רבותיי, מהפך!

זהו, זה נגמר, קבלו את אלופת הNBA לעונת 2015-16, קליבלנד קבאלירס !

קליבלנד אלופה אחרי שניצחה 93-89 את גולדן סטייט.
אם בתחילת הפלייאוף הייתם אומרים שהקאבס יזכו באליפות אחרי שיהיו בפיגור 3-1, אפילו לברון היה צוחק לכם בפנים. אבל זה קרה, שפשפו עיניים, לברון ג׳יימס הוא גם ה-MVP של הגמר בזכות היסטוריה, והיסטריה לחבר׳ה מגולדן סטייט.

1. סטף קרי וקליי תומפסון, היו חלשים, מאוד. קרי לא סיפק את הסחורה הדרושה ממנו והוא אחת הסיבות להפסד. זריקות רעות, ניהול משחק רע והוא פשוט לא היה מרוכז. אולי השמירה עליו הייתה טובה מאשר שאר המשחקים אבל עדיין הוא הMVP של הליגה, במשחק כזה הוא אמור להתעלות. אבל במקום הוא סיים את המשחק עם 17 נקודות באחוזים רעים, 6-19 מהשדה ו4-14 מהשלוש, בנוסף לזה היו לו גם 5 ריבאונדים ו4 עבירות. זה לא מספרים של שחקן שרוצה להיות אלוף. עכשיו הקיץ הגיע, תהיה לו מנוחה (סטף וויתר על ההשתפות באולימפיאדה עם הנבחרת). נראה איך יחזור בעונה הבאה.

סיפק משחק לא טוב בסטנדרטים שלו ובעצם נתן את האות לחגיגות של לברון (צילום: BR)
סיפק משחק לא טוב בסטנדרטים שלו ובעצם נתן את האות לחגיגות של לברון (צילום: BR)

קליי תומפסון לעומתו, נתן פלייאוף וסדרת גמר מרשימה, עם תצוגת קליעות מדהימות. אבל הפעם, במשחק הכי גדול מכולם, הוא איבד את הראש, סיים את המשחק עם 14 נקודות גם כן באחוזים רעים, 6-17 מהשדה ו2-10 מהשלוש. שניהם חייבים למצוא פתרונות למשחק שלהם, כי כמו שראינו במשחק 7, לא תמיד אפשר להסתמך על שלשות.

קליי ת'ומפסון עוד ניסה לספק מענה מנגד (צילום: BR)
קליי ת'ומפסון עוד ניסה לספק מענה מנגד (צילום: BR)
2. דריימונד גרין. פתח את סדרת הגמר בטירוף, והיה מדהים בהגנה, עד אותה תקרית במשחק 4 שהרסה לו את המומנטום. במשחק 5 הוא לא שיחק וראה את קבוצתו מפסידה. במשחק 6 הוא לא הופיע, אבל במשחק הגורלי, הוא הגיע, מוכן לקחת אליפות שניה. גרין סיים את המשחק עם 32 נקודות באחוזים מדהימים. כשהוא קולע 11-15 מהשדה ו6-8 מהשלוש, בנוסף לזה היה חסר לו אסיסט אחד מטריפל דאבל (15 ריבאונדים ו-9 אסיסטים). גרין ישתתף באולימפיאדה עם הנבחרת, והוא יקווה לקחת מדלית זהב, ובעונה הבאה את האליפות השניה שלו.

3. גולדן סטייט. אחרי המהפך המטורף שעשו מול אוקלהומה של דוראנט וראסל ווסטברוק, קבעו שגולדן סטייט לוקחת אליפות בסוויפ, מקסימום 5 משחקים. אבל כנראה חלק מהשחקנים נשארו בסדרה הקודמת, כי לגמר הם לא הגיעו. בראשם, האריסון בארנס. שהיה אחד הבולטים בהגנה ובהתקפה בגמר המערב, לא הגיע לגמר, גרם ללברון להתעלל בו וסיים את המשחק עם 10 נקודות ב3-10 מהשדה. אנדרה איגודאלה, ה-MVP של סדרת הגמר בעונה שעברה, היה יכול לספק סדרה טובה יותר, למרות שבמשחקים 5-6-7, הוא נתן הגנה טובה (שלא הספיקה לצערו) על לברון. איגואדלה סיים את המשחק עם 2 נקודות ו9 ריבאונדים, מספרים מאכזבים בשביל שחקן כמוהו. בעיה נוספת שנראתה במשחק 7, זה תפוקת הסנטרים המחליפים. פסטוס אזילי ששיחק 10 דקות ולא קלע, לא תרם כלל, מוריס ספייטס הוותיק, לא קלע וניסה לעזור התקפית אבל נכשל ואנדרסון ורז׳או שהגיע מקליבלנד, תרם נקודה אחת וכמה חיכוחים עם לברון. ליווינסטון וברבוסה הוותיקים, שהייתה להם סדרת גמר יחסית טובה, כשלו ברגע האמת ולא עזרו להנהיג את הקבוצה לתואר. ברבוסה קלע 3 נקודות, וליווינגסטון קלע 8, הגנתית נהיה להם קשה מול אירווינג שלא הפסיק להתעלל בהם.

סטף קרי לא מאמין שזה חמק לו בין האצבעות, ה"קאבס" חזרו מ1:3 ל4:3 מדהים! (Photo by Ezra Shaw/Getty Images)
סטף קרי לא מאמין שזה חמק לו בין האצבעות, ה"קאבס" חזרו מ1:3 ל4:3 מדהים!
(Photo by Ezra Shaw/Getty Images)
סטיב קר, כנראה יודע שיש לו המון מה לעבוד בקיץ. הוא שיתף 9 שחקנים, אבל הוא לוקח אחריות על מה שעשה, החיסרון שהכי בלט אצלו ופגע בו, זה החיסרון של אנדרו בוגוט, הסנטר האוסטרלי, שנפצע בברך במשחק 6. קר, קרי, גרין ושאר הקבוצה, יקוו לעבוד בקיץ יותר טוב, ולתת עוד ריצה לגמר ואולי לזכות בגביע בשנה הבאה.
4. קליבלנד קבאלירס, 52 שנה עברו מאז שהעיר קליבלנד לקחה אליפות אחרונה בענף ספורט קבוצתי כלשהו, ובכדורסל הם ניסו וניסו. בעזרתו של לברון ג׳יימס הקאבס הגיעו לגמר 3 פעמים (כולל השנה), בראשון הפסידה לסן אנטוניו ב2007 בסוויפ שהיה צפוי, ובשני בשנה שעברה. השנה, קליבלנד לא רצתה שתהיה קבוצת ״נאחס״, קבוצה שמגיעה לגמר ולא מנצחת וגם רצתה לנקום בגולדן סטייט על זה שהיא חגגה אליפות אצלה (במשחק 6 שנה שעברה). כשהייתה בפיגור 3-1 היא חזרה והפכה את התוצאה. והפכה להיות הראשונה שעושה זאת בהיסטוריה, והקבוצה הרביעית שמנצחת משחק 7 בחוץ.

 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
5. אבל יותר מכל זה, זה הצוות המסייע, קווין לאב שהיה מאכזב עד כה, סיים את המשחק עם 9 נקודות, ועם 14 ריבאונדים ועבודת הגנה שהיה מראה בימיו במניסוטה, ג׳יי אר ושומפרט, קלעו ביחד 18 נקודות, אבל עשו עבודת הגנה על הקו האחורי של גולדן סטייט ברמה מטורפת. טריסטן תומפסון התקשה נגד גרין, וסיים עם 9 נקודות ו3 ריבאונדים, שזה מאכזב בשבילו. והיה שם את מו וויליאמס (ששיחק בגמר הראשון ב2007), וג׳פרסון הוותיקים, שלא עשו הרבה, אבל נתנו את כל כולם על הפרקט.

6. קיירי אירווינג. הבחירה הראשונה מדראפט 2011, היה הכוכב העיקרי של קליבלנד אחרי עזיבת לברון למיאמי. במשך 4 שנים, הוא ניסה להנהיג אותה לפלייאוף ללא הצלחה. וכשחזר לברון לפני שנה, הם עשו זאת ביחד. לצערו קיירי לא היה בגמר בשנה שעברה, בגלל הפציעה בברך, אבל השנה הוא הגיע לגמר בריא וראו כמה הוא היה חסר אשתקד. אירווינג פתח את הגמר בגמגום, אבל לאט לאט חזר לעצמו והתאפס וביחד עם לברון נתנו תצוגת כדורסל במשחק 5, כשהוא קולע 41 נקודות ביותר מ70% מהשדה (!!). הגארד הראשון בהיסטוריה שעושה את זה ובמשחק 7 הוא סיים עם 26 נקודות, ב10-23 מהשדה. אבל מה שהוא באמת עשה זה לשמור על סטף קרי, קיירי נעל אותו גרם לו לא לזוז וכשהגיע המצב ההפוך, שקרי שומר על קיירי, אז קיירי פשוט ניער אותו עם קרוסאובר קטלני. לקיירי מחכה דרך ארוכה להיות אלוף שוב , אבל בעזרת לברון ג׳יימס, הוא צפוי להגיע למעמד הזה עוד כמה פעמים.

משחק של MVפ, קיירי אירווינג סיפק את הסחורה בכל מקום במגרש (צילום: BR)
משחק של MVP, קיירי אירווינג סיפק את הסחורה בכל מקום במגרש (צילום: BR)

7. לברון ג׳יימס. חוזר על זה, לברון ג׳יימס, אין מילים שיכולים לתאר את מה שהאלוף הטרי והשחקן המצטיין של הפלייאוף כולו, לא רק הגמר, שעוד לא נאמרו. הוא הבטיח שיביא אליפות לקליבלנד ב2003, כשבחרה בו בדראפט. והוא קיים. לברון ג׳יימס נתן תצוגת גמר פנומלית. הוא סיים את משחק 7 עם טריפל דאבל של 27 נקודות ב9-24 מהשדה , 11 ריבאונדים ו11 אסיסטים. אבל לברון עשה הכל על הפרקט. הגנה, התקפה, מסירות, חטיפות. לא פלא שהוא עומד בראש טבלת הממוצעים של סדרת הגמר הזאת. מקום ראשון מנקודות ועד חסימות. הסדרה הזאת כל כולה לברון ג׳יימס והוא הוכיח למבקרים שהוא לא צריך את וייד (כפי שאמרו עליו), כדי לקחת אליפות. הוא הנהיג, הוא טיפל, והוא עזר, ומעל כל זה, הוא הביא אליפות הביתה. עכשיו ללברון מחכה קיץ עם הנבחרת, ובכלל בקיץ הזה הוא יהיה שחקן חופשי. יהיה מעניין מה יעשה.

לברון ג'יימס עם דמעות של שמחה אחרי שהוריד נטל ענק מהגב עם האליפות הזאת (Photo by Ezra Shaw/Getty Images)
לברון ג'יימס עם דמעות של שמחה אחרי שהוריד נטל ענק מהגב עם האליפות הזאת
(Photo by Ezra Shaw/Getty Images)

וככה תמה לה העונה הנפלאה והשוברת שיאים שלנו, נגמרה במאזן היסטורי של 73-9 של גולדן סטייט ואליפות שלישית של לברון ג׳יימס. אחרי 52 שנה, שבה קליבלנד לא ראתה אליפות. לברון הביא לה את זה. קליבלנד היא לברון ולברון הוא קליבלנד ואנחנו הצופים, נהנינו מכדורסל משובח וכדורסל אמריקאי וטוב. תהנו מהפגרה וניפגש בעונה הבאה.

קליבלנד אלופה! (צילום: BR)
קליבלנד אלופה! (צילום: BR)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort