תספיקו לרטון

בשבוע האחרון רוב פרשני ואוהבי  הכדורגל במדינתנו חרצו את גורלו של פרד רוטן, בעצם גורלו נחרץ כבר בתקשורת מרגע החתמתו בקבוצה. שנאת הזרים בספורט הישראלי היא משהו שבשגרה והאמת שלי זה נמאס. אז כאן אני לא אכתוב מתוך אינטרס מסויים או במטרה לייצר בלאגן במערכת, אכתוב את דעתי ולמה רוטן חייב להישאר בתפקיד לעוד עונה לפחות.

הטענה העיקרית של המבקרים היא התוצאות הפחות טובות של הקבוצה, אבל איך אפשר להאשים את רוטן על שני התוצאות האחרונות בליגה? לא ראיתם את המשחק? מה מאמן יכול לעשות כאשר השוער שלו מוסר לרגלי החלוץ? ומה מאמן מסוגל לעשות כאשר שחקן מחליט בדקה ה-90 לעבור שחקן ברחבה ומאבד כדור? אני מבין את תסכול האוהדים אבל הוא מופנה לאיש הלא נכון. בואו נסתכל על היכולת של הקבוצה, אי אפשר להתעלם מהעובדה שמכבי חיפה נראית קבוצה מאומנת. לראשונה מאז תקופתו של רוני לוי ההגנה והקישור מבחינה טקטית מאוד מסודרים ובפן ההתקפי סוף סוף משחקים כדורגל התקפי עם הנעת כדור מסודרת וחכמה דרך האגפים ולא התגוננות ויציאה למתפרצות כיאה למועדון קטן.

תנו לו זמן. (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

בנוסף, מדברים על החילופים המאוחרים של רוטן, אין בעיה לרצות שיהיה חילוף אבל צריך שהשחקן שעולה מהספסל באמת יהיה מסוגל לשדרג את הקבוצה, כרגע אני לא רואה מישהו על הספסל הירוק שמסוגל להיכנס ולעשות שינוי התקפי לטובה. אולי כאשר סומא יכנס בקרוב לרוטציה ואופיר מזרחי יחליט שהוא שחקן מכבי חיפה וזנטי יחשוב לפני שהוא מבצע פעולות נקבל ארבעה שחקני התקפה יחד עם וייסמן לא רעים ויהיה גם אופציה לשינוי ורענון מהספסל.

טענה נוספת שעולה היא התגובה של רוטן אחרי גמר גביע הטוטו. המאמן טען שההבדל הוא שהצהובים יכולים להעלות מהספסל שחקנים בינלאומיים ומכבי חיפה לא יכולה או במילים אחרות, למכבי חיפה חסרה איכות. מה הכוונה באיכות? שחקנים יצירתיים, דריבליסטים, טכניים או בקיצור שחקנים בסגנון אלירן עטר, דור מיכה וחן עזרא. בשנים האחרונות, מכבי חיפה הייתה משופעת שחקנים ישראליים "בכירים" אך לא הצליחה והביקורות אכן היו בהתאם, אולם כעת כאשר המועדון החליט לנסות ולשקם את המערכת, לא להשתולל בקיץ לבנות לאט בתהליך של שנה שנתיים קבוצה צעירה מוכשרת עם זרים נכונים הקהל והפרשנים משתוללים ורק מחכים להעלות את רוטן ואלאך על הגרדום.

אלאך קיבל בעונה שעברה קבוצה מפוצצת שחקנים בינוניים ומטה עם חוזי עתק לעוד מספר שנים והתחיל לאט לאט לטפל בבלאגן ששרר במערכת עקב השנים הרעות והניהול הלא נכון באותם שנים. הוא שיחרר את קאיו וקלאוס שהיו סמל לכישלון של גיא לוזון, כמעט והעלים את ההדלפות מחדר ההלבשה והחזיר מספר שחקני בית מוכשרים בכדי לנסות ולטפח אותם לשנים הבאות. בקיץ המנהל המקצועי ניסה לחזק נקודתית את הקבוצה ולטעמי גם הצליח. אלאך החתים את מנדז'ק שנראה כרגע כקשר האחורי הטוב בליגה, החתים את גיא חיימוב שלמרות הטעויות במשחקים האחרונים הוכיח לאורך הקריירה שהוא שוער מצויין. בנוסף, הביא את קראמר שנראה כחלוץ רחבה טכני וחזק אם כי עדיין לא הבריק אך נקווה שישתלב טוב יותר ואת סומא שאמור להוות שחקן התקפי יצירתי שיחזק את החוליה של הירוקים. מכבי חיפה הגדולה תמיד הסתמכה על ארבעה חמישה שחקני בית צעירים ומוכשרים אליהם הוסיפה זרים איכותיים ועוד חמישה שישה ישראלים "בכירים" בין אם גדלו במועדון או לא.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מנסה לבנות. (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

אלאך מנסה לקחת את המועדון חזרה לתקופה יפה אך ללא תמיכה של הקהל וראשי המועדון הוא לא יוכל, רוטן הוא מאמן מאוד ראוי ועושה עבודה נהדרת עד כה, הקבוצה נראית טוב ועם הזמן גם התוצאות הטובות יגיעו. הקבוצה והשחקנים צריכים את התמיכה של הצבא הירוק ותיהיו בטוחים שאם התהליך היפה ימשיך בכרמל נקבל בעוד שנה שנתיים קבוצה מחוברת שנלחמת ומשחקת כדורגל התקפי שיניב תוצאות חיוביות.

ביום שני הקרוב קצת אחרי צאת החג בזמן שבבתי הכנסת ילבשו לבן ויבצעו שבעה הקפות לכבוד קבלת התורה, רוטן יעלה יחד עם קבוצתו למשחק קריטי נגד אלופת המדינה, הפועל ב"ש. האלופה תקועה במשבר משלה ותרצה להשיג ניצחון ראשון העונה על הקבוצה מהכרמל לעומת זאת, רוטן יקווה להמשיך לראות את היכולת הטובה של קבוצתו אבל הפעם גם עם תוצאה טובה. קצת סבלנות והכל יהיה בסדר!

מה שנותר לקהל הירוק זה לתמוך. (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית