטוס במקביל, ומכך קל להבין שהתאקלמותו של הראשון באירופה היתה מהירה הרבה יותר מזו של השני. בעוד הכוכב הגדול של הדור הברזילאי החדש החל לשתף פעולה עם ליאו מסי בקאמפ נואו, פליפה אנדרסון בקושי ראה דשא אצל המאמן אדי ריאה באולימפיקו. הוא הגיע פצוע מלכתחילה, לא השתלב חברתית, פתח בהרכב שבע פעמים בלבד, אף פעם לא השלים 90 דקות, ולא הפנים את ההוראות הטקטיות. למעשה, הוא לא דיבר איטלקית כלל, דבר השקשה מאוד על ההתאקלות שלו באיטליה.

 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הפריצה הגדולה

השנה הראשונה של אנדרסון בלאציו הייתה לא קלה, הוא שיחק רק 13 משחקים בליגה וסיים את העונה עם שער בודד ב-20 משחקים רשמיים בסך הכל. אבל בעונה השנייה הכל השתנה- בדצמבר של אותה עונה, קיבל פליפה אנדרסון סוף כל סוף הזדמנות לפתוח בהרכב במשחק הגביע מול וארזה בגלל הפציעה של אנטוניו קאנדרבה. הוא הבקיע, המשיך עם שער לרשת פארמה בליגה, ומאז הפך להיות בלתי ניתן לעצירה. את ההגנה של אטאלנטה הוא פירק לגורמים, היה בכל פינה במגרש, בישל צמד לקפטן סטפאנו מאורי, והיה צריך להרשית מספר פעמים גם בעצמו בניצחון 0:3. כעבור שבוע יצאה לאציו לסן סירו, ופליפה אנדרסון, שפתח באופן רשמי כקשר ימני, הבקיע צמד דווקא כאשר הגיח מהאגף השמאלי, פעם בימין ופעם בשמאל. בכך באה לידי ביטוי התכונה המופלאה ביותר של הברזילאי, שליטה אבסולוטית בכדור בשתי הרגליים. שחקנים רבים מצליחים לשפר את הרגל החלשה שלהם בזכות אימונים רבים, אך אצל כוכב לאציו מדובר בכישרון טבעי נטו. אין לו כל העדפה באיזו רגל לבעוט ולאיזה כיוון לחתוך, והדבר הופך אותו לסיוט של ממש עבור אלה שצריכים לעצור אותו, מה גם שאיש לא מסוגל להתמודד אתו במהירות.

במשחקו הראשון ב-2015, פליפה אנדרסון בישל פעמיים וכבש בעצמו לרשת סמפדוריה בתצוגה שהותירה את מאמן היריבה סינישה מיכאילוביץ' עם פה פעור. הסרבי השווה במסיבת העיתונאים את ביצועיו של הברזילאי לכריסטיאנו רונאלדו. גם מאמן לאציו סטפאנו פיולי בקושי האמין למראה עיניו ופנטז: "הלוואי שהוא ישחזר את היכולת הזו בדרבי". איזו שאלה? ברור שהוא ישחזר. פליפה אנדרסון עשה קציצות גם מרומא, עם בישול אמנותי למאורי (בימין) ושער כביר בבעיטה שטוחה ממרחק (בשמאל).

עליות ומורדות היו בלאציו (ג'ונתר)

בשלב זה נחתו על הגאון הצעיר שתי מכות בבת אחת. הוא נפצע בברכו באימון, ובמקביל התבשר כי אביו רדף בברזיל במכוניתו אחרי אופנוע על רקע רומנטי. שני כלי הרכב התנגשו בקיר, האופנוען נהרג במקום וכך גם האישה המסכנה שישנה לתומה בתוך הבית. האב הסגיר את עצמו למשטרה והואשם ברצח כפול. אירוע מסוג זה עלול להרוס את החיים לחלוטין, במיוחד לאור העובדה כי השניים קרובים מאוד. הרי שבועות ספורים קודם לכן הקדיש הבן את הצמד מול אינטר לאבא שחגג יום הולדת.

אלא שפליפה אנדרסון היה חזק דיו כדי להמשיך בתנופה אחרי שהחלים ושב למגרשים. ביום ראשון, בססואולו, הרשית הברזילאי בבעיטה מסובבת מקסימה לחיבורים, ואחרי ההפסקה סידר שלושה שערים בטוחים למירוסלאב קלוזה. הגרמני החמיץ פעמיים לפני שנגח פנימה, ולאציו ניצחה 0:3. בואתה עונה פנומנאלית אנדרסון כבש אחד עשר שערים ובישל עשרה נוספים ב37 הופעות בסה"כ.

החזרה מהפציעה ולוזריות המדהימה של לאציו

בעונות שלאחר מכן התקשה אנדרסון להציג את אותה יכולת לאורך זמן. כמו בתקופתו בסנטוס, אנדרסון הציג המון כישרון ומעט עקביות. הוא אונמם קיבל קרדיט גדול ממאמניו וחבריו לקבוצה אך התקשה להציג יכולת גבוהה לאורך זמן. בעונתו האחרונה בלאציו, אנדסון הוכיח שהוא שייך לרמות הגבוהות באמת. רק בדצמבר 2017, לאחר כמעט חצי עונה אנדרסון ערך את ההופעת הבכורה שלו לעונה ההיא, וזאת בגלל פציעה ארוכה שהשביתה אותו לכמעט חצי שנה. מאז שחזר אנדרסון לקח את המושכות בלצאיו ודהר קדימה. 17 שערים+בישולים תרם אנדרסון לקבוצה בפחות מ30 הופעות בכל המסגרות. למרות היכולת הנהדרת שהראה אנדרסון,לאציו סיימה את העונה באכזבה גדולה. ברבע גמר הליגה האירופית פגשה לאציו את רד בול זלצבורג האוסטרית. במפגש הראשון האיטלקים הביסו 4-2 את האוסטרים, כשאנדרסון כבש את השער השלישי בדריבל מדהים על 40 מטרים ושלושה שחקני הגנה. בגומלין הסיפור היה שונה לגמרי: לאציו כבשה ראשונה וזלצבורג השתווה דקה לאחר מכן אך השיויון החזיק עד לדקה ה72. תוך 4 דקות זלצבורג כבשה שלושה שערים לרשת של סרטקושטה ועלתה כנגד כל הסיכויים למפגש מול מארסיי בחצי הגמר. גם בליגה לאציו איכזבה כשמחזור הסיום פגשה את אינטר לקרב ישיר על הכרטיס ללגית האלופות כאשר כל שעלייה לעשות היה לחלץ תיקו באולימפיקו,איצטדיונה הביתי של לאציו. למחצית לאציו ירדה ביתרון 2-1 עם שער של אנדרסון בדקות הסיום של החצי הראשון אבל אז, כמו בזלצבורג, תוך דקות ספורות הכל התפרק. בדקה ה-78 אינטר השוותה ובדקה ה-80 הפכה את התוצאה שהחזיקה את הסיום, וכך לאציו פספה את הכרטיס לליגת האלופות ובמקומו זכתה בכרטיס לליגה האירופית.

ההגעה לפריימיר ליג

אחריי דשדוש בתחתית הליגה, ווסטהאם החליטה לעשות רכש מאסיבי בקיץ- היא הביאה את ווילשר לחזק את הקישור, את דיופ ובלבואנה בכדי לייצב את ההגנה ואת אנדרסון בתור הכוכב הגדול, ההתחלה לא הייתה פשוטה, ווסטהאם הפסידה את ארבעת משחקיה הראשונים העונה והשיגה נקודות לראשונה רק במחזור החמישי- בניצחון 3:1 על אברטון. בשונה מבאיטליה, אנדרסון התאקלם די בקלות באנגליה ובשיטה של פלגריני ומהדקה הראשונה היה ברור מי בעל הבית בווסטהאם. לאחר שלושה עשר משחקים משחקים רשמיים בקבוצה, אנדרסון סגן מלך הבישולים וסגן מלך השערים של הקבוצה ובעל הציון הממוצע הגבוה היותר בקבוצה- 7.3 על פי whoscored.

אין ספק שאנדרסון נראה העונה כמו כוכב, בכל משחק של ווסטהאם כשהכדור ברגליים שלו כולם יודעים שמשהו טוב בדרך. אני מאמין שלאנדרסון יש את הכלים בכדי להצליח ולהיות שחקן מוביל בפריימיר ליג ואם הוא ימשיך ככה, אין סיבה שלא יסחב את ווסטהאם לאירופה עוד העונה.

הכוכב של ווסטהאם העונה (האתר הרשמי של הפריימיר ליג)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort