נשיקה אסקימואית – לקראת משחקי חצי הגמר גברים ביו אס אופן

כבר שאלנו את עצמנו ערב הטורניר, האם ג'וקוביץ' מאבד את זה? שאלנו גם האם נראה אי פעם את מונפיס מממש את הפוטנציאל שלו? בטורניר US OPEN 2016 ראינו שהתשובה לשאלה הראשונה היא לא, בעוד לשנייה היא כן. מונפיס מעולם לא הגיע לחצי גמר טורניר גראנד סלאם מחוץ לצרפת. למעשה, בן ה-30 מעולם לא עבר את רבע הגמר של הטורניר בעבר. פציעות רבות וקושי מנטלי מנעו ממנו להפוך קריירה בת 11 שנים למשמעותית. מתוך 25 גמרים אליהם הגיע, מספר מכובד לכל טניסאי, זכה רק ב-6 תארים. מדובר ב-24 אחוזי הצלחה בלבד!

רק ב-2014 הגיע מונפיס לרבע גמר היו אס אופן, שם נעצר על ידי רוג'ר פדרר, שגם הפסיד לו את שתי המערכות הראשונות. כלומר זו לא יכולת, זה בראש. שנה אחר כך עף הצרפתי הותיק כבר בסיבוב הראשון. המדורג 10 בעולם הוא שחקן טניס מצוין. יש לו חבטת יד אחורית קטלנית וטכניקה מושלמת. חלק מהחבטות שלו נראות מהטובות ביותר שיש, והוא שחקן איכותי בהרבה ממה שהצליח להשיג בקריירה הארוכה והמגודעת שלו. לראייה הישגיו כשחקן ג'וניור, אז זכה בשלושה תארי גראנד סלאם והיה מדורג הראשון בעולם לנוער. ב-2008 הגיע כבר לחצי גמר הרולאן גארוס, והיה נדמה שהנה, ההבטחה נושקת למימוש. אבל כמסתבר, הייתה זו נשיקה אסיקימואית.

מונפיס מגיע לכושר הטוב בקריירה דווקא בגיל 30. יצליח לעשות סנסציה? (firstspot)
מונפיס מגיע לכושר הטוב בקריירה דווקא בגיל 30. יצליח לעשות סנסציה? (firstspot)

מונפיס נאבק בפציעות לא קלות בבטן, בקרסול ובידיים. פציעות אלה גדעו שוב ושוב את הקריירה, שממילא סירבה להתרומם. בינתיים כוכבים עלו, אחרים ירדו ורק שמיו של ילד הפלא נותרו עירומים. כעת, כשהוא משחק את הטניס הטוב ביותר בקריירה ולא משמיט מערכה בכל חמשת המשחקים שלו ביו אס אופן, נראה כי אולי סוף סוף מגיעים ימי החסד של גאל מונפיס. נכון, אף אחד לא מצפה ממנו לעצור את הטייפון מסרביה. נולה מוכיח שוב שהוא כאן כדי להשאר. גם אם לא שיחק הרבה, במשחקים שכן הוא ניצח ביכולת משכנעת ונראה כי הוא קרוב מאוד לשיא הכושר שלו. כידוע, ממש כמו סרינה וויליאמס, מקבילתו בנשים, גם ביום פחות טוב מה שקובע זה מה שיעשה ג'וקוביץ' על המגרש.

ג'וקוביץ', באיזה כושר נראה אותו במשחק/ים שנותרו? (יו אס אופן)
ג'וקוביץ', באיזה כושר נראה אותו במשחק/ים שנותרו? (יו אס אופן)

אבל אולי, ביכולת שיא, אותה יכולת שמונפיס כבר הראה בעבר בקרבות הגדולים שלו, בהם השתווה לשחקנים הטובים בעולם ברגע נתון, אולי יוכל מונפיס להפתיע. אם יעשה זאת, ייצר את אחד הסיפורים הגדולים בתולדות הטניס. הכוכב הצרפתי שמואס בשאנסון הדרמטי ופותח בשיא קריירה מאוחר עם פינס של אלופים. גם אם לא, מונפיס את הישג השיא שלו ביו אס אופן כבר השיג.

קיי נישיקורי (6 בעולם) הוא אחד הטניסאים המוכשרים בסבב. כשהוא לא פצוע (היו לו 2 פציעות קשות בקריירה שחיסלו לו כמעט שנתיים) בן ה-26 הוא שחקן שמסוגל לנשוק לשלושת המקומות הראשונים. ברבע הגמר הוכיח המחבט הראשון של יפן שיש לו יכולת מנטלית שתואמת את האימרה הזו, כשחיסל את כל ניסיונות הניצחון של אנדי מארי, שהיה בסך הכל הטוב מבין 4 המערכות הראשונות. אם נבחן את שלושת היריבים שלו, אחד שישחק נגדו בחצי ושניים פוטנציאליים אם יגיע לגמר, הרי שהוא שניים מהם בטורניר גראנד סלאם ובשלב משמעותי. את יריבו סטאן ואוורינקה המדורג שלישי בעולם הדיח בשלב רבע הגמר לפני שנתיים בחמש מערכות מתישות וצמודות, בדומה למה שראינו ברבע הגמר נגד מארי; בחצי הגמר הוא ריסק את המדורג 1 בעולם, נובאק ג'וקוביץ'. 4 מערכות הספיקו לו כדי "לבעוט" את הסרבי מחוץ לתחרות. בגמר הוא כבר נעצר דווקא אצל המדורג 14, מארין צ'יליץ' שפירק אותו ב-3 מערכות קלילות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
נישיקורי אחרי הניצחון על מארי ברבע הגמר (יו אס אופן)
נישיקורי אחרי הניצחון על מארי ברבע הגמר (יו אס אופן)

גם את מונפיס הדיח היפני, כשפגש אותו ברבע גמר טורניר מיאמי השנה. קיי הציל נקודת ניצחון וחזר מפיגור של 2 מערכות. אין ספק שהוא אחד הקאמבקיסטים הטובים בסבב. גם דרוג השיא שלו במקום הרביעי בעולם מעיד כי הוא מסוגל לעשות את קפיצת המדרגה מבחינת הטניס שיש לו. השאלה היא עד כמה רענן יבוא למשחק הערב אחרי הקרב המתיש נגד המדורג שני בעולם, קרב שאותו היה קרוב להפסיד. גם לואוורינקה יש יתרון במפגשים ביניהם. השוויצרי בן ה-31 מוביל 3-2, אם כי במפגש היחיד ביניהם ביו אס אופן הייתה כאמור ידו של היפני על העליונה.

ואוורינקה היה בצילו של פדרר, חברו ללאום, וכעת הוא מוצא לעצמו זרקור (יו אס אופן)
ואוורינקה היה בצילו של פדרר, חברו ללאום, וכעת הוא מוצא לעצמו זרקור (יו אס אופן)

ואוורינקה כבר הגיע לשני גמרי גראנד סלאם, וניצח את שניהם. אם יגיע לגמר ראשון גם ביו אס אופן, הוא ירצה לעשות הכל כדי למחוק את ההפסדים בכל הטורנירים הגדולים השנה ולעשות זאת השנה השלישית ברצף בגמר טורניר גדול מספר שלוש. יש לו את הכלים לנצח גם את מונפיס וגם את נולה, ביום טוב יש לציין. אז מי יהיו העולים לגמר נראה הלילה. משם כבר נמשיך לחקור אל עבר הלא נודע בגמר ה-136 של הטורניר. ובגלל שיש 75% סיכוי שיהיה זה זוכה חדש, שלא זכה מעולם בטורניר הופכת אותו אפילו למעניין עוד יותר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort