סיכום מחזור 4 בליגה הספרדית

כתבתם של מאיה בשארי וערן אייזנברג

מחזור 4 נפתח ביום שישי במשחק ב"בניטו ויימרין"  שבסביליה איצטדיונה של בטיס, שארחה את גרנאדה של עומר אצילי.

המשחק סיפק דרמה, שני כרטיסים אדומים, פנדל מוחמץ ושערים יפים.

גרנאדה החלה את המשחק בסערה ואחרי  33 דקות כבר הייתה ביתרון 2-0 משערים של מדי קארסלה גונזלס (13) ואלברטו בואנו (33). בטיס התעשתה מהר וצמצמה ל2-1 כעבור 3 דקות מנגיחה של אלכסנדר אלגריה הצעיר.

בדקה ה-55  הורחק רובן וזו מגרנאדה בצהוב שני, וכעבור 6 דקות הצליחה בטיס להשוות משער שני של אלכסנדר אלגריה שהגיע העונה מנומנסיה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בדקה ה- 78 סחט עומר אצילי שלנו כדור עונשין מ-11 מטר לאחר שהוכשל ברחבה ע"י אנטוניו אדן שוערה של בטיס, איזיקיאל פונצ'ה בעט את הפנדל אך אדן עצר נהדר. בדקה ה-85 הורחק גם דני חימנז מהספסל של בטיס.

 

עומר אצילי דוהר לשער (האתר הרשמי של גרנאדה )
עומר אצילי דוהר לשער (האתר הרשמי של גרנאדה )

 

המשחק המוקדם של יום שבת נערך בלגאנס פרבר קטן של מדריד, שהאצטדיון שלה מכיל 8,100 מקומות בלבד.

האורחת הייתה לא אחרת מאשר ברצלונה, שהופתעה בשבוע שעבר בביתה ע"י עולה חדשה אחרת דפורטיבו אלאבס.

לואיס אנריקה למד כנראה את הלקח מהשבוע שעבר והעלה את ההרכב החזק ביותר. ברצלונה שיחקה כדורגל שוטף ומהנה עם המון מהלכים נפלאים ולא התקשתה להביס את העולה החדשה האומללה 5-1.

זה התחיל בדקה ה-13 עם פריצה סוחפת של סוארז מימין ומסירת רוחב למסי שחא התקשה לגלגל לרשת .

חגגו חמש פעמים (אתר הליגה הספרדית)
חגגו חמש פעמים (אתר הליגה הספרדית)

בדקה ה – 31 זה היה מסי שהחזיר בפירגון לסוארז  למרות שיכול היה לכבוש בעצמו והאורוגוואאי קבע 2-0 ובדקה ה -44  שוב סוארז שגם הוא יכול היה לכבוש בעצמו מפרגן לניימאר והברזילאי קובע 3-0 במחצית.

10 דקות בתוך המחצית השניה מכשיל אונאי בוסטינצה המקומי את ניימאר ברחבה, מסי בעט את הפנדל לרשת העליונה של סראנטז 4-0 .

השער היפה במשחק הובקע בדיוק 9 דקות אחר כך כשרפיניה מסובב כדור נהדר מ 20 מטר לחיבורים, לסראנטז אין שום סיכוי 5-0 .

בדקה ה- 80 באחת מההתקפות הבודדות שלה זכתה לגאנס לכדור חופשי מחוץ לרחבה, גבריאל שעד לפני שנה השתייך לסגל של יובנטוס סובב נפלא פנימה ולא הותיר לטר שטנגן שום סיכוי.

 

טר שטנגן רואה כדור ברשת (אתר הליגה הספרדית)
טר שטנגן רואה כדור ברשת (אתר הליגה הספרדית)   

בלי הרבה הפתעות המחזור הספרדי ננעל כשריאל מדריד וברצלונה מאיישות את המקומות הראשונים בטבלה. מיד אחריהם הפתעת העונה, לאס פאלמס שלא מאבדת גובה וממשיכה לאסוף נקודות במחזורים הראשונים. ויאריאל מאיימת ונראית כמו אחת שמתכננת ללכת רחוק העונה, אתלטיקו חוזרת להשאיר נקודות בבית אחרי חגיגת שערים בקלדרון. ולנסיה עדיין בלי נקודות העונה, אוסאסונה וסלטה ויגו חילקו נקודות. שער המחזור: סאנסונה (ויאריאל, סרטון בסיכום הקבוצה).

14368807_1114401401929751_7670846388783018241_n

משחקי המחזור. (LaLiga)

אתלטיקו מדריד-ספורטינג גיחון (0-5).
ניצחון ראשונה העונה לאתלטיקו מדריד בבית, חגיגת שערים בויסנטה קלדרון.
כבר בדקה ה-5 המשחק היה נראה גמור אחרי שני שערים מהירים של גריזמן (דקה 2) וגמיירו (דקה 5). עוד במחצית הראשונה גריזמן הגדיל את התוצאה עם שער נוסף (דקה 31) וסגר מחצית אדירה של אתלטיקו מדריד בראשותם של גמיירו,פליפה וקוקה שהצטיינו.
הבשורות הטובות לא הסתיימו עבור צ'ולו סימאונה שצפה בקבוצה שלו ממשיכה את החגיגה במחצית השנייה אחרי שקוראה וטורס הצטרפו למשחק, טורס עם שני שערים(דקה 72, פנדל בדקה 91) סגר את החגיגה.
אתלטיקו מדריד במשחק הטוב ביותר שלה העונה, לא מחלה לספורטינג על שום טעות שעשתה בהגנה, בשער הראשון גמיירו עם בישול לגריזמן, ובשער השני טעות של חואן פלומו הובילה לשער של גמיירו.
למרות שהמשחק היה נראה גמור כבר בדקות הראשונות, ספורטינג ניסתה לצאת החוצה ולא לוותר על המשחק אך היה ברור שזה עניין של זמן עד שחלוצי אתלטיקו ינצלו את המרווח בהגנה. השער השני של גריזמן והשלישי של אתלטיקו הגיע מבעיטה אדירה מחוץ לרחבה. קוראה בבישול מדהים לטורס קבע 4-0 ובתוספת הזמן פנדל של גאיטן על טורס הוביל לשער החמישי. נראה שאתלטיקו מוכנה לברצלונה במחזור הבא.

14344818_1115223795180845_937091713193528021_n

חגיגת שערים בקלדרון. (LaLiga)

אייבר-סביליה (1-1)
היו לסביליה את כל הסיבות לנצח את המשחק ולהראות שאחרי כל השינויים בקיץ היא מוכנה להילחם על מקום ראוי בליגה. לוסיאנו וייטו כבש את השער הראשון כבר בדקה 27 לטובת סביליה, יואל השוער של אייבר הורחק דקות לפני סיום המחצית הראשונה והיא סיימה את המשחק ב- 9  שחקנים ובלי מאמן… כל זה לא עזר לסביליה לנצח את המשחק.
לא רק שסביליה לא השתלטה על המשחק במחצית הראשונה אייבר השיבה מלחמה, ובמחצית השנייה היה נראה כי הקבוצה של סמפואולי כלל לא משחקת.
אחרי שעשה מאמן סביליה שבעה שינויים מהמשחק האחרון, סביליה פתחה עם 11 שחקנים זרים בהרכב דבר שלא אמור להיות בעיה במשחק שבו ישנה רק שפה אחת, הכדור. הבעיה התחילה והסתיימה בדרך שבו הם השתמשו בו, במעט שסביליה שיחקה הגיע השער הראשון. ההרחקה של יואל והכניסה של אריאטו נראתה כמו תקווה חדשה עבור האנדלוסים שלא מצליחים לנצח מחוץ לבית אבל משהו שם לא עבד. בן יידר לא הצליח להכריע את המשחק עוד לפני המחצית, גנסו לא הרים אפילו פעם אחת כדור טוב מהאגפים.
אייבר הצליחה להפתיע את סביליה ושער של פדרו לאון בדקה ה-64 פתח מחדש את המשחק והראה את כל הכשלים של היריבה.
למרות 60 דקות רעות של סביליה, הייתה לה חצי שעה לתקן בעיקר לאור העובדה שבמשך 10 דקות שיחקה עם שני שחקנים יותר על המגרש לאחר הכרטיס האדום של גרסיה בדקה ה-86.
בדקות האחרונות החמצה ענקית של וייטו מול שער ריק החריבה לחלוטין את האפשרות של סביליה לצאת עם שלושת הנקודות.
נראה שסביליה הגיע לדרבי הקטן בלי שום תכנית משחק ובלי מגינים ראויים אחרי הפציעה של ראמי וקאריקו, אייבר נלחמה דקה אחרי דקה עד טיפת הדם האחרונה בשביל לסיים עם נקודה ביד. המאמץ השתלם.

14332941_1115300635173161_4854246258300803201_n

פדרו לאון עם השיוויון. (LaLiga)

לאס פאלמס-מלאגה (0-1)
לאס פאלמס ממשיכה את פתיחת העונה המצוינת שלה, הפתעת העונה עד כה.
הקבוצה מהאיים הקאנריים ממשיכה את היכולה שלה, שער אחד מפנדל של מומו בדקה ה-9 מספיק בשביל לסמן וי על המחזור הרביעי ולחשוב על האתגר הבא. לאס פאלמס עד כה עם שלושה ניצחונות והפסד אחד לסביליה.
הקבוצה הקאנרית שלטה במשחק ולא נתנה למלאגה שנלחמה עד הסוף  להגיע כמעט למצבים.
מאמן לאס פאלמס, קיקה סטיין בחר לפתוח ללא בואטנג שעקב מכה שקיבל באימונים נשמר הפעם על הספסל, הבלם האורוגוואי מאוריסיו למוס בהופעת בכורה. סטיין הצליח לייצב את המשחק ולשמור על התוצאה עד הסוף.
מהצד השני חואנדה ראמוס הציג משחק טוב בלחץ של ההגנה על החלוצים ורק עם חלוץ מטרה אחד. סנדרו וקקו היו חסרים ואותם החליפו צ'ורי וג'וני.
הלחץ ההגנתי של שחקני מלאגה הגיע לשיאו בדקות הראשונות כאשר רסיו הכשיל את מומו ברחבה וגרם לפנדל שהפך לשער היחיד במשחק.
בזמן ששחקני לאס פאלמס ניסו יותר להחזיק בכדור שחקני מלאגה לחצו וניסו לצאת למתפרצת, הניסיון הטוב ביותר של האנדלוסים היה בדקה ה-21 מבעיטה של צ'רלס שחיפש את השיוויון.
במחצית השנייה חואנדה ראמוס ניסה לבצע שינוי במשחק והכניס את השחקן המרוקאי יוסף אן-ניסריי ואת סנדרו בשביל לתת עזרה לצ'רלס בתקפה. אן-ניסריי הכניס רוח חיה למשחק ועזר בלחץ על שחקני לאס פאלמס שלא איבדו את השליטה בכדור לכל אורך המשחק. בחצי השני של המחצית השנייה נכנסו בואטנג וארוחו שלחצו את הגנת מלאגה שהייתה יציבה להפליא, יורנטה וקונה הוכיחו עד כמה הם מוצלחים יחד.
ב-10 הדקות האחרונות צ'רלס קיבל את ההזדמנות הטובה במשחק להשוות אך העיף את הכדור מעל השער.
מאותו הרגע ועד הסוף היה נראה שהשער מרחף מעל קורותיו של קאמני, הזדמנות טובה לארוחו לכבוש באחד מול אחד מול קאמני שיצא נכון לכדור.
לאס פאלמס סיימה את המשחק עם 70% החזקה בכדור והוכיחה שאם תמשיך ככה,היא יכולה לנצח גם במגרש של הגדולים.

14370235_1115367285166496_3196318796516985656_n

לאס פאלמס, הפתעת העונה. (LaLiga)

אוסאסונה-סלטה ויגו (0-0).
סלטה ויגו רצתה אבל לא יכלה, זה מה שקרה באל סאדר נגד אוסאסונה. הקבוצה מויגו שלטה לכל אורך המשחק אבל לא הצליחה  להביא לידי ביטוי את השליטה שלה ולהפוך אותה לשערים. סלטה ויגו אוספת לראשונה העונה נקודה בליגה (נקודה אחת מתוך 12). אוסאסונה הגיעה למשחק מוכנה טקטית וניסתה לחפש את המתפרצות.
המחצית הראשונה הייתה בשליטה של ויגו, משחק איטי, בנגיעה, בלי שום לחץ להגיע לרחבה של אוסאסונה. גוידאטי ו-ווס עם ההזדמנויות הטובות ביותר עבור סלטה. הראשון אחד על אחד שהשוער הצליח להדוף לקרן והשני מכדור חופשי שעבר במעט את השער.
מאוד פעילים היו יאגו אספאס (סלטה ויגו) ואוריאול ריירה (אוסאסונה) שהעירו את המשחק של הקבוצות שלהם משני הצדדים. קצת לפני שריקת המחצית הראשונה גוידאטי כבש שער שנפסל בנבדל.
סלטה המשיכה את הלחץ שלה גם במחצית השנייה, מאריו פרננדס שמר על שער נקי ומנע מהקבוצה שלו הפסד. השופט יכל לקבוע פנדל של דה לאס קואבס על יאגו אספאס על עבירה בתוך הרחבה אבל בחר להתעלם ולתת למשחק לזרום. הכניסה של חיימה(אוסאסונה) ורוסי (סלטה ויגו) נתנו אוויר לשתי הקבוצות אבל בלי תמורת שערים.
סלטה ויגו עם שער אחד ונקודה אחת בארבעת משחקי הליגה, אוסאסונה עם שני תוצאות תיקו ושני הפסדים.

14344769_1115792058457352_4138700677961778744_n

רצו ולא יכלו. סלטה ואוסאסונה. (LaLiga)

אתלטיק בילבאו-ולנסיה (1-2)
אתלטיק בילבאו נשארת עם שלושת הנקודות אחרי שהצליחה לעשות 'רמונטדה' מול השער של מדראן בדקה ה-2 של המשחק. משחק גדול של בילבאו, אדוריס עם שני שערים ניצל את המשחק הרע של שני בלמי ולנסיה.
אדוריס, ראול גארסיה ובנייט עם משחק ענק וכשהם בכושר טוב ליריבה אין תשובה על המגרש.
אנחנו כבר במחזור הרביעי ונראה שלולנסיה אין הרבה מה לתת לליגה, מוניר שיחק בהרכב בפעם הראשונה העונה אבל לא הוסיף שום דבר למשחק החסר של ולנסיה. גם מנגלה הבלם שיחק בהרכב וגרם לבעיות ההגנה, אדוריס ניצח אותו בכל קרב אפשרי, באוויר, על הקרקע או בקיצור איפה שרק רצה.
ההתחלה הייתה טובה עבור ולנסיה, נאני שלח כדור רוחב למדראן שהפתיע את קאפה ומצא את הרשת, היה נראה ששחקני ולנסיה תיתן שמחה קטנה לאוהדים הסובלים שלה אבל לא הפעם.
זה לא היה היום שלהם מהרבה סיבות, הקבוצה עדיין לא מגובשת לגבי צורת המשחק שהיא משחקת, הבלמים שלה בקושי מכירים אחד את השני, השינויים גם עשו רע לקבוצה וההכנה לקראת המשחק לא הייתה נכונה.
מדראן שנחשב נמוך בסטנדרטים של כדורגל רק 1.76 שומר בכדור חופשי על אדוריס 1.82 שנחשב למטוס בכל מה שקשור למשחק הראש שלו, ככה השוותה אתלטיק וניצלה את הטעויות של ולנסיה בדקה ה-24.
מתוך שלושת שחקני ההתקפה של ולנסיה רק נאני הראה סימני חיים אבל גם זה לא הספיק.
מנגלה יצא עם תואר באיך להתגבר על שחקן הגנה, ואם מטעויות לומדים יש לו הרבה מה ללמוד במהלך השבוע. משחק רע מאוד של בלם ולנסיה. כשהיריבה כבר חבולה בנייט הניח כדור לגוף של אדוריס שהקפיץ מעל השוער שיצא לעברו. בילבאו עשו את זה מושלם אבל ההגנה של ולנסיה לא עשתה כלום בשביל לעצור את השער בדקה ה-41.
לשתי הקבוצות מחכה משחק באמצע השבוע, ולנסיה תוכל לסיים את הביקורות השליליות כמה שיותר מהר ואתלטיק תוכל להתקרב לעבר המקומות שמיועדים לה.

14199508_1115942801775611_7080464708468577282_n

אדוריס. שני שערים. (LaLiga)

ויאריאל-ריאל סוסיאדד (1-2)
ויאריאל וסאנסונה מזהירים את הליגה שהם מתכוונים ללכת רחוק העונה. סנסואנה מסיים את המשחק עם שני שערים בתוך 3 דקות. השער השני, השער היפה במחזור הרביעי של הליגה, בעיטה מיותר מ-50 מטר מעל השוער.
עוד לפני כן, בדקה ה-15 פאטו ביקש לבעוט את הפנדל שסחט סאנסונה מרולי במקום ברונו סיריאנו, בועט הפנדלים של ויאריאל. החלטה שגויה וכדור שנבעט ישירות החוצה.
יורי, מגן ריאל סוסיאדד כבש את השער המצמק עבור הבאסקים. ויאריאל ידעה לנצל את השטחים לכל אורך המשחק, סבלה את השליטה של סוסיאדד בתחילת המשחק שעלתה עם הרכב מאוד אמביציוני אבל הייתה זאת ויאריאל וסאנסונה שידעו לנצל את ההזדמנויות. הבאסקים לא הצליחו להוציא נקודות במשחק למרות שעלו בהרכב החזק שלהם עם חואנמי, אורזבל, ולה וויליאן חוסה, דבר שמדאיג מאוד את המאמן אסקובר.
בתחילת המשחק היה איזון בהחזקת הכדור, שתי הקבוצות ידעו להניע את הכדור. במחצית השנייה ריאל סוסיאדד שלטה במשחק אך לא הגיעה למצבים מסוכנים, חואנמי החמיץ הזדמנות ברורה לשער בגלל חוסר ריכוז מול אסנחו.
המשחק הבא של ויאריאל מול ריאל מדריד בברנאו, מבחן ראשון עבור שחקניו של פראן אסקריבה, סוסיאדד מראה יכולת אבל התוצאות עדיין לא מגיעות.

אספניול-ריאל מדריד (2-0)
ריאל מדריד שוב מנצחת, היא מנצחת בלי לשחק משחק שוטף ובלי יותר מידי להרשים. מגיעה ועושה את העבודה. 16 ניצחונות ליגה רצופים.
זידאן עשה רוטציות ושינה כמעט לגמרי את ההתקפה של מדריד אחרי ההיעדרות של בייל ורונאלדו, למשימה המיוחדת הוקפצו לוקאס ואסקז, אסנסיו וחאמס להציל את ההתקפה.
חאמס עם שער ראשון בסיומה של המחצית הראשונה ובנזמה עם שער בדקה ה-70 נותנים לריאל שקט נפשי ולהמשיך במקום הראשון לפחות עד משחקי מחזור אמצע השבוע.
למרות השינויים מבחינה טקטית ריאל מדריד שיחקה טוב מהרגע שבו נפצע קסמירו ונכנס טוני קרוס, ריאל דחפה קדימה עם חאמס, אסנסיו ומרסלו בצד שמאל ולוקאס, מודריץ וקרבחאל בצד ימין ואז הגיע הגורם המאזן, טוני קרוס נכנס למשבצת האמצע כשהוא פותח את המשחק ועוזר בהנעת הכדור מצד לצד מאמצע המגרש. לאו הצליח להפחיד פעמיים את קסייה, ולגרום לאי נוחות בצד של מדריד כשההגנה נשארה ללא מענה. במחצית השנייה דברים השתנו, לאספניול כבר לא היה את אותו הכוח להמשיך ולהילחם. המהלך של השער השני התחיל בצד שמאל ונגמר בצד ימין, כמו שכל התקפה של ריאל מדריד צריכה להיראות. סרחיו ראמוס השתווה לבוטראגניו עם 341 משחקי ליגה במדי ריאל מדריד.
זידאן השתווה לגווארדיולה בניצחונות הרצופים בליגה, 16 ניצחונות רצופים שלא היו קלים. ריאל מדריד נמצאת כרגע במקום הראשון בטבלה ועם רקורד ניצחונות שעליו תנסה לשמור במחזור הבא נגד ויאריאל.

14358981_1116143341755557_8285623052059780331_n

מהלך קבוצתי אדיר, טאצ' של בנזמה. (LaLiga)

המשחק שנעל את המחזור נערך באלאבס, שם ארחה מפתיעת המחזור הקודם דפורטיבו אלאבס, שכזכור במחזור הקודם גברה על בארסה את לה קורוניה. המשחק עצמו לא התעלה לרמה גבוהה – והסתיים בתיקו 0-0

חואנפראן מעל דייברסון - תיקו אפס מאכזב. (אתר הליגה הספרדית)
חואנפראן מעל דייברסון – תיקו אפס מאכזב. (אתר הליגה הספרדית)

 

מיקום קבוצה מש' נצ' תיקו הפ' שע' זכות שע' חובה הפרש נק'
1  ריאל מדריד
 4  4  0  0  12  3 9+
 12
2  ברצלונה  4  3  0  1  13  5  8+ 9
3  לאס פאלמאס 4  3  0  1  11  5  6+  9
4  אתלטיקו מדריד  4  2  2  0  10  1  9+  8
5  סביליה  4  2  2  0  9  6  3+  8
6  ויאריאל  4  2  2  0  5  2  3+  8
7  אייבר 4  2  1  1  5  4  1+  7
8  חיחון  4  2  1  1  4  7  3-  7
9  אלאבס  4  1  3  0  3  2  1+  6
10  אתלטיק בילבאו  4  2  0  2  4  4  0  6
11  לה קורוניה 4  1  2  1  2  2  0  5
12  ריאל בטיס  4  1  2  1  7  10  3-  5
13  ריאל סוסידאד  4  1  1  2  4  6  2-  4
14  לגאנס  4  1  1  2  3  7  4-  4
15  מלאגה  4  0  2  2  3  6  3-  2
16  אספניול  4  0  2  2  7  11  4-  2
17 גרנאדה  4  0  2  2  5  10 5-  2
18  אוסאסונה  4  0  2  2  3 8  5-  2
19  סלטה ויגו  4  0  1  3  1  7 6- 1
20  ולנסיה  4  0  0  4  5  10  5-  0

 

שער המחזור : youtube https://www.youtube.com/watch?v=i5ggVknw_js

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort