כתום זה הצהוב החדש

אלופת המדינה בכדורסל פותחת עונה חדשה, אחרי שבשנה שעברה הפתיעה את מכבי וירושלים ולקחה אליפות, מכבי ראשל"צ רוצה להמשיך ולהרשים גם באירופה. הסגל התחלף, המאמן נשאר ושון דאוסון, הישראלי הטוב ביותר בליגה, עוד לא יודע אם ישחק בקבוצה בעונה הבאה. האם אפשר לשחזר הישגים?

אוהדי ראשון לציון לא ישכחו לעולם את העונה שעברה עליהם. זה התחיל עם שרון דרוקר שבנה סגל נפלא, הקבוצה שיחקה מצוין וגם הגיעה ביורוקאפ לשלבים מאוחרים אך רצף הפסדים הביא לפיטורו ולהגעתו של המאמן הנוכחי, אריק שיבק, שיבק הגיע כדי להציל את המצב ולאחר שסיים שישי ובפלייאוף קיבל את חיפה מהמקום השלישי האוהדים כבר התנחמו בזה שהגיעו לפלייאוף אלא שהסדרה מול חיפה החלה ב-2-0 לכתומים. האוהדים קיבלו בחזרה את הביטחון והאמינו שהכול אפשרי, הקבוצה שנראתה נפלא בשני המשחקים הראשונים הגיע למשחק השלישי והרביעי ופשוט נראתה רע. המשחק החמישי היה מותח מאוד, מצד אחד הכתומים מראשון שכבר יכלו לסיים את זה בשלושה משחקים אך פישלו ומצד שני הירוקים מחיפה שנתנו עונה מדהימה בליגה ונראו נהדר, לבסוף מכבי יצאה עם ידה על העליונה ועלתה לפיינל פור. בחצי הגמר פגשו הכתומים את מכבי תל אביב, הצהובים שעברו עונה חלשה מאוד רצו לסיים לפחות עם אליפות, אלא שלכתומים היו תוכניות אחרות. ראשון לציון נתנה את אחד ממשחקיה הטובים ביותר השנה ובשנייה האחרונה ניצחה את המשחק עם סל של מונרו. אוהדי ראשון כבר האמינו שכל אפשרי אבל ידעו שבגמר הם פוגשים את האלופה בביתה ושהסיכויים שלהם לא גבוהים אבל סיכויים לחוד ומציאות לחוד. במגרש ראשון הייתה יותר טובה ובסיום זכתה באליפות הראשונה שלה בהיסטוריה. השנה הקבוצה התחלפה, הזרים הלכו לכסף הגדול והישראלי הטוב ביותר בליגה הלך לנסות את מזלו ב-NBA אז אם למרות כל זה הקבוצה הכתומה יכולה לשחזר הישגים.

יכולים לשחזר הישגים? (האתר הרשמי של מנהלת הליגה)
יכולים לשחזר הישגים? (האתר הרשמי של מנהלת הליגה)

אוהדי הכדורסל בישראל מכירים את התופעה הזאת טוב מאוד למעט מכבי תל אביב והפועל ירושלים, כל קבוצה אשר לקחה אליפות עונה לאחר מכן חוותה קשים רבים: העומס עם אירופה, חוסר יכולת להשאיר את הזרים והישראלים שהרשימו וחוסר מציאת תחלופה מתאימה. הכתומים עוברים את המשבר הזה כרגע, למעט 3 שחקנים כל שחקני הקבוצה השנה הם חדשים כאשר שון דאוסן עדיין לא יודע האם ישחק ב-נ.ב.א או לא, במידה ולא ישחק ב-נ.ב.א ראשון לציון תרוויח עוד שנה עם הישראלי, שללא ספק היה פקטור חשוב באליפות. תחילה נדבר על השחקנים שנשארו בקבוצה. הראשון והקפטן של הקבוצה, ניצן חנוכי, הקפטן הכתום יפתח עונה שישית (לא ברצף) בקבוצה שרוב תפקידו הוא לעלות מן הספסל, להדביק את החברים ברוח הלחימה שלו ולשמור כמו שרק הוא יודע. השני להישאר הוא אבי בן שימול שיפתח עונה שנייה בקבוצה, בן שימול נתן עונה מעולה שהוא עולה מהספסל, עוזר בהובלת הכדור ונותן נקודות חשובות לקבוצה. השלישי והאחרון שנשאר הוא עידן זלמנסון, סנטר צעיר שלא מרבה לשחק אך יש בו פוטנציאל רב.

המשימה הקשה של מציאת תחלופה לשחקני השנה שעברה הוטלה כמובן על המאמן שיבק שאחרי עונה גדולה ירצה לראות המשכיות ולבסס את הקבוצה בטופ של הליגה. שיבק החל לעבוד ובתור התחלה החתים שחקן שקרוב לליבו, אלישי כדיר שהגיע מאילת, כדיר שמשחק בעמדות 4 ו-5 רשם שלוש עונות נהדרות באילת כשהוא מציג יכולת נהדרת בהגנה וקולע באחוזים טובים לחצי מרחק. שיבק אימן בעבר את כדיר וסומך עליו שיוכל להשתלב ולהוביל בקבוצה. קצת אחרי ההחתמה הראשונה מגיעה ההחתמה השנייה של שיבק, פטריק ריצ'רד, גארד אמריקאי בן 26 שמשחק בעמדות 2-3 ויכול לשמש גם כמוביל כדור, מגיע אחרי עונה בשאלון-ריימס הצרפתית שם רשם 9.6 נקודות למשחק ב-40.3% מחוץ לקשת. המאמן המשיך במסע ההחתמות ששלישי להגיע היה צ'ארלס תומאס, שחקן שפותח שנה שלישית בליגה, הפאוור פאוורד האמריקאי מגיע לאחר עונה נהדרת באשדוד שם סיים עם 19.6 נקודות ו-5.4 ריבאונדים בממוצע למשחק. מסע הרכש של שיבק המשיך כאשר ביום אחד הוא הנחית שלושה זרים חדשים, הראשון הוא ג'אבון מקריי, אמריקאי בן 24 יכול לשחק בעמדות 4-5, שיחק בעברו באוניברסיטת באפלו והיה מועמד לאול אמריקן, בעונה שעברה שיחק בליגה הצרפתית והעמיד ממוצע של 13 נקודות ו-6.3 ריבאונדים למשחק. השני להגיע יחד עם מקריי הוא ג'ו ג'קסון, אמריקאי בן 24 משחק כרכז נחשב לסקורר ולאתלט גדול, בעונה שעברה שיחק בליגה הקוריאנית ורשם ממוצע של 15.3 נקודות, 4.9 אסיסטים ו-2.9 ריבאונדים למשחק כשקבוצתו זוכה באליפות הליגה. האחרון שהגיע והשלים את מכסת הזרים הוא אנתוני היליארד, אמריקאי בן 30 המשחק כגארד-פאוורד נחשב לקלעי מעולה ולסקורר נהדר, בעונה שעברה שיחק במינסק הבלארוסית שם העמיד ממוצע של 22.3 נקודות, 8.3 ריבאונדים, 7.3 אסיסטים ו-3.3 חטיפות למשחק כשהוא זוכה באליפות ובשחקן המצטיין של העונה. אלו היו ההחתמות המשמעותיות של שיבק שמקווה לקבל את שון דאוסון בחזרה, כזכור הישראלי המוכשר יצא לנסות את מזלו ב-NBA ונמצא כרגע עם הפליקנס במחנה אימונים, במידה ולא יצליח להגשים את חלומו יחזור לעונה נוספת בקבוצה, דבר שיכול לתרום מאוד.

המאמן שיבק עם ההחתמות החדשות (הפייסבוק הרשמי של מכבי ראשון לציון)
המאמן שיבק עם ההחתמות החדשות (הפייסבוק הרשמי של מכבי ראשון לציון)

אחרי הכרת הסגל והשחקנים החדשים הגיע הזמן לדבר על ראש החנית של הקבוצה, המאמן אריק שיבק, המאמן הוותיק הוא אחד המאמנים הלא מוערכים בליגה, אחרי שנים שאימן מחוץ לישראל חזר וסחף את אילת עד לגמר ובעונה שעברה קיבל את הכתומים שאיבדו כל אמונה בעצמם וסחף אותם עד כדי אליפות. אין ספק שמדובר באחד המאמנים הטובים בליגה, ושאם יש איש שיכול לשחזר את ההישג משנה שעברה זה הוא. עד כה הקבוצה נראית נפלא, השמות לא גדולים אך מבטיחים והשנה פיינל פור היא לא מילה גסה אלא צפייה ברורה. לנו מחכה עוד עונת כדורסל מותחת כמובן שיש עוד סימני שאלה כמו מה יהיה עם שון דאוסון, האם הקבוצה תתחבר, איך יצליחו לשלב את אירופה עם הליגה והאם יצליחו לככב גם באירופה. על כל השאלות האלו נקבל תשובה בעונה שהולכת ומתקרבת עלינו. בהצלחה לך אלופה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הקבוצה מקווה שיחזור. אך מאחלת בהצלחה לשון דאוסון (הפייסבוק הרשמי של שון)
הקבוצה מקווה שיחזור. אך מאחלת בהצלחה לשון דאוסון (הפייסבוק הרשמי של שון)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort