צביקה לוי: "אם לא נעלה ליגה השנה זה יהיה כישלון"

בתחום של הכדורגל הישראלי שלנו יש הרבה מאמנים שמנסים למצוא את הדרך להתחיל עם קבוצה קטנה ולנסות להגיע איתה להישגים וכך לשאוף בעתיד להתקדם יותר בתחום האימון ואחד מהם זה המאמן צביקה לוי.

לוי בן ה34 החל את דרכו בקריירת האימון במחלקת הנוער של בני יפו והעלה אותם ליגה ועם הזמן נדד למספר קבוצות שונות וכיום הוא מאמן את קבוצת מכבי עמישב פ"ת בליגה ב' לאחר שבשנה החולפת שימש כעוזר מאמן וחודש לקראת סיום העונה מונה שם למאמן הראשי בעקבות פיטוריו של המאמן יאיר אסייג, למי שלא יודע אבא של צביקה זה עובד לוי שמוכר כמאמן גדול בליגות הנמוכות.

לוי על הקווים (מתוך ארכיון תמונות פרטי של צביקה לוי)
לוי על הקווים (מתוך ארכיון תמונות פרטי של צביקה לוי)

מאמן עמישב נוחת באתר JSport בראיון מיוחד ומדבר על תחילת הקריירה שלו כמאמן, על התחושות של שנה שעברה שעמישב ירדה לליגה ב', על המינוי להיותו המאמן הראשי של הקבוצה השנה ובניית הסגל החדש וגם המטרות של הקבוצה והאם עמישב בשנה הבאה תחזור לליגה א'.

 

אז תכירו את צביקה לוי, בחור צנוע ומאמן מוכשר שהגיע לתחום האימון בעקבות אביו המאמן עובד לוי: "האמת התחלתי את הקריירה שלי בתור אהבה לכדורגל בכלל בתור שחקן, אני זוכר שהגעתי לבוגרים של קבוצת שמשון תל אביב והספקתי גם לשחק עונה אחת בתור שוער בקבוצת כפר שלם ואחרי כמה זמן ראיתי שאני לא באמת מצליח להתקדם כי יכול להיות שאולי לא הייתי מספיק טוב אז עברתי לתחום האימון בעקבות אבא שלי, התחום הזה מאוד עניין אותי. בשנה הראשונה שלי כמאמן אימנתי במחלקת הילדים של בני יפו ולאחר מכן אימנתי את הנוער של בני יפו ובאותה שנה אפשר לומר אימנתי שתי קבוצות גם את הילדים וגם את הנוער של יפו ואת הנוער העליתי ליגה מהליגה המחוזית לליגה העילית. שנה לאחר מכן הספקתי גם לאמן בקבוצת שמשון תל אביב והעליתי אותם לליגה הראשונה, אפשר לומר שעם הזמן הגעתי גם לאמן בנוער של קבוצת הכח רמת גן ובמקביל שימשתי כעוזר מאמן בקבוצה הבוגרת באותה תקופה שהקבוצה ירדה ליגה אם אתה זוכר ואחר כך התגלגלתי כמו שאומרים והגעתי לעמישב בתור עוזר מאמן של הקבוצה וברגע שהיא נאבקה נגד הירידה לליגה ב' חודש לקראת סיום העונה מוניתי למאמן הראשי של הקבוצה".

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בשנה שעברה עמישב פ"ת ירדה מליגה א' לליגה ב' ואפשר להבין שהתחושות גם אצל השחקנים גם אצל האוהדים וגם במועדון לא היו קלות במיוחד: "אין ספק שהתחושות היו מאוד מאוד לא טובות, לא משנה כמה זמן אתה מאמן אפילו שזה היה חודש אחד בסופו של דבר הכתם והירידה הזאת רשומים עליך אבל אין לי בעיה עם זה כי ידעתי מראש למה אני נכנס. שמע, התחושות האלו היו קשות שהקבוצה הזאת מייצגת מעבר לשכונה ומעבר לזה שהיא קבוצה ותיקה בליגה א' דרום היא מייצגת גם איזשהו זיכרון של ילד שהלך לעולמו ולכן זה קשה מאוד אבל מה שכן יומיים אחרי הירידה חברי הנהלת המועדון החליטו שהם עושים הכל בשביל לעלות ליגה ולזה נרתמנו".

רוצה לעלות ליגה, לוי. (מתוך ארכיון תמונות פרטי של צביקה לוי)
רוצה לעלות ליגה, לוי. (מתוך ארכיון תמונות פרטי של צביקה לוי)

עונת הכדורגל כבר יצאה לדרך ולוי קיבל את המינוי הרשמי מהנהלת המועדון להיות המאמן הראשי של הקבוצה: "כשבועיים לאחר סוף השנה התקשרו אליי מעמישב ואמרו לי שהם רוצים להמשיך איתי את ההתקשרות שאאמן את הקבוצה בעונה הקרובה גם בליגה ב' ומאוד מאוד שמחתי, אפשר לומר שזה היה סוג של לא מובן מאליו אבל דבר טבעי כי היה לי חיבור טוב עם ראשי המועדון וזה תמיד מרגש לקבל קבוצה לא משנה באיזה ליגה בטח עם יומרות לעלייה. אני יכול להגיד לך שהיו לי הצעות בעיקר בתור עוזר מאמן וגם במחלקות נוער אבל העדפתי להתמקד בבוגרים".

אחרי שעמישב ירדה לליגה ב' הציבו שם מטרות במועדון: "המטרות הן להתברג בצמרת הגבוהה ולנסות לחזור כבר בסיום העונה הנוכחית חזרה לליגה א',  השנה נבנתה קבוצה איכותית, קבוצה טובה והושקע לא מעט כסף לא זוכר כמה במספרים אבל מדובר בסכום מכובד שגם בליגה א' לא השקיעו כזה סכום של תקציב כדי לנסות לחזור לליגה א' בהקדם האפשרי. אני כן יכול להוסיף שזה יהיה כישלון גדול אם לא נעלה השנה כי באמת נבנתה פה קבוצה איכותית בסטנדרטים של ליגה א' ואנחנו מכוונים הכי גבוה שאפשר".

מה שנותר לי ולכל אוהדי עמישב פ"ת זה לדעת האם באמת בסופו של דבר אפשר להאמין שבסיום העונה הקבוצה  הזאת תחזור לליגה א' ותאמינו לי שאותי זה די מסקרן ובטוח שזה גם מה שצביקה אברהם מאמן עמישב רוצה: "קודם כל אני מאוד רוצה להאמין שאני אחגוג בסוף השנה את העלייה שלי חזרה עם הקבוצה לליגה א', זו מטרה שסימנתי לעצמי. ברמה האישית אני רוצה להתקדם, אני כל יום לומד ועובד ומי שמכיר אותי יודע שכדורגל אצלי זו אהבה גדולה בחיים שלי ואני יעשה הכל כדי להתקדם".

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort