ישראל מממשת את הפוטנציאל ומביסה את אלבניה, ספרד ואיטליה מנצחות

הבית הישראלי במוקדמות גביע העולם, הידוע גם כבית ז', נכנס הערב לסיבוב השלישי, והאחרון השנה. אחרי שספרד ואיטליה השיגו 7 נקודות כל אחת בשלושה משחקים, ואילו ישראל ואלבניה השיגו נקודה אחת פחות, יצאו הנבחרות למשחק הרביעי:

איטליה יצאה לליכטנשטיין, לשפר מאזן שערים; ספרד במשחק קל על הנייר נגד מקדוניה בבית, וישראל יוצאת למשחק החוץ הקשה מול אלבניה, היריבה הישירה על המקום השלישי בבית, ובכלל. כידוע, שתי הנבחרות נאבקות על שמירת הדרוג השלישי בהגרלות המוקדמות, ולכן עבור ישראל יש משמעות מיוחדת למשחק הזה. הפסד ירחיק אותה מהחלום להשיג טורניר טוב, ואילו תיקו או אף ניצחון יעלה את קרנה של הנבחרת בעיני הקהל והתקשורת ויעניק לאלישע לוי תקווה להמשך מעבר לקמפיין הנוכחי.

נבחרת ספרד פגשה בבית (גראנדה) את מקדוניה העיקשת, שהגיעה חבולה אחרי שהפסידה בכל שלושת המשחקים שלה במפעל. למרות ההפסדים, אי אפשר להגיד שמקדוניה אינה נבחרת תחרותית. לאחר שמשכה את איטליה עד הדקות האחרונות, היה זה צ'ירו אימובילה שכבש את שער הניצחון לאיטלקים רק בדקה ה-91.
מן הצד השני נבחרת ספרד מגיעה בכושר שיא כשהיא רוצה לשמור על המקום הראשון בטבלה. סילבה, שהראה יכולת מצוינת במשחקים הקודמים, עולה עם סרט הקפטן בעקבות החיסורים של סרחיו ראמוס ואינייסטה.
שחקנים נוספים שחסרים בהגנה עקב פציעות הם ג'רארד פיקה וג'ורדי אלבה דבר שמערער את ההגנה הספרדית שנאלצו להסתדר עם נאצ'ו, ברטרה ומונראל.
דייגו קוסטה נטש את האימונים לפני יומיים בגלל עייפות בשרירים, אך יאגו אספס שרצה לשחק את משחק הבכורה שלו ב'לה רוחה' לא עלה בהרכב.

שחקני אלופת העולם ב-2010 מתכוננים למשחק מול הקהל הביתי
שחקני אלופת העולם ב-2010 מתכוננים למשחק מול הקהל הביתי (מארקה)

תוצאות קודמות:

סיבוב 1: אלבניה-מקדוניה 1-2, ישראל-איטליה 3-1, ספרד-ליכט. 0-8.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

סיבוב 2: איטליה-ספרד 1-1,  ליכט.-אלבניה 2-0, מקדוניה-ישראל 2-1

ישראל-ליכט. 1-2, אלבניה-ספרד 2-0, מקדוניה-איטליה 3-2.

ספרד מול מקדוניה:

המשחק החל עם ניסיון ראשון של האורחת מקדוניה לעלות ליתרון מנגיחה של מוחסוב ועצירה אדירה של דה חאה כבר בדקה ה-5. בדקות הראשונות של המשחק, ספרד הציגה בעיקר חוסר סבלנות, מסירות ארוכות לתוך הרחבה וחוסר הנעת כדור בחלק הקדמי. המקדונים הסתדרו בהגנה בצורה מרשימה ומנעו מהנבחרת הספרדית להגיע למצבים ממשיים.
בדקה ה-7 בעיטה מרחוק של ויטולו מצאה את דימיטרבסקי השוער המקדוני מוכן והלחץ הספרדי נהיה ממשי, כשכבר לאחר שלוש דקות היה זה מונראל שניסה את מזלו עם בעיטה לשער. מהדקה ה-10 של המשחק ספרד התחילה לשחק את המשחק המוכר שלה, מסירות קצרות מרגל לרגל מהקישור ומעלה כשמקדוניה מסתגרת בצורה יעילה ומנצחת בכל משחקי האחד על האחד מול ויטולו ומוראטה. בדקה ה-20 קרן של מקדוניה, הכדור מוצא את ראשו של פאנדב שנוגח החוצה. מוראטה עם שלוש בעיטות שרחוקות מהמסגרת, לא מצליח להשתחרר מההגנה ולבעוט בנוחות. בדקה ה-34 כדור מורם של קארבחל לעבר מוראטה פוגש את ראשו של וולקוסקי, שכובש שער עצמי ומעלה את ספרד ליתרון. מכאן והלאה שליטה מוחלטת של הספרדים ועמידה איתנה של המקדונים בהגנה.
הספרדים חוגגים את השער הראשון (מארקה)
הספרדים חוגגים את השער הראשון (מארקה)
כבר בדקה הראשונה של המחצית השנייה הזדמנות פז למוראטה להכפיל את היתרון אך סיבוב במקום גורם לו למעוד והשוער המקדוני הודף החוצה.  בדקה ה-49 בראטרה מרחיק את הכדור בצורה רשלנית, הכדור מגיע לרגליו של בארדי וברגע האחרון מצליח בארטרה להרחיק הפעם עם הראש. הזדמנות מצוינת למקדוניה להשוות כשדה חאה יוצא מקו השער. בדקה ה-51 קמו להתחמם יאגו אספס, אדוריס ואיסקו בעקבות היכולת החלשה של ספרד בהתקפה.
משחק מסירות מצוין בין ויטולו וסילבה שדוחפים קדימה את הספרדים ומייצרים את רוב המצבים מתחילת המשחק, דקה 60 מוראטה נפצע ואת מקומו תופס אדוריס. המקדונים מוציאים את ספירובסקי ונכנס זהוטה.
דקה 63 שער של ויטולו, בוסקטס עם הרמת כדור מעל ההגנה המקדונית מוצא את סילבה שמרים כדור לנגיחה של ויטולו שפוגע בשוער ונכנס לשער.
דקה 66 סילבה נכנס לרחבה ומתמהמה עם הכדור בזמן ששחקני ההגנה סוגרים אותו, הוא משאיר את הכדור בעקב לויטולו שבועט החוצה. דקה 70 עצירה של דה חאה לכדור מסוכן של בארדי, מהצד השני סילבה נתפס בנבדל בדרך למתפרצת. דקה 72 איסקו נכנס, קוקה יוצא.
הספרדים יורדים בקצב המשחק, מאבדים כדורים ומאפשרים לשחקנים ממקדוניה להחזיק בכדור וליצור לחץ בחלק המגרש הספרדי. המחליפים איסקו ואדוריס לא יוצרים שינוי במשחק, דקה 83 חילוף במקדוניה, יוצא נסטורובסקי ונכנס איברהימי.
שני שערים תוך דקה! מונראל כובש בדקה ה-84 אחרי מסירות בין איסקו וקארבחל ואדוריס בדקה ה-85 אחרי מסירת רוחב של סילבה ופתיחת רגליים של ויטולו.
חילוף בנבחרת ספרד, יוצא ויטולו ונכנס קאייחון לדקות האחרונות של המשחק. 4-0 בסיום למארחת.
ספרד במשחק חלש התקפית למרות התוצאה המשקרת, החזיקה בכדור בלי ליצור יותר מידי מצבים מסוכנים למעט השערים, המקדונים עם משחק הגנה קשוח. ההגנה הספרדית עם חסרונם של ראמוס, פיקה ואלבה הייתה ללא עבודה כמעט לאורך כל המשחק למעט 3 הזדמנויות מצוינות של המקדונים שמצאו את דה חאה מוכן.
אנשי המשחק: דויד סילבה ו-ויטולו.

הרכבים:

ספרד: 4-3-3

דה חאה, קארבחל, ברטרה, נאצ'ו, מונראל, בוסקטס, טיאגו, קוקה, ויטולו, סילבה ומוראטה.

מקדוניה: 3-5-2

אלקסובסקי, ריסטובסקי, מוחסוב, בארדי, ריסטבסקי, וולקוסקי, אליאוסקי, ספירובסקי,חאסני, נסטורובסקי ופאנדב.

הרכבה של הנבחרת הספרדית (טוויטר הלה רוחה)
הרכבה של הנבחרת הספרדית (טוויטר הלה רוחה)

אלבניה מול ישראל: (סיקורו המלא של נתיב כפרי)

אלישע לוי פתח עם בן שהר, שרגיל לשחק כחלק משלישייה קדמית. הוא הרוויח בכך את זהבי כשחקן חופשי, אפשר אף להגיד בתפקיד החלוץ המרכזי וזה עשה את העבודה.

ישראל פתחה בגישושים והנעת כדור איטית, כמו בכל המשחקים הקודמים בקמפיין. בדקה השמינית הגבהה של רושי לא מוצאת כתובת. בדקה ה-17 נאתכו, שהיה עם משחקו הטוב בנבחרת, הרים כדור ארוך ומדויק שמגיע לזהבי. הקפטן מוכשל ברחבה, וגיימשיטי מקבל אדום. זהבי ניגש בעצמו לבעוט וכובש. 1-0 לישראל כבר בדקה ה-18.

ישראל החלה להניע כדור בשקט נפשי מול אלבניה, שנעלמה מהמשחק. גם אלמוג כהן מתבלט בהגנה ובהנעת הכדור, והמיצוב של גרשון הוכיח את עצמו. הבלם שהוסט לעמדת המגן שיחק נהדר ומנע מספר התקפות בעיקר במחצית הראשונה. בדקה ה-25 החל לרדת גשם שוטף, אך זה לא עצר את שטף המשחק של ישראל. דקה 26 הזדמנות ראשונה לאיינבינדר במשחק הבכורה שלו בהרכב, שבועט ישר לידיים של השוער. בעיטות נוספות של נאתכו, דסה ואיינבינדר לא מוצאות את הרשת הפנימית. יתרון מינימלי לישראל במחצית.

זהבי חוגג את שער היתרון (הדף הרשמי של התאחדות הכדורגל)
זהבי חוגג את שער היתרון (הדף הרשמי של התאחדות הכדורגל)

המחצית השנייה נפתחה כמו הראשונה, עם שליטה ישראלית והבלחות של האלבנים. המארחת לא היססה לעשות עברות גסות כדי לנסות לעצור את ישראל. כמה הגבהות של האלבנים בעשר הדק הראשונות של המחצית נגמרו בלא כלום.

בדקה ה-54 זהבי מוכשל מאחור ללא תגובה מהשופט, אך השוער האלבני ניגש אליו ראש בראש בקרב תרנגולים שמסתיים בנגיחה על קפטן ישראל. אדום לברישה ופנדל. זהבי בועט רע והשוער המחליף הודף. גם בן שהר יורד לגלישים ומיישם את הדרישות של אלישע, שהפילוסופיה שלו היא שכולם מגנים.

דווקא אז כמה התקפות של אלבניה מוצאות את גורש מוכן. בוזגלו נכנס ואחריו גם חמד ועטר כדי לנצל את המומנטום הישראלי. זה גם עבד. דקה 78, הדיפה של גורש לאחר 10 דקות של שאננות מצידה של ישראל. דקה 82 בעיטה של זהבי מרחוק, השוער מוכן. בדקה ה-83 ישראל סוף סוף מנצלת התקפה מתפרצת קטלנית לעטר, שנכנס כמחליף וכובש שער נהדר, שער הבכורה של החלוץ, שחזר לאחרונה מפציעה ממושכת.

עטר חוגג את ה-3-0 (צילום מסך)
עטר חוגג את ה-3-0 (צילום מסך)

לסיכום, ישראל מנצלת את "המתנה" שקיבלה ומביסה את היריבה הישירה על המקום השלישי. מה שמוכיח שאסור לעולם להרים ידיים מראש. אין לדעת מה יביא יום ולכן חייבים תמיד להאמין ולתת הכל על המגרש. עד כה, אלה גם המאפיינים של נבחרת ישראל בעידן אלישע לוי, ששוב קלע בכל ההחלטות המקצועיות שלו.

ערן זהבי וביברס נאתכו צריכים לקבל מילה טובה על תצוגה מעולה, על אף כמה החמצות של הראשון. ובכלל, דווקא מול 9 שחקנים ואף במחצית הראשונה היו לא מעט החמצות של הנבחרת ממצבים קורצים. אבל הכי קל להיות טמעים. תודה לך ישראל על עוד משחק פנטסטי, על ניצחון חוץ שני בקמפיין ושלישי ברציפות מ-4 משחקים.

הרכבים:

אלבניה: 4-5-1

ברישה, היסאיי, גיימשיטי, מבראיי, אגולי, רושי, קוקלי, ממושיי, לולאקו, ג'אקה, בלאיי.

ישראל: 4-3-3

דודו גורש, אלי דסה, איתן טיבי, שיר צדק, רמי גרשון, אלמוג כהן, ביברס נאתכו, דן איינבינדר, בן שהר, טל בן חיים, ערן זהבי.

ליכטנשטיין נגד איטליה:

איטליה מנצחת את ליכטנשטיין בקלילות עם ארבעה שערים כבר במחצית הראשונה.

כבשו לנראזורי: בלוטי (11', 44') אימובילה (12'), קנדרבה (32').

 

ההרכב של איטליה (טוויטר האזורי)
ההרכב של איטליה (טוויטר האזורי)

המשחקים הבאים ייערכו ביום שישי, 24 למרץ 2017 בשעה 21:45. איטליה תארח את אלבניה, מקדוניה תתארח בליכטנשטיין וישראל תצא עם התפילין בכיס להתמודדות מול הלה רוחה מספרד.

תמונת הבית בסיום הסיבוב השלישי:

ספרד – 10

איטליה – 10

ישראל – 9

אלבניה – 6

מקדוניה – 0

ליכטנשטיין – 0

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית