לקראת המחזור הרביעי בליגת האלופות

שבועיים חלפו מהפעם האחרונה שבה נוגן המנון ליגת האלופות במגרשי היבשת, והמחזור הרביעי כבר בפתח. המחזור הרביעי מכונה "מחזור מראה" שכן המשחקים שישוחקו זהים למשחקים ששוחקו במחזור הקודם, כשרק הביתיות הוחלפה. ברצלונה, אתלטיקו מדריד ולסטר ינסו לשמור על מאזן מושלם, פורטו ובנפיקה ינסו להמשיך בהתאוששות מהפתיחה הרעה, ארסנל ופאריס סן ז'רמן ינסו לעבור בשלום את המשחקים כדי להגיע בשיוויון נקודות לקראת המפגש המכריע במחזור הבא, כמו גם סביליה ויובנטוס וישנם בתים שבהם הכל לגמרי פתוח. כדי לעשות סדר בבלאגן, הנה לכם שלושה משחקים שאני ממליץ לשים עליהם עין.

מנצ'סטר סיטי – ברצלונה

חמש פעמים נפגשו שתי הקבוצות בהיסטוריה, ובכולם ידם של הקטאלונים הייתה על העליונה. אם גם הפעם השישית תסתיים באותה הדרך, מקומם של הסיטיזנס בשמינית הגמר יהיה רחוק מלהיות מובטח. ברצלונה עם מאזן מושלם וגם אם לא תנצח באיתיחאד, סביר שתעלה מהמקום הראשון, כך שהמאבק על המקום השני יתנהל בין שלוש קבוצות, מנצ'סטר סיטי עם 4 נקודות, מנשנגלאדבך עם 3 נקודות וסלטיק עם נקודה אחת. בהנחה שהגרמנים ינצחו בביתם את הסקוטים, כל תוצאה של סיטי פרט לניצחון יוריד אותם למקום שממנו לא עולים לשלב הבא. כשלרוע מזלם במחזור החמישי הם יוצאים למשחק חוץ בגרמניה. גווארדיולה מבין היטב את המצב והתבוסה מלפני שבועיים עוד מהדהדת בראשו. ברור שבכושרן הנוכחי ברצלונה עדיפה. התכולים ממנצ'סטר שפתחו את העונה בסערה עם עשרה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, הצליחו לנצח רק במשחק אחד במהלך חודש אוקטובר, כשהביסו 0:4 בשבת האחרונה את ווסט ברומיץ'. מנגד, ברצלונה עלתה למקום השני בליגה אחרי שהשלימה שלושה ניצחונות ליגה רצופים. נוסיף על כך את הרחקתו של קלאודיו בראבו מהמשחק הקרוב ואת הכושר המצוין של ליאו מסי בליגת האלופות עם שישה שערים עד כה, והרי לכם מתכון בטוח לניצחון קטאלוני. אך למרות הניצחונות של בארסה, מכת הפציעות לא פסחה על המועדון, כשג'ורדי אלבה, ג'רארד פיקה ואנדרס אינייסטה יעדרו מהמשחק הקרוב, כמו גם ז'רמי מתייה שהורחק. התיאום בהגנה של ברצלונה לוקה בחסר, ובהיעדרו של אינייסטה גם יכולת ניהול המשחק והיצירתיות נפגעה, דבר שבא לידי ביטוי באופן מובהק בניצחון הדחוק על גרנאדה בשבת. גווארדיולה מודע לכך, ולכן אם ישכיל להתאים את מערך קבוצתו לחסרונות של ברצלונה הוא יכול להיזכר כמאמן הראשון של הסיטיזנס שלא מפסיד לברצלונה, ואולי אף מנצח.

ימשיך להציג את הכושר המדהים בליגת האלופות? (skysports)
ימשיך להציג את הכושר המדהים בליגת האלופות? (skysports)

בשיקטאש – נאפולי

ערב המחזור הקודם נאפולי ניצבה במקום הראשון בבית לאחר שני ניצחונות בשני המשחקים הראשונים, כשלפניה משחק ביתי מול בשיקטאש. מרבית הפרשנים העריכו שהקבוצה מדרום איטליה תנצח בקלילות, תבטיח מעשית את העלייה לשלב הבא ותשאיר את המאבק על המקום השני בין שלוש הקבוצות האחרות בבית. אך לאלופת טורקיה היו תוכניות אחרות ועם משחק מדהים של וינסנט אבובקאר שהבקיע צמד, כולל אחד סמוך לסיום, היא ניצחה באיטליה ופתחה לחלוטין את תמונת העלייה מבית ב'. במקביל, בנפיקה ניצחה בחוץ את דינמו קייב וחזרה אף היא לתמונת העלייה. נאפולי יודעת שהיא בעטה בדלי ובתסריט לא הזוי כל כך היא יכולה למצוא עצמה כבר בתום המחזור הקרוב במקום השלישי. נאפולי שכבר שנים רודפת אחרי יובנטוס בניסיון לא מוצלח לזכות באליפות איטליה, נמצאת בצמרת הסרייה א' גם השנה, אך ההפסד לגברת הזקנה ביום שבת הבהיר שוב שכנראה גם השנה התכולים יישארו בידיים ריקות. נאפולי שנפרדה בסיום השנה מגונזאלו היגוואין, מצאה לו מחליף בדמותו של ארקדיוש מיליק. החלוץ פולני שפתח את העונה בצורה מדהימה עם שבעה כיבושים בתשעה משחקים, קרע את הרצועה הצולבת וספק אם יחזור העונה. בלעדיו מלאכת ההבקעה קשה הרבה יותר טוב. מנגד, בשיקטאש לא הפסידה העונה באף משחק, מלבד ההפסד בפנדלים לגלאטסראיי בסופר קאפ הטורקי. אלופת טורקיה שירדה השבוע למקום השני בטבלה אחרי תיקו מפתיע מול גנצ'לרבירליגי, נראית כמי שיכולה לעשות השנה את קפיצת המדרגה ולעלות לשלב הנוק-אאוט.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
אבובקאר - גיבור המשחק הקודם (uefa)
אבובקאר – גיבור המשחק הקודם (uefa)

טוטנהאם – באייר לברקוזן

שישה משחקים שוחקו עד כה במסגרת בית ה', ארבעה מהם הסתיימו בתיקו. הבית שכולל את טוטנהאם, לברקוזן, מונאקו וצסק"א מוסקבה הוא הבית הכי צמוד במפעל, כשכל אחת מארבע הקבוצות יכולה למצוא את עצמה בשלב הבא, בליגה האירופית או מודחת כבר בדצמבר. אין זו הפתעה שזהו הבית הצמוד ביותר, שכן כבר סומן ככזה בהגרלה שנערכה באוגוסט. בהיעדר אימפריה אירופית בולטת וכשמהדרג הראשון מגיעה צסק"א, הכתובת הייתה על הקיר. אך בכל זאת, שתי הקבוצות שיתמודדו ביום רביעי הקרוב בוייט הארט ליין סומנו כפייבוריטיות. טוטנהאם שסיימה אשתקד במקום השלישי בפרמייר ליג ממשיכה לשמור על מקומה בצמרת הגבוהה באנגליה כשהיא מדורגת במקום החמישי, מרחק שלוש נקודות מהשלישייה המובילה. מנגד, לברקוזן שתקעה יתד בליגת האלופות בשנים האחרונות ובדרך כלל מצליחה להעפיל לשמינית הגמר, לא פתחה היטב את הליגה בגרמניה והיא ממוקמת במקום העשירי, הרחק מבאיירן מינכן. עם זאת, במחזור האחרון ניצחה הקבוצה את וולפסבורג ונראית כמי שאולי מצאה את הנוסחה להתאוששות. בליגת האלופות שתי הקבוצות מאכזבות. לברקוזן עם שלוש תוצאות תיקו משלושה משחקים, אולי בדרך לשחזר את השיא של א.א.ק אתונה מעונת 2002-2003 שכלל שש תוצאות תיקו. ואילו, טוטנהאם רשמה ניצחון, תיקו והפסד עד כה. אני לא אופתע אם גם המשחק הזה יסתיים בתיקו, אך שתי הקבוצות יודעות שכדי לעלות לשלב הבא הן חייבות להעלות את הרמה, לעלות עם מערך התקפי יותר ולא להסתפק בשמירה על התוצאה כפי שקרה במשחקים הקודמים. שחזור התיקו המאופס מהמחזור הקודם לא ישרת אף אחת מהקבוצות, ויאפשר למונאקו במידה ותנצח את המשחק הביתי שלה להגדיל את הפער במקום הראשון.

טוטנהאם ולברקוזן יקוו לא לשחזר את התיקו המאופס מהמשחק הקודם (mirror)
טוטנהאם ולברקוזן יקוו לא לשחזר את התיקו המאופס מהמשחק הקודם (mirror)

לוח המשחקים המלא:

יום שלישי:

בית א': לודוגרץ-ארסנל, באזל-פאריס סן ז'רמן.

בית ב': בשיקטאש-נאפולי, בנפיקה-דינמו קייב.

בית ג': בורוסיה מנשנגלאדבך-סלטיק, מנצ'סטר סיטי-ברצלונה.

בית ד': אתלטיקו מדריד-פ.צ רוסטוב, פ.ס.וו איינדהובן- באיירן מינכן.

יום רביעי:

בית ה': מונאקו-צסק"א מוסקבה, טוטנהאם-לברקוזן.

בית ו': בורוסיה דורטמונד-ספורטינג ליסבון, לגיה ורשה-ריאל מדריד.

בית ז': פ.צ קופנהגן-לסטר, פורטו-קלאב ברוז'.

בית ח': סביליה-דינמו זאגרב, יובנטוס-ליון.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית