יעקב בוזגלו: אין, ולא היו שיחות על הארכת חוזה

בראיון בלעדי לJSport, יעקב בוזגלו מדבר על הכל.

על הספר שכתב, השמועות לגבי עזיבה של אסי, הודף את הטענות שמאור כשל באירופה, יורה הכל על ב"ש ובכר, איתו מתוודה כי מעולם לא דיבר ושחודש וחצי לפני ינואר, טרם נערכו שיחות על הארכת חוזה

יעקב בוזגלו, שחקן עבר ואב לכדורגלנים, ידוע לכולנו בעיקר בזכות דעותיו. כזה שלא דופק חשבון ואומר כל העולה על רוחו. ללא ספק, מדובר באחד האנשים היותר צבעוניים בכדורגל שלנו.

בימים אלו, מקדם יעקב את ספרו "הילד ענק".

 

צהריים טובים יעקב, אתה מוציא ספר עכשיו, נכון?

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

"כן."

אתה רוצה לספר קצת עליו?

 "אני אשמח. אם תשאל שאלות ספציפיות, כי אין טעם לפרסם ספר לפני שיצא."

אוקיי. קודם כל, מתי הוא צפוי לצאת?

 "זהו, שאני מחכה להגיע למכסה מסויימת ואז אכניס אותו לבית דפוס. מה שהתחייבתי למזמינים באתר מימונה, שעד סוף מאי. זה גם עיתוי טוב אתה יודע. עד שתסתיים הליגה נראה לי לנכון להוציא או להשיק, ואני מאוד מקווה שאני אגיע ליעד עד אז".

הוא הולך להתעסק באימון של הורים וילדים שמשחקים כדורגל?

 "כמובן, לא רק. אבל בטח, זה יהיה נתח מאוד גדול ומשמעותי מהספר."

כל מה שכתוב שם אלה דוגמאות אישיות שקרו לך?

 "מדוגמאות אמיתיות מהחיים שקרו וקורים גם לאחרים. כשילד עובר כברת דרך במחלקת נוער, אתה נפגש עם מאות אם לא אלפי הורים. אז תאר לך כשמדובר במספר ילדים, מטבע הדברים אתה נפגש עם אלפים ואתה שומע סיפורים כאלה ואחרים.

אז הספר בא לעזור להם ולכוון אותם כיצד להתנהג עם הילד

 "כן, בהחלט."

 

מלבד ספרו, ליעקב יש לא מעט כאב ראש בשבתות. כמעט מדי קבע מאור, אלמוג ואסי משחקים אחד אחרי השני ולעיתים אף במקביל. האבא פעיל מאוד בקריירות שלהם ועוקב באדיקות

 

אלמוג פתח את העונה עם שער וארבעה בישולים, לדעתך הוא יכול לשחק בקבוצה טובה יותר מבני יהודה?

 "אני חושב שבני יהודה זה עניין של זמן עד שתתחבר. היא קבוצה מצויינת. היא ראויה לשחקן כמו אלמוג ואלמוג ראוי לקבוצה הזאת. אני מאוד מקווה שדברים יתחברו והם יראו הרבה יותר טוב."

 

ראוי לקבוצה טובה יותר? אלמוג בוזגלו (דני מרון)
ראוי לקבוצה טובה יותר? אלמוג בוזגלו (דני מרון)

 

חילוף המאמנים יעשה לו טוב?

 אם יעשה לו טוב… תשמע כבר התחלפו המאמנים, זה לא רלוונטי לאלמוג. אלמוג הוא שחקן כדורגל והוא צריך לקבל את מה שמחליטים בעלי הקבוצה."

יש דיווחים כי אסי בדרך החוצה מאשקלון, מה אתה יכול לספר בנושא?

 "תשמע, יש איזה בדיחה שלפעמים אתה לא צוחק ממנה, זאת אחת מהן."

אז השמועות לא נכונות?

 "ברור שלא. גם נודע לי שבעצם אשקלון שיחררה ארבעה שחקנים ואסי לא בתוכם."

 

חוץ משלושה כדורגלנים, יש גם את אוהד, שהיום מאמן בסנקציה נס ציונה. כשחקן, גדל יעקב בהפועל ירושלים ובילה שם את מרבית הקריירה. בימים האחרונים דווח כי אוהד ימונה למאמן הקבוצה ובכך ייסגר מעגל.

אוהד בדרך לאמן את הפועל ירושלים, זה סגור? מה דעתך בנושא?

 "זה מחמיא. זה עבור משפחת בוזגלו מה שנקרא סגירת מעגל, למרות שעדיין שום דבר לא התקדם. אנחנו מחכים לראות אם וכאשר. כי כמו שהבנתי, ששי יצא בהצהרה שקשה לו עם הסוויץ' הזה ולקחת מאמן מקבוצה אחרת תחת חוזה. למעשה, זה מה שעשו לו אשדוד לטענתו והוא לא היה רוצה לעשות את זה לקבוצה אחרת כמו נס ציונה. אפשר להבין אותו והלוואי ובאמת המוסר ידבק בכולם. יכול להיות שנהיה אנשים טובים יותר."

 

זה לא סוד שמאור הוא המצליח יותר מבין משפחת בוזגלו. שחקן האלופה גדל בליון, ניבאו לו להגיע לרמות הגבוהות ביותר, אך משהו התפקשש בדרך. מליגיונר מצליח הסתפק "רק" בלהיות כוכב בקנה מידה המקומי.

 

מאור ובנזמה גדלו יחד בליון, לשניהם ציפו עתיד מזהיר. בנזמה משחק שנים בריאל בעוד מאור לא השאיר חותם באירופה. אתה יכול להגיד לי למה? מה הגורמים לכך?

 "כן. תראה, הרבה הרבה סיבות. אסור לשכוח ששחקן ישראלי באשר הוא, גם אם הוא יהיה באמת משכמו ומעלה, מאוד קשה להוציא אישור עבודה במדינה אחרת. לישראלים, להבדיל מבנזמה שהיום נמצא בספרד. אסור לשכוח שהוא אירופאי לכל דבר ועניין. ואיך אומרים, החופשיות במעברים בין מדינה באירופה, בוא לא נשווה אותה לישראל בשום פרמטר. ולדעתי, בד"כ אתה יודע, אתה צריך להיות במקום הנכון בזמן הנכון ואז הדברים יסתדרו יותר טוב. לצערנו אנחנו בישראל.

אבל הוא היה בבלגיה וגם שם לא כ"כ הצליח

 "אני לא חושב, אתם לא מכירים. אתם מדברים בסיסמאות, להבדיל מעובדות. שמחברים סיסמאות אז אומרים הוא לא הצליח. מצד שני, אתה יודע מדי פעם מעלים שאלות תמוהות מה בעצם קרה ואף אחד לא באמת שומע עניינית ומנסה לנתח את הסיטואציה. אלא אתה יודע, הוא לא הצליח. אז אתה יודע מה, אז בסדר, הוא לא הצליח. אתה יודע מה זה לא הצליח? כשבאים אליך וזורקים אותך באמצע חוזה, זה נקרא לא להצליח. את מאור לא רק שלא רצו אלא נהפוך הוא. הציעו לו להאריך ואני סירבתי.

 למה סירבת?

 "סירבתי משום שלא מצאתי לנכון שכדאי לו להישאר בקבוצה הזאת באותה העת. כי קרו דברים, מאור היה פצוע מעל שנה ואף אחד לא לוקח בחשבון. "הוא לא הצליח", בסדר אז "הוא לא הצליח". מה לעשות, בנאדם שפצוע לא יכול להצליח. גם בבית אני לא יכול לעשות ספונג'ה אם הרגל שלי שבורה.

 

כידוע, מאז הגעת בכר, מעמדו של מאור התערער. כאשר מאור הגיע, ב"ש הייתה רחוקה מאוד מאליפות, הוא הגיע על תקן הכוכב בה' הידיעה. היום, ב"ש אחת משתי המועמדות הבכירות לזכייה עם סוללת כוכבים ומאור כבר אינו השחקן הבכיר. אם לא די בכך, יעקב הביע את דעתו על המאמן שלא אהב זאת, בלשון המעטה. כתוצאה מכך, עתידו מצוי כבר זמן ארוך כלוט בערפל. לפני תחילת העונה הייתה חוסר וודאות אם ימשיך וישנה עדיין, האם יהיה חלק מהקבוצה גם בעונה הבאה.

 

לפני אולימפיאוקס, אמרת שמאור יעזוב את ב"ש. בעקבות כך, בכר עשה לו סדנת חינוך ומאז מאור בכושר פנטסטי. אתה חושב שהספסול שלו הייתה החלטה נכונה?

 "תראה, החלטה של מאמן באשר היא תמיד, אבל תמיד כיבדתי ואני מכבד ואני רוצה להגיד פעם אחת ולתמיד: לי מעולם לא הייתה אפילו לא שיחה עם בכר לגבי מאור. מהסיבה הפשוטה, בכר עם כל הכבוד, לא הביא את מאור לב"ש. עכשיו אם יש לי טענות לסיטואציה כזו או אחרת, מטבע הדברים צריך להגיד אותה.

אז אני בין הבודדים בארץ שקם ואומר את דעתי. דעתי, למרות שבב"ש היה מצויין ואפילו מעבר לזה בתקופה אחת למאור בב"ש. יש תקופה אחרת ואני חושב שכדי לעשות את מה שעושים למאור בב"ש היום, צריך לשאול אותו אם הוא מוכן. כי אי אפשר לבוא באמצע ולקחת סתם דוגמא לצורך העניין כוכב בקנה מידה של מאור, ולהגיד לו מעכשיו תשמע יש רוטציות, יש במקום ארבעה חמישה שחקני התקפה אנחנו מביאים עשרה. כולם משכמם ומעלה ואתה תשחק משחק אחד ועשרה לא או הפוך. זה לא הולך ככה עם כל הכבוד. שחקן כדורגל ברמה של מאור, צריכים לבוא ולומר לו מראש "תשמע, אתה צריך להיות בקבוצה כזאת גדולה".

הרי אסור לשכוח, לאן הגיע מאור? מאור הגיע לקבוצת תחתית לכל דבר ועניין. והוא הגיע בתור משהו אחד, והדברים השתנו למשהו אחר. מטבע הדברים, צריך לשאול את השחקן אם הוא מעוניין. אם לא, צריך לדעת גם להיפרד יפה. מה שאצלנו בארץ לצערי לא יודעים."

(דני מרון)
הרבה טענות כלפיו, בכר (דני מרון)

 

אתה חושב שהוא צריך להפרד מב"ש?

 "אני באותה העת אני חשבתי שכן. גם אם אתה שואל אותי היום, זאת עובדה שאפילו לא מנסים לחדש הסכם ומאור כמו שאתה יודע, בעוד חודש וחצי יוכל לחתום בכל קבוצה אחרת."

כרגע אין דיבורים על הארכת חוזה?

 "לא היו, אין. ואני לא יודע אם יהיו גם".

יש הצעות אחרות?

 ברור. מה נראה לך, ששחקן כמו מאור יכול להיות מובטל?"

בתור שחקן שהיה שותף לאליפות הראשונה של בית"ר, נראה את מאור לובש צהוב שחור וסוגר מעגל?

 "לטנגו צריך שניים".

אם תגיע הצעה?

 "אם. אני לא מתעסק באימים. אני כבר מעבר לאימים מזמן".

 

הרבה רואים במאור ככישרון מפוספס. אומנם מדובר בשחקן מצליח למדי, אך עם זאת, יש הטוענים שהיה יכול וצריך להגיע רחוק הרבה יותר.

 

בשער של מאור בסאן סירו, לצד רגשות השמחה לא הרגשת פספוס? שאולי אלו הרמות להן הוא שייך וצריך היה לגיע אליהן?

 "ומה זה היה עוזר לי? לשבת מתוסכל ולבכות. תראה מה הוא עושה פה ומה הוא עושה שם, לא. אני מרוצה מכל מה שמאור עבר בקריירה. נכון שיש דברים שלפעמים שאתה חושב ומתכנן ומדמיין אותם בצורה אחת. אבל המציאות יותר חזקה מכל דמיון.

הוא עדיין יכול לצאת לאירופה?

 "ברור שכן, הוא רק בן 28. הוא היום צריך להיות בשיא שלו."

הוא השחקן הכי טוב היום בארץ לדעתך?

 "אני לא אובייקטיבי, בינינו, באמת שאני לא. אל תיימר אותי להיות כזה עדיף שלא להגיד. אומרים את זה כולם, לא אני.

את המחשבות שלי לגבי מאור אני שומר אותן לעצמי כי זה לא יהיה הוגן."

בעקבות הרוטציות, מערכת היחסים עם בכר נפגעה בין מאור לבכר?

ממש לא. מאור מקצוען, ומטבע הדברים ממושמע ויתרה מזאת, מכבד את המאמן כי ככה הוא חונך וכל החלטה של המאמן תתקבל בברכה. אבל אם יש מישהו או משהו שרוצה לקבל החלטה לגבי עצמו, ורואים את זה בארץ כדבר… שמע, זלאטן איברהימוביץ' מפאריס, עם כל הכבוד עזב אחרי ארבע אליפויות, אז זהו. ואתה יודע מה זה כבוד ראוי והוא גם הרבה יותר מבוגר. כל אחד עושה את השיקולים שלו.

אתה חושב שכרגע לא מתנהגים למאור בכבוד?

שמע אני לא רוצה להגיד מה אני חושב כי זה לא רלוונטי. אנחנו לפני סיום חוזה, הצעה לא הייתה לנו אנחנו עם הפנים קדימה ואלוהים גדול מה שיהיה יהיה.

תודה רבה מזמנך יעקב, בהצלחה לכל המשפחה!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort