שנינו יחד תחת מטרייה אחת

על FK סלובודה טוזלה, יריבת בית"ר ירושלית בליגה האירופית

 

בית"ר ירושלים הוגרלה אמש מול FK סלובודה טוזלה הבוסנית בסיבוב הראשון של הליגה האירופית כאשר המנצחת ביניהן תפגוש את המנצחת בין אומוניה ניקוסיה (קפריסין) ובנאנץ ירבאן (ארמניה).

הדימיון בין הקבוצה מהבירה ליריבה הבוסנית שלה די גדול, גם כאן מדובר במועדון שמדגדג את הצמרת בליגה שלו אבל כרגע לא מוצא את החלק החסר לפאזל בשביל אליפות. לעומת הירושלמיים שהיה להם עבר מפואר מבחינת תארים בליגה שלנו, היריבה שלהם מעולם לא זכתה באף תואר בבוסניה  והשיא שלה היה מקום 2 אשתקד (אם לא להחשיב את המקום השלישי בעונת 1976-1977 בליגה היוגוסלאבית החזקה). המועדון הוקם הגרעין של מפלגת העבודה המקומית, Gorki ומאז ומתמיד שימש כנישא של תומכי סוציאליזם וקומוניזם. שחקני הקבוצה מאז ומתמיד היו אנשים שתמכו במפלגת הפועלים והמועדון מעולם לא ניסה לבצע רכש כלשהו של שמות נוצצים, פחות או יותר כמו אתלטיק בילבאו רק ששם האג'נדה היא לאומית-באסקית ולא פוליטית.

10000 מקומות, אבל הר געש! צילום: דף הפייסבוק של מועדון האוהדים  Fukare Tuzla 1987)
10000 מקומות, אבל הר געש! הקהל הביתי מוכן לארח את הירושלמים (צילום: דף הפייסבוק של מועדון האוהדים Fukare Tuzla 1987)
אוהדי טוזלה בתצוגת פירוטכניקה (צילום: דף הפייסבוק של מועדון האוהדים  Fukare Tuzla 1987)
אוהדי טוזלה בתצוגת פירוטכניקה (צילום: דף הפייסבוק של מועדון האוהדים Fukare Tuzla 1987)

סלובודה כבר ידעה בעברה להתמודד עם נציגה יהודית כאשר בליגות הנמוכות של יוגוסלביה הייתה משובצת ב"איזור הבוסני" יחד עם 3 יריבות עירוניות, ביניהן Makabi Tuzla שהורכבה, כפי שניתן להסיק משמה, משחקנים יהודים. סלובודה (חופש בשפה הבוסנית) תמיד ראתה בעצמה נציגה של מעמד הפועלים שנתן חלון הזדמנויות לכולם בניגוד ליריבות העירוניות שלה שהיו "מועדון סגור" עבור קהילות מסויימות. חוץ מ Makabi היהודית היו גם Zrinski שהייתה ברובה מורכבת ממיעוט קרואטי ו-Obilic שהורכבה ממיעוט סרבי. משחקי הדרבי היו על דגש לאומני גבוה מאוד וסלובודה הרגישה שהיא היחידה שלא דוחפת זהות לאומית לתוך המדורה הזו אבל גם לה היה חלק נכבד ביותר באלימות במשחקים האלה, תופעה שקיימת עד עכשיו ומסרבת להיעלם.

צפו באוהדי טוזלה ואוהדי סראייבו בהתנגשויות אלימות ביניהם (צילום: Radio Sarajevo):

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הקהל של סלובודה לא בדיוק חלק מהאוהדים השקטים והנורמטיביים ועל כך יעידו אינספור התנגשויות עם הקהל של פ.ק. סראייבו, התנגשויות שכללו זריקת אבנים בתוך האצטדיון, מוטות ברזל, צמיגים בוערים שהושלחו לתוך שיירת רכבים של הקהל הנגדי ואף כמה מקרי מוות. לסדרנים באצטדיוטן טושאני (10000 מקומות ישיבה) ובטדי יהיה המון עבודה לשמור על הסדר כשהקהל הצהוב-שחור והאדום (עוד סיבה "להדליק" את הגרעין הקשה של הירושלמים) ימצאו את עצמם פנים מול פנים.

אצטדיון טושאני (צילום: ויקיפדיה)
אצטדיון טושאני (צילום: ויקיפדיה)

הבוסנים כבר שחררו "אזהרת מסע" כשאפילו אחת היריבות הפוטנציאליות בשלב הבא, אומוניה ניקוסיה, לה "הסכם ברית" של אולטראס עם הקהל של הפועל ת"א התערבה ונתנה אזהרה לירושלמים. עם כל זה, באנו לדבר על כדורגל ולא על אלימות אוהדים ומי שבאמת הירושלמים אמורים לשים עליו עין הוא הקפטן זייקו זבה שמשחק כקשר התקפי וכבש 19 שערים ב-44 הופעות מאז שחזר לשחק בבוסניה ב2015.

זייקו זבה, הקפטן וכוכב הקבוצה (צילום: האתר הרשמי של סלובודה טוזלה)
זייקו זבה, הקפטן וכוכב הקבוצה (צילום: האתר הרשמי של סלובודה טוזלה)

עוד שחקן משמעותי הוא המגן השמאלי המקדוני אלכסנדר לאזייבסקי שיודע לעשות צרות לא רק הגנתית אלה גם התקפית לקבוצה היריבה. הבלם הסרבי איוון קוסטיץ' הוא סכנה במצבים נייחים כשגם חלוץ הרכש החדש, אסים זץ בן ה-22, צפוי לקבל את המקום בהרכב במקום מלך שערי הקבוצה מרסודין אהמטוביץ' שעזב למזלם של הירושלמים. דמות נוספת שחייבת להיות ברדאר של הירושלמים נמצאת באגף שמאל של הקישור, זהו הניגרי דני אוצ'אצ'י שגדל בצ'רלטון ועבר שליגת המנשה באנגליה עד שנדד לגאנה ומשם הגיע לטוזלה. גם שוער הקבוצה קנאן פיריץ' בן ה-21, שחקן נבחרת בוסניה הצעירה, הוא דמות מפתח במועדון אחרי ששמר על רשת נקייה לא פחות מ-14 פעם בעונה הקודמת, הכי הרבה מבין כל שוערי הליגה.

קנאן פיריץ', שוער צעיר אבל מבטיח (צילום: האתר הרשמי של סלובודה טוזלה)
קנאן פיריץ', שוער צעיר אבל מבטיח (צילום: האתר הרשמי של סלובודה טוזלה)
דני אוצ'אצ'י הניגרי. הרכש החדש לאגף שמאל. (צילום: האתר הרשמי של Aberdeen FC)
דני אוצ'אצ'י הניגרי. הרכש החדש לאגף שמאל. (צילום: האתר הרשמי של Aberdeen FC)

בסופו של דבר הירושלמים על הנייר עדיפים על החבורה הבוסנית אבל אין מה לזלזל בסלובודה כי הם עשויים להיות מוקש רציני.

בכל זאת נשאיר את הסיכויים אצל הקבוצה מהבירה, 65-35 לירושלמים.

הקהל הצבעוני של הירושלמים יתמודד עם הקהל הצבעוני של טוזלה. מה שבטוח יהיה שמח ביציעים, בעיקר כשבבוסניה מותר פירוטכניקה (צילום: דף הפייסבוק של מועדון האוהדים  Fukare Tuzla 1987)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort