הפועל באר שבע – מסע אל עבר עתיד לא נודע

אחרי שזכתה באליפות בעונה שעברה, עומדת עונת 2016/17 בסימן שאלה עבור הפועל באר שבע. לאדומים יש סגל מצוין ועמוק עם מערכת יציבה וגאה, מתקנים ברמה הכי גבוהה, קהל חזק וביתי ומאמן צעיר ומלא תעוזה. אבל כל אלה לא אומרים עדיין דבר לגבי העתיד. הציפיות גבוהות מהאלופה הטרייה, הן בהצלחות המקומיות והן בבמה האירופית. יש לכך משמעות גדולה מאשר עוד עונה של אלופה, בעיקר כשמסתכלים על מספר הפעמים המועט של קבוצות שעלו לליגת האלופות מאז הגיעה לשם לראשונה מכבי חיפה. העונה צריכה הפועל באר שבע לעשות את קפיצת המדרגה שמכבי תל אביב הצליחה בה חלקית בעונה שעברה. כלומר לעשות שני דברים: לעלות לשלב הבתים של ליגת האלופות, כשכל הסיכויים כרגע נגדה, ולהגן על התואר שלה. אם תצליח בשתי המשימות, היא תפתח שושלת שיכולה לשנות את הגורל של הכדורגל הישראלי.

השלב הראשון בתהליך הדו-ראשי יהיה לחזק את הסגל הקיים. המגמה של 6 זרים עדיין לא נסגרה סופית לכאן או לכאן, וצפויות התפתחויות בנושא. כך שהקבוצות שישחקו במפעלים האירופיים יכולים עדיין לבנות על אפשרות של זר נוסף בסגל, מה שיכול לסייע להן להשיג הצלחה רבה יותר. הפועל באר שבע שיחקה בעונה הקודמת עם 4 זרים בלבד, וכשהבלם סוארס נמצא כרגע בסימן שאלה מבחינת המשך דרכו בקבוצה, צריכים בבירת הנגב לעשות חיפוש אחרי מחליף מתאים. גם אם יחליטו ללכת על בלם זר, עדיין תישאר משבצת אחת פנויה. יתכן מאוד שקשר הגנתי או התקפי הוא מה שיעשה את ההבדל עבור אלופת ישראל.

האלופה צריכה לרענן את הזרים בסגל. בתמונה, טוני וואקמה (ויקיפדיה)
האלופה צריכה לרענן את הזרים בסגל. בתמונה, טוני וואקמה (ויקיפדיה)

כך או כך, הסגל היציב של באר שבע יכול להספיק לה במשימה הרשמית הראשונה שלה. אמש נערכה הגרלת הסיבוב השני של ליגת האלופות, והאדומים גילו את היריבה שלהם בסיבוב הבא. מדובר באלופת מולדובה שריף טירספול, וכעת יש לבכר ולאלונה בדיוק 4 שבועות להתכונן למפגש הראשון שייערך ב"טרנר". המטרה של הפועל לעשות הצלחה באירופה משקפת המשכיות של קבוצה בליגת האלופות, דבר שלא קרה מעולם. עם זאת, היה מצב של הצלחה של שתי קבוצות ישראליות שנתיים ברצף. זה קרה בעונות 2001/2, עם הפועל ת"א במסע הקסם בגביע אופ"א, ובעונה הבאה עם מכבי חיפה, ששיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות. ההצלחות האלה השיגו לישראל שני מקומות במוקדמות ליגת האלופות.

זה דבר שעשוי לקרות שוב בעתיד הקרוב. לכן חשוב מאוד שהפועל יצליחו במשימה שלהם להשיג כמה שיותר ניצחנות או תוצאות תיקו, כי כל תוצאה כזאת מספקת לליגה הישראלית נקודות זכות. ניצחון שווה שתי נקודות, תיקו שווה נקודה. בליגה האירופית התוצאות שוות מחצית הערך. אך הדבר שהכי ישפיע הוא העפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות, שמעניקה 4 נקודות זכות לליגה של הקבוצה שעולה, וכן דירוג לקבוצה עצמה. אם באר שבע תצליח במשימה, יחד עם כמה תוצאות טובות של הקבוצות הישראליות שמשחקות במוקדמות הליגה האירופית, ישראל שמדורגת במקום ה-20 בטבלת הליגות של אופ"א תעלה בעוד שנתיים אל 15 המקומות הראשונים, מה שיקנה מקום נוסף לקבוצה ישראלית במוקדמות ליגת האלופות.

דבר זה יכול גם לקדם את הפועל באר שבע, שתוכל להפוך לקבוצה מדורגת, לקבל קבוצות קלות יותר על הנייר ולקבע מעמד במפעלים האירופיים. בנוסף, זה יקדם משמעותית את הליגה ואת הכדורגל הישראלי. הניסיון האירופי שהשחקנים שלנו משוועים לו יגיע עד הדלת הראשית, יצלצל בפעמון ויגיד שלום. זה לא חלום, זה יכול לקרות ממש לא רחוק מהיום. לכן המשימה של הפועל באר שבע היא לאומית, ובין לאומית. היא עשויה בטווח הארוך להשפיע לא רק על הצלחות הליגה, אלא גם על ההצלחה של הנבחרת. וכמובן יעזור להביא זרים איכותיים יותר לליגה הישראלית, מה שיגרור הצלחות נוספות בקבוצות השונות ועליית הרמה של הליגה ושל הכדורגל הישראלי. בקיצור, הלוואי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בליגה המשימה תהיה הכי קשה לאדומים, מפני שהיריבות הישירות עובדות גם כן על חיזוק. אם כי מכבי ת"א איבדה את זהבי, השחקן הכי חשוב שלה בארבע השנים האחרונות. תסמכו על קרויף שימצא את התחליף הראוי כדי להתחרות ראש בראש על האליפות. גם מכבי חיפה עושה קולות של קאמבק, ואין ספק – השנה יהיה מעניין בליגת העל.

הפועל באר שבע אינה קבוצה מנוסה באירופה, בלשון המעטה. בעונה שעברה השתתפו האדומים בשלב המוקדמות של הליגה האירופית, שם הודחה על ידי תון השוויצרית. בעונת 2014/15 הודחה הפועל באר שבע על ידי אר אן קה ספליט הקרואטית באותו שלב. בשני המקרים נפלו האדומים על חודו של שער אחד. לכן כל כך חשובה ההגנה של בכר כדי לשאוף לעבור את שריף טירספול, קבוצה שבעונה שעברה עשתה עוד פחות מהאלופה הישראלית באירופה.

הכר את היריבה

שריף טירספול משחקת בעיר המולדובית טירספול. בטריספול 134,000 תושבים, שזה פחות מאשר בבירת הנגב. בכלל, מולדובה היא מדינה צעירה שיצאה מחבר העמים של ברית המועצות ונוסדה ב-1991, ומונה בסך הכול 3 וחצי מליון תושבים, חצי מאוכלוסיית מדינת ישראל. ליגת העל המולדובית נוסדה שנה אחר כך ומונה 10 קבוצות והיא דומה בהרכבה לליגה שלנו.

הסגל של שריף טירספול (אתר שריף)
הסגל של שריף טירספול (אתר שריף)

לטירספול, העיר השנייה בגודלה במולדובה, יש שלוש נציגות בליגה. הרבה מהשחקנים של שריף הגיעו אליה במהלך השנתיים האחרונות, כולל הקפטן שלה המגן הימני מתיאו סוסיץ' בן ה-25, שמשחק בקבוצה שנתיים בסך הכל. בהתקפת האלופה המולדובית אפשר למצוא את החלוץ ג'וזיפ איבנצ'יץ' הקרואטי, שהצטרף לקבוצה בינואר האחרון וכבש 4 שערים; דניאל סובוטיץ' הקרואטי הוא מלך השערים של שריף. החלוץ בן ה-27, ששיחק בעברו בפורסמות' האנגלית, כבש 12 שערים בליגה ובישל חמישה בדרך של הקבוצה לזכייה ה-14 שלה באליפות (שיא). מלך הבישולים של הקבוצה הוא הקשר ראדו גינשארי, שסיפק 7 בישולים בעונה החולפת. שניהם גם מלכי השערים והבישולים בליגה בהתאמה.

הקפטן מתיאו סוסיץ' מספר 55, מגן ימני (אתר שריף)
הקפטן מתיאו סוסיץ' מספר 55, מגן ימני (אתר שריף)

באירופה: בעונה שעברה שיחקה שריף טירספול בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית, אחרי שלא הצליחה לזכות באליפות בעונת 2014/15. היא הפסידה 3-0 בבית לאוד הנורווגית ועפה כבר בסיבוב הראשון. הפעם האחרונה שהופיעה בשלב הבתים במפעל אירופי היה לפני שלוש עונות, אז השתתפה בשלב הבתים של הליגה האירופית והיא סיימה אותו במקום השלישי. בליגת האלופות לא השתתפה שריף מעולם. כך שמדובר בקבוצה בינונית ללא ניסיון אירופי משמעותי, בטח לא בסגל המתחדש של אלופת מולדובה.

בדומה לליגה הישראלית, הליגה המולדובית עוד לא נפתחה ולכן לשתי הקבוצות תנאים דומים לקראת צמד המשחקים, שייערכו ב-12/13 ליולי והגומלין ב-19/20 לחודש. עם זאת, ההכנות של שריף עשויות להיות אינטנסיביות יותר, שכן הליגה המולדובית נפתחת במהלך יולי, לעומת ליגת העל שלנו שתיפתח רק באוגוסט.

החלוץ דניאל סובוטיץ' הוא מלך השערים של שריף, מספר 31 (אתר שריף)
החלוץ דניאל סובוטיץ' הוא מלך השערים של שריף, מספר 31 (אתר שריף)

הערכה: הסיכויים הם 60/40 לטובתה של הפועל באר שבע.

הקשר הישראלי:

  • זהו המשחק הראשון של שריף מול קבוצה ישראלית במסגרת רשמית.
  • סיידו יאיא, שחקנה לשעבר של מכבי חיפה, משחק בקבוצה.
  • קובי מויאל שיחק תקופה קצרה במועדון.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort