רגל פה, רגל שם

לשחק בשני צידי הדרבי הוא תמיד חוויה, ולא תמיד משהו מקובל בקרב אוהדי קבוצה מסויימת מבין השניים המעורבות. את הקבלת פנים שלואיש פיגו קיבל כשהגיע עם ריאל מדריד לקאמפ נואו אחרי המעבר המתוקשר מבארסה כל אחד זוכר. גם כאן בארץ ה-"ברכות" לכיוונו של ערן זהבי מצד הקהל האדום של ת"א אחרי שעבר לשחק בצהובות עדיין צרובות במוח של כל אוהד ואוהד ואלו רק דוגמאות קטנות.

אם הזכרנו כבר את ברצלונה וריאל מדריד, אז המפגש הטעון ביניהן, ה-"קלאסיקו", הוא היריבות הגדולה ביותר בספרד. קצת צפונה משם, בארץ הבגטים, הקרואסונים והשמפניות, "העתיקו" את הכינוי למפגש הטעון ביותר שהכדורגל המקומי יכול לתת. נא להכיר: "לה קלאסיק", המפגש בין פ.ס.ז' לאולימפיק מארסיי.

משחק חם וטעון, אוהדי הקבוצות עשו לא מעט בלאגאן לאורך השנים (טוויטר)

לכל אלו שבטוחים שזו יריבות עתיקת ימים, הנה לכם ספויילר קטן ובעיטה חזרה למציאות. היריבות ביניהן החלה רק בשנות השמונים (פ.ס.ז' הוקמה רק בשנות השבעים) והסיבה לכך הייתה בעיקר בגלל רצון להוכיח מי המועדון מספר אחד בצרפת. מארסיי העשירה והמעוטרת יותר רצתה להמשיך את רצף ההצלחות שלה, בזמן שפאריז נקנתה על ידי גוף תקשורת עשיר מאוד ורצתה לתת את האלטרנטיבה. המפגשים בין הקבוצות הסתיימו בלא מעט מקרי אלימות ואף הגיעו למצב בו קהל חוץ אינו מורשה להגיע למשחקים של היריבה כדי למנוע קטטות המוניות מחוץ לאצטדיון (ואף בתוכו). אבל אנחנו כאן לא בשביל לדבר על אלימות אלא על כדורגל. הכירו את השחקנים הגדולים ביותר שלבשו את מדי שתי הקבוצות כשבסך הכל היו 49 כאלה לאורך ההיסטוריה.

הרשימה לא מתייחסת רק לסדר גודל השם של השחקן אלא גם עד כמה תרם לאריז, מארסיי או שתיהן ביחד ו/או היה דמות מרכזית בקבוצות הללו ובליגה. אם כך, מי שלא נכנסו לרשימה כלל הם:  ז'אן-לואי לאונטי, ז'אן-פייר דוליאני, ז'אן-פייר טוקוטו, איליה פאנטליץ', פראנסואה בריסון, קלוד לוויץ, תיירי לורי, מארסל דה פאלקו, דניאל שווארב, וויליאם עייאש, ברנאר פארדו, בנואה קואה, קסאבייה גראוולן, סיריל פוז'ה, פסקאל נומה, קאבה דיאווארה, אנדרה לואיז, פאבריס פיורז, פבריס אבריאל, ג'אמל בלמאנדי, ברונו נ'גוטי, ז'רום אלונזו, פלוריאן מוריס, ז'אן-פייר דסטרומל, מישל נ'גום, פטר לוקסן, אדואר סיסה, חאטם בן עארפה ולסאנה דיארה (שאולי ישחק ביום ראשון במדי פריז מול מארסיי).

כמעט ונכנסו (11-20)

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

20. סטפאן דלמה

הקשר הצרפתי בן ה-39 שפרש לפני 5 שנים בילה עונה אחת בכל אחד מהמועדונים הנ"ל ולא ממש הותיר חותם.

19. זומאנה קמארה 

הבלם בן ה-39 שתלה את הנעליים לפני 3 שני במדי פריז היה נכס בסגל הפריזאים לפני ההשתלטות מהמפרץ כאשר גם במארסיי שימש כבלם פותח.

קמארה במדי שתי הקבוצות (PANINI)

18. בובאקאר סאר

החלוץ הסנגלי בן ה-67 היה מכונת שערים בשני המועדונים בשנות ה-80, אך לא מספיק כדי להיכנס לטופ-10.

17. ז'רום לרואה

הקשר הצרפתי התגלגל בסופו של דבר עד בית"ר ירושלים אבל לפני כן,בשיא הקריירה שלו, היה דמות מרכזית בפ.ס.ז' בשתי קדנציות שונות כאשר גם בעונה וחצי במארסיי הוא היה נפלא. הדירוג הנמוך שלו נובע בעיקר בגלל הזמן המועט ששיחק בשני המועדונים.

גם לו יש חלק בהיסטוריה, לרואה במדי בית"ר (Futbol Television)

16. ברונו ז'רמיין

הסיבה היחידה שהוא לא בטופ-10 זה כי הוא בילה רק שנתיים בכל מועדון. אחרת הקשר האחורי בן ה-58 בפנים.

15. ג'ורג' וואה

נשיא ליבריה הנוכחי וזוכה כדור הזהב מ-1995 (בזמן שלבש את מדי פ.ס.ז') גם כן הושמט מהטופ-10 בעיקר בגלל שבמארסיי בקושי שיחק וכבר היה בשלהי הקריירה.

נשיא ליבריה לא בטופ-10, וואה כיום (LIfe)

14. פגי לוינדולה

כמה כישרון וכמה ביש מזל. החלוץ הפציע אמנם היה לא רע כששיחק, גם עבור 2 הגדולות של צרפת, אבל לא ממש הצליח להציג מספרים טובים כי בילה יותר בחדרי הטיפולים מאשר על הדשא.

13. מודסט מ'באמי

קשר נהדר שיצר שתוף פעולה אימנטי עם חבר נוסף ברשימה הזו שתראו בהמשך. הוא לא בטופ-10 רק כי באמת יש בחירות עדיפות, כואב על ההשמטה הזו אבל היא נחוצה.

12. אלאן רושה

לא בטופ-10 כי לא בלט במארסיי, בפריז הוא אגדה.

11. דניאל בראבו

עוד אחד שהושמט מהטופ-10 מאותה סיבה כמו הבחור שמעליו בטקסט ומתחתיו ברשימה.

הטופ-10

10. לוריק סאנה

אחת הדמויות החשובות ביותר בהיסטוריה של צמד המועדונים. האלבני גדל בפריז מגיל קטן והיה שחקן בית של פ.ס.ז' כשיצר צמד קישור אחורי נפלא עם מודסט מ'באמי. אחרי חילופי מאמנים ב-2006, סאנה נדחק לספסל ושוחרר חינם לבקשתו וכעבור כמה ימים חתם במארסיי. אוהדי פריז זעמו על השחרור, אוהדי מארסיי לא קיבלו את האלבני תחילה אך התאהבו בו כאשר שלח כדור חופשי מדהים בקלאסיק הראשון שלו שגם ניצח את המשחק. לאחר עזיבת חביב ביי, סאנה זכה לענוד את סרט הקפטן של מארסיי ועדיין זכה לכבוד מאוהדי פריז כל פעם שהגיע לשחק מולם כשמצד שני אחרון מתנגדיו בתחילת דרכו בקרב אוהדי מארסיי מריע לו ומקבל את העובדה שהוא קפטן ראוי.

סאנה עם סרט הקפטן במארסיי (ONZE)

9. פרדריק דהו

הבלם הצרפתי שהספיק לעבור גם בברצלונה לפני שהיה בשני צדדי המגרש של הקלאסיק בהחלט ראוי לבחירתו. 4 שנים בפריז ואחריהן שנתיים במארסיי כשבכל אחת מהקבוצות הוא הבלם הבכיר בהחלט מזכות אותו למקום התשיעי ברשימה הזו.

8. פטריק קולאטר

אגדה בפריז, עונה וחצי נהדרות במארסיי. שחקן משמעותי מאוד לשני המועדונים וכדורגלן נפלא. אלו הקריטרינים שזיכו את המגן הימני למקום השמיני ברשימה.

7. איבון לה רו

הבלם בן ה-58 סיים את הקריירה שלו בצמד המועדונים הנ"ל, תחילה פריז שנתיים ואז מארסיי שנה אבל מעמדו הוא זה שדירג אותו כל כך גבוה ברשימה. לא כל יום בלם בסדר הגודל הזה משחק בשני צדדי הקלאסיק.

6. ז'וסלן אנגלומה

למי שזוכר את המגן/בלם ככל הנראה עולה תמונה שלו במדי ולנסיה בה בהחלט היה בשיאו אבל הוא כיכב גם במדי צמד המועדונים המדוברים ביותר בצרפת, בעיקר במארסיי, והיה חיוני להצלחה שלהם.

5. גבריאל היינצה

קשה מאוד למצוא זרים ברשימה הזו אבל היינצה הוא אחד מהם וראוי מאוד למעמד. המגן/בלם הארגנטינאי נועל את החמישייה שלנו בזכות העודה שהיה שחקן הרכב קבוע בשני המועדונים ובילה תקופה לא קטנה בהם. שחקן נבחרת ארגנטינה לשעבר יותר מראוי להגיע למקום החמישי ברשימה הזו.

היינצה במדי שתי הקבוצות (טוויטר)

4. לורן פורנייה

הקשר לשעבר בן ה-57 אפילו אימן את פ.ס.ז' ב-2005 ושיחק בה בשתי קדנציות שונות מעל 250 משחקים. לפני שהפך לאגדה פריזאית הוא בילה עונה בודדת במארסיי וכיכב במדי הקבוצה מדרום צרפת.

3. קלוד מקאללה

מבחינת מוניטין, ככל הנראה השחקן הבכיר ביותר שנמצא ברשימה הזו. הקשר האחרוי הנהדר שיחק בצעירותו במארסיי וכיכב בליגה הצרפתית מה שגרם לסלטה ויגו לרכוש אותו ומשם הוא עשה את דרכו לריאל מדריד. אחרי ריאל הגיעה הנדידה לצ'לסי ומשם מקאללה הגיע לפס.ז.' והיה חיוני לאורך כל שהותו במועדון הפריזאי.

פרח באחת, סיים קריירה בשניה. קמארה (PANINI)

2. ז'ק נובי

לא קל למצוא שחקן ששיחק תקופה ממושכת בשני המועדונים אבל לז'ק (ג'קי) נובי יש מעל 150 הופעות בכל אחד מהם. הוא גם מקום שביעי ברשימת שיאני ההופעות הכלליות בליג און בצרפת וללא ספק אגדת כדורגל טריקולורית.

1. ז'אן דג'ורקאייף

אביו של יורי הוא האיש שנבחר לאייש את המקום הראשון ברשימה הזו. אגדה הן במארסיי והן בפריז, בה גם סיים את הקריירה, הבלם לשעבר מכהן כיום כחבר מועצת ההנהלה של מנהלת הגביעים בצרפת ואחראי בין היתר על שיבוצי ההגרלות בגביע הצרפתי.

מספר 1 שלנו, כיום חבר התאחדות בצרפת. יאן דג'ורקאייף. (האתר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל בצרפת)

אז אחרי שהתגלתה בפניכם הרשימה הנ"ל, מי לדעתכם יהיה השחקן העתידי שיתווסף אליה? כרגע עדיין מוקדם לקבוע אחד כזה שכן העברות בין המועדונים הנ"ל בדרך כלל לא קורות באופן שכיח אבל משחק חם וטעון הן בהחלט יספקו לנו ביום ראשון (22:00).

הקהל בסטאד ולודרום כבר מוכן (האתר הרשמי של מארסיי)

יתר משחקי המחזור הקרוב בצרפת:

שישי 21:45: נים נגד סנט אטיין

שבת 18:00: אנז'ה נגד ליון

שבת 21:00: מונאקו נגד דיז'ון, גנגאן נגד שטראסבורג, ליל נגד קון, אמיין נגד נאנט וטולוז נגד מונפלייה

ראשון 16:00: רן נגד ריימס

ראשון 19:00: בורדו נגד ניס

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort