מכבי אשדוד באר טוביה פותחת עונה: שנת המבחן של מאיר טפירו

בעוד פחות מחודש, מכבי אשדוד "קפלן" באר טוביה (הקבוצה אולי עם השם הארוך בליגה). תפתח את עונתה השישית ברציפות בליגת העל בכדורסל. אחרי עונה שהתחילה עם ציפיות גדולות לפני כשנה, עם השועל הוותיק צביקה שרף, ובמיוחד שהקבוצה הגיעה באמצע השנה עד לגמר גביע המדינה. החלה הידרדרות שמנעה מאשדוד לסיים את עונת 2015\2016 בין 8 המקומות הראשונים שמובילים לפלייאוף. כעת כשרנסנס מפתיע פוקד את הקבוצה מעיר הנמל הדרומית, במיוחד כשמאיר טפירו שמגיע כמאמן טוראי במקום הרס"ר צביקה שרף, המטרות של אשדוד חוזרות להיות השארות בליגה. סגל מרשים של ישראלים צעירים ורעבים, אמור להיות אמון על המלאכה.

 

המקום: היכל " מנורה מבטחים"

התאריך: ה-18.2.2016

הזמן: דקה וחצי לסיום המשחק, כמעט 10 וחצי בלילה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מכבי אשדוד באר טוביה נמצאת בפיגור של נקודה אחת בלבד בגמר גביע המדינה, מול מכבי תל אביב הגדולה ועוד אצלה בהיכל הביתי. כל זאת לאחר שהקבוצה הצהובה-כחולה מאשדוד, חוזרת אחרי מינוס 22 נקודות במחצית.

דקה וחצי לסיום אשדוד מאבדת כדור קריטי שיכול היה להעלות אותה ליתרון ואף אולי לזכייה היסטורית בגביע, ואז מגיעות שתי שלשות של מי אם לא דווין סמית שמשאירות את הגביע הנכסף בבית בתל אביב.

אפשר להגיד שאותן דקות, הן אלו שכיוונו את החץ לאן העונה של מכבי אשדוד באר טוביה תלך, ולאן פניה מועדות.

עד לאותם רגעים, עד לאותו יום, העונה של אשדוד ושל צביקה שרף הייתה פשוט פנטסטית. ניצחונות גדולים על הפועל ירושלים ומכבי תל אביב (פעמיים), פלוס ניצחון הירואי בחצי הגמר של מפעל הגביע מול מכבי ראשון לציון (שכעבור כמה חודשים תהיה גם האלופה הגאה), נטעו שתילים של ציפייה וכמיהה גדולה בקרב כל אוהדיה הרבים של הקבוצה. אלא שמאותו גמר גביע וההפסד המתסכל, העונה של מכבי אשדוד באר טוביה רק הלכה והתדרדרה. הקבוצה החלה לצבור שק של הפסדים במיוחד בסיבוב השלישי והמכריע. וסיימה את העונה בהישרדות בליגה, רק מחזור אחד לסיום.

מים רבים ודם חם עברו בחודשים האחרונים בין צביקה שרף, לבין הנהלת אשדוד. ואחרי חיפושים ומאמצים רבים להחתמת מאמן בכיר, הוחלט פה אחד באשדוד למנות למאמן ראשי את מאיר טפירו, גדול השחקנים הישראלים בעשור האחרון, שרק פרש ממשחק פעיל בעונה שעברה כשהציל מירידה בפעם המי יודע כמה, הפעם את מכבי קרית גת הטרייה.

הרסר והטוראי, טפירו ינסה לייצב את אשדוד בליגה
הרסר והטוראי, טפירו ינסה לייצב את אשדוד בליגה ( אלן שיבר)

טפירו שמאוד התרגש ממעמדו החדש כמאמן ראשי בליגת העל אמר במסיבת העיתונאים הרשמית של פתיחת העונה שעבורו זוהי סגירת מעגל, לאחר ששיחק בקבוצה גם בעבר והגיע עימה עד לגמר גביע המדינה, ושהוא "שלם עם החלטת הפרישה לגמרי".

עושה רושם שטפירו היה תמיד הדמות המועדפת על אנשי מכבי אשדוד, כשמאסו מהקשיחות הרבה שהייתה לצביקה שרף, במוחד עם השחקנים, והביאו מאמן אמנם יותר רך ועם פחות ניסיון, אך אחד שרעב להצלחה ויכול להניב הרבה ממה שלמד על הפרקט כשחקן.

הסגל שבנה טפירו עד עכשיו נמצא בגדר סימן שאלה גדול. מצד אחד כל הזרים מהעונה שעברה הוחלפו, ובאשדוד עדיין תרים אחר זר בעמדת הפנים שיסגור את הסגל. ובגזרת הישראלים, לאחר שהמנוסים יותר וביניהם יונתן שולדבראנד שעבר לעירוני נהריה, ויהוא אורלנד הקפטן שפרש כמו טפירו בסיום העונה ממשחק פעיל, הגיעו לא מעט ישראלים צעירים שרעבים כמו מאמנם להצלחה גדולה בליגה, אך עדיין לא עם יותר מדי ניסיון.

מבחינת הרוסטר של השחקנים הישראלים וילידי הארץ: מי שעזבו את הקבוצה הם כאמור יונתן דולדבראנד, ווילי וורקמן שעזב לחיפה, אורלנד שכאמור פרש, ואור סולומון שנתן עונה מרשימה בעונה שעברה, אך עזב לשכנה הדרומית מקרית גת.

הישראלים שהצטרפו מונים עד עכשיו את אדם אריאל הפורוורד שהגיע מחולון,  ג'ייק כהן שמגיע לאחר עונת השאלה באריס סלוניקי, בן אלטיט ונמרוד טישמן שהגיעו בצוותא עם טפירו מקרית גת, ואת הרכז הצעיר והמוכשר יפתח זיו שהגיע מהרצליה, ועליו בונה טפירו שיהיה היורש שלו כרכז הבכיר בישראל בשנים הקרובות. כל אלה מצטרפים לנאור שרון המוכשר גם הוא, ולרגב זנזורי שחקן הבית מבאר טוביה, ואל רם אליאספור שמתאמן ביינתים עם הקבוצה ומציג יכולה טובה במשחקי ההנכה עד כה.

בגזרת השחקנים הזרים: כל ארבעת הזרים מהעונה שעברה עזבו את הקבוצה מעיל הנמל. צ'ארלס תומאס המצטיין מהעונה אשתקד עזב לאלופה מכבי ראשון לציון, אייזיאה סוואן נדד עד לשאלון מצרפת, כשגם דיאנדטה גארט וגא'רד הומאן עזבו את הקבוצה.

במקומם עד עתה הגיעו שלושה זרים:  הראשון שנחת באשדוד היה אד דניאל הפורוורד האמריקאי שהגיע מבולוניה האיטלקית.

דניאל יואינג הגארד הגיע, לאחר שנים רבות בעםות ניסיון ביורוליג וביורוקאפ, ומי שעוד נחת ביינתים באשדוד הוא הפורווד צ'ייס סיימון ששיחק בעונה שעברה במנרסה הספרדית. כאמור בקבוצה מצפים להחתמת סנטר אמריקאי שאמור להשלים את סגל השחקנים.

אוהדי מכבי אשדוד באר טוביה
אוהדי מכבי אשדוד באר טוביה ( האתר הרשמי של הקבוצה)

לסיכום:

עושה רושם שמכבי אשדוד באר טובה, לא התחזקה באופן משמעותי, ואפילו אולי נחלשה, לאחר שהזרים מהעונה שעברו שהיו נהדרים ותרמו את רוב הנקודות של הקבוצה עזבו, וסימן שאלה כמאור מתנוסס באופן החיבור של הזרים החדשים שהגיעו.

מה שבטוח שבאשדוד יראו העונה לחימה ארוכה ומתמשכת על כל כדור שייפול לפרקט, מצד שחקניה הישראלים הצעירים של הקבוצה, בתקווה שביחד עם המאמן הצעיר יעשו עונה טובה הליגת העל. הם יקוו לגרד מקום למשחקי הפלייאוף, כמו גם הרצון של ההמשכיות במסגרת מפעל גביע המדינה שבעקבות ההעפלה לגמר, תתחיל אשדוד את מפעל הגביע בשלב אחד לאחר רוב קבוצות הליגה.

תחזית: מקומות 8-12

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort