לוקה מודריץ' – הקוסם הקרואטי חוגג 31

לוקה מודריץ' – הקוסם הקרואטי חוגג 31

לכל אוהד כדורגל באשר הוא, בייחוד כאלה שאוהדים קבוצות ישנו שחקן אחד או שניים, בקבוצה שהוא אוהד  ושאליו הוא התחבר, באופן מיוחד יותר משאר השחקנים בקבוצה.

אני אוהד ריאל מדריד, ואחד השחקנים האלה בעבורי זה לוקה מודריץ', הקוסם הקרואטי שחוגג היום 31.

מודריץ' הגיע לריאל מדריד בתחילת עונת 2012/13, עונתו השלישית של מוריניו, לאחר ששיחק 4 עונות בטוטנהאם הוטספרס האנגלית. מודריץ' שכבר כששיחק בטוטנהאם צד את עיני, במשחקו החכם והטכני, הוא היה בורג חשוב ומרכזי בטוטנהאם שבתקופה ששיחק שם הייתה בת בית בצמרת הפרמיירשיפ, ובעונתו האחרונה שם הגיע לרבע גמר ליגת האלופות.

ריאל באותם ימים, הייתה אחרי עונת אליפות עם פתיחת עונה זוועתית, כשהיא משיגה נקודה בודדת מ 6 כשבמחזור השני היא מפסידה לחטאפה 2-1. מפלס הלחץ הרקיע שחקים, והפניקה והחרדות ניכרו היטב בפניהם של אוהדים רבים ושל אנשי כדורגל שהקבוצה הייתה חשובה להם .

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

למציאות הזאת בדיוק נכנס לוקה מודריץ', במטרה ברורה לשפר את התוצאות ולהחזיר את השקט לברנבאו, לא מצב אידאלי כלל לשחקן רכש בקבוצה חדשה, במיוחד לא לשחקן כה צנוע ושקט שהיה רגיל לשחק בקבוצות חסרות לחץ כמעט לחלוטין. מוריניו התעקש עליו, ולחץ על פלורנטינו העיקש להביאו : "אין לנן עוד שחקן כמוהו בסגל- אנחנו זקוקים לשחקן כזה " אמר מוריניו לפלורנטינו כדי לשכנעו.

המון ביקורות ספגה ריאל על המהלך הזה בעיקר מצד התקשורת, רבים טענו שהפתיחה הגרועה ביותר של המועדון ב 40 השנים האחרונות ובייחוד ההפסד ליריבה הקטנה מעבר לכביש, גרמו לקבוצה לעשות צעד נמהר (לא משנה שהמו"מ עם מודריץ' וטוטנהאם התחיל עוד בשלהי העונה שלפניה) ולא אחראי, רבים חששו שהקשר הקרואטי לא יעמוד בלחץ ולא יצדיק את המחיר הגבוהה ששולם עליו (42 מיליון יורו), ויש כאלה שטענו שלא שחקן כמו מודריץ' הקבוצה צריכה, ושהיה עדיף להשקיע את הכסף במגן ימני או בבלם טובים יותר.

שחקן אחר שהיה שומע כיצד מתייחסים להעברה שלו לריאל היה עלול להשבר אך לא לוקה. הבחור השקט והצנוע נתן לרוחות הרעות לנשוב מעליו, בחר להתעלם והשקיע את כל כולו בניסיון להתאקלם בקבוצה החדשה.

התעלם מכל מה שמסביב (ויקיפדיה )
התעלם מכל מה שמסביב (ויקיפדיה )

מבחינה חברתית, התאקלם לוקה מהר מאד שכן הוא התחבב במהירות על שאר שחקני הקבוצה, אך מבחינה מקצועית ההתחלה הייתה קשה ואת משחקיו הראשונים ראה לוקה בעיקר מהספסל, כשהוא מקבל דקות בודדות פה ושם. גם זה לא שבר את לוקה ואפילו לא "הכתרתו" לרכש הגרוע ביותר של ריאל לעונת 2012/13 לא הזיזה לו במאום, הבחור חיכה בסבלנות בלתי ניתנת לתיאור, הוא מעולם לא התלונן ולא "רץ לבכות לתקשורת", לא ניסה לעשות לעצמו יחסי ציבור, והסבלנות השתלמה ולוקה החל לאט לאט להשתלב יותר ויותר בהרכב, כשממשחק למשחק הוא מביא את יכולותיו המופלאות יותר ויותר לידי ביטוי. את הזינוק הגדול במעמדו הוא עשה במשחק מול מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד במסגרת שמינית  גמר ליגת האלופות כשבמצב של 1-0  לאנגלים הוא מקבל כדור כ 20 מטר מהשער חותך ימינה ותוך כדי תנועה יורה טיל שטוח שעובר דרך פקעת שחקני יונייטד פוגע בקורה השמאלית של ואן דר סאר מתגלגל לרשת ומעניק שיוויון לריאל בדרך לניצחון במשחק וההעפלה לרבע הגמר.

תמיד ידעתי שיש ללוקה בעיטות טובות, מאד רציתי שהוא יצליח, אני אוהב את הצניעות וקור הרוח שלו, באותו משחק הייתה לי הרגשה שהוא יבקיע, כמה שמחתי כשהוא כבש, גול שסתם את הפה לכל מבקריו ומבקרי הקבוצה על הבאתו.

למרות השער האדיר, והמחמאות מקיר לקיר שקיבל לוקה אחרי אותו משחק, הוא לא הסתנוור והמשיך לעבוד קשה, כשהוא הולך וממצב את מעמדו כשחקן הרכב לגיטימי.

מכאן והלאה התהפכו חייו של לוקה מן הקצה אל הקצה, הביקורות שרק לפני מספר חודשים זלזלו בו וקטלו את הקבוצה על הבאתו, התהפכו ב 180 מעלות, כולם כבר הבינו מי זה לוקה מודריץ' ועד כמה הוא נחוץ לריאל מדריד.

בתום עונת 2012/13 פוטר מוריניו וקרלו אנצ'לוטי מונה במקומו, המאמן האיטלקי נתן אמון מלא בלוקה מודריץ' ובנה סביבו את חוליית הקישור של הקבוצה, ביחד עם צ'אבי אלונסו כשהוא מייעד לו את תפקיד הקשר 50/50 שהיום מסתבר כתפקיד הכי מתאים לו.

בתפקיד זה התגלו כל התכונות הנפלאות שלו : חוכמת משחק כמעט פנומנלית, מסירה חכמה ומדוייקת להפליא גם בחלק החיצון של הנעל, חוסר פחד להכנס לתיקולים, ומאבקים פיזיים עם שחקנים, השתחררות מהירה מלחץ והעברת המשחק קדימה, והתחמקות מצבת של שני שחקנים, בהטעיית גוף קלה או בסיבוב, תנועה מצוינת ללא כדור ובעיטה חזקה ונקייה.  שחקן פשוט מקלאסה אחרת !

בתום העונה זכה לוקה עם הקבוצה בליגת האלופות, באותו ניצחון דרמטי בליסבון על אתלטיקו מדריד, כשהוא הוא עצמו מבשל לסרחיו ראמוס בתוספת הזמן את השער הדרמטי כל כך, שהביא לריאל בסופו של דבר את התואר הנכסף.

התאקלמותו של מודריץ' הושלמה והוא הפך כעת לחלק אינטגרלי מהסגל ולשחקן הרכב ודאי. בקיץ עזבו צ'אבי אלונסו ואנחל די מריה את הקבוצה, ולוקה מודריץ' נותר למעשה שחקן הקישור הבכיר והמנוסה ביותר בסגל, אנצ'לוטי בנה את הקישור סביבו, כשהוא מייעד לטוני קרוס מחליפו של אלונסו את תפקיד הקשר האחורי. מודריץ' כהרגלו לקח את התפקיד במלוא הרצינות והפך בתוך זמן קצר לשחקן הכי חשוב במערך של הקבוצה : הוא היה בעל הבית במרכז המגרש, כל המשחק עבר דרכו והוא ניהל אותו בחוכמה יתרה, תוך ניצול מירבי של כל תכונותיו, כדי גם לעזור לטוני קרוס במשימות הקישור ההגנתיות. מאז רצה ריאל להישג חסר תקדים של 22 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, כולל 3-1 בייתי בקלאסיקו. ואז במשחק של נבחרתו מול איטליה, הוא נפצע ושבת מפעילות ארבעה וחצי חודשים –  הרצף של ריאל נשבר, היא התחילה להפסיד ואיבדה גובה במהירות. חסרונו של לוקה מודריץ' השפיע בצורה כל כך חזקה על הקבוצה, והיא לא הצליחה להתאושש, איבדה  את המקום הראשון וסיימה ללא שות תואר כל כך חשוב הוא למערך של הקבוצה.

משהו נוסף שאני אוהב אצל לוקה, זה הכבוד שהוא רוכש למאמניו: כשבניטז אימן את ריאל וכמעט כל השחקנים עשו יד אחת נגדו, הוא היה בין הבודדים שהמשיכו לכבדו ולצאת להגנתו- כזהו לוקה מודריץ' שחקן מזן מיוחד הן מבחינת הכדורגל והן מבחינת האישיות.

עושה קסמים על המגרש (אינדפנדנט)
עושה קסמים על המגרש (אינדפנדנט)

 

מבחינתי לוקה מודריץ' הוא קוסם, כי הדברים שהוא עושה במגרש הם פשוט קסומים:

כל נגיעה : חוויה

כל מסירה : אומנות

כל בעיטה :טיל מונחה

כל הרמה : גאונות

כל השתחררות מלחץ : לוליינות

כל תיקול : בסטייל

כל גול :בצבע

השחקן הזה הוא פשוט חווית צפייה- חלומו של כל מאמן – לעמוד ולהצדיע

לוקה מודריץ' הקוסם הקרואטי בן 31 – שלא ייגמר לעולם !!!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית