והזוכה הוא: המועמדים לזכייה ב-MVP לעונת 2018-19

most valuble player, או בקיצור MVP  הוא שם לא כל מדוייק לתואר שהזוכה שלו הוא השחקן המצטיין של העונה. אם יש דבר אחד שלמדתי מה-NBA  זה שהוא לא צפוי, אף פעם אין לדעת מי יכול להפתיע ולתת עונה מדהימה משום מקום, או מי עלול לאכזב את קבוצתו ולהציג עונה פחות טובה. בכל זאת, כשחשבתי על מה הופך שחקן מאולסטאר שנתן עונה טובה לMVP הגעתי לכמה תנאים הכרחיים שבהם השחקן צריך לעמוד, והתנאים הם:

1.Storyline

סטורליין הוא סיפור שיש סביב השחקן, ושחקן שרוצה לזכות ב-MVP צריך סטורליין טוב. למשל בעונה שעברה, כאשר הארדן זכה הסיפור סביבו היה שבשלוש השנים הקודמות לכך הארדן סיים פעמיים במקום השני במירוץ, רבד נוסף לסטורליין היה האיום של הרוקטס על גולדן סטייט.

2.Voters fatigue

או בעברית- עייפות הבוחרים. המושג עייפות הבוחרים מבטא את הרצון של קהל המצבעים לתואר לשינויים כל הזמן, כולל שינוים ב-MVP  המכהן. לדוגמא זכייתו של דריק רוז ב-2011 נבעה גם מכך שלברון זכה שנתיים רצוף ולמרות שהיה טוב יותר מרוז בעונה הזו, עייפות הבוחרים גרמה להם לבחור ברוז.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

3.Stats

התנאי הכי בסיסי בזכייה ב-MVP. כל שחקן שזכה אי פעם בתואר הנכסף הציג בעונת זכייתו מספרים מעולים. למשל ב-2017 כאשר ווסטברוק זכה בתואר הוא הציג ממוצעי טריפל-דאבל שהיו הגורם העיקרי שלו לזכייה.

4. Top 4

התנאים הקומדים אמורים להיות no brainer עבורכם, התנאי הזה יכול להפתיע אתכם- מתוך 60 הזוכים האחרונים בתואר, רק שישה לא סיימו את העונה הסדירה במקומות 1-4 באזור שלהם. התנאי הזה לא תנאי חשוב במיוחד אבל הוא יכול להכריע במידה והמירוץ צמוד. (שבואו נודה על האמת, המירוץ כמעט בכל עונה צמוד).

אז אחרי שעברו על התנאים נותר לנו רק לנתח על מועמד ולבדוק אם הוא עומד בתנאים, מצד שני הגענו למסקנה שב-NBA  אי אפשר לחזות כלום מראש ולכן נזכור ביוני לחזור לכתבה ולצחוק קצת . בכל מקרה, הנה עשרת המועמדים שלי לתואר ה-MVP בעונה שנפתחה זה עתה.

10. סטפן קרי.

למה כן: בעונות האחרונות סטף קרי ביסס את עצמו כרכז הטוב ב-NBA, באמצעות יכולת קליעה שלא נראתה כמותה מעולם, וקבוצה מנצחת (אולי אפילו מנצחת יותר מדי). אם נבחן את התנאים נראה שאת המספרים יש לסטף שכן בשנתיים האחרונות הוא מצבי מספרים של 25 6 ו-5 לערך. גם מבחינת מיקום לא נראה לסטף תהיה בעיה. אצל קרי יש גם משהו מעבר, מאז המעבר של דאורנט לוורירס נראה שסטף נשכח קצת, יחד עם זאת קרי שחגג 30 במרץ האחרון רוצה גם לבסס את עצמו לא רק כרכז בטופ ה-NBA  כיום, אלא גם בכל הזמנים.

למה לא: הסטורליין של קרי עובד לרעתו, מאז החתמת דוראנט, גולדן סטייט הפכה מהקבוצה אהובה לקבוצה הכי שנואה ב-NBA, וכמבון שהחתמת קאזינס בקיץ האחרון לא תרמה לכך. לגולדן סטייט יש המון שחקנים שקולעים הרבה, השילוב של קרי עם דוראנט עלול להיות פחות טוב השנה, במיוחד כאשר קאזינס יחזור ולכן סביר להניח שהמספרים של שניהם לא יהיו גבוהים מדי. יחד עם זאת  גולדן סטייט בכלל וגם קרי בפרט סובלים  ממעייפות בוחרים, ונראה שגם אם קרי יצליח להתגבר על שאר המכשולים הבחורים לא יששו להצביע לו ולתת לו את התואר הנכסף בפעם השלישית.

9. קווין דאורנט

למה לכן: קווין דאורנט נמצא בשנים האחרונות בסקלה משלו, מצד אחד הוא לא ברמתו של לברון, מצד שני הוא נמצא מעל כל השאר בפער שניתן לראות. על פניו נראה שדאורנט ש העונה שעברה לא השתנה מדאורנט הנוכחי אך מקוריביו של דאורנט אומרים ש-KD מאמין שהוא יכול לבגיע לרמתו של לברון ואף שוקל עזיבה בקיץ, למעט המוטיב האישי, דאורנט גם צפוי להציג מספרים לא רעים כמו בשנתיים הקודמות שלו בגולדן סטייט.

למה לא: כמעט כמו קרי, לדאורנט יהיה לא קל להציג מספרים מצוינים מאחר והוא נמצא עם הרבה כוכבים בקבוצתו, עייפות הבוחרים מגודלן סטייט עשויה להשפיע גם עליו, אך בשונה מקרי, לדאורנט יש את הסטורלייין הכי גרוע ב-NBA ונראה שלא משנה מה הוא יעשה, כל עוד הוא במדי גולדן סטייט יהי לו קשה לזכות ב-MVP.

MVP בכלל מעניין אותם? (ESPN)

8. ראסל ווסטברוק

למה כן: בשנים האחרונות ראס הראה שהוא אתלט על ושחקן המטופ העולמי. ה-MVP  של 2017 הציג בשנתיים האחרונות ממוצע מטורף של טריפל דאבל וסחב את קבוצתו לפיילאוף. העונה אוקלוהומה התחזקה בדניס שרודר ואיבדה את כרמלו, (שזו גם התחזקות מסוג כלשהוא). לאוקלוהומה יש סיכוי מעולה לסיים בטופ 4 במערב ואם כל זה יהיה תחת ניצחו של ראס הוא יוכל לשחזר את הישגו מ-2017.

למה לא: "הוא רודף אחרי המספרים" "אכפת לו רק מהסטיסטיקה" . הביטויים האלו נאמרו על ווסטברוק אינספור פעמים בשנים האחרונות וברוב הפעמים די בצדק. מספיק להיזכר במשחק האחרון בעונה שעברה שבו ראס היה צריך 16 ריבאונדים בכדי לסיים עם טריפל דאבל והוא קלט 20 כאלו. הרדיפה הזו אחר מספרים עשויה להיות באחוריו של  ווסטברוק מכיוון שהשיטה הזו לרוב לא מניבה הרבה ניצחונות וגם אם ווסטברוק יציג מספרים מטורפים, עייפות הבוחרים תהיה נגדו.

7. קיירי אירווינג

למה כן: לבוסטון סלטיקס יש סיכויים מעולים לסיים במקום הראשון במזרח, אם קיירי יראה מנהיגות לאורך העונה (ולא לפרקים כמו בעונה שעברה) לצד מספרים טובים הסיכוי שלו לזכות ב-MVP  לא רעים בכלל. הסטורליין של קיירי די מעניין, מאז המעבר לבוסטון הוא מנסה להראות שהוא שווה יותר ממספר 2 לצד לברון, "דוד דרו" רוצה להוכיח שהוא באמת מהטופ העולמי, לכן אני מאמין שתהיה לו מוטיבציה להיכנס למירוץ ה-MVP.

למה לא: בבוסטון יש המון שחקנים שצריכים את הכדור, בראון, טייטום, הייוארד יפריעו לקיירי להציג מספרים שיכניסו אותו למירוץ ה-MVP. בעיה נוספת של אירווינג היא הפציעות-בשבע עונתוניו ב-NBA אירווינג שיחק מעל 70 משחקים רק בשלוש ואף פעם לא שיחק מעל 75, דבר שעלול לפגוע בסיכוייו לזכות בתואר הנכסף

אירווינג. יצליח לתת קפיצת מדרגה (celticsblog)

6. ג'ואל אמביד

למה כן: אמביד הראה לנו בעונה שעברה שכאשר הוא בריא, הוא אולי הסנטר הטוב ב-NBA. המספרים שלו היו לא רעים העונה שעברה (23 11 3) ואם "התהליך" ימשיך להשתפר לא מפורך בכלל שהוא יציג מספרים של MVP. פילדלפיה היא אחת הקבוצות האיכותיות במזרח וככל הנראה תסיים במקומות 2-3 ככה שמיקום הקבוצה לא אמור להיות גורם מפריע במקרה של ג'וג'ו.

למה לא: אמביד פותח את העונה החמישית שלו ב-NBA, מתוך הארבע הקודמות ב-2 היה פצוע והעונה הכי בריאה שלו הייתה בת 63 משחקים. אם אמביד לא יצליח להיות בריא למשך עונה שלמה הסיכויים שלו עשויים להיפגע מהדבר הזה.

5. לברון ג'יימס

למה כן:  "המוטיבציה שלי זו הרוח שאני רודף אחרייה, הרוח משיקאגו" כך אמר לברון באוגוסט 2016. לברון ג'יימס רוצה להיות השחקן הגדול אי פעם ולעבור את מייקל ג'ורדן ובכדי לעשות את זה הוא צריך עוד זכייה אחת בתואר ה-MVP  בכדי להשתוות אליו, לפחות בכמות תארי ה-MVP. ג'יימס יודע שהעונה הוא ככל הנראה לא יגיע לגמר ה-NBA ולכן אולי הוא יחליט לקחת את העונה הסידרה ברצינות ולזכות בתואר.

למה לא: "המלך" ידוע בתור שחקן ששומר כוחותיו לפלייאוף, בעונה הסדירה לברון משחק בחצי יכולת.העונה נראה שללבון יש סיבה אחרת לשמור כוחות והיא התהליך שקורה בלייקרס. הלייקרס מתכננים להיות קונטנדרטית רק בעונה הבאה, או אולי אפילו בעונה שלאחר מכן אבל בבוודאות לא העונה, לברון יחגוג בעוד חודשיים 34 ובכדי להיות אותו קינג ג'יימס גם בעוד שנתיים הוא יצטרך לשמור כוחות. עייפות הבחורים היא בעוכריי לברון שכן למרות שהוא לא זכה בתואר ה-MVP מאז 2013, הוא נחשב כבר כמעט עשור לשחקן הטוב ב-NBA.

עוד אחד לג'ורדן (youtube)

4. קוואי לאנרד

למה כן: ב-2017 קוואי היה במקום השלישי בהצבעות הבוחרים ל-MVP. מאז לא ראינו את קוואי ובכדי להוכיח לנו שהוא אותו קוואי מלפני הפציעה/בקשת טרייד/וואטאבר הוא יצטרך לתת עונה מעולה. הראפטורס סיימו בעונה שעברה עם 59 ניצחונות ולכן המיקום צפוי לעזור ל-"טופר" לזכות בתואר. לאנרד נמצא בשנת חוזה, כלומר אם הוא רוצה לקבל חוזה מקסימום בעונה הבאה הוא יצטרך לתת עונת MVP לכל דבר.

למה לא: קוואי הוא אדם שקט, נראה שהוא מעדיף תארים קבוצתיים על אישיים גם אם הדבר יפגע לו במספרים. לאנרד לא שיחק באופן סדיר כמעט שנה וחצי בשל כך, אין לדעת מתי ואם בכלל הוא יחזור לעצמו.

3. ג'יימס הארדן

למה כן: ל-MVP המכהן יש אולי את הסיכוי הטוב ביותר לזכות בתואר. יוסטון היא הקבוצה שלו ובה הוא מציג בכל עונה כמעט מספרים של MVP, יחד עם זאת יוסטון סיימה את העונה שעברה במקום הראשון בליגה ובגלל זה אני מאמין שסיכוייו של המזוקן, גדלים.

למה לא: על פניו, נראה שאין סיבה שהארדן לא ישחזר את העונה שעברה, אבל אני מאמין שהארדן לא יציג את אותה יכולת. בעונה שעברה היה נראה שלהארדן נמאס לסיים במקום השני בהצבעות ל-MVP ועכשיו אחרי שזכה, המוטיבציה שלו תרד. סיבה נוספת לכך שהארדן לא יזכה היא עייפות הבוחרים. נכון שהוא זכה רק פעם אחת בתואר אך הארבע שנים האחרונות הוא הגיע 3 פעמים לטופ 2 בהצבעות.

יצליח לזכות פעמיים רצוף? (nba.com)

2. אנתוני דיוויס

למה כן: "אני השחקן הכי טוב בליגה, הכי דומיננטי. אני חושב שהזמן שלי הוא עכשיו"

כשנשאל האם הוא באמת מאמין שהוא טוב יותר מלברון ג'יימס וקווין דוראנט, ענה דייויס: "שניהם שחקנים נהדרים, אבל אני חושב שאני מביא משהו מיוחד למשחק. אני שונה מאוד מהם בשני צדי המגרש". האימרה הזו של "הגבה" מראה שהוא מלא מוטיבציה לזכות בתואר העונה. דיוויס מראה לנו בכל עונה שיפור במשחק שלו, הביג מאן הצעיר ניפק מספרי שיא עבורו בעונה שעברה עם 28 11 2 בממוצע.  העונה דיוויס צפוי לשחק בעמדה 5 ולא 4 כמו בעונות קודמות וזה יכול לעזור לו מאוד. לארוך הקריירה שלו כאשר דיוויס שיחק בעמדה 5 הוא הציג יכולת טובה מזו שהציג כאשר שיחק בעמדה מספר 4. עם הציטוט הזה, נראה שהגבה בנה סיבובו הייפ והכין סטורליין לא רע עבור הקייס שלו לזכייה העונה.

למה לא: עבורי, ישנם שני דברים שעושיים להפריע לאנתוני דיוויס לזכות העונה, בעיה ראשונה היא הפציעות שלו. דיוויס ידוע בתור שחקן פציע והמעבר לעמדה 5 עשויה לגרום לו להיפצע יותר מכיון שהוא יצטרך להתמודד מול שחקנים פיזיים ממנו שלא יפחדו להכניס לו מרפק או לקבוץ עליו בשביל ריבאונד. סיבה שנייה היא המיקום של קבוצותו. בעונה שעברה ניו אורלינס סיימה שישית במערב והעונה לא נראה שהיא תצליח לעשות את המעבר לטופ 4.

1. יאניס אנטטוקומפו

למה כן: לאחר חמש שנים תחת מאמנים גרועים כמו ג'ייסון קיד וג'ו פרונטי ליאניס יש העונה מאמן מעולה על הקווים בדמות מייק בודנהולצר. אני מאמין שהמינוי של קואץ באד יעשה פלאים במילווקי והם ישפרו את המאזן שלהם מעונה שעברה  בכמה וכמה ניצחונות. בקיץ הבאקס הוסיפו שני שחקנים שיכולים להיות מאוד משמעותיים עבורם, הראשון הוא ברוק לופז, סנטר שפיתח קליעה טובה לשלוש בשנתיים האחרונות וארסן איליאסובה, סטרץ' 4 וותיק ב-NBA. שני השחקנים האלו יכולים ליצור חמשייה שכוללת את יאניס ו-4 קלעים סביבו ובכך יוכל הגריק פריק למקסם את יכולותיו. סיבה נוספת לכך שיאניס יזכה בתואר ה-MVP העונה היא שהוא העלה 20 פאונדס בקיץ. לרוב, כאשר שחקנים מעלים מסת שריר בקיץ הם מציגים יכולת גבוהה בהרבה מעונה שלפני כן (עיינו ערך דוויט האוורד, אנתוני דיוויס, גורדון הייורד והרשימה ממשיכה). יאניס נראה בקיץ חזק מתמיד ובכושר שיא ולכן הסיכויים שלו לזכות בתואר גבוהים

למה לא: הסיבה היחידה שאני יכול לעלות על הדעת שתגרע מיאניס זכייה הינה בעיית המיקום. מילווקי סיימה בשתי העונות האחרונות במקומות 6 ו-7 ובעונת שלפני כן סיימה מחוץ לפלייאוף. אם לא נראה שיפור העונה, תואר ה-MVP יתרחק מיאניס, לפחות בעונה אחת.

יאניס, הבחירה שלי העונה (nba.com)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort