פעמיים סליחה

בזמן שיום כיפור חלף לו, אנשים רבים ביקשו סליחה, סוגיה אחת ומעניינת שגררה המון כעס ואכזבות הדדיות מסרבת עדיין לרדת מסדר היום. זוהי מערכת היחסים בין קהל האוהדים של מכבי חיפה והשחקן יוסי בניון. אין ספק שני הצדדים טעו וצריכים לבקש סליחה.

הרבה דובר על מערכת היחסים העכורה בעונה הקודמת בין קהל אוהדי מכבי חיפה לבין כוכב הקבוצה לשעבר יוסי בניון. העונה הקודמת הייתה שנה מאוד קשה במועדון מכבי חיפה, כישלון רודף כישלון, בעיות בחדר ההלבשה ובמגרש, אבל הבעיה הכי גדולה אולי, הקהל עם השחקנים.

נתחיל מהסוף, משחק גמר גביע המדינה: אצטדיון טדי מלא כאשר האימפריה מתל אביב נכנעת לענקית מחיפה. דקות ספורות לאחר הזכייה המתוקה ששימחה רבבות ירוקים, קפטן מחזיקת הגביע הטרייה יוסי בניון מתייצב אל מול מצלמות הטליויזיה ומודיע שהוא עוזב את הקבוצה. סכין בגב? בגידה? כפיות טובה? הקהל הירוק קיבל בהלם את הידיעה של אלילם ואפשר להגיד שזו הייתה סכין בליבם של אוהדי הירוקים ובמיוחד אלה שתמכו בבניון ברגעיו הקשים באותה עונה.

בניון מניף את הגביע, מי ידע שכמה דקות אחרי זה תגיע ההודעה הדרמטית (racingistas)
בניון מניף את הגביע, מי ידע שכמה דקות אחרי זה תגיע ההודעה הדרמטית (racingistas)

עכשיו נחזור להתחלה, יוסי בניון וויתר על הרבה כסף בשביל לחזור מאירופה לקבוצת מכבי חיפה שאת שנותיו היפות בארץ העביר בשורותיה. רבים החשיבו את בניון כסמל של מכבי חיפה הגדולה באותה תקופה, הדור החדש של האוהדים פשוט גדל על כוכב נבחרת ישראל לשעבר. בניון לא שכח לרגע את כל זה, המשא ומתן כבר פוצץ איזה פעמיים והאוהדים החלו לחשוב שבניון בא לעשות קופה שמנה ולפרוש, שיעקב שחק מביא את הכוכב רק בשביל למכור מנויים. על כן הקאמבק לא היה כל כך חלק, להוסיף את פרישתו של הקפטן הירוק דאז יניב קטן אהוב הקהל החיפאי. רבים גם חשבו (ובטוחים) שחזרתו של יוסי בניון הייתה הגורם שלשמו עזב יניב קטן.

בניון בקדנציה השניה בחיפה, חזר לארץ למקום בו היה אהוב (usport)
בניון בקדנציה השניה בחיפה, חזר לארץ למקום בו היה אהוב (usport)

יוסי בניון לא ציפה שהקהל החיפאי יקלל אותו ביום מן הימים, לא חשב שיגיע לעימותים מיותרים ומבישים עם אותו קהל שהרים אותו על הכתפיים והילל אותו רק לפני כמה שנים. בשנה שעברה הגיע השיא, בניון התייצב לידו של טאלב טוואטחה שנקלע גם הוא לעימותים עם הקהל, מספר 15 בירוק קיבל את מירב האש מהקהל. במשחקים הקהל שרק לו בו (חלק גדול גם עודד אותו), הקהל נתן הרגשה ליוסי בניון שהוא לא רצוי במכבי חיפה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הקהל החיפאי, לא קיבלו יפה אר הודעת הקפטן (ultras israel)
הקהל החיפאי, לא קיבלו יפה אר הודעת הקפטן (ultras israel)

ובשורה התחתונה, במחזור הבא מכבי חיפה יוצאת למשחק חוץ מסקרן מול יריבתה המושבעת מכבי תל אביב. אולי המעבר של יוסי בניון מירוק לצהוב, גרם אפילו לתומכיו בקהל הירוק להצטרף לכל אלה שהיו נגדו עוד כשהיה שחקן במכבי חיפה. בואו לא נשכח שבניון לא גדל במכבי חיפה, הוא שיחק מספר שנים והוא לא סמל, זכותו לשחק איפה שהוא רוצה. מצד שני, העיתוי בעזיבה, לעמוד נגד הקהל החיפאי ועוד לבוא לחגיגות הגביע כשכבר הצהרת שאתה לא תהיה חלק מהקבוצה, זה בטח פגע בקהל הירוק.

הגיע הזמן לגלות בגרות ולארגן סולחה, ששני הצדדים יבקשו סליחה. אין יותר טוב מזה, אצטדיון נתניה, מחזור הבא, מכבי תל אביב עם בניון תארח את מכבי חיפה. יהיה מאוד מעניין.

בניון במדי מכבי ת"א, מארח את האקסית במחזור הבא (צילום מסך יוטיוב)
בניון במדי מכבי ת"א, מארח את האקסית במחזור הבא (צילום מסך יוטיוב)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית