כל האמת בפרצוף

להיות שחקן כדורסל מוביל ב-NBA הוא לא משהו טריוויאלי, למרות שלא מעט אנשים הגיעו למעמד אחרי שגדלו בעוני מטורף. הענף הזה מוכר בתור מפלט לחבר'ה צעירים שהיו מתדרדרים לסיטואציות לא נעימות בלשון המעטה לולא היו ספורטאים, אחד מאותם אנשים הוא פול פירס.

פירס גדל בקליפורניה ואחרי שנדד מתיכון לתיכון עקב חוסר התאמה חברתית, מצא את עצמו רואה בכדורסל מפלט לכל צרותיו. פירס, אוהד לייקרס מושבע, חלם להגיע לרגע שבו ילבש את הגופיה שלהם לא רק על מגרש אסלפט שבור באיזור מגוריו אלא בסטייפלס סנטר האגדי של הסגולים-צהובים. למרבה האירוניה, אלילת המזל רצתה אחרת ופירס מצא את עצמו במקום שהוא הכי לא חשב שיהיה.

פירס במדי קנזס (UOK)

אחרי קריירת מכללות נפלאה במדי קנזס, פירס נרשם לדראפט 1998 ונבחר במקום העשירי סה"כ על ידי יריבתה האלמותית של קבוצתו האהובה, הלא היא בוסטון. עם כל השנאה שלו כלפי הירוקים מהמזרח, פירס בלע את הגלולה המרה ולא דרש טרייד או כל דרך אחרת לצאת מהחיבור הקתולי שנוצר כאן. אז, באותם ימים, הוא לא ידע שייזכר לנצח בהיסטוריה של הסלטיקס בתור אגדה ברמתו של לארי בירד.

פירס נבחר בדראפט על ידי בוסטון (האתר הרשמי של ה-NBA)

עונת הרוקי של פירס הייתה נפלאה, הוא סיים עם ממוצע של 16 נקודות וגם נבחר במקום השלישי בהצבעה לרוקי העונה. מיד לאחר מכן הגיעה ההמשכיות, עונת סופמור נהדרת בה קלע בממוצע 19 נקודות ולאט לאט החל לבנות את החיבור הכי חשוב לקריירה שלו, זה שהיה עם הקהל הירוק. אוהדי בוסטון ידעו היטב מאיפה הוא מגיע ואת מי הוא אוהד ולהריע לילד החוצפן שבכל יום נתון אחר לא ממש השתוקק להיות שם היה קשה בהתחלה. אבל פירס כמו שרק הוא יודע התנתק מהעבר שלו ונתן את כל כולו, מפתח נהדר לעונה שלישית, מה שאמורה להיות עונת הפריצה שלו.

מי חשב אי פעם שהוא יהיה ירוק, שלא לדבר על אגדה במועדון (האתר הרשמי של הבוסטון סלטיקס)

כפי שאתם יודעים, עונת ה-NBA נפתחת באמצע אוקטובר וכך היה גם בשנת 2000 לקראת עונת 2000-01. פול פירס נתן עונה נהדרת והיה השחקן היחיד בסגל של הסלטיקס ששותף לאורך כל 82 המשחקים של הירוקים. אם נלך אחורה בזמן לתאריך ה-25 לספטמבר של אותה שנה, נבין שזה בכלל נס שהוא נשאר בחיים, שלא לדבר על שיאן ההופעות של הסלטיקס. כמו כל בחור צעיר שרוצה להנות בזמנו החופשי, פירס יצא לבלות במועדון עם 2 מחבריו לסלטיקס. באחד מחדרי ה-VIP של המועדון, הסמול פורוורד נתקל בקטטה בין שני אנשים וניסה להפריד ביניהם. האקט הפציפיסטי הזה זיכה את פירס בלא פחות מ-11 דקירות בראש, חזה, צוואר וגב כשחבריו לקבוצה מצילים את חייו בזה שמצליחים לעצור את הדימום לאורך מספיק זמן עד הגעת ניידת טיפול הנמרץ. פירס הוכנס לניתוח חזה שטיפל בריאתו הפגועה כאשר יתר החתכים לא היו רציניים מדי למזלו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
אם תסתכלו טוב, תבחינו בצלקות הדקירה (האתר הרשמי של הבוסטון סלטיקס)

3 ימים לאחר התקיפה, כשהוא חובש כובע סלטיקס שמסתיר את התחבושות על הראש, פירס יצא מבית החולים כשהוא אומר "צר לי על מה שקרה, אני רוצה להודות לצוות הרפואי שעשה איתי עבודה מדהימה, אני לא יכול לחכות לפתיחת העונה ואני מקווה להשתלב בחזרה כמה שיותר מהר". וכך זה היה! לאחר שבוע בלבד הוא שוב היה באימונים וכאמור לא פספס משחק אחד באותה עונה כשהוא שוב מציג מספרים נהדרים. באותה עונה במרץ 2001 הוא גם זכה לכינוי האלמותי שלו, "התשובה", על ידי לא אחר משאקיל אוניל במסגרת משחק בין הסלטיקס ללייקרס. שאק אמנם הוביל את הלייקרס לניצחון, אבל פירס צלף 42 נקודות וסחב לבדו את בוסטון לאורך כל המשחק עד לשניות האחרונות בהן הלייקרס סגרו עניין. לאחר המשחק, שאקיל תפס עיתונאי בכיר, הצביע על הדפדפת שלו שבה הוא סיכם את ריאיונות סוף המשחק שלו ואמר לו "הנה, תכתוב את הסיכום שלי. השם שלי הוא שאקיל אוניל ופול פירס זאת הפ***נג תשובה. ידעתי שהוא יודע לשחק, פשוט לא ידעתי שברמה הזו. פול פירס זאת התשובה". מאז הכינוי "The Truth" דבק בכוכב העולה מבוסטון.

שאק ידע על מה הוא מדבר, פירס המשיך את היכולת הנפלאה שלו וביסס את מעמדו ככוכב NBA. לאחר זמן רב מאז אותה דקירה, פירס התוודה שהוא סבל מפוסט טראומה שכללה פחד במה, פחד מקהל, דכאון וחרדות. יחד עם זאת הוא הצליח איכשהו להתנער מזה כדי לשחק כרגיל. הוא נבחר לאול סטאר ארבע שנים ברצף (2002-2006) וזומן לסגל נבחרת ארה"ב למונדובאסקט אבל בזמן שהמנייה האישית שלו עלתה, זו של בסלטיקס עצמם הייתה בדעיכה וכשפירס עצמו נפצע בעונת 2006-07, היה נראה ששום דבר כבר לא יציל את בוסטון הדועכים.

הישועה הגיעה לקראת פתיחת עונת 2007-08 כאשר ריי אלן וקווין גארנט מצאו את עצמם בסלטיקס אחרי אכזבות במדי הפייסרס והטי-וולבס בהתאמה. יחד עם פירס, הם יצרו את הביג ת'רי של בוסטון והחלו לשלוט ביד רמה באיזור המזרח. למרות שדי דרסו את הליגה בעונה הסדירה, הסלטיקס שלא היו רגילים לפלייאוף, התקשו ונגררו למשחק שביעי לאורח כל סדרות הקונפרנס המזרחי, כולל אחת מול הקאבס בה כבר כולם חשבו שפירס עצמו גמור, תשוש ופצוע אך "התשובה" הצדיק את הכינוי, ירד לטיפול זריז לחדר ההלבשה וחזר כדי לקלוע את 8 הנקודות החשובות ביותר בקריירה שלו, אלו שהעלו את בוסטון לגמר ה-NBA. כמו כל סיפור אגדות טוב, לא היה מנוס מהטוויסט בעלילה, היריבה מנגד שבאה מן המערב הייתה קבוצתו האהודה מלוס אנג'לס.

איך בדיוק ניער פירס את הסנטימנטים הצידה רק הוא יודע, אבל בשורה התחתונה פול פירס האוהד ראה את הלייקרס נכשלים ומנוצחים 4:2 בסדרה ולא זוכים באליפות בגלל שפול פירס השחקן נתן הצגה לאורך כל ששת משחקי סדרת הגמר. בוסטון חגגה אליפות ופירס הפך סופית לאגדה ירוקה, כזו שאחרוני הסקפטיים בקהל הירוק לגביו כבר לא יכלו להישאר אדישים. פירס עצמו הפגין גם שינוי קל באופי כששיחרר את הפנינה הבאה לשאלה אם קובי בראיינט השחקן הטוב ביותר בליגה: "אני לא חושב שקובי הכי טוב בליגה, אני הכי טוב בליגה, אנחנו אלופים, הם לא. יש קו דק מאוד בין בטחון עצמי ללחיות באשלייה ואני חושב שאני בדיוק על הקו הזה ולא חציתי אותו עם האמירה הזו".

הביג ת'רי של בוסטון (ESPN)

אחרי קריירה נהדרת בירוק, רבים תהו האם פירס יסיים אותה בבוסטון או שינדוד למקום אחר ורגע לפני תחילת דראפט 2013 קיבלנו תשובה חלקית. הסלטיקס והברוקלין נטס סיכמו על מגה-טרייד שכלל מעברים של פירס, גארנט וג'ייסון טרי תמורת 4 שחקנים משלימים ו-3 בחירות דראפט עתידיות. פירס עצמו שכנע את גארנט לוותר על סעיף ה-"No Trade" בחוזה שלו כדי שהמהלך ייצא לפועל. את הקריירה שלו בנטס אפשר לסכם במילה אחת-אאוץ'. פירס אמנם נתן את כל כולו גם בברוקלין אבל אחרי שהקבוצה עפה בפלייאוף מול מיאמי, קולות רבים בהנהלה החלו לדבר על זה שהוא כבר זקן מדי ולא יכול להועיל. פירס שתק, לא חתם על הארכת חוזה, והלך לוושינגטון כדי לספק את "התשובה". פירס הוביל את וושינגטון לחצי גמר הפלייאוף במערב אבל קרס במשחק מספר 6 מול אטלאנטה והחליט שלא לחדש חוזה בקבוצה מעיר הבירה.

בגיל 38 פירס חתם על חוזה תלת שנתי ביעד מפתיע נוסף, האל איי קליפרס, עוד יריבה (מן הסתם) של הלייקרס.

עם פתיחת עונת 2016-17, הסמול-פורוורד האגדי הודיע כי יפרוש בסיומה כשהוא מתקרב לגיל 40. הקריירה שלו כשחקן פעיל הגיעה לקיצה בסיבוב הראשון בפלייאוף מול היוטה ג'אז כאשר במשחק מספר 7. פירס שוחרר על ידי הקליפרס והכל היה מוכן לרגע הפרישה שלו.

המהלך האחרון בקריירה שלו הדגיש בצורה הטובה ביותר אך בדיוק אוהד לייקרס מושבע הפך לאגדה בבוסטון. הסלטיקס לא יכלו להרשות לפירס לפרוש כשחקן חופשי והחתימו אותו על חוזה כבוד כדי שיירשם כשחקן פעיל של בוסטון.

פירס חותם על חוזה כבוד (האתר הרשמי של הבוסטון סלטיקס)

מבלי ששותף במשחק אחד ועוד לפני שהעונה החלה, פול פירס פרש מכדורסל ב-18 לאוגוסט אשתקד כאשר ב-11 לפברואר השנה, מיד לאחר המשחק בין הסלטיקס לקליבלנד קאוולירס, הגופייה מספר 34 שלו נצמדה לתקרת ה-TD גארדן כאות הפרשתה מסגל הסלטיקס.

רגע הפרשת מספרו של פירס (האתר הרשמי של הבוסטון סלטיקס)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית