תל אביב, הפועל תל אביב

הפועל כעת בעיצומו של תהליך הבנייה המחודשת של המועדון. אותו תהליך שהחל בשנת 2007 עם הקמת ״הפועל אוסישקין״ המשיך עם ניצחונות בכל הליגות הנמוכות, עד שהגיעה הקבוצה לליגת ווינר סל בשנת 2012. במשך שנים התפאר המועדון בהישגיו שכללו עליית מספר ליגות בזמן קצר, אך כעת, לאחר ארבע שנים של אופוריה, הבינו במועדון עליהם להוכיח את עצמם במגרש של הגדולים. בנוסף הבינו שהם לא יכולים עוד להיאחז בטיעון שרק עתה הגיעו לליגה, אלא שיש לבנות לעתיד. בנוסף, הפועל צריכה תוצאות מידיות ואכן נראה שלשם היא מכוונת העונה, העפלה היסטורית לפיינל פור.

לאחר העונה האחרונה בה הייתה הפועל במרחק נגיעה מהפיינל פור כאשר כמעט הצליחה לעשות סנסציית ענק ולהפתיע את האלופה של השנה הקודמת לכן, העונה מכוונים במועדון לסיים במקום גבוה בטבלה ובכך להימנע ממפגש מול מכבי או ירושלים. זה דבר שהם מקווים שיעזור להם להגשים את יעדם. ראיה לכוונות הגבוהות של ראשי המועדון ניתן לראות בכך ששלושה מתוך ארבעת הזרים החדשים שהובאו לקבוצה הוכיחו את עצמם כבר בליגה שלנו בעבר. השנה לא רצו במועדון לקחת סיכון ועל כן הביאו זרים מוכחים עם תעודות.

בנוסף עוד נושא עליו הושם דגש במדיניות הרכש הוא עמדות הפנים. מבין ארבעת הזרים שהובאו אין רכז אחד אף על פי שהעונה עזב את המועדון הרכז הדומיננטי נייט רובינסון.

רובינסון - הכוכב הכי גדול של הפועל תל אביב בשנים האחרונות כבר לא פה (ג׳יפוסט)
רובינסון – הכוכב הכי גדול של הפועל תל אביב בשנים האחרונות כבר לא פה (ג׳יפוסט)

האדומים החליטו להשקיע בעמדות הפנים משתי סיבות, הראשונה, תמיר בלאט אחד הכשרונות הצעירים והמבטיחים בכדורסל הישראלי מתבגר ומתפתח והעונה מתכוונים להשקיע בו הרבה כך שבניגוד לשנים קודמות הפעם יוכל לתרום המון לקו האחורי של הקבוצה. הסיבה השנייה שהוחלט להשקיע בעמדות הפנים היא העובדה שקפטן הקבוצה בשנים האחרונות, מתן נאור, שהיווה אחד מעמודי התווך של המועדון מזדקן ובשל כך צריך למצוא מי שישלים את הרוטציה.

מתן נאור. כבר לא ילד (ויקיפדיה)
מתן נאור. כבר לא ילד (ויקיפדיה)

הפועל רכשו במהלך הקיץ ארבעה זרים חדשים במקום ארבעת הזרים שהיו השנה, הם רכשו שני שחקני עתיד צעירים שכיכבו בלאומית, העלו שחקן נוסף מהנוער וכן האריכו את חוזו של הסנטר דניאל איידן לאחר הסדרה המוצלחת של הקבוצה מול ירושלים והרצון לשמר את מה שניתן מהסגל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בגזרת הזרים ניתן להתפאר בפאוור פורוורד ריצ׳ארד האוול, אותו השחקן שכיכב העונה במדי נהריה עם ממוצע של 15.1 נקודות ו-9.9 ריבאונדים ואף היה על הכוונת של היריבה העירונית, אך עם זאת כמו שכבר טענתי הפועל חיפשה שחקני פנים שהצליחו בליגה והאוול עונה בחיוב על שתי הקטגוריות. זאת בנוסף לכך שהוא כעת בתהליך קבלת אזרחות ישראלית דבר שיכול מאוד להועיל לאדומים בעתיד.

עוד שחקן שכיכב בליגה אשתקד עם 18.7 נקודות בממוצע ו-5.7 ריבאונדים ומצא את עצמו לבסוף בשורות האדומים הוא אלאנדו טאקר, הסווינגמן שידוע כסקורר מצויין שיחק בעברו בNBA אך בעונה שעברה התייצב דווקא בשורות קריית גת.

אלאנדו טאקר, עם עבר באן בי איי, בא לחזק את האדומים (Alchetron)
אלאנדו טאקר, עם עבר באן בי איי, בא לחזק את האדומים (Alchetron)

בנוסף לטאקר והאוול, עוד שחקן שוודאי מוכר לישראלים הוא אדריאן בנקס, ששיחק בשורות ברק נתניה לפני כארבע שנים. בנקס, שזכה בין היתר בתחרות ההטבעות באולסטאר הישראלי, גם היה הטופ סקורר של הליגה עם 21.5 נקודות וכעת זו הקדנציה השלישית שלו בארץ לאחר שב-2013 שיחק למשך מספר חודשים בשורות גלבוע גליל.

הזר הרביעי שהגיע לחזק את הצבע של האדומים הוא הסנטר דרל וויליאמס האמריקאי בן ה26 שהגיע לאחר חצי עונה בסרביה בשורות פרטיזן בלגרד.

בנוסף לארבעת הזרים שהוחלפו האדומים הביאו לקראת העונה הבאה שלושה שחקני חיזוק צעירים על מנת שיצברו ניסיון ויתפתחו. בנוסף לצוף בן משה בן ה-19, שעלה מהאקדמיה של המועדון בקבוצה החתימו גם את אור לאומי בן ה-19 שכיום הוא קפטן נבחרת את העתודה ושיחק בליגה הלאומית בעונה החולפת וכן את תומר גינת בן ה-21 שנבחר לישראלי המצטיין בליגה הלאומית לאחר עונה מוצלחת במדי העולה החדשה קריית אתא. שם תרם גינת  15.6 נקודות ו-9.2 ריבאונדים בממוצע. בעמדת המאמן ישאר שרון אברהמי, שכמעט והצליח להוביל את המועדון לחצי הגמר בעונה החולפת והרבה בשל כך זכה לעונה נוספת בתפקידו.

בהנחה ורובנו תמימי דעים כי ירושלים ומכבי יתחרו ביניהן על מקומות 1 ו-2 בליגה, ע״פ עניות דעתי הפועל יכולה להתברג בכל מקום אחריהן, בערך ממקום שלישי עד שישי, תלוי באיך הקבוצה תתחבר וכן בראשון, אילת וחיפה, כך שהיא עשויה להיכנס למאבקים על הפלייאוף העליון, דבר שיכול מאוד לעזור למועדון. שכן, כמו שכבר הסברתי, מטרתם של האדומים בעונה הנוכחית היא פיינל פור; כך שהכל יהיה תלוי באותה סדרה שבמידה והפועל יעפילו לפלייאוף העליון, הם יזכו בה ליתרון ביתיות.

לכן אני נוטה להאמין שכל העונה של הפועל תקום ותיפול על רבע הגמר, כי הרי כמעט בטוח שהם יעפילו לרבע גמר עצמו, ועם זאת אוכל לומר יחסית בביטחון שהסיכויים שלהם להעפיל לגמר קטנים ביותר. כך שמבחינתם כל העונה תוכל להיות מוגדרת ע״פ הסדרה הזו. במידה והאדומים יצאו עם ידם על העליונה תהיה העונה מוגדרת כהצלחה, ובמידה והם לא יצליחו לגבור על היריבה העונה הזו תהיה מוגדרת ככישלון. כעת, בניגוד לשנים קודמות, במועדון כבר אין סבלנות לכישלונות.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort