לקראת פתיחת עונת ה-NBA: איזור מזרח חלק א'

כמדי שנה בחודש אוקטובר, ליגת הכדורסל הטובה בעולם עומדת להיפתח. כחובבי כדורסל, אין כמו הריגוש הזה – שחקנים חדשים, חיבורים חדשים, תקוות חדשות, לצערנו גם אכזבות חדשות ובעיקר, הרבה כדורסל!

אז כפי שאתם יודעים, לפני העונה תמיד אוהבים לנתח ולפעמים גם לנפח את שלל קבוצות ה-NBA, אז החלטנו לקחת חלק ולהיות דוקטורים ליום אחד. הנה ניתוח של שמונה קבוצות מזרח מעניינות:

בוסטון סלטיקס – האם הפעם יוכלו ללכת עד הסוף? 

עונה שעברה:

העונה שעברה על בוסטון הייתה הפכפכה. כבר במשחק הראשון גורדון הייוורד השחקן הנוצץ שהובא מיוטה כדי להוביל את הקבוצה עד הסוף נפצע פציעה איומה. החבורה של קיירי לא נשברה והציגה כדורסל מעולה. אח"כ חשבו שהגיע הקש ששבר את גב הגמל עם הפציעה של קיירי והידיעה שלא יחזור לשחק בפלייאוף, אך למרות זאת הם שיחקו מדהים, סיימו במקום השני בעונה הסדירה עם מאזן 55:27  הגיעו לגמר המזרח ועד לרגע האחרון הם נתנו את כל כולם, אך לצערם מי שעמד בדרכם היה לברון ג'יימס שקלקל את הרומנטיקה. זכינו לגלות שחקנים צעירים פשוט אדירים בדוגמת ג'ייסון טייטום, טרי רוז'ייר וג'יילן בראון שעשו קפיצת מדרגה מדהימה ולקחו את המושכות ששני האולסטארים השאירו להם.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מה עשו הקיץ:

שני האירועים המשמעותיים של הקיץ מבחינת בוסטון היו החלמתם של קיירי ארווינג וגורדון הייוורד, שני השחקנים שאמורים להוביל את הקבוצה. מעבר לכך, הקיץ היה דיי שקט למעט העזיבה של גרג מונרו לטורונטו, היריבה המשמעותית של בוסטון במזרח לצד פילדלפיה. כשרואים את הסגל, בהחלט לא היה צריך שום שינוי דרסטי. יש כל-כך הרבה עומק של שחקנים מצוינים שבכל רגע נתון יכולים להשפיע על המשחק.

ציפיות העונה:

הציפייה הראשונה והחשובה מכל של הסלטיקס היא בריאות – גורדון הייוורד אמנם חזר וכבר טען שכשיר ב-100 אחוז, אבל לפחות במשחקים הראשונים של העונה יהיה ניתן לראות את בראד סטיבנס נותן לו לנוח ולחזור לאינטנסיביות בהדרגה. החדשות הטובות בגזרתו היא שהפציעה שלו הייתה פציעה בדמות שבר – שבר מתאחה ולכן הוא לא אמור להיות מושפע ממנה כאשר יחזור לכשירות מלאה. הפציעה של קיירי מצד שני הייתה התמשכות של דלקת מפציעות קודמות, דבר שיכול להפריע לו גם העונה.

הציפייה השנייה, חשובה לא פחות, היא גמר ה-NBA ואפילו זכייה בו. כקבוצה שבארבע השנים האחרונות רק השתפרה, עם סגל כל-כך עמוק בדמותם של קיירי, היוורד, טייטום, בראון, הורפורד, רוז'ייר וסמארט הם בהחלט יכולים לשאוף לזכות בליגה, ולהיות הקבוצה שתשבש את קבוצת העל של גולדן סטייט. אבל, דווקא שם טמונה בעיה שיכולה לצוץ: מרמור ומלחמות אגו. צריך לזכור שהשחקנים הצעירים של בוסטון קיבלו דקות משחק והפכו דומיננטיים בגלל הפציעות, וכאשר כולם כשירים הדקות שלהם ירדו משמעותית. הכוכבים שחזרו אמורים להיות ספקי הנקודות וזה ייקח גם זריקות מטייטום, בראון ורוז'ייר. הדבר יכול ליצור מרמור בקרב השחקנים, ריבים מיותרים ומתח בקבוצה. אבל, למזלה של בוסטון יש לה את בראד סטיבנס, אולי המאמן הכי מתאים לסיטואציה של הכלת האגו וחיבור הקבוצה. הוא יוכל לנהל את הדקות במיוחד עם הורדת עומס מהכוכבים שעוד יתאוששו ולחבר מנטלית את כולם למען המטרה – לזכות באליפות.

כדאי לשים לב ל:

ג'ייסון טייטום. למרות שעל הנייר, מצופה מקיירי ארווינג "להנהיג" את הקבוצה, נראה שזה לא אחת מתכונות האופי שלו. הרי אחת מהסיבות שהוא עזב את קליבלנד הייתה השקט שחיפש. הוא רוצה להיות חלק מקבוצה, מבלי צל ענק שמרחף מעליו. טייטום הצעיר עבד הקיץ עם קובי בראיינט, בן אדם שיודע מנהיגות מהי, הוא התחזק מבחינה פיזית ואין ספק שהתבגר לאחר עונה מטורפת שעבר בשנה שעברה. יהיה מאוד מעניין לראות האם יצליח לסחוב את הקבוצה על גבו, למרות שבשבילו זו עונה שנייה בליגה.

רוצים לשחזר את ההישג הגדול גם העונה (The Boston Globe)

קליבלנד קאבלירס – מה יהיה אחרי לברון?

בעונה שעברה:

הקבוצה היחידה בליגה שהעונה שעברה פשוט תהיה שונה לחלוטין מהעונה הנוכחית. כי כשיש לך את השחקן הטוב בליגה, מנהיג מלידה ואולי גם הטוב במשחק אי פעם, ובמיוחד כשאתה משחק במזרח, הסגל שלך לא חייב להיות ברמה של גולדן סטייט כדי להגיע לגמר. אתה יכול פשוט להסתמך על יכולות על-אנושיות של "קינג" ג'יימס, וכך היה. הם אמנם סיימו במקום הרביעי בעונה הסדירה, עם מאזן של 50:32, אבל בפלייאוף לברון הראה בדיוק את מה שהוא יודע וניצח את אינדיאנה בקרב מותח, חלף על פני טורונטו בקלות רבה וגבר בשיניים על בוסטון המוכשרת. לצערם של קליבלנד ולברון, הם לא היו מספיק טובים נגד גולדן סטייט שפשוט ריסקה אותם לחתיכות וניצחה בגמר 4:0.

מה עשו הקיץ:

לברון. השחקן הכי טוב בליגה עזב את הקבוצה, ולא נראה שהיא אפילו ניסתה להביא מישהו במקומו. אחרי שחזר לקדנציה והביא לה אליפות ראשונה אי פעם, הוא עזב שוב את קליבנלד והגיע ללוס אנג'לס היוקרתית. הקאבס בחרו בקולין סקסטון בדראפט כבחירה השמינית והוא השם הכי "נוצץ" שהגיע לקבוצה. למזלנו, יש גם בונוס ישראלי: לירון פנאן, הבת של, מונתה לתפקיד ניהולי בקבוצה, היא תהיה אמורה לפקח על מעבר השחקנים בין ה-G-LEAGUE ל-NBA.

ציפיות העונה:

הציפיות של הקאבס העונה, הם לא להתבזות כפי שהיה לאחר העזיבה הראשונה של לברון. אז הם היו בירידת אחוזי הניצחונות הגבוהים ביותר בתולדות הליגה, והם פשוט לא רוצים לשחזר את ההשפלה הזו. יש להם את קווין לאב שנשאר בקבוצה וכולם מקווים שיספק יכולת טובה כפי לפחות כפי שהיה במינסוטה, יחד עם רודני הוד שיקלע יותר נקודות, לארי נאנס שיהיה יותר דומיננטי וסקסטון שיספק ערבים קסומים פה ושם, אבל לא בהכרח יהיה יציב. הם מקווים להוכיח שהם ראויים לדראפט גם ללא לברון ושיצליחו לנצח בין 30 ל-40 ניצחנות העונה. ואכן, אם הכל ילך טוב, הם יאבקו על מקום 8.

כדאי לשים לב ל:

קולין סקסטון. רכז איכותי, צעיר, עם יכולת טכנית מאוד גבוהה עם הכדור, אך עם בעיית פיזיות קלה. היו לו כבר כמה מהלכים יפים מאוד בליגת הקיץ, והוא בהחלט יכול להוביל את הדור הבא של הקאבס שתצטרך לבנות עצמה מחדש, ויהיה מעניין מאוד לראות איך הוא ישתלב בקבוצה השנה ואת מד היציבות שלו.

הוא כבר לא יהיה שם כדי לעזור להם. לברון "קינג" ג'יימס (Lakers Nation)

אינדיאנה פייסרס – הקבוצה המפתיעה של העונה שעברה, האם יוכלו להגיע גבוהה יותר?

בעונה שעברה:

העריכו שתהיה נמושת הליגה, טריידים שלא חשבו שילכו – פול ג'ורג' עזב לאוקלהומה, אולדיפו שלא כל-כך הסתדר באוקלהומה הגיע, סאבוניס לאחר עונת רוקי לא משהו. אבל הבעיה היא שאף אחד לא חשב על המהפך המפתיע שעשה אולדיפו. פתאום הייתה לו קבוצה להוביל. הוא השתפר בצורה מאסיבית בקיץ שעבר, והייתה לו עונה מעולה עם 23 נק' למשחק באחוזים מעולים, נבחר לשחקן המשתפר של העונה, הוביל את הפייסרס למאזן 48:34 והעפיל עמה לפלייאוף שהסתיים לצערם בדיוק כמו בוסטון בלברון ג'יימס אחד שניצח אותם במשחק השביעי והאחרון לאחר סדרה קשה מאוד.

מה עשו הקיץ:

הקיץ של אינידיאנה היה אולי הקיץ הכי טוב מבין קבוצות המזרח: הם הצליחו לא ליצור חורים בדוגמת איבוד שחקנים חשובים כאשר טייריק אוונס הגיעה ממפיס, מקדרמוט מדאלאס ואוקווין ומהניקס, לעומת לאנס סטיבנסון שעזב ללייקרס. היה להם הכסף להביא סופרסטאר, אך לאחר שלא הצליחו להביא אחד, הם מילאו את הסגל בכמה שחקנים טובים שישלימו את הקבוצה, ויתנו לה את האופציה לקפיצת מדרגה נוספת.

ציפיות העונה:

אז נכון, אינדיאנה הייתה קבוצה מאוד מפתיעה שנה שעברה, אולדיפו, בוגדאנוביץ' שהיה קלע מעולה, והשנה עם החיזוקים שעשתה, הציפיות עלו ונראה שהיא ומילווקי יהיו בקרב עיקש על המקום הרביעי. החיבור שיש בקבוצה הוא מעולה, סגל השחקנים יכול בהחלט לעשות קפיצת מדרגה ולהגיע אפילו רחוק יותר בפלייאוף – עם סאבוניס, מיילס טרנר, טייריק אוונס ואולדיפו עם שמירה על היכולת, חצי גמר זו בהחלט לא מילה גסה.

כדאי לשים לב ל:

מיילס טרנר – הסנטר שיחל את העונה הרביעית שלו בקבוצה חייב להשתפר. זו עונה שיכולה בהחלט להיות בשבילו נקודת מפנה. הוא סבל גם מפציעות לאורך הקריירה הקצרה שלו בליגה הטובה בעולם, אבל הוא גבוהה, פיזי, ורסטילי, עם יכולת קליעה טובה מ-3 סה"כ ואם יפרע את השטרות ויממש את הפוטנציאל העונה, שבשבילו זו גם שנת חוזה, הוא יכול להגיע רחוק מאוד.

יוכל לעשות יותר העונה? ויקטור אולדיפו (SB Nation)

דטרויט פיסטונס – השנה פלייאוף היא לא מילה גסה 

עונה שעברה:

העונה שעברה התחילה טוב, אך הידרדרה לאט לאט ולאחר הטרייד שהביא את בלייק גריפין לקבוצה, למרות שחשבו שזה מה שישפר את הקבוצה ויביא אותה לפלייאוף, השחקן לא שינה דבר, והפיסטונס נכשלו במשימה בפעם השנייה ברציפות. הקו האחורי לא היה מספיק טוב, וסיימו במקום ה-9 במזרח עם מאזן 39:43.

מה עשו הקיץ:

ואן גנדי המאמן עזב ובמקומו הובא דווין קייסי, מאמן השנה שעברה שהצליח להביא את הראפטורס לעונה סדירה מעולה, אך בעקבות כשלי הפלייאוף שילם את המחיר. הם לא הביאו שחקנים דומיננטיים שייכנסו לחמישייה, אבל עם מאמן טוב כמו קייסי, הם מצפים שיוביל אותם רחוק.

ציפיות העונה:

עם רג'י ג'קסון בריא, בלייק גריפין ואנדרה דראמונד ביכולת טובה ויציבה, והקבוצה אמורה בהחלט להגיע לפלייאוף במזרח החלש יחסית. הם טובים יותר משנה שעברה, יש להם עונה מלאה של בלייק גריפין וגם לא ספגו הפסד של שחקן משמעותי. החשש הוא ששני השחקנים הדומיננטיים, בלייק ודראמונד לא יתסדרו ביחד ויפסידו.

כדאי לשים לב ל:

דינמיקה בין שלושת השחקנים רג'י ג'קסון, בלייק גריפין ואנדרה דראמונד. אם רג'י ג'קסון ייתן עונה טובה ללא פציעות, גריפין ודראמונד יתחברו, לקבוצה של 3 אולסטארים ותחת שרביטו של קייסי הם בהחלט יכולים להפתיע.

האם יסחבו את דטרויט לפלייאוף? (Detroit Bad Boys)

ברוקלין נטס – מצפים ליציבות לקראת העונה הבאה  

בעונה שעברה:

הם אכן הראו לחימה, בהחלט ניסו לנצח ושיחקו גם לא רע לעתים, אך זה פשוט לא הספיק להם. עם מאזן של 28:54, ובמקום ה-12 במזרח, עם פציעות של ג'רמי לין ודיאנג'לו ראסל לא היה אפשר להשיג יותר מדי.

מה עשו הקיץ:

הביאו את אד דייויס ושבאז נאפייר מפורטלנד, את קנת' פאריד מדנבר, העבירו את ג'רמי לין לאטלנטה ונפטרו מהחוזה של טימופיי מוזוגוב. בנוסף, החתימו את ג'ו האריס לאחר שהיה נהדר אצלם עונה שעברה.

ציפיות העונה:

לא יותר מדי ציפיות. נראה שהמטרה שלשמה ברוקלין מכוונת היא עונה הבאה, בה היא תוכל להביא שחקנים עם משכורת מקסימום. יש דיבורים כבר על KD ובנוסף תהיה להם בחירת דראפט גבוהה. דיאנג'לו ראסל אמור לנסות לפחות להוביל את הקבוצה, והם מקווים לא להתבזות. ובכן, גם לא נראה שהם יפסידו בכוונה. יוכלו להוציא בערך כ-30 ניצחונות לערך.

כדאי לשים לב ל:

דיאנג'לו ראסל. הוא אמנם עד כה לא הצליח בליגה כפי שציפו ממנו, אבל העונה נתן ממוצעים לא רעים 15.5 נק', 5.2 אס' וכמעט 4 ריב'. מדובר רק בעונה הרביעית שיפתח בליגה, ואם הוא אכן יצליח להרים את הקבוצה ולהציג יכולת שיא, יהיה מאוד מעניין.

דיאנג'לו ראסל (ClutchPoints)

שיקאגו בולס – הקבוצה הצעירה בליגה רוצה להראות שהעולם שייך לצעירים 

בעונה שעברה:

המעבר בתחילת העונה שעברה של ג'ימי באטלר למינסוטה דיי קבר כל סיכוי אפשרי להעפיל לפלייאוף, והפך אותם לקבוצה צעירה וחסרת ניסיון, שסיימה עם מאזן 27:55 ובמקום ה-13 במזרח.

מה עשו הקיץ:

ג'בארי פארקר הגיע לקבוצה לאחר שחתם על 40 מ' דולר לשנתיים, שמרו על זאק לאבין מפני סקרמנטו והביאו את וונדל קרטר הסנטר הרב גוני שנבחר במקום ה-7 בדראפט. לא מעשים דרסטיים מדי, אבל בהחלט תוספת של אבני בסיס בדרך בניית הקבוצה שהם רוצים להיות בעוד כמה שנים.

ציפיות העונה:

הציפיות הם לא בשמיים, ופלייאוף לא נראה בכיוון. מכיוון שזו קבוצה צעירה ורעבה, ובתרחיש אופטימי עם שלושה אולסטארס, יהיה מעניין לראות את הדינמיקה בין השחקנים, הניסיון שהם צוברים וההכנה לקראת בנייה מחודשת. מה גם שדיי בטוח שינסו לספוג את מורשת הבולס הגדולה של ג'ורדן ופיפן, וינסו לא להביש עצמם בליגה.

כדאי לשים לב ל:

האמת, למרות ג'בארי פארקר וזאק לאבין הנהדרים, כדאי יהיה לשים לב לכל הקבוצה. היא צעירה,  וללא הרבה ציפיות היא בהחלט יכולה להיות הכבשה השחורה עם כריס דאן, לאורי מרקאנן רובין לופז ו-וונדל קרטר מהספסל. יהיו הרבה היילייטס ובהחלט נהנה לצפות בהם.

קבוצה צעירה (האתר הרשמי של ה-NBA)

אטלנטה הוקס – התחילה בבנייה, לא רוצה להיות האחרונה במזרח 

בעונה שעברה:

פשוט היו לא טובים. הרבה כדורסל לא היה שם, דניס שרודר שניסה לעשות משהו, אך בחוסר יעילות. בנוסף, היה את טוריאן פרינס שהציג יכולת טובה, אך יכולת שהספיקה להם למקום האחרון במזרח עם מאזן של 24:58

מה עשו הקיץ:

הקיץ הם עשו שינוי דיי משמעותי: הם בחרו בדראפט את לוקה דונצ'יץ' הסלובני המוכשר, וביצעו מיד טרייד עם דאלאס בתמורה לטריי יאנג ובחירת דראפט בסיבוב הראשון. אל מול זה, הם נפטרו משרודר שהיה בריב מתוקשר עם הקבוצה כאשר ביצעו טרייד משולש עם אוקלהומה ופילדלפיה בתמורה למלו, ששוחרר מיד, מייק מוסקלה שעזב את אטלנטה לפילדלפיה והגארד ג'סטין אנדרסון שהגיע מפילי. בנוסף, הביאו את ג'רמי לין והסנטר אלכס לן. ויש גם בונוס, בדמות וינס קרטר הקשיש, בגיל 41.

ציפיות העונה:

עם הג'נרל מנג'ר טראוויס שלנק שהיה לפני כן בגולדן סטייט, הציפיות הם להפוך ביום מן הימים לקבוצה שהמציאה את הכדורסל המודרני. אבל אם נתמקד בעונה הנוכחית, אז בעיקר שתהיה יציבה, ושלא תסיים במקום האחרון במזרח. המאמן שלהם, לויד פירס, בעונת רוקי ונראה שבאמת ובתמים בקבוצה רוצים רק שקט תעשייתי. שקט שיגרום להם לבנות את הקבוצה לשנים הבאות.

כדאי לשים לב ל: 

טריי יאנג. יש כאלה שכבר רואים בו ככוכב הקבוצה למרות שטרם שיחק בה משחק רשמי אחד. והאמת, הוא היהלום הכי גדול בקבוצה, בין אם מלוטש או לא. יש לו יכולות כדרור מרשימות, הוא יודע לחדור לסל, יש לו אסיסטים יפהפיים והקליעה מה-3 שלו ביחד עם יכולת מדהימה כבר ניצחה משחק בקדם עונה נגד סן אנטוניו. הוא בהחלט יהיה נקודת האור של הקבוצה העונה, ופשוט יהיה כיף לצפות בו.

טריי יאנג (SB Nation)

שארלוט הורנטס – תמשיך בבינוניות? 

בעונה שעברה:

עונה בינונית להחריד עם מאזן בינוני מאוד של 36:46 שהביא להם את המקום העשירי במזרח. הם קיבלו את דוויט הווארד בתחילת העונה שלא סיפק את הסחורה, וקמבה ווקר לבדו לא יכל להושיע את הקבוצה.

מה עשו הקיץ:

הקיץ הם הביאו את מיילס ברידג'ס, הבחירה מספר 12 בדראפט ואת טוני פארקר בהעברה חופשית כגיבוי לווקר ובעיקר כחבר לניקולא באטום. הקבוצה גם נפטרה מהווארד עם החוזה הגדול. ג'ורדן כבעלים של הקבוצה פיטר את ריק צ'ו, הג'נרל מנג'ר ומינה במקומו את מיטש קופצ'אק, שהביא את ג'יימס בורגו כמאמן הקבוצה, שלו זו עונה שנייה כמאמן ראשי בליגה.

ציפיות העונה:

לקבוצה אין יותר מדי ציפיות, ככה"נ שגם לא תעפיל לפלייאוף. אבל אם לוקחים את התחזית האופטימית, עם קמבה ווקר בשיאו, ניקולא באטום מתחבר עם טוני פארקר שתורם יציבות מהספסל, ודחיפה מהקהל שאולי יגיע יותר ועם מאמן חדש, עוד נראה אותם נאבקים על המקום השמיני.

כדאי לשים לב ל:

קמבה ווקר, שנמצא בעונה אחרונה שלו בחוזה. האולסטאר שפשוט מחובר כל-כך לקהל לא יעזוב כל-כך בקלות. לאחר שכבר בשנה שעברה היו דיבורים על עזיבה אפשרית שלו, הוא יצא נגד הטענות ואמר בר' גלי שהוא רוצה להישאר בקבוצה. מי שהפך למלך הסלים של ההורנטס בשנה שעברה ימשיך לספק יכולת גבוהה וישמח את מי שיבוא לצפות בקבוצה.

קמבה ווקר, יקיר האוהדים (SB Nation)

כך או כך, הליגה העונה בהחלט תהיה מרתקת. הציפייה אדירה, והימים נספרים עד לתחילתה. מישהו אמר שעות שינה בלילה?

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort