המחזור ה12 בליגה הצרפתית: איך ליל חזרה למאבקי הצמרת

כדי להבין את גודל ההישג של ליל העונה צריך לחזור לעונה שעברה. ליל שהחלה את העונה בקול תרועה עם מרסלו ביילסה, חוותה עונה מזעזעת, כשם פיטוריו של המאמן הידוע לשמצה, לא הועיל לקבוצה להתרומם, כשאת ההישארות בליגה הם הצליחו להבטיח רק במחזור האחרון ב3-2 מורט עצבים נגד טולוז. אם העונה הקשה לא הספיקה, אוהדי ליל ראו את קבוצתם האהובה מוכרת מכל הבא ליד, כששישה שחקני מפתח עזבו את הקבוצה, וגם מעמדם של השחקנים הנוכחיים לא היה יציב. ובכל זאת כריסטוף גלטייר לא אמר נואש, ובהשקעה זעומה של כ-8 מיליון הוא הצליח לקבץ לקבוצתו מספר כישרונות צעירים וזולים ושאול שחקנים וותיקים שיתרמו ניסיון וקשיחות לקבוצה. עד כה, נראה שגלטייר הצליח הרבה יותר מכפי שהאמין בעצמו.

אז איך בדיוק ליל הפכה לקבוצה החמה של הליגה? רוב הקרדיט הולך לקיצוניים של הקבוצה, ניקולס פפה וג'ונתן במבה, שנכנסו לעונה בקצב שיא. במבה שהגיע בחינם לקבוצה לאחר עונת פריצה במדי סנט אטיין, כבש 7 שערים תוך עשרה משחקים בלבד, שווה לשיא שלו לעונה בודדת אותו הוא קבע בשנה שעברה. אליו מצטרף ניקולס פפה שכמעט ועזב את הקבוצה בקיץ האחרון לקבוצה גדולה יותר, אך לבסוף בחר להישאר בקבוצה כשבינתיים ב11 משחקים בליגה הספיק לכבוש 7 שערים ולבשל חמישה, כשמעבר לכמות השערים העצומה של שלו ושל במבה (למעלה מ70% מכל שערי הקבוצה), הסגנון של שניהם פותח את המשחק לקבוצתם. פפה ובמבה שחקנים טכניים, בעלי משחק מסירות נפלא ונטייה לחתוך למרכז, מה שמפנה שטחים באגף למגנים שעולים ותומכים בהתקפה ללא סוף. הכניסה של פפה ובמבה למרכז יוצרת היתרון מספרי ברור לליל, שמנסה באופן קבוע לנצל זאת בכדי למצוא שחקן פנוי מחוץ לרחבה לבעיטה, או לשם דאבל פסים מהירים ומסירות קצרות שיובילו להכנסת כדור לאחד משחקני ההתקפה לשער קל. השילוב בין שני הקיצוניים הצליח עד כה לסייע לשניהם לשפר את כמות המסירות שלהם למשחק על חשבון דריבלים מיותרים, הם מאיימים על השער יותר, כשהדריבל שלהם מקשה על היריבות להתמודד עם שניהם.

פפה בפוזה אופיינית (קרדיט לMaxppp)

המשחק של ליל לא חף מטעויות, הם בועטים למעלה מ-90% מהבעיטות שלהם מ-16 מטר ומעלה, החלוצים מתקשים לתרום, ואי אפשר לבנות על במבה שימשיך לכבוש כל בעיטה שנייה. למזלם, גם ההגנה של ליל עברה מתיחת פנים רצינית עם הגעתם של פונטה, טיאגו מנדס וצ'ליק בהגנה ביחד עם שקה, ותיאגו מאיה הצליחו לסייע לקבוצה לייצב את החוליה החלשה ביותר בעונה שעברה, כשהקבוצה סופגת פחות משער למשחק, אך עדיין ההתקפה היא זו שמכתיבה את הטון. האם זה יספיק למשחק נגד פריס סן ז'רמן (שישי, 21:45)? כנראה שלא. הפריזאים ממשיכים לטייל בליגה, אמבפה ניימאר וקבאני פשוט מתעללים בכל הגנה שנקלעת לדרכם וקשה לראות כיצד ליל עושה לזה סוף. האם ליל תצליח להפתיע? כנראה שלא, אבל אוהדי הכדורגל הניטרליים בצרפת יחזיקו אצבעות לפפה ובמבה שינסו לפרוץ את המערך הפריזאי ולהשיג ניצחון חמישי רצוף בליגה, וכדי לעקוב אחרי השניים בטרם הם עוברים לתחנה הבאה בקריירה.

ליון- בורדו שבת 18:00
ליון תאלץ להסתדר ללא פקיר ודפאי שאומנם אמורים לשבת על הספסל אך שניהם עדיין מתאוששים מפציעות, כשהיא תקווה שדמבלה, טראורה ואוור ימשיכו לספק את הסחורה בהתקפה. מהצד השני בורדו תמשיך לבנות על שיתוף הפעולה בין קאלו לקאמנו שחוזר מפציעה, אך נדמה כי העומס על הקבוצה כתוצאה מההשתתפות בליגה האירופאית תקשה עליהם לצלוח את המשוכה הזו.

מונפלייה- מארסיי ראשון 22:00
מונפלייה תקווה לשכוח את הנפילה בגביע ולהמשיך בכושר המעולה בליגה, בה היא כבר ברצף של חמישה משחקים ללא הפסד, בעוד מארסיי תנסה לחזור למסלול הנצחונות לאחר הפסד לפריז בליגה ולאציו בליגה האירופית. במארסיי ג'רמן יחזור להרכב לאחר הניסיונות לשחק עם פאייט\ תוביאן כ9 מדומה, כשהשניים ימשיכו לנהל את משחק ההתקפה (אחראים על 15 שערים יחדיו), בעוד אצל מונפלייה דלור ולבורטה ימשיכו להוביל את החוד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
האם הוא שוב יצליח להוביל את מארסיי לניצחון? (skysport)

קן- ראן שבת 21:00
שתי הקבוצות שפתחו את העונה רע והשיגו 5 נקודות בלבד בשש המשחקים האחרונים ינסו לברוח מהתחתית הבוערת. אצל קן תקווה שחוליית ההגנה שלה תצליח להתמודד עם ניאנג וסאר המהירים, בעוד ראן תנסה להפעיל את השניים בעזרת גרנייה שפתח את העונה מעולה.

דיז'ון- נים שבת 21:00
שתי הקבוצות פתחו את העונה בצורה נוראית, כשאף אחת מהן לא הצליחה לנצח בחמשת משחקיה האחרונים. נים תקווה שטאברז ינסה להוביל את הקבוצה לניצחון, כשאצל דיז'ון גילרמה אליווי יקבעו לאספקת כדורים מוצלחת יותר מהקישור שלהם.

ריימס- מונאקו שבת 21:00
אם הייתם מספרים לאוהד מונאקו באוגוסט שהוא הולך להגיע למשחק נגד ריימס כאנדרדוג, הוא כנראה היה מאשפז אתכם בבית משוגעים. מונאקו מגיעה למשחק מהמקום ה19 בלבד ועם חיסורים מפה ועד הודעה חדשה, בעוד ריימס עד כה לא מרשימה בזכות כדורגל גדול אך מגלה יציבות בביתה עם הפסד אחד בלבד, והיא תקווה להמשיך את המומנטום הביתי גם נגד מונאקו.

גם טיילמאנס לא האמין שכך תראה העונה (caughtoffside)

ניס- אמיין שבת 21:00
ניס תקווה לנצל את המפגש מול אמיין כדי לשפר סטטיסטיקות ולברוח לתחתית עם ניצחון שני ברציפות, כשעיקר הפוקוס יהיה על סיינט מקסימין ומריו בלוטלי שחוזר מהרחקה. אמיין לעומת זאת תקווה לנצח את המשחק בכדי להיצמד לניס שרחוקה רק 4 נקודות ממנה כחלק מניסיונה לשרוד את העונה הקרובה בליגה הראשונה, כשגאנסו וגודוס ינהלו את משחקה של אמיין בהתקפה.

שטרסבורג- טולוז שבת 21:00
שטרסבורג לא ירדה מנוצחת כבר חמישה משחקים רצופים והיא תקווה להמשיך את המומנטום נגד טולוז. דה קוסטה ינסה להשוות את שיא השערים שלו בליגה (5 שערים, למול 4 העונה), כשגם איברהימה סיסוקו המוכשר חוזר להרכב לאחר שסיים לרצות את עונש ההרחקה שלו וינסה לסייע לחלק ההתקפי של שטרסבורג. טולוז מהעבר השני תמשיך לבנות על גרדל שיניע את ההתקפה המקרטעת של הקבוצה (פחות משער למשחק).

נאנט- גנגאן ראשון 16:00
נאנט תקווה להמשיך את רצף הניצחונות שלה ולעלות בטבלה, כעם אמילאנו סלה שלא מפסיק לכבוש (עשרה שערים ב21 מצבים כל העונה) וגביאל בוצ'ילה שמנווט את המשחק גנגאן לא אמורה להוות מכשול קשה. גנאגן מנגד תנסה להיחלץ מהמקום האחרון ולהשיג את הניצחון השני שלה העונה, כשהיא תקווה שהעובדה שהיא משחקת טוב יותר בחוץ תבוא לעזרתה.

סנט אטיין- אנז'ר ראשון 18:00
סנט אטיין תנסה לשמור על מקום שמוביל לאירופה, כשהשינוי המרכזי בהרכבה יהיה בהזזתו של חזרי לעמדת הקיצוני בכדי לשלב לואיס דיוני בחוד, כשאת העסק ימשיך לכוון רמי קבלה. מהעבר השני אנז'ר תקווה לשמור על יציבות במשך 90 דקות, דבר אשר היא התקשתה לעשות העונה כשפלאביין טייט אמור להיות המנוע של הקבוצה

המנוע של סנט אטיין (ASSE Twitter)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort