לקראת ערב המשחקים השני בליגת האלופות

אחרי שהערב הראשון במחזור השני של ליגת האלופות סיפק לנו 18 שערים. חלקם דרמטיים כמו שערי השיוויון של אנדרה שורלה בדקה ה-87 במשחק של דורטמונד וריאל מדריד, או לחלופין שערו של קמיל גליק בדקה ה-94 בתיקו של מונאקו ולברקוזן. וחלקם שערים במשחקים חד-צדדים כמו ב-0:4 הצפוי של יובנטוס על דינמו זגרב וה-0:4 המפתיע של פ.צ קופנהגן על קלאב ברוז'. הגיע הזמן להתפנות לערב המשחקים השני שטומן בחובו לא מעט מפגשים פיקנטיים ומרגשים. גם היום אבחר שני משחקים שלדעתי אסור לפספס.

אתלטיקו מדריד-באיירן מינכן:

משחק המפגיש את שתי הלוזריות הגדולות של השנים האחרונות בליגת האלופות. הקולצ'ונרוס הפסידו פעמיים תוך שלוש שנים בגמר. מנגד, באיירן תחת שרביטו של גווארדיולה סיימה שלוש שנים ברצף את העונה האירופית בשלב חצי הגמר. על אף חוסר המזל שלהן לא ניתן שלא להתפעל מיכולתן ומהתאמתן המופלאה לליגה הטובה בעולם. אתלטיקו שנבראה בדמותו של דייגו סימאונה היא הקבוצה הטובה בעולם בכל הקשור להשגת תוצאה. היא הצליחה בשנים האחרונות להשיג את התוצאה הרצויה בכל מגרש שעליו עלתה והפסיד רק כשאלילת המזל הייתה לרעתה. לעומתה, באיירן מינכן בדומה לברצלונה יודעת לנצל מצבים בצורה אבסולוטית ולאפשר לשלל חלוציה להבקיע בצרורות. המפגש האחרון בין שתי הקבוצות היה רק לפני חמישה חודשים בחצי גמר ליגת האלופות. באיירן הגיעה כפייבורטית על הנייר, אך משחק טקטי של הספרדים תוך ניצול מצבים של גריזמן הצליח להעלות אותם לגמר.

העונה שתי הקבוצות עדיין ללא הפסד. באיירן עם שבעה ניצחונות משבעה משחקים ונראית כמי שתמשיך לדרוס את הבונדסליגה עונה נוספת. ואילו, אתלטיקו עם ארבעה ניצחונות ושלושה תוצאות תיקו. באיירן כהרגלה מבקיעה בכמויות, וכך גם במחזור הראשון ניצחה 0-5 את פ.צ רוסטוב, בעוד אתלטיקו ניצחה את פ.ס.וו איינדהובן 0-1 בלבד.

שתי הקבוצות צפויות לעלות לשלב הבא, אך שתיהן רוצות לסיים במקום הראשון כדי להימנע ממפגש קשה יותר בשלב שמינית הגמר. סימאונה ינסה להכתיב את קצב המשחק שלו ולהקשות על היצירתיות והתחכום הבווארי. בעוד אנצ'לוטי, המאמן החדש של הגרמנים שהובא במטרה ברורה להשיג בחזרה את הגביע הנחשק, ינסה להבקיע שער מהיר ולשבש את תוכנית המשחק של צ'ולו. במשחק שבו ירוצו על הדשא חלוצים ברמה גבוהה כדוגמת גריזמן, מולר ולבנדובסקי ומולם יעמדו שניים מהשוערים הטובים בעולם (נוייר ואובלאק) יש חשיבות עצומה ליכולת ניצול המצבים, ומי שתשכיל לעשות כך, סביר שתצא עם ידה על העליונה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
האם שוב גריזמן יהיה הכוכב מול הבווארים? (eurosport)
האם שוב גריזמן יהיה הכוכב מול הבווארים? (eurosport)

נאפולי-בנפיקה:

אלופת פורטוגל היא אחת הנהנות העיקריות מהשינוי בשיטת הגרלת הבתים של ליגת האלופות. שיטה שבה ראשי הבתים הם האלופות בשבע הליגות הבכירות באירופה בנוסף לזוכה בטורניר עצמו. כך מוצאת עצמה בנפיקה כראש בית על חשבון קבוצות טובות ממנה כדוגמת אתלטיקו מדריד, מנצ'סטר סיטי, דורטמונד ועוד. הדירוג הזה אפשר לבנפיקה להטביע חותם ולהגיע לשלבים מאוחרים בטורניר. כך בשנה שעברה הגיעה עד רבע הגמר, שם הודחה ע"י באיירן מינכן. גם השנה ההגרלה האירה לה פנים והיא לא קיבלה שם גדול.

עם זאת, לא ניתן לזלזל בסגנית אלופת איטליה. על אף שנאפולי כבר מספר שנים נמצאת בצמרת הליגה האיטלקית היא לא מצליחה להותיר חותם בליגה הטובה בעולם ולעבור לשלב שמינית הגמר. נראה שהשנה הנפוליטנים בשלים ומסוגלים אפילו לסיים במקום הראשון. במחזור הקודם השיגה הקבוצה ניצחון חוץ 2-1 על דינמו קייב, בעוד בנפיקה סיימה בתיקו ביתי מפתיע מול בשיקטאש הטורקית.

שתי הקבוצות נמצאות בכושר טוב והן היחידות במדינותיהן ללא הפסד הן בליגה המקומית והן בזירה האירופית מתחילת השנה. שתי הקבוצות נפגשו פעמיים בעבר במסגרת הליגה האירופית, כשכל קבוצה השיגה ניצחון אחד, אך בסיכום בנפיקה ניצחה 3-4 ועלתה לשלב הבא.

סימן שאלה עלה לגבי היכולת של נאפולי לאחר עזיבתו של גונזאלו היגוואין ליובנטוס. אך נראה שההתקפה של התכולים לא נפגעה והיא מובילה את הסרייה א' יחד עם רומא בכיבוש שערים. מי שנכנס לנעליו של הארגנטינאי הוא הפולני ארקדיוש מיליק שכבש ארבעה שערים בחמישה משחקים מפתיחת העונה. וכמובן לא ניתן לדבר על נאפולי, מבלי להזכיר את הקשר הסלובקי המצויין, מארק האמשיק שפותח את עונתו העשירית במועדון ואחראי על הקישור ההתקפי והיצירתי של האיטלקים.

האם מיליק ימשיך בעונה המדהימה שלו? (indianexpress)
האם מיליק ימשיך בעונה המדהימה שלו? (indianexpress)

מנגד, בנפיקה שידועה ביכולת הטובה שלה במשחקי בית תסתפק בתיקו ותקווה לנצח בגומלין כדי להשיג מקדמה בקרב על העלייה לשלב הבא. אמנם שתי הקבוצות פייבוריטיות לעלייה, אך אין להקל ראש בדינמו קייב שבעונה שעבר העפילה לשמינית הגמר בבית שבו שיחקו צ'לסי ופורטו (וגם מכבי תל אביב).

לוח המשחקים המלא ביום רביעי:

בית א': ארסנל – באזל, לודוגרץ – פאריס סן ז'רמן.

בית ב': נאפולי – בנפיקה, בשיקטאש – דינמו קייב.

בית ג': בורוסיה מנשנגלאדבך – ברצלונה, סלטיק – מנצ'סטר סיטי.

בית ד': אתלטיקו מדריד – באיירן מינכן, פ.צ רוסטוב – פ.ס.וו איינדהובן

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort