משחק אחרון לאליפות

משחק 7, גיים 7, שתי המילים הכי אהובות ואהודות בספורט האמריקאי. המנצח לוקח הכל. ובסדרת הגמר של הNBA, הביטוי הזה, בהחלט עומד. שתי קבוצות נשארו מאז תחילת הפלייאוף באפריל, קליבלנד קבאלירס נגד גולדן סטייט ווריורס. שיחזור גמר 2014-15. לפני שנה גולדן סטייט ניצחה ב6 משחקים את קליבלנד. והפעם קליבלנד באה לנקום ולתת לעיר אוהיו אליפות ראשונה בהנהגת הכוכב, ויליד העיר, לברון ג'יימס.

כשקליבלנד בחרה בלברון בדראפט 2003 הוא הבטיח שהוא יביא אליפות. 4 שנים אחרי זה, הוא הגיע לסדרת הגמר הראשונה שלו, אבל נתקל בסן אנטוניו ספרס המנוסים והקטלנים באותה שנה. שנים עברו, והתקשורת המשיכה לרדת עליו וחשבו שהוא לא ייקח אליפות בכל הקריירה שלו. אחרי שעבר למיאמי בקיץ 2010 והצטרף לכריס בוש ולדוויין וייד ויצר שלישיה אימתנית, בשנה הראשונה הגיע לגמר נגד דאלאס, ובו הפסיד. אמרו עליו שהוא לא שחקן של מאני טיים, ולא שחקן של משחקים גדולים. שנה אחרי זה הגיע שוב לגמר, נגד אוקלהומה של דוראנט וראסל וזה באליפות הראשונה שלו. זה לא הספיק לו, ושנה אחרי זה הוא פגש שוב את סן אנטוניו בגמר, וניצח. זכה באליפות שניה. לפני שלוש שנים אחרי שהפסיד שוב נגד סן אנטוניו, הוא חזר הביתה, לקלילבנד, שם היה לא חשבון לא סגור עם האוהדים ועם הקבוצה. הוא היה חייב להם אליפות.
קיירי אירווינג היה כוכב פורח בליגה, וקליבלנד העבירה בטרייד למינסוטה את אנדרו וויגינס שבחרה בו ראשונה בדראפט, ואת אנתוני בנט, בחירה ראשונה משנה לפני כן, וקיבלה את קווין לאב.

גרין קרי וקליי. צריכים לתת משחק מדהים
גרין קרי וקליי. צריכים לתת משחק מדהים

הם יצרו את מה שהיה במיאמי, שלישייה אימתנית. דייויד בלאט מונה למאמן, והחליט להקים צוות מסייע טוב, הביא את אימאן שומפרט וג'יי אר סמית' מהניקס, ואת מוזגוב. והתחיל את העונה בגמגום עד שלברון לקח אחריות והצעיד את הקבוצה לגמר מול גולדן סטייט, שם לצערו לא היו לו את קווין לאב שנפצע בסדרה מול בוסטון ופרק את הכתף, ואת קיירי אירווינג שנפצע במשחק הראשון של הגמר. לברון היה לבד, וניסה להתמודד אך לצערו ללא הצלחה. שנה אחרי זה , המאמן שונה, הצוות התגבש, הגיע ריצ'ארד ג'פרסון וצ'אנינג פריי הוותיקים והמנוסים, לעזור ללברון להביא אליפות לקליבלנד. הגיע שוב למעמד הגמר, ושם, התפוצץ, תרתי משמע.

קליי תומפסון. ישתיק את המבקרים?
קליי תומפסון. ישתיק את המבקרים?

לברון ג'יימס עם 30.1 נקודות ממוצע למשחק בגמר. מטורף. הוא עושה את מה שעולה על רוחו במשחק, והוא מכתיב את קצב המשחק בעזרת קיירי אירווינג שנותן 27.3 נקודות למשחק. והם יקוו לעזרה במיוחד מקווין לאב, שלא הגיע לסדרה הזאת והיה חושך נגד גולדן סטייט. וכדי שלברון יביא אליפות לקליבלנד הוא צריך לנצח באולם הכי רועש בליגה, האורקל ארינה, מול 20 אלף צועקים צהובים. אבל עד עכשיו הם היו בלתי מנוצחים כשהם קלעו מעל ל-100 נקודות. והם שמרו את גולדן סטייט על 40% מהשדה. ורוצים להיות הקבוצה הראשונה שקובעת מהפך מפיגור 3-1 ל4-3. והקבוצה הרביעית שתנצח משחק 7 בחוץ. לשם כך לברון צריך את כל הקבוצה שלו מרוכזת ומפוקסת.
אם לברון מנצח  זו תהיה האליפות השלישית שלו, והניצחון המאה של הקבוצה בפלייאוף. ואליפות ראשונה למועדון.

מצד שני, עומדת האלופה, שלא מוכנה לוותר כלכך בקלות על התואר שלה. אבל היא צריכה לשים לב למה שעובר עליה, הסנטר שלהם, אנדרו בוגוט, נפצע במשחק 5, ולא יחזור. דריימונד גרין , שחזר מההשעיה אחרי שהכה בחלציו של לברון במשחק 4, עדיין מתאושש מהחזרה, קליי תומפסון ינסה להמשיך את המומנטום האדיר שלו ולעזור לסטף קרי להחזיר אותו למשחק ולהביא אליפות שניה. סטיב קר, למד את שיטת סן אנטוניו, הנעת כדור ותנועה ללא כדור. הוא הוסיף אליה גם שיטה חדשה שנקראת "סמול-בול" , שבה משחקים עם גבוהה אחד. הוא שיפר את גולדן סטייט בשנה שעברה אחרי שהחליף את מארק ג'קסון בתפקיד המאמן. סטיב קר גם למד "מהזן מאסטר" פיל ג'קסון, את הפילוסופיה שלו לגבי התקפת המשולש. בעזרת שחקנים כמו אנדרה איגואדלה הMVP של סדרת הגמר בעונה שעברה, שון ליווינגסטון, ליאנדרו ברבוסה ומוריס ספייטס הוותיקים, הם מביאים איתם שקט לחדר ההלבשה ובזכותם הם לקחו אליפות בעונה שעברה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
קיירי ולברון. יתנו עוד משחק לפנתיאון?
קיירי ולברון. יתנו עוד משחק לפנתיאון?

השנה זה נהיה קצת אחרת, לטובה. הקבוצה יותר מגובשת, סטף קרי מתפוצץ ממשחק למשחק ושבר שיאים, קליי מפציץ, גרין חוסם את ההגנה בעזרת הגבוהיםו שברו את השיא המיתולוגי של הקבוצה המיתולוגית של ג'ורדן משנת 1995-6, המאזן הכי טוב בהיסטוריה, 73-9. מאזן שעד עכשיו לא יאומן. בפלייאוף, זה אחרת. סטף קרי נפצע בברך בסדרה נגד פורטלנד, וליווינגסטון השכיח את הפציעה שלו, ומילא את מקומו בצורה נפלאה. אבל בגמר, לסטף כנראה לפעמים רועדות הידיים. אבל מה שבטוח שהוא מתחמם, בשלוש המשחקים הראשונים בגמר סטף לא היה טוב, כשהוא קולע פחות מ20 נקודות. סטף עם ממוצע של 23.5 נקודות למשחק כשבעונה הסדירה היה עם ממוצע 30.1 נקודות. לצידו עומד החצי הספלאש השני, קליי תומפסון שעד כה מראה פלייאוף נדיר. אבל ממוצע הנקודות שלו מהעונה הרגילה ירד. הוא קולע 20.5 נקודות למשחק בגמר. בעונה הסדרה הוא קלע 23 נקודות למשחק בממוצע כמעט. סטף קרי וחבריו צריכים לשמור על קליבלנד בכל דרך אפשרית. ולנצל כל טעות שלה. כשגולדן סטייט רצה, קשה לעצור אותה וכדי לנצח היא צריכה להכתיב את הקצב מתחילת המשחק. והאלופה לא רוצה להיות הקבוצה הראשונה בהיסטוריה שמאבדת יתרון 3-1 בגמר ומפסידה.

לברון וקרי. סדרה מטורפת.
לברון וקרי. סדרה מטורפת.

סטיב קר וטיירון לו יעשו הכל כדי שקבוצתם תיקח אליפות. טיירון לו רוצה אליפות ראשונה, סטיב קר רוצה אליפות שניה ברצף. פה יכול להצטרף הביטוי המנצח לוקח הכל, בגלל הנתון המעניין הזה, שתי הקבוצות בנפרד קלעו 610 נקודות עד כה בסדרת הגמר. והמון מונח על הכף, לא רק האליפות. מי הMVP האמיתי של העונה? מי הMVP של הגמר? ועוד סדרת שאלות שיקבלו תשובה אחרי משחק 7 הגדול. הצופים בבית יקוו למשחק צמוד, מכיוון שזו הסדרה הראשונה בהיסטוריה של הNBA שכל המשחקים נגמרו בהפרש של ספרות כפולות. אנחנו הולכים להנות מכדורסל משובח וכדורסל אמריקאי וטוב.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort