סיקור הבתים של אליפות אפריקה 2017: בית א'

הפרק הראשון בסדרת הסיקורים של אליפות אפריקה בכדורגל שתיערך בגבון ותיפתח ב14 בינואר

בית א'-

משתתפות– גאבון, בורקינה פאסו, קמרון וגינאה ביסאו.

פייר-אמריק אובמיאנג, כוכבה של גאבון. האם יצליח להרים אותה לבד על הכתפיים? (goal)
פייר-אמריק אובמיאנג, כוכבה של גאבון. האם יצליח להרים אותה לבד על הכתפיים? (goal)

עיר מארחת– ליברוויל, בירת גבון הגובלת באוקיינוס האטלנטי, בה גרים כמעט כחצי מתושבי המדינה כולה.

אצטדיון מארח- אצטדיון עומאר בונגו (35,000 מושבים)

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

סיקור- השם החם ושחקן השנה באפריקה, פייר אמריק אובאמיינג ינסה להגשים חלום ולהביא לראשונה את אליפות אפריקה למדינה שעשירה במשאבים טבעיים אך לא בכדורגל. גאבון מעולם לא הצליחה לעבור את שלב רבע הגמר. אל האליפות האחרונה גבון כלל לא העפילה והצהובים- כחולים בהנהגת השחקן המהיר בעולם רוצים להפתיע לעיני הקהל המקומי. חבריו הבולטים של אובאמיינג לחולצה הצהובה הם הבלם הקדמי ברונו מאנגה שמשחק בקרדיף סיטי, קשרה של ריימס הצרפתית פרדריק בולוט המצוין ודידייה אנדונג מסנדרלנד שישמש כמנוע של הנבחרת במרכז המגרש. הקבוצה השנייה בבית היא בורקינה פאסו הפיינליסטית המפתיעה של האליפות שנערכה בשנת 2013 (הפסידה לאיניימה וניגריה בגמר). מעבר להישג הכביר לפני 3 שנים, נבחרת "הסוסים הירוקים" מעולם לא עברה את הסיבוב הראשון ויתרה מזאת, מרוב הטורנירים היא פרשה בגלל אילוצים טכניים כאלה או אחרים או שכלל לא העפילה.

ברטראנד טראורה, הווינגר של בורקינה-פאסו. ינסו להפתיע (goal)
ברטראנד טראורה, הווינגר של בורקינה-פאסו. ינסו להפתיע (goal)

רוב השחקנים בסגל הנבחרת הם אלמוניים אך עם זאת ניתן למצוא שמות כמו בקארי קונה ממלאגה שינהל את קו ההגנה של בורקינה פאסו וג'ונתן זונגו מאלמריה שישחק באגף הימני. עיניהם של 18 מליון התושבים בבורקינה פאסו נשואות אל השחקן החם של הנבחרת, ברטנרנד טראורה חלוצה בן ה21 של אייאקס שאם לא יביא טורניר גדול, אין לנבחרת הרבה סיכויים לעלות. הנבחרת השלישית והמוכרת ביותר בבית היא נבחרת קמרון, אותה מאמן הוגו ברוס הבלגי. קמרון זכתה 4 פעמים בתואר הנכסף ומוכרת לכולנו בזכות שבע הופעותיה במונדיאל ובזכות מדליית הזהב בסידני. מאז זכייתה בשתי האליפויות הרצופות של 2000 ו2002 לא עברה קמרון את שלב רבע הגמר. סגל הנבחרת עמוס בשחקנים מצוינים שמשחקים באירופה. למעשה, כל קו ההגנה של הירוקים משחק בליגות המובילות בעולם- המגן הימני אלן ניום מווסט ברומיץ', ג'ואל מאטיפ בלמה של ליברפול, ניקולה אנקולו מליון והנרי בדימו המגן השמאלי של מארסיי ואם כל זה לא מספיק על הספסל יושב בלמה האימתני של גלאטסראיי אורליין שדז'ו שימתין להזדמנות מהבלגי. במרכז המגרש יחזור אלכס סונג מרובין קאזאן לתודעה העולמית, בהתקפה ישחקו קלינטון אנז'ייה ממארסיי והחלוץ החם שניצח בשבוע שעבר את נאפולי במדי בשיקטאש, וינסנט אבובקר

קמרון של עידן פוסט-סמואל אטו פחות מאיימת, וינסנט אבובקר ינסה להוביל (goal)
קמרון של עידן פוסט-סמואל אטו פחות מאיימת, וינסנט אבובקר ינסה להוביל (goal)

. סגל הנבחרת עדיין לא הושלם אך בכל זאת, מדובר באחת הנבחרות האיכותיות בטורניר שמרבית שחקני הסגל שלה משחקים בליגות החזקות באירופה. הנבחרת האחרונה והחלשה ביותר היא גינאה ביסאו שבאה לשמש כתפאורה במשחקים מול היריבות הרעבות, גינאה ביסאו לא פירסמה סגל רשמי לטורניר ויש סיכוי לא קטן כי תפרוש ממנו כמו שעשו נבחרות אפריקאיות רבות בעבר. לאחר משחקים מול יריבות חלשות עד כאב במוקדמות, גינאה ביסאו תשחק לראשונה באליפות אפריקה אך הבדלי הרמות בינה לבין שאר הנבחרות גבוהים מאד.

כרגע עדיין לא ברור אם ישתתפו בכלל, שחקני גינאה-ביסאו חוגגים עלייה לאליפות אפריקה (goal)
כרגע עדיין לא ברור אם ישתתפו בכלל, שחקני גינאה-ביסאו חוגגים עלייה לאליפות אפריקה (goal)

 

הימור המערכת- קמרון תסיים בקלילות במקום הראשון, גאבון תנצל את הביתיות ותלווה אליה לשלב הבא, בורקינה פאסו תחגוג מול גינאה ביסאו אם בכלל תשתתף בטורניר. 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort