דון חוליו

הוא גדל בחבל הבאסקים בבילבאו, את התקופה הכי מרשימה שלו עשה בברצלונה, העונה הכי פורייה שלו הייתה בכלל ביפן אבל הוא תמיד ידע לחזור הביתה לסגירת מעגל. חוליו סלינאס, החלוץ הספרדי הנפלא משנות ה-80 וה90 המוקדמות חוגג יום הולדת 54 מחר וזה הזמן לראות במבט לאחור את הקריירה של החלוץ הספרדי

תחילת הדרך

חוליו נולד ב11.9.1962 בבילבאו שבחב הבאסקים והצטרף למחלקת הנוער של אתלטיק המקומית. כמו כל שחקן של המועדון, הוא הגיע מהר מאוד לקבוצה הבוגרת שנמנעת משיתוף שחקנים שאינם באסקים במקור, רק לאחרונה הם החלו לשתף שחקנים שהם חצי באסקים-חצי זרים, דוגמת פרננדו אמורבייטה הונצואלי שכבר לא במועדון, ז'ונאס ראמאליו שאביו מאנגולה ואמו באסקית וכמובן השחקן הכשרוני אינייאקי וויליאמס שאמו באסקית אך אביו מג'מייקה. סלינאס שותף תחילה בקבוצת המילואים, מבדיה כבש 60 שערים ב83 הופעות וכבר במהלך השנתיים האחרונות שלו במילואים הוא שותף בקבוצה הבוגרת לסירוגין כמחליף ואף כבש שלושה שערים באותן 13 הופעות מה שנתן לו להיות חלק מהקבוצה שזכתה בשני אליפויות רצופות (82-83, 83-84) כאשר בעונה השניה הוא גם מוסיף את הקופה דל ריי לארון הגביעים. דווקא כשעלה לקבוצה הבוגרת באופן רשמי הוא נאלץ להתמודד עם תחרות קשה מאוד בהרכב האלופה ושיחק רק 68 משחקים בארבע עונות, בהן כבש 13 שערים. סלינאס הבין כי הוא חייב אתגר חדש ועזב לאתליטיקו מדריד.

קלף ה"PANINI" של חוליו סלינאס במדי בילבאו, (Panini Classics)
קלף ה"PANINI" של חוליו סלינאס במדי בילבאו, (Panini Classics)

מחוץ לבית, מככב בליגה

במדי הקולצ'ונרוס הוא הרשית 31 פעם ב75 משחקים בשנתיים ולאחר מכן הלך לחפש את עצמו באתגר גדול יותר, ברצלונה הגדולה. יחד עם שחקנים באסקים נווספים, יון גוייקוצ'אה, חוסה ראמון אלכסנקו, חוסה מארי באקרו וצ'יקי בגיריסטאין, כיום מנהלה המקצועי של מנצ'סטר סיטי, הם יצרו את השלד שממנו הורכבה הדרים טים האימנתית של בארסה. בעונת הבכורה שלו הוא הפציץ 20 שערים אבל לאחר מכן מעמדו דעך בעקבות הגעתו של חריסטו סטוייצ'קוב. עם זאת הוא היה חלק בלתי נפרד מאותה ברצלונה שלקחה רצף של 4 אליפויות וכשהבין שזמנו אצל הקטלונים אזל הוא יצא לחפש לו בית חדש.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
סאלינאס וחבריו באתלטיקו מדריד חוגגים זכייה בגביע (ארכיון אתלטיקו מדריד)
סאלינאס וחבריו באתלטיקו מדריד חוגגים זכייה בגביע (ארכיון אתלטיקו מדריד)

הקריירה לקראת הסוף

סליינאס הגיע לדפורטיבו לה קורוניה לעונה בודדת והצטיין במדיה, לאחר מכן הגיע לספורטינג חיחון שם היה מלך שערי המועדון ובשלבים מסויימים של העונה כמעט והצליח להדביק את הכובשים המצטיינים של הליגה לתואר הפיצ'יצ'י. בסופו של דבר, החליט סלינאס שהגיע הזמן לריענון נוסף וכך מצא את עצמו ביפן.

חוליו סלינאס (כבר במדי בארסה) עם אחיו פרנסיסקו (שיחק גם הוא בבילבאו) במהלך אחד המשחקים בין הקבוצות. במשחק הזה חוליו כבש את שער השוייון אחרי שעבר את אחיו בדרך לשער (ארכיון Diario Sport)
חוליו סלינאס (כבר במדי בארסה) עם אחיו פרנסיסקו (שיחק גם הוא בבילבאו) במהלך אחד המשחקים בין הקבוצות. במשחק הזה חוליו כבש את שער השוייון אחרי שעבר את אחיו בדרך לשער (ארכיון Diario Sport)

הסוף

עונה וקצת במדי היוקוהאמה מארינוס שכללה 47 הופעות בהן כבש 34 שערים הסתיימה בסימון וי על יציאה מחוץ לגבולות ספרד, בקבוצה הוא שיתף פעולה אגב עם אותו גויקוצ'אה שהיה חברו לחוד בבארסה, סלינאס חזר לחבל הבאסקים ולמרות שכולם היו בטוחים שיסגור מעגל במדי אתלטיק, הוא חתם דווקא באלאבס מהעיר ויטוריה.

את אלאבס הוא הצעיד למקום רביעי בליגה ולאחר מכן הוא הודיע על פרישה. אילו היה נשאר עונה נוספת במדי הבאסקים הוא יכל להיות שותף לדהירה המטורפת שלהם בגביע אופ"א שהסתיימה רק בהפסד בגמר לליברפול ב5:4 המטורף בו שיחק אגב במדי אלאבס אחד בשם ג'ורדי קרוייף.

לאחר פרישתו סלינאס החל לעבוד כפרשן בטלוויזיה.

חוליו סלינאס כעת, עם 2 האהבות שלו. כובע של אתלטיק בילבאו וצעיף של ברצלונה (האתר הרשמי של מעריצי חוליו סלינאס)
חוליו סלינאס כעת, עם 2 האהבות שלו. כובע של אתלטיק בילבאו וצעיף של ברצלונה (האתר הרשמי של מעריצי חוליו סלינאס)

מייצג את המדינה

סלינאס זומן להופעת בכורה בנבחרת בשנת 1986 למשחק ידידות מול בריה"מ. החלוץ, שכיכב אז במדי אתלטיקו מדריד, פתח בהרכב ואף כבש את השער הראשון בדרך לניצחון 2:0, בכורה לא רעה בכלל עבור בן ה-24. לסלינאס 3 שערים במונדיאל, אחד בכל מונדיאל אחר (86' מול צפון אירלנד בניצחון 2:1 הוא כבש את השני, ב90' הוא כבש את שער השוויון מול יוגוסלאביה אך היוגוסלאבים כבשו את השני וניצחו 2:1 ו ב94' כבש את הראשון מול דרום קוריאה בדרך לתיקו 2:2 מאכזב). התקופה הטובה ביותר שלו בנבחרת הייתה במהלך מוקדמות מונדיאל 94' כאשר בשלושה משחקים ברצף הוא כבש ובכל אחד מהם יותר מפעם אחת, זה התחיל עם צמד מול צפון אירלנד אחר שהשווה והפך את התוצאה ל2:1 במשחק שנגמר 3:1, המשיך עם שלושער מול אלבניה בחוץ במשחק שהסתיים 5:1 לספרדים והמשיך עם הצמד מול אירלנד כשהוא כובש את השני והשלישי בדרך ל3:1 בדאבלין.

סלינאס במדי הנבחרת (האתר הרשמי של מעריצי חוליו סלינאס)
סלינאס במדי הנבחרת (האתר הרשמי של מעריצי חוליו סלינאס)

בסופו של דבר חוליו סלינאס ייזכר בתור חלוץ מרכזי בכדורגל הספרדי אבל לא אחד שהיה סופרסטאר מטורף, את הסיבה לאי-חזרתו לבילבאו שמאוד רצתה אותו מעולם לא נדע, הבחירה בשכנה אלאבס עוד יותר העיבה על הסיפור. בברצלונה הוא אמנם כיכב אבל כשהגיעו חלוצים גדולים הוא נדחק לספסל ובכללי לא השאיר חותם גדול מדי עם הכדורגל, אבל כזה הוא היה, בינוני אבל משקיען, וכאחד כזה-מגיע לו את הכבוד הראוי.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית