סתם עוד מאמן או המושיע? על ההצלחה של ספלאטי באינטר

אם למישהו מאינטר מגיע קרדיט על פתיחת העונה הנהדרת שלה הוא לא אחר מאשר לוצ'יאנו ספלאטי. רק לפני פחות מחודשיים, שבהנהלת אינטר הודיעו עליו בתור המאמן הבא, הרבה גבות הורמו וכולם היו בטוחים שמדובר בעוד מאמן שייכשל, אחרי הכול, הוא לא הרשים כל כך על הקווים ברומא והרקורד שלו לא נופל מאשר מאמנה הקודם של אינטר סטפנו פיולי. כולם היו בטוחים שספלאטי היה הברירת מחדל של ההנהלה לאחר שכולם הבינו שגם דייגו סימאונה וגם קונטה ימשיכו בקבוצות שלהם ולא יעברו לעבוד על הקווים באינטר. הנה אנחנו כיום, קצת יותר מחודש אחרי מינויו למאמן אינטר והנה הוא מוביל אותה לפתיחת העונה הטובה ביותר בהיסטוריה שלה עם 8 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו בעשרה משחקי ליגה כולל ניצחון בדרבי הגדול מול מילאן 3:2 עם שלושער של מאורו איקארדי שעליו נדבר בהמשך. ספלאטי נהנה מפתיחה נהדרת שאפילו ז'וזה מוריניו ורוברטו מנצ'יני שנחשבים למאמנים אגדיים באינטר לא השיגו.

פתיחת העונה הטובה ביותר של אינטר- ספלאטי (ESPN)

לבנתיים העיתונים באיטליה משבחים את ספלאטי ובצדק, אי אפשר שלא להתעלם מהפתיחה הנהדרת של הקבוצה שלו, אבל חדי העין שמו לב שאינטר לא משחקת את המשחק הטוב ביותר, הטקטיקה היא בעיקר הגנתית והיא עדיין סופגת שערים ואולי אפשר להגיד שרק במזל נאפולי לא ניצחה אותה בכמה שערים באותו תיקו מאופס ושרק במזל היא ניצחה את מילאן ואת בולוניה ועוד קבוצות בדקות המכריעות של המשחק. אבל מה קרה אז אי שם בעונת 2005/06? אותו דבר בדיוק כמו שקורה לו באינטר, הוא גיבש את חדר ההלבשה לקבוצה אחת חזקה וגם אז נהנה מפתיחה טובה על הקווים ברומא ופתח את העונה עם 11 ניצחונות רצופים תוך כדי שהם מציגים כדורגל נהדר שהדהים הרבה קבוצות באירופה. ספלאטי הפך את אותה רומא לקבוצה נהדרת גם בלי הכסף הגדול שהיה לשאר הקבוצות אז והוא גם נחשב לאחד המאמנים הטובים ביותר שהיו לרומא (אפילו אם מזכירים את ההשפלה 7:1 מול יונייטד בליגת האלופות בעונת 2007). אותה רומא גם סיימה כמה שנים במקום השני בסרייה A והזכייה באליפות תמיד הייתה קרובה אבל לא הצליחה להשיג זאת במשך הזמן שספלאטי הקווים.

כרגע, עוד מוקדם לדבר על אליפות במיוחד כשיש יריבות נהדרות בליגה כמו יובנטוס ונאפולי שגם כו נמצאת בעונה נהדרת ומשחקת כדורגל נהדר אבל האוהדים וההנהלה של אינטר צריכים להיות אסירי תודה לספלאטי שהוא הצליח לבנות קבוצה חזקה עם חדר הלבשה חזק ועל כך שהוא הצליח להחזיר את הזהות לשחקני אינטר ולגרום להם להאמין שאפשר ללכת על האליפות בכל הכוח. ספלאטי השתמש באינטר רק ב-14 שחקנים שונים עד כה, מה שמראה לכולנו כמה שהוא רוצה לבנות חבורה אחת חזקה שתלך עד הסוף.

חוץ ממאורו איקארדי, שזכה לאמון של ספלאטי ועושה חיל במדי אינטר, שחקן נוסף שלוצי'אנו ספלאטי התעקש עליו הוא שחקן לאציו לשעבר, אנטוניו קנדרבה שחלק גדול מאוהדי אינטר לא הבינו מדוע הוא הגיע לאינטר ואחרי עונות לא טובות היו אף שרצו לראות אותו מחוץ למועדון, אבל ספלאטי התעקש, נתן לו את ההזדמנות והנה העונה הוא פורח ועושה חיל בצד ימין ועיקר ההצלחה של איקארדי הוא הרבה בזכות היכולת של קנדרבה העונה.

ההתעקשות עליו השתלמה- ספלאטי (האתר הרשמי של אינטר)

אז הנה המאמן שחלק חשבו שהוא גרוע והיו רבים שהשמיצו אותו מוביל את אינטר לפתיחה נפלאה, הוא הצליח לחבר חבורה אחת שנלחמת עד הסוף גם כאשר הם בפיגור וגם כאשר הם מובילים ספלאטי עדיין דורש יותר משחקניו, הרבה שחקנים חדשים פורחים תחתיו מחדש ושחקן אחד שבזכותו אולי גם כן ההצלחה של אינטר הוא מאורו איקארדי שמתאים את עצמו כמו כפפה לשיטה של ספלאטי ופשוט בלתי ניתן לעצירה בתוך הרחבה. אינטר מודל 2017/18 הולך לדרך חדשה, ואין ספק שזה בזכות אדם אחד, לוצי'אנו ספלאטי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort