זהות כפולה

 

מרסל בוכל

בוכל בהופעת הבכורה בנבחרת מול אחד בשם זלאטן(http://www.vorarlbergernachrichten.at/)
בוכל בהופעת הבכורה בנבחרת מול אחד בשם זלאטן(vorarlbergernachrichten)

 

סקירה כללית של הנבחרת

סביר להניח שנבחרת ישראל תעבור את המשוכה הכי פחות קשה בבית שלה והיא ליכטנשטיין,

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אבל הנתון המפתיע הוא שב12 הליגות הבכירות של אירופה יש לליכטנשטיין יותר נציגים מאשר לישראל (6 לעומת 5)  רק הבעיה שכל השאר שמשחקים בליכטנשטיין הם חובבנים פחות או יותר או בעלי מקצועות חופשיים.

הבסיס של ליכטנשטיין נמצא בקבוצת ואדוז שהיא "הקבוצה של המדינה" שגם מייצגת את המדינה  הקטנה במפעלים האירופים וגם משחקת בליגה השוויצרית הראשונה (ואפילו בשנה שעברה עשו סנסציה גדולה ושרדו בליגה והורידו ליגה את אחת מקבוצות הפאר של שוויץ –ציריך).

השוער הותיק בן ה34  פיטר יילה הוא השוער של ואדוז כמה שנים טובות ונחשב לאחד השוערים המוכרים בשוויץ, בהגנה ניתן למצוא את המגן השמאלי הצעיר והמוכשר של הנבחרת מקסימילאן גופל בן ה19 אבל מצד שני כל שאר שחקני ההגנה משחקים בליגות חובבניות.

בקישור ניתן למצוא את הצמד חמד מהקישור של ואדוז אף הם בורגמאייר וניקולאס האסלר בעוד הראשון נחשב לכוכב בקבוצתו על אף גילו המאוחר השני יושב בעיקר על הספסל.

מצטרף אליהם בקישור סאנדרו וויזר שחקן הרכש של רדינג שהגיע אליהם מאותה ואדוז ונחשב לקשר מאוד יצירתי ועוד שחקן שקוראים לו מרטין בוכל שמשחק בליגות החובבניות בגרמניה.

והחלק ההתקפי שבעבר כיכב בו גדול שחקני ליכטנשטיין בכל הזמנים מריו פריק ממולא על ידי שניים,הראשון דניס סאלנוביץ מהליגות החובבניות בשוויץ והסופרסטאר של הנבחרת מרסל בוכל.

חגיגת שער נדירה של ליכטנשטיין(fifa.com)
חגיגת שער נדירה של ליכטנשטיין(fifa)

 

סקירת השחקן

לליכטנשטיין יש מה שלישראל אין והוא שחקן בסרייה א' , אבל אל תתבלבלו- הוא לא גדל ונשם במדינה הזעירה אלא הוא אוסטרי לכל דבר ועניין ועוד נגיע לזה בהמשך הכתבה.

מרסל בוכל גדל בעיר פלדקירך באוסטריה,עיר בת 30 אלף תושבים שהצמיחה המון ספורטאים ביחס לגודלה ורובם מייצגים את אוסטריה במגוון ענפים החל מהוקי קרח עובר בכדורגל ואתלטיקה ונגמר בכוכבי סקייטבורד.

בוכל כיאה לבני עירו שעוסקים המון בספורט התחיל בגלישה אבל מהר מאוד הבין שעדיף לו להתרכז בכדורגל,וחצה  את הגבולות הפתוחים של אירופה על מנת לשחק בסנט גאלן השוויצרית שם גדל והתפתח כקשר מרכזי בקבוצתו והתבלט מגיל צעיר ,היכולת הטובה גרמה לסיינה שראתה בו השקעה עתידית למועדון שרצה לעצמו קצת מזומנים לקחת את הילד בעל הקליטה המהירה של שפות ולקנות אותו משוויץ,יש לציין שאינטר נאבקה עם סיינה על הילד אבל ויתרה בשל זה שהילד היה נמוך והתפתח בצורה איטית-הבעיה היא שהיום הילד צמח להיות מטר ושבעים וחמישה סנטימטרים .

באחת ההופעות הבודדות שלו ביובה(worldfootball.net)
באחת ההופעות הבודדות שלו ביובה(worldfootball)

 

הילד בעל האיטלקית החלקה החל את הקריירה הבוגרת שלו בקבוצת גוביו מהסרייה ב  בעונת 2012 שם לא הרשים ממש וסיינה בינתיים השאילה אותו לקבוצת קרמונסה שידועה בפיתוח שחקנים  (עבור יובה דווקא)  נתנה לו את חולצת ההרכב והוא הצטיין בליגה השלישית –היכולת נראתה טוב מאוד ליובה שחיפשה קשר אמצע כהשקעה עתידית והיא החתימה אותו לחוזה ארוך טווח לארבע עונות הסקאוטר התרשם "מהילד היצרתי בעל הרגל השמאלית".

יובה השאילה את השחקן לוירטוס לנציאנו בעונת 2013 שם שיחק בהרכב והראה יכולת טובה באמצע בנוסף לפיזיות שהיתה לו שגם עלתה לו בצהובים רבים.

עונה לאחר מכן (2014-2015)שיחק אצל בולוניה והיה שותף מאוד מרכזי בעלייתה ליגה עם שלושה שערים אבל כרגיל הוצהב בלי סוף ,למרות זאת אמפולי מאוד התרשמה מהשחקן בעל הניסיון הבינלאומי במדי אוסטריה הצעירה והשאילה אותו מיובה, בעונת הבכורה בסרייה א(העונה שעברה) קיבל את חולצת ההרכב ולא גרם לקבוצתו להתחרט על ההשאלה והראה ניצוצות של שחקן גדול למרות ששוב סיים עונה עם מספר דו ספרתי של צהובים למרות שפתח בחצי מממשחקי אמפולי(בשאר הוא עלה במחליף) אבל סייע לאמפולי לסיים עונה מפתיעה מבחינתם במקום העשירי לצד שלושה כוכבים שנתנו עונה גדולה,הראשון פיוטר זלינסקי שעבר לנאפולי ,השני לאנדרו פארדס שחזר לרומא והכוכב הבלתי מעורער של המועדון ריקרדו סאפונרה. היכולת הטובה באמצע גרמה לאמפולי לקנות מיובה בקיץ את השחקן תמורת 1.2 מיליון יורו(לאחר התעניינות ומאבק מצד סטוק סיטי על השחקן).

את העונה פתח בין ההרכב לספסל או יותר נכון שיחק מול הקבוצות הקטנות של הליגה ומול הגדולות לא קיבל את חולצת ההרכב(יובה ולאציו).

מנווט את הקישור של אמפולי(news24it.com)
מנווט את הקישור של אמפולי(news24it)

 

אל הנבחרת הליכטנשטיינית הגיע למורת רוחו,בעיקר בשל העובדה שרצה כל כך לשחק בנבחרת אוסטריה אבל האוסטרים שעמוסים בשחקני קישור מבריקים כמו אלאבה(שבנבחרת מתופקד כקשר) וארנטוביץ לא הסכימו לחכות לפריצה של בוכל  והעדיפו לשחק עם שחקנים שכבר מוכחים בבנודסליגה,ליכטנשטיין שנואשת לצאת מהתווית של הלוזרית הגדולה של אירופה רצתה שחקני חיזוק ונעזרו בשורשיו של בוכל(מצד סבו) והבטחה בשביל בוכל שיהיה הכוכב הגדול של הנבחרת והוא שהבין שהנבחרת האוסטרית לא מחכה לו שוכנע על ידי המאמן האוסטרי של ליכטנשטיין לשחק אצלו.באוסטריה אגב המעבר לא עבר בשתיקה בטח ובטח במדינה אחת הלאומניות באירופה עם ימין קיצוני חזק מאוד והוא כונה בוגד בלא מעט מקומות באוסטריה בשל המעבר לייצג מדינה אחרת גם אם היא שולית.

בוכל ידוע כשחקן קישור התקפי שמרבה לשחק מהאמצע וללכת לתוך העומק ולמסור כדורים מסוכנים,מצד שני הוא לא מבריק כל כך בהגנה וזה גורם לו לאבד כדורים ולקבל צהובים מיותרים,בנוסף יש לו רגל שמאלית מצויינת וראיית משחק לא רעה.

ליכטנשטיין היא לא קבוצה חזקה ולא צפויה להוציא נקודות מישראל,מצד שני נראה בישראל שחקן עם הרבה פוטנציאל שיוביל אומנם נבחרת חלשה אבל כדורגל הוא יודע לשחק ועם יסודות טובים סה"כ(מלבד הצהובים שהוא מרבה לקבל) הצלחתו בנבחרת הזעירה יכולה להקפיץ את הקריירה שלו ואולי הוא יתפתח לקבוצות הגדולות בסרייה א(התעניינות כבר קרתה מצידה של פיורנטינה של פאולו סוזה) ועונות מצויינות שלו יכולות אפילו להוליך אותו בחזרה ליובה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort