אלוף העולם: אמבפה עם רביעייה, פריז שברה שיא ניצחונות

 

פ.ס.ז' נגד ליון. אחד ממשחקי העונה של הליגה הצרפתית. בינינו, אין על התחושה הזו של משחק עונה. אתה קם בבוקר ויודע שהערב מצפה לך משהו גדול. אתה מסתובב עם המחשבה הזו בראש שלמרות היום הנורא (במיוחד ביום ראשון) שעברת, בערב מצפה לך חתיכת הצגה. האימה הפריזאית אל מול ה"תינוקות" של ג'נסיו. הכסף הגדול אל מול הלב. מוסא דמבלה אחד שרצה להוכיח לקבוצה שהעריץ ושיחק בה מילדות, שהוא עזב מסיבה מסוימת, ולחזור מהדלת האחורית אל קדמת הבמה הצרפתית.

פ.ס.ז' הגיעה למשחק לאחר שהביסה בליגת האלופות ביום רביעי את הכוכב האדום בלגרד, כאשר ניימאר סיפק תצוגת שיא עם שלושער. נוסיף על כך את העובדה שהיא עוד לא הפסידה העונה בליגה, עם פתיחת העונה הכי טובה של המועדון אי פעם, ובדרך גם לצרפת כולה. הברזילאי המעוטר, אמבפה שנראה שהשנה נהפך לשחקן הרבה יותר בוגר, קבאני שתמיד כובש בצרורות, ונראה שהקבוצה האימתנית פשוט בלתי ניתנת לעצירה.

אך מן העבר השני מגיעה ליון, הקבוצה הצעירה והשאפתנית, אך הלא יציבה, שהצליחה לנצח העונה את מנצ'סטר סיטי הגדולה בביתה, להשפיל את מארסיי ומיד לאחר מכן לסיים בקושי בתוצאת תיקו תוך שהיא נלחמת בעור שיניה מול שחטאר דונייצק.

לשחקנים של ליון ניתנה הזדמנות חד פעמית לקלקל לפריז את חגיגות פתיחת העונה ולהראות לכל צרפת שיחד עם פקיר, דפאי, נדומבלה ודמבלה (לו זו תהיה חתיכת הזדמנות, כשחקן שגדל במועדון כהבטחה ועזב בגיל 16 כדי לפלס את דרכו לטופ) הם אכן יכולים לקרוא תיגר על המפלצת הגדולה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

על המשחק ששוחק הערב, עוד ידברו שנים רבות. הוא התחיל אגרסיבי, הסתיים באופן קסום. אמבפה עם רביעייה ראשונה, פ.ס.ז' קובעת שיא ניצחונות חדש בצרפת, שיא שהיה שייך לליל עוד משנת 1936. פריז לא הפסיקה לכבוש ופשוט התעללה ביריבתה. חגיגה בפארק.

הרכבים:

פ.ס.ז': ג'. בופון, ח. ברנאט, פ. קימפמבה, ט. סילבה, ת. מונייר, מרקיניוס, מ. וראטי (י. דאקסלר 75'), א. די מריה (מ. דיאבי 84'), ניימאר, ק. אמבפה, א. קבאני (ט. קהרר 40')

ליון: א. לופס, רפאל (ל דובואה 41'), ג'. דנאייר, ז' מורל, פ. מנדי, ל. טוזאר, ט. אנדומבלה, ה. אאואר, ב. טראורה, נ. פקיר (מ. קורנה 7', פאפא דיופ 78'), ה. אאואר, מ. דפאי

מהלך המשחק:

מחצית ראשונה:

בדקה ה-2 קרה הדבר הנורא מכל לליון: נביל פקיר, השחקן מספר אחד של הקבוצה, עיקם את הקרסול בצורה איומה. למשך כמה דקות כל בן אדם ניטרלי שאוהב כדורגל בצרפת קסס ציפורניים כדי לראות האם הפציעה קשה מדי או שמא יוכל לחזור לשחק. הוא עוד חזר למגרש לדקה, אך לצערו, לצער ליון ואולי לצער הכדורגל הצרפתי כולו, הכאבים הכריעו אותו, ומקסוול קורנה החליף אותו בדקה ה-7. נשאר רק לאחל החלמה מהירה לקשר המוכשר.

בדקה ה-8, פנדל לפריז! אמבפה הכל יכול פרץ מהאגף הימני לרחבה, לופס שוער ליון ניסה להגיע לכדור והכשיל אותו! השופט לא התבלבל ושרק לפנדל. ניימאר לקח את ההזדמנות בשתי רגליו, הכניע את השוער האומלל והעלה את פריז ל-1:0 מהיר וחשוב כל-כך.

ניימאר חוגג עם חבריו לקבוצה (חשבון הטוויטר הרשמי של פ.ס.ז')

איזו פתיחה אומללה לליון. פקיר, פנדל ושער. בחלומות הגרועים ביותר היא לא יכלה לדמיין תסריט שכזה.

בדקה ה-11 ליון בסוג של התקפה ראשונה במשחק. אנדומבלה דהר עם הכדור עד לרחבת פריז, מסר לרפאל טוב שניסה לשלוח רוחב לאמצע הרחבה, אך נבלם ע"י הגנת המארחים. אנדובמלה קיבל את הריבאונד, אך בעט חלש מדי שלא היוותה איום של ממש על בופון.

בדקה ה-13 ממפיס דפאי לקח החלטה אמיצה, לאחר שבעט כדור קשה מבעיטה חופשית מ-27 מטר. לצערה של ליון, בשער של היריבה עומד השוער המנוסה ביותר שיכל לעמוד, בופון שהדף את הכדור טוב לקרן.

בדקה ה-20 לאחר התקפה של ליון, אנחל די מריה הגן על פניו באמצעות היד שלו. בהחלטה שעוררה מחלוקת אצל אנשי ליון, השופט המרכזי לא שרק לפנדל. אנשי ה-VAR לא התערבו בהחלטה שנותרה על כנה.

בדקה ה-22 טראורה בעט כדור חופשי טוב מהפינה הימנית, פספס בסנטימטרים ספורים את המשקוף של בופון.

למרות הפתיחה הנוראית, ליון הצליחה להתאושש ולחזור לאיים על השער.

בדקה ה-32 נדומבלה הוכשל בחריפות ע"י קימפמבה. השחקן נכנס עם הסטופקס בארגרסיביות בקרסולו של הקשר המוכשר. תחילה, השופט פסק על כרטיס צהוב לבלמה של פריז. אך לאחר חלוף מספר שניות, ה-VAR התערב. השופט צפה שוב בסרטון התיקול, ובהחלטה משותפת הוא שינה את הכרטיס מצהוב לאדום! איזה משחק סוער! פריז נשארת ב-10 שחקנים.

איזו מחצית אלימה! ניימאר מקבל צהוב לאחר תיקול על רפאל, שהוחלף בעקבות פציעה, ממפיס דפאיי הוכשל בברוטאליות ע"י וראטי שקיבל צהוב כמו טוזאר קשה של ליון.

בדקה ה- 42 לאר הממפיס דפאי הרים כדור חופשי הדר ישר לראשו של דנאייר הבלם הבלגי שנגח בשלומיאליות הרחק משערה של פריז.

בדקה ה-43 דובואה המחליף של ליון פרץ באגף הימני ושלח כדור רוחב נהדר לקורנה, אך טיאגו סילבה בעור שיניו הציל את מוליכת הטבלה משער והוציא את הכדור לקרן

בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, לוקא טוזאר החליט שגם ליון צריכה להישאר ב-10 שחקנים. הקשר הצרפתי שבדיוק חזר להרחקה, ביצע שטות גמורה כשתיקל את אמבפה, קיבל צהוב שני והורחק גם הוא מהמשחק!

לסיכום, מחצית ראשונה פשוט מהסרטים. משחק אגרסיבי, להוט, מלא אמוציות וקצב האירועים במשחק היה מהיר מאוד. פריז פתחה יותר טוב, אך ליון התעשתה על עצמה למרות פציעתו של פקיר ולאחר היתרון המספרי (שנמחק לקראת הסיום) גם הייתה טובה יותר.

מחצית שנייה:

ישר עם פתיחת המחצית השנייה, בדקה ה-46  אמבפה קיבל כדור נהדר, פרץ באגף השמאלי ובאחד על אחד מול לופס לא הצליח לכבוש כאשר בעט טוב אבל לופס היה מוכן.

בדקה ה-48 החמצה ענקית לליון לחזור למשחק! מנדי מסר לדפאיי בתוך רחבת פריז,  שהעביר את הכדור במהירות לקורנה שהיה 4 מטרים מהשער, בעט חלש מאוד והחמיץ באופן מזעזע את ההזדמנות הטובה ביותר של ליון לכבוש המשחק.

בדקה ה-52 המשחק המשוגע המשיך להצדיק את שמו. טיאגו סילבה בעט את הכדור שהיה קרוב לשער של בופון היישר לראשו של קורנה. הכדור ניתז לקורה וכמעט נכבש השער הביזארי של המחזור באירופה.

מיד לאחר מכן פריז יצאה להתקפה מתפרצת מצוינת. אמבפה היה מול השער, היסס האם למסור או לבעוט, השניות הקריטיות האלה פגעו בבעיטה ששחרר לאחר מכן ופגעה בקורה גם כן.

בדקה ה-56 אמבפה שוב פעם החמיץ הזדמנות פז להכפיל את היתרון כאשר קיבל כדור ענק מנייאמר, ניסה לעבור את השוער, אך לופס המנוסה חסם בגופו את אמבפה והכדור, ומנע שער בטוח. אמבפה ללא ספק מתוסכל.

בדקה ה-60 קיליאן אמבפה בפעם המי יודע כמה לא הצליח לכבוש. הוא הגיע, שוב אל מול לופס המוכן שקלט את הכדור.

מן העבר השני ממפיס דפאי ניסה את מזלו בבעיטה מרחוק לעבר שערו של בופון, אך לא היוותה איום של ממש.

ולבסוף זה הגיע! בדקה ה-61 אמבפה סוף סוף כבש! לאחר מבצע מרהיב של ניימאר שעבר מספר שחקני הגנה, נבלם וההזדמנות הגיעה ללא אחר מיודעינו קיליאן הצעיר, שבעט כדור חזק מרחבת ליון, פגע ב-2 הקורות ונכנס לשער! פריז כבר ב-2:0 למרות דקות נהדרות של ליון ונראה שנקבעה זהות המנצחת.

עד לפני 3 דקות אמבפה החמיץ בלי סוף. בדקה ה-66, הוא כבר עם צמד! לאחר לחץ כבד של פריז ברחבה, וראטי מסר את הכדור למרקיניוס שבישל נהדר לאמבפה באמצעות כדור רוחב שעבר את אנתוני לופס והשאיר אותו לבד מול השער. הוא לא התבלבל, שם את הרגל בזמן הנכון ובמקום הנכון, ופריז סן ז'רמן כבר בדרך להשפלה עם 3:0.

אמרנו צמד? התכוונו שלושער! בדקה ה-69 נייאמר את אמבפה סיפקו לנו עוד רגע נהדר שבסופו השני שם את הכדור ברשת. ליון ניסתה לצאת קדימה, אך פריז במתפרצת מהירה עקצה שוב. ניימאר קיבל את הכדור והעביר מסירת אמן לאמבפה שחלף על פני כל הגנת ליון, נשאר שוב באחד על אחד מול לופס שפשוט לא יכל לעשות כלום אל מול הבעיטה האימתנית שלו. הוא הצליח לכבוש שלושער ב-8 דקות, השני הכי מהיר בהיסטוריה של פ.ס.ז'. שני רק למוטל'ה שלנו.  4:0 לפריז, במשחק פשוט נפלא!

שחקני פריז לא מפסיקים לחגוג הערב (חשבון הטוויטר הרשמי של הליגה הצרפתית)

מזל טוב לאמבפה. רביעייה ראשונה בקריירה. מה עוד אפשר לומר על הצרפתי שעוד לא חגג 20?!  פריז בהתקפה פשוט אבסולוטית, כששישה שחקנים שלה ברחבת ליון, משתעשעים ובועטים ללא הרף לעבר שערו של לופס המסכן. לבסוף, אמבפה לאחר שניסה לפרגן לניימאר ללא הצלחה לקח את הכדור ושם אותו בפעם הרביעית הערב לרשת! רביעייה ב-14 דקות. אין ספק שאמבפה עשה הסיטוריה. 5:0 לפריז.

הילד ענק. אמבפה (חשבון הטוויטר הרשמי של פ.ס.ז')

בדקה ה-80 דפאיי ניסה לשמור על כבודה הרמוס של ליון כאשר הקפיץ באלגנטיות לעבר שערו של בופון, שגרם לו להתאמץ לאחר דקות רבות של חוסר מעש, להדוף למשקוף ולהציל את פריז מספיגה.

בדקה ה-88 ניימאר כמעט כבש את שער העונה. אמבפה הרים באלגנטיות לברזילאי, שניסה את מזלו במספרת, אך הכדור לא התקרב לשער ליון.

המשחק הסתיים. ערב ענק לפריז, ערב עגום לליון.

משחקים נוספית הערב מהליגה הצרפתית:

בורדו – נאנט 0:3 כובשים לבורדו: קאראמוך (5'), קמאנו (7', 42' פנדל)

מארסיי – קאן 0:2 כובשים למארסיי: מיטרוגלו (36'), תאובין (45')

מונאקו – ראן 2:1 כובשים למונאקו: פאלקאו (49'), כובשים לראן: דה סילבה (14'), בן ארפה (77')

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort