מ(א)טה – מעלה סיפורו של חואן

חואן מאטה הקשר נמוך הקומה (1.70) הוא ללא ספק אחד מהשחקנים המסקרנים בכדורגל הספרדי. מצד אחד הגיע לשיאים רבים כאשר שיחק בולנסיה, צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד ונבחרת ספרד אך מנגד אינו הצליח לבסס את מעמדו כ- הכוכב של הקבוצה וגם בעת הגעתו של "המיוחד" ז'וזה מוריניו ירדה מעורבותו בקבוצה בעיקר במדי צ'לסי וגרמה לעזיבתו לעבר יונייטד שם נמדד האופי שלו כאשר החליט להישאר להילחם על מעמדו למרות המחלוקות עם מוריניו. מלבד זאת מאטה ניחן ביכולת כדרור ומסירה יוצאת מן הכלל והיום הוא חוגג 29 אביבים.

חואן מאטה חוגג 29 (sky sports)

מאטה החל את דרכו בתחום הכדורגל בקבוצה ריאל אוביידו בגיל 12 שם שיחק אביו אשר גם כן עונה לשם חואן מאטה. לאחר שלוש עונות בגיל 15 הצטרף למחלקת הנוער של ריאל מדריד שם עבר בין כל הגילאים עד אשר הגיע לריאל קסטיליה צעד אחד לפני הקבוצה הבוגרת של הבלאנקוס. הוא סיים את העונה במקום השני בטבלת הכיבושים עם עשרה שערים כאשר רק החלוץ אלברו נגרדו מקדים אותו.

לאחר שלא הצליח לצעוד לעברו של הסגל הבוגר במדריד מאטה החליט לחפש את דרכו במקום אחר שם מצא את עצמו חותם לבסוף בעיר הנמל ולנסיה בשנת 2007. בעקבות פציעותיהם של מספר שחקני מפתח בקבוצה מאטה הצעיר סלל את דרכו להרכב הראשון של הקבוצה. באותה שנה כבש צמד שערים נגד ברצלונה במסגרת חצי גמר גביע ספרדי ואף כבש בגמר בניצחון 3-1 על חטאפה שהעניק לולנסיה את התואר הנכסף. בסוף עונה זו מאטה נבחר לשחקן הצעיר המצטיין של השנה. עונה לאחר מכן מאטה סיים את העונה עם 13 בישולים ונמצא במקום השני בטבלת הבישולים לאחר צ'אבי. בעונת 09/10 הייתה עונת השיא של ולנסיה עם מאטה כאשר ולנסיה ניצבה במקום השלישי בטבלה וחואן סיים את העונה עם כ 18 שערים בכל המסגרות בנוסף לכך באותה עונה מאטה חזר ללבוש את החולצה מספר 10 האהובה עליו. ב 129 הופעות בולנסיה מאטה כבש כ – 33 שערים.

משאיר את ברצלונה בהלם (חואן מאטה האתר הרשמי)

בקיץ 2011 לקראת תחילת העונה החדשה ולנסיה אישרה את הצעת הענק בסך 23.5 מיליון סטרלינג מצידה של צ'לסי וכך חואן סלל את דרכו אל עבר הפריימר ליג ל 5 עונות. מאטה סיפר שפרננדו טורס היה אחד הגורמים אשר השפיעו על מעברו לצ'לסי עקב רצונו לשתף פעולה יחד עם החלוץ הספרדי. בעת הגעתו לקבוצה מספר 10 היה תפוס על ידי יוסי בניון אשר אמר " אני החלטתי לתת את החולצה מספר 10 לחואן כי בשבילי זו רק סיפרה זה לא מספר המזל שלי – 15" לאחר מכן מאטה הודה ליוסי על מהלך זה. כבר בהופעת הבכורה שלו במדי צ'לסי כאשר נכנס כמחליף של פלורנט מאלודה מאטה מצא את שער הבכורה שלו כאשר העלה את צ'לסי ל 3-1 נגד נוריץ' סיטי. בעונה זו סייע מאטה רבות לקבוצה במירב המסגרות כאשר זכו בליגת האלופות כאשר גברו על באיירן מינכן בגמר בפנדלים ובנוסף הקבוצה זכתה בגביע האנגלי. מאטה סיים את העונה עם כ- 14 בישולים ושישה שערים בליגה ואף זכה כשחקן העונה של צ'לסי על פי בחירת הקהל. עונה לאחר מכן לא הייתה קלה עבור צ'לסי כאשר רוברטו די מתאו מצא את עצמו מיחוץ לקבוצה ורפאל בניטס נקרא להחליפו. גם בתקופת בניטס מאטה היה נראה טוב אך הקבוצה לא הצליחה במלוא המובן לממש את הפוטנציאל שלה והודחה מליגת האלופות הישר לעברה של הליגה האירופית שם הגיעה עד הגמר שבו ניצחה 1-0 את בנפיקה בדקות הסיום עם בישול נהדר של מאטה לעברו של ברניסלב איבנוביץ'. בעונה זו זכה שנה נוספת בתואר שחקן העונה של צ'לסי. כאשר מוריניו הגיעה ללונדון שנית חלה מהפכה ומאטה מצא את עצמו מחוץ להרכב כאשר שתי עונות רצופות כיכב כשחקן העונה של צ'לסי. מאטה שותף בהרכב רק 11 פעמים מתוך 22 משחקים תחת זו'זה מוריניו ובינואר סלל את דרכו לשדים האדומים עקב אי שביעות רצונו ממעמדו הפחות אצל הבלוז. מאטה כבש 33 שערים ובישל 58 פעמים ב 135 הופעות אצל החבורה מלונדון, לא מובן איך שחקן עם רזומה כה גדול נשלח היישר החוצה מן המועדון.

בניון פירגן במספר (חואן מאטה האתר הרשמי)

כאשר צ'לסי מפסידה, יונייטד יוצאת המרוויחה העיקרית כאשר החתימה בינואר 2014 את חואן מאטה תמורת 46 מיליון יורו. מאטה הגיע ליונייטד ונזרק ישירות לתוך המים העמוקים וסיים את העונה עם שישה שערים. בספטמבר 2015 מאטה כבש שני שערים ובישל שניים נוספים בשלושה משחקים בלבד, דבר שהפך אותו לשחקן המצטיין של חודש ספטמבר. מאטה אף היה גורם משמעותי לזכייה של יונייטד בגביע האנגלי כאשר כבש בדקות הסיום בגמר את שער השוויון נגד קריסטל פאלס שגרר הארכה שבסופה המחליף שלו ג'סי לינגארד ניצח את המשחק לשדים האדומים. כיום מאטה התאחד בשנית עם מאמנו ז'וזה מוריניו שהיה נדמה כאילו זו אופרת סבון בתחילת העונה כאשר היה נשמע שמאטה בדרך החוצה בעקבות הגעתו של המיוחד אך לא קח קרו הדברים כאשר פתח ב 16 משחקים בהרכב ועוד שישה מהספסל בפריימר ליג ו ב-38 משחקים בכל המסגרות כאשר יש לו 10 שערים ו 4 בישולים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
המרוויחה העיקרית (חואן מאטה האתר הרשמי)

בגזרה הבינלאומית מאטה הוא שחקנה של נבחרת ספרד הבוגרת כאשר היה דמות דומיננטית בנבחרות הצעירות יותר עד גיל 19 ועד גיל 21. במרץ 2009 ערך את הופעת הבכורה שלו כאשר נכנס כמחליף בדקה ה – 63 במוקדמות המונדיאל בניצחון 1-0 על טורקיה. שער הבכורה שלו הגיע נגד אסטוניה בניצחון 3-0 וגרר ציפיות רבות לעתיד. לאחר מכן הוא חזר לסגל של ספרד עד גיל 21 בכדי לעזור להם לזכות באליפות אירופה ואף נבחר למצטיין הטורניר על ידי אופ"א. ביורו 2012 מאטה חזר לסגל הנבחרת הבוגרת ואף היווה ציון דרך לקריירה שלו כאשר נכנס כמחליף בגמר וכבש בניצחון 4-0 על איטליה.

כבש את הרביעי (חואן מאטה האתר הרשמי)

למרות שהוא כבר לא צעיר לחואן יש עוד הרבה מה להציע למנצ'סטר יונייטד ולנבחרת ספרד בפרט. הכדורים הנהדרים שהוא מבשל והפסים שהוא מספק לחבריו לקבוצה וכמובן גם לא נשכח את הדיוק הרב בבעיטות החופשיות. מאטה הוא שחקן טכני שכל קבוצה תרצה שיהיה אצלה וכרגע יונייטד היא הזוכה המאושרת. אז בואו נאחל לחואן הרבה הצלחה בקריירה שיעזור לשדים האדומים לחזור לגדולתם ושיהיה לו במזל טוב!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort