סיקור אליפות אפריקה 2017: בית ב'

הפרק השני בסדרת הסיקורים של אליפות אפריקה בכדורגל שתיערך בגבון ותיפתח ב14 בינואר.

בית ב'-

משתתפות– אלג'יריה, סנגל, טוניסיה, זימבבואה

עיר מארחת– פראנסוויל

אצטדיון מארח- אצטדיון פראנסוויל (5,000 מקומות).

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הצמד מאלופת אנגליה, מאחרז וסלימאני, יוביל את אלגיריה (adidas)
הצמד מאלופת אנגליה, מאחרז וסלימאני, יוביל את אלגיריה (adidas)

סיקור- כמה אירוני שנבחרת אלג'יריה שרוב שחקניה הם צאצאים של מתיישבים צרפתיים משחקת בעיירה הצרפתית בגאבון, פראנסוויל באצטדיון הקטן בטורניר. הנבחרת האלג'ירית שנחשבת כרגע לנבחרת הטובה בצפון אפריקה ומחזיקה בסגל שחקנים נוצץ, לא הגיעה להישגים מרשימים בגביע אפריקה לאומות מאז הזכייה היחידה שלה בשנת 1990. התקפתה של נבחרת אלג'יריה היא החזקה בטורניר- שניים מבין שלושת החלוצים שלה הם שחקני אלופת אנגליה לסטר סיטי, הלא הם ריאד מאחרז ואסלאם סלימאני. בחוד ישחק החלוץ המצטיין של דינאמו זאגרב, אל ערבי הילאל סודאני שכבש עד כה 11 שערים במדיה הלבנים של הנבחרת ונמצא במקום השני בטבלת מלכי הכיבושים של הנבחרת כאשר מאחרז נמצא במקום הראשון עם 12. מי שינהל את מרכז המגרש המבחינה ההתקפית הוא סופיאן פיגולי הקיצוני המהיר של ווסטהאם יונייטד. השם החם בהגנה של ה"שועלים" הוא הכוכב העולה של נאפולי, פאוזי גולאם שישתף פעולה עם איסא מאנדי (בטיס), ג'מאל מסבאח (קורטונה) וקארל מג'אני (לגאנס). הנבחרת השנייה בבית וכן מי שכנראה תעלה עם אלג'יריה כמעט בוודאות לשלב הבא היא סנגל. מאז שנת 2002 בה הייתה הנבחרת הטובה באפריקה כאשר הגיעה לרבע גמר המונדיאל והפסידה בגמר גביע אפריקה לאומות לקמרון בבעיטות הכרעה, היכולת של ה"אריות" ירדה בצורה דרסטית- הסנגלים לא הצליחו כלל לעבור את הסיבוב הראשון מאז 2008 ולא העפילו לאף מונדיאל מאז 2002. נבחרת סנגל מעולם לא זכתה בגביע אפריקה לאומות וגם הפעם הסיכויים לא לטובתם. מה שכן, הנבחרת מתאפיינת בסגל צעיר עם שחקנים מעולים כמו פאפי דג'ילובודג'י הבלם הגבוה של סנדרלנד, שותפו לחלק האחורי הוא צ'ייקו קויאטה מווסטהאם.

שחקנה של ליברפול, סאדיו מאנה. יוביל את סנגל לגדולה? (sky sports)
שחקנה של ליברפול, סאדיו מאנה. יוביל את סנגל לגדולה? (sky sports)

שני השחקנים החזקים ביותר בנבחרת והתקווה היחידה לניצחון על אלג'יריה הם פאפה דיוף בן ה30 מאספניול וסאדיו מאנה הקשר המצטיין של ליברפול. בהתקפתה של סנגל ישחקו ככל הנראה שניים מתוך השלושה הבאים- פאפיס סיסה החלוץ המעולה של ניוקאסל בעונה שעברה שעבר בקיץ לליגה הסינית ומשחק בשאנדונג לוננג, מוסא קונטה מסיון השווייצרית והנרי סייבה מסט. אטיין. הנבחרת השלישית בבית ומי שמגיעה כמעט ללא ציפיות היא טוניסיה. יש הבדלים של שמיים וארץ בין שתי הנבחרות הצפון אפריקאיות בבית השני של אליפות אפריקה. "הנשרים של קרתגו" שהיו בעשור הקודם אחת הנבחרות הטובות ביבשת עם זכייה בגביע אפריקה בשנת 2004 והופעה בשלב הבתים במונדיאל 2006, לא נחשבים כרגע לאיום ממשי על מקומן של סנגל ואלג'יריה ברבע הגמר. כוכב הנבחרת הטוניסאית הוא בלם ולנסיה איימן עבדנור שישחק לצד בלמים חסרי ניסיון מהליגה הקאטרית.

עבדנור במפגש קודם מול אלג'יריה, היחיד שמשחק בקבוצה גדולה. (Photo by Lefty Shivambu/Gallo Images/Getty Images)
עבדנור במפגש קודם מול אלג'יריה, היחיד שמשחק בקבוצה גדולה.
(Photo by Lefty Shivambu/Gallo Images/Getty Images)

שני השמות הגדולים יחסית אצל האדומים הם וואהבי חאזרי מסנדרלנד שמקבל עד כה הזדמנויות רבות בקבוצת התחתית בפריימר ליג וג'מאל סאיחי שכמעט ולא משחק במונפלייה. הבעיה המרכזית של טוניסיה היא הסיומת- מלבד אחמד אקאיצ'י מאל איתיחד הסעודית, אין לטוניסיה חלוצים הראויים לציון מה שגרם לכך שהנבחרת ניצלה בעור שיניה מול מאוריטניה הלא מקצוענית עם 2-1 קשה. לצערנו, גם בבית השני בטורניר יש נבחרת שנמצאת הרחק מאחור מבחינת איכות הנבחרת וסגל השחקנים. זימבבואה מהדרג הרביעי עלתה גם היא על חשבון נבחרות חלשות מאד כמו מלאווי, סווזילנד, מדגסקר ואיי סיישל לשלב הבתים וכמו גינאה ביסאו לא בטוח שתוכל לעמוד בנטל הכלכלי של הופעה באליפות אפריקה. הצהובים- ירוקים העפילו לשתי אליפויות אפריקה בלבד ב2004 וב2006 וממוקמים במקום ה113 בעולם. כרגע אין סגל רשמי לנבחרת וכולנו תקווה כי שני הבתים הראשונים יכללו ארבע נבחרות ולא שלוש.

העיקר ההשתתפות, שחקני נבחרת זימבבווה חוגגים (goal)
העיקר ההשתתפות, שחקני נבחרת זימבבווה חוגגים (goal)

הימור המערכת- אלג'יריה תדלג לשלב הבא, סנגל איתה בגלל איכות השחקנים.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort