כבר לא הקטר- מה קורה העונה לתומאס מולר

עם זכייה בכל תואר גדול עד גיל 27, נחשב כסמל בבאיירן ואחת הדמויות המשעשעות מחוץ למגרש אבל השנה החלוץ פשוט נעלם.

השבוע תומאס מולר ציין 250 הופעות במדי באיירן מינכן בבונדסליגה ועשה זאת בסטייל וכבש את שערו ה-2 העונה. רגע מה? תומאס מולר כבש 2 שערים ב-22 משחקים העונה בלבד? איך זה יכול להיות שאחד מהשחקנים הכי דומיננטיים בגרמניה ברחבה מספק מאזן כה עגום. בואו ננסה להבין מדוע תומאס מולר השנה הוא לא תומאס מולר.

את העונה שעברה בבאיירן מינכן, תומאס מולר סיים עם המאזן הטוב ביותר שלו ב-8 עונותיו עם 32 שערים בכל המסגרות ,אך למרות ההצלחה האישית והזכייה הנוספת באליפות גרמניה, באיירן ומאמנה פפ גווארדיולה איכזבו ושוב נכשלו בעלייה לגמר ליגת האלופות.

במהלך שלושת השנים שלו כמאמן באיירן , פפ נהג תמיד לשחק עם מולר בתור הקשר ההתקפי שמשחק מתחת לסקורר הפולני רוברט לבנדובסקי, תפקיד שמולר הרגיש כל כך טבעי בו במשך כל הקריירה שלו כשחקן וכאשר שיחק בעמדה הזו, מולר כבש במשך 3 השנים הללו 39 שערים. ואז הגיע אנצ'לוטי.

המאמן האיטלקי המעוטר קיבל לידיו את אחת המכונות המשומנות באירופה ולקחת את המודל הקיים ולשדרג אותו בכמה רמות. אנצ'לוטי ביצע מספר שינויים בהרכב הקבוצה ובסגנון המשחק שלה ושינה הרבה דברים שהיו קיימים אצל קודמו. תחילה המערך השתנה לחמישיית קישור וחלוץ בודד והמשחק של באיירן הפך להיות יותר מקובע וטכני.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שחקנים כמו פרנק ריברי ואריין רובן שחוו עליות וירידות ביחסים עם פפ והרגישו כאילו הוא מנסה ללמד אותם מחדש מהו כדורגל, חזרו שוב לככב ולהציג את היכולות שלהם על המגרש בעקבות התמיכה והאמון שמעניק אנצ'לוטי.

אבל לא כולם נהנים מהגעתו של האיטלקי. מולר שפרח תחת פפ ונתן את העונה הטובה ביותר שלו בקריירה פשוט נעלם. אנצ'לוטי ידוע כמאמן מקובע מבחינת הרכבי הקבוצות שמעמיד והעמדות של השחקנים.

ברוב המשחקים העונה של הבווארים, מולר תופקד באגף ימין , ורוב המטרות שלו במהלך המשחק הן לחטוף את הכדור ממגני היריבה ולחפש את לבנדובסקי ברחבה, דבר שמנוגד לחלוטין מכל מה שהכרנו ממולר שידוע כשחקן רחבה קלאסי שתמיד עושה את התנועה הנכונה ומסתנן לרחבה ופשוט צריך לקבל את הכדור והשער כבר יגיע.

אבל לא רק התפקוד של מולר באגף היא הסיבה לנתונים המאכזבים שהוא מציג השנה. בסוף העונה שעברה, מולר יצא עם אלופת העולם, גרמניה אל יורו 2016 שבצרפת. המדינה הגרמנית הייתה עדיין בשיכרון חושים מהזכייה ההיסטורית בגביע העולם שבברזיל ומולר, שכבש 10 שערים בטורניר הקודם מגיע בכושר שיא.

למרות הציפיות הגדולות מהנבחרת וממולר, גרמניה הודחה ע"י המארחת צרפת בשלב חצי הגמר ומולר לא כבש שער אחד לאורך הטורניר. הסיפור של מולר עם הנבחרת לא הסתיים והשיא הגיע במוקדמות המונדיאל במשחק מול סן-מרינו.  הנבחרת ששחקניה בעיקר חובבנים וכדורגל זה לא המקצוע העיקרי שלהם, ידועים כאחת מהנבחרות החלשות בעולם ופגשו את מולר וחבריו בשלב הבתים במוקדמות. גרמניה כצפוי התפוצצה על הנבחרת החלשה 8-0 מוחץ וקליל ותומאס נכשל גם שם לכבוש, אולי באחד המשחקים הקלים ביותר שהיו לו בקריירה בו סרג' גרנברי הצעיר בהופעת הבכורה שלו בנבחרת סיים עם שלושער ומולר נשאר מאוכזב.

בסיום המשחק, מולר יצא כנגד הנבחרת החלשה ואמר שזה מיותר לשחק משחקים שכל כך לא שווי כוחות וזה סתם מעמיס על לוח הזמנים העמוס של שחקני גרמניה. סן- מרינו לא נותרו אדישים לדבריו והתגובה לא איחרה לבוא ולעגו למולר שגם מול נבחרת כל כך חלשה שסופגת 8 שערים והוא לא שותף לחגיגה.

ממה שאפשר להבין, תומאס מולר חווה שנה מאוד מתוסכלת, מהאכזבה מההדחה בליגת האלופות, ההפסד בחצי גמר היורו ואפילו סן- מרינו הצליחה להרתיח את הקטר הגרמני והפכו את מולר משחקן קבוע בהרכב ללא עוררין, לשחקן מחליף ואפילו מסופסל לאורך כל המשחק.

גם סן מרינו הצליחה לתסכל אותו (צילום: AP)
גם סן מרינו הצליחה לתסכל אותו (צילום: AP)

גם במהלך העונה כאשר תיאגו, שחווה את אחת מעונותיו הטובות בקריירה ומתפקד בעמדה שמולר כל כך אוהב מאחורי החלוץ, נפצע ותומאס נקרא להחליפו. אולם למרות העמדה המוכרת, מולר סיפק יכולת ירודה ונראה אבוד מתמיד.

תומאס מולר הוא שחקן יותר מידי חשוב לבאיירן מינכן, שעבורה והאוהדים שלה הוא אחד מהסמלים האחרונים שנותרו לה. בסוף העונה הקפטן פיליפ להאם יפרוש ומולר יישאר השחקן הוותיק בקבוצה ועתיד לקבל את הסרט. מולר שחקן שמייצג את התדמית ורוח המועדון של הבווארים והם חייבים להמשיך לשמור עליו ולהגן עליו בכל פעם שהחצים מופנים אליו.

לבנדובסקי שמודע לכושר הרע של חברו מגן עליו כל פעם מחדש בתקשורת ואפילו חלוץ העבר של גרמניה, מירוסלב קלוזה יצא להגנתו ואמר שעליו פשוט להישאר רגוע בזמן כזה שהתקשורת לא מפסיקה לבקר את השחקן משחק אחר משחק.

כאשר לואיס וואן חאל העלה את תומאס מולר בגיל 20 לקבוצת הבוגרים של באיירן נוצר כלל זהב של המאמן ההולנדי שאומר- מולר תמיד ישחק. היום כבר ידוע שאותו חוק לא ממש מקוים ומולר לאט לאט מאבד את מעמדו בקבוצה. "מדובר עדיין באותו שחקן שמנצ'סטר יונייטד התכוונו להציע עליו בקיץ 100 מיליון אירו" אמר נשיא הקבוצה אולי האנס שמאמין במולר מאז משחקו הראשון בבאיירן.

תומאס מולר ידוע מחוץ למגרש כדמות צבעונית וססגונית שתמיד משתעשע עם חבריו לקבוצה ובקמפיינים של אדידס, וגם בתקופה הרעה שחווה התבדח עם התקשורת כאשר עיתונאים ניסו לתפוס ממנו כמה מילים, התחמק מהם עם הדרכון שלו ועשה את עצמו מדבר בטלפון איתו.

מולר מתקשר מהדרכון (צילום : SUN)
מולר מתקשר מהדרכון (צילום : SUN)

כל מה שמולר צריך לעשות זה לדבר אך ורק במגרש כמו שהוא יודע, ולמרות הביקורת, הקושי בתפקוד העמדה בצד ימין פשוט להתעלם מהסביבה החיצונית ולתת את הכול. במשחק האחרון באיירן יצאה לקרב קשה אל הבורוסיה פארק, ביתה של מנשנגלדבאך וניצחה אותה 1-0. מי שכבש את השער היה מולר ואולי סוף סוף נפתחה הניצרה.

מבחינת העונה של באיירן ככל הנראה עוד אליפות תגיע וכעת נותרו לה שני מבחנים גדולים, חצי גמר גביע המדינה מול דורטמונד וברבע גמר ליגת האלופות מחכה לה אלופת אירופה , ריאל מדריד. מדובר בשני משחקים גדולים שבאיירן חייבת את מולר איתה, אותו מולר שכולם מכירים ואוהבים ובנימה אופטימית זו, נקווה שיחזור לכבוש בצרורות.

מולר בפוזה נדירה העונה (zimbio.com)
מולר בפוזה נדירה העונה (zimbio)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort