הרולאן גארוס 2016

היום, תתחיל לה אליפות צרפת הפתוחה, או בשמה הצרפתי הרולאן גארוס, כאשר נדאל ינסה לעשות סנסציה מבחינתו ולזכות באליפות ה-10 שלו. כמובן שדג'וקוביץ ינסה להמשיך את השליטה שלו בענף הטניס בשנים האחרונות ולזכות גם באליפות, ומארי, שניצח את נובאק בגמר טורניר רומא לפני שבוע, ינסה לשחזר את ההישג הזה ולזכות בתואר.

אצל הנשים, סרינה וויליאמס תרצה לזכות בעוד גראנד סלאם לארון הגביעים, בעוד שראדוונסקה,מוגורוזה, אזרנקה ועוד הרבה בנות ינסו להפריע לה.

תפתיע? אזארנקה (צילום: WTA)
תפתיע? אזארנקה (צילום: WTA)

אי אפשר שלא לאהוב את טניס הנשים. הוא הפכפך כל כך ולכן כל כך קשה לנסות לנבא תוצאות ופייבוריטיות, למרות השליטה הכמעט מוחלטת של סרינה בענף הזה, ראינו כמה סנסציות בעבר: כשוינצ׳י הדיחה את סרינה בחצי גמר אליפות ארה״ב הפתוחה, כאשר סימונה האלפ נכנסה לטופ העולמי ומתי בפעם האחרונה מישהו שמע משהו על ווזניאקי?

לאן היא נעלמה? ווזניאקי (צילום: WTA)
לאן היא נעלמה? ווזניאקי (צילום: WTA)

כמו בכל תחרות, גם ברולאן גארוס יש את ההפתעות והאכזבות שלה. לפני יומיים, רוז'ה פדרר הודיע כי לא ייקח חלק בתחרות שבה זכה "רק" פעם אחת. "לא היה לי קל לקבל את ההחלטה, אבל קיבלתי אותה כדי שאוכל להבטיח את השתתפותי בטורנירים שנשארו העונה וכדי להאריך את הקריירה שלי." אמר רוג'ר. אתמול, יום אחרי הודעת הפרישה של פדרר מהטורניר, הודיע גאל מונפיס (המדורג 14 בעולם) כי לא ישתתף בטורניר בגלל מחלה.

יחמיץ את הטורניר, פדרר (צילום: ATP)
יחמיץ את הטורניר, פדרר (צילום: ATP)

אי אפשר לחזות הפתעות, כמו ההדחות הסנסציוניות של נדאל ופדרר באליפויות קודמות בשלבים מוקדמים מאוד או כמו ההפסד של ויליאמס נגד וינצ׳י בחצי הגמר אליפות ארה״ב הפתוחה כפי שציינתי קודם, ולכן אני לא חושב שנראה הפתעה כלשהי. מה שאפשר לחזות, אלה משחקים מעניינים ומותחים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
רוברטה וינצ'י. תלך עד הסוף? (צילום:WTA)
רוברטה וינצ'י. תלך עד הסוף? (צילום:WTA)

אצל הגברים, המשחקים המעניינים יתחילו בסיבוב שלישי: נובאק דג'וקוביץ (1) יפגוש את פדריקו דלבוניס (31) בסיבוב השלישי. השניים שלא נפגשו מעולם, צפויים לספק לנו משחק מותח, כשכמובן הפייבוריט הגדול הוא דג'וקוביץ, כי כשהוא משחק טוב, כמעט ואף אחד לא יכול לנצח אותו. איני שולל הפתעה של דלבוניס. הארגנטינאי נפגש בטורניר בהמבורג בשנת 2013 עם פדרר וניצח אותו בתוצאה 7:6 7:6 במפגשם היחיד והדיח את אנדי מארי במאסטרס באינדיאן וולס השנה בתוצאה 7:6 4:6 6:4 במפגש היחיד בין השניים אף כן. ללא ספק, דלבוניס הראה לעולם הטניס שהוא מסוגל לגדולות, אבל האם זה מספיק נגד דג'וקוביץ?

עוד תואר? דג'וקוביץ' עם הגביע של אליפות אוסטרליה שלקח בתחילת שנה (צילום: ATP)
עוד תואר? דג'וקוביץ' עם הגביע של אליפות אוסטרליה שלקח בתחילת שנה (צילום: ATP)

רוברטו באוטיסטה אגוט (14) יפגוש את ברנרד טומיץ' (20) בסיבוב השלישי גם הוא. בדיוק כמו שני הקודמים, השניים לא נפשגו מעולם וגם הם אמורים לספק לנו משחק מותח. למרות שבאוטיסטה אגוט מדורג 6 מקומות מעל טומיץ', אין במשחק הזה פייבוריט מוחלט. לעומת דלבוניס שניצח את השחקנים הגדולים בהתעלות טניס גדולה, אגוט לא עשה זאת וטומיץ' שניצח את וואוורינקה עשה זאת אי שם ב2011. אני לא מצפה להתעלות של אחד מן השחקנים אך אני מצפה למשחק צמוד וארוך ביניהם.

דויד פרר יפגוש את פליסיאנו לופז. השניים מכירים אחד את השני טוב מאוד, נפגשו 15 פעמים כשמתוכם 9 ניצח פרר. מפגש מבוגר מצפה לנו, הרי שניהם בני 34. מבחינתי הפייבוריט הוא פרר. יש לו מאזן טוב יותר מלופז השנה, הוא מדורג יותר גבוה והוא ניצח אותו יותר מאשר שלופז ניצח אותו.

פייבואיט בקרב המבוגרים, פרר (צילום: ATP)
פייבואיט בקרב המבוגרים, פרר (צילום: ATP)

לדעתי, כמעט כל משחק החל מהסיבוב השלישי אצל הנשים הוא מעניין. בדרך כלל הבנות שמגיעות לשלבים הללו נמצאות בכמעט אותה רמה, חוץ מסרינה כמובן, לכן המשחקים יהיו צמודים ביותר החל מהשלב הזה.

אצל הבנים ציינתי כבר 3 משחקים ולא עברתי על רבע רשימה אפילו, מה שאומר שהשנה טורניר הרולאן גארוס יהיה מעניין מאי פעם.

תחזיות:

בשנתיים האחרונות, נדאל הוא שחקן מאוד הפכפך. לאחר הפציעות שלו הוא לא חזר לכושר הגופני המלא שלו וליכולת הטכנית, ולכן אינו מצליח לבסס את מיקומו בשלישייה הראשונה. לעומת זאת, ראינו שכאשר רפא תופס יום טוב, אין לו יריבים, חוץ מאחד שעליו נפרט בהמשך. הייתי מאוד שמח לראות את נדאל מגיע לגמר, למרות שאיני חושב שהוא מסוגל לעשות זאת בכושרו הנוכחי.

ינסה ללכת עד הסוף, נדאל (צילום: ATP)
ינסה ללכת עד הסוף, נדאל (צילום: ATP)

לפני שבוע ניצח אנדי מארי את המדורג מספר 1 בעולם בשנים האחרונות, נובאק דג׳וקוביץ בגמר טורניר רומא, מה שגרם לעולם הטניס ולי לחשוב פעמיים בנוגע לזוכה השנה הרולאן גארוס. באותו גמר לפני שבוע, הציג מארי תצוגת טניס משובחת, מה שבהחלט נותנת לבריטי סיבה לחלום על התואר.

גאווה בריטית, אנדי מארי יכול ללכת עד הסוף? (צילום: ATP)
גאווה בריטית, אנדי מארי יכול ללכת עד הסוף? (צילום: ATP)

מצד שני, נובאק דג׳וקוביץ שפייבוריט בכל משחק ובכל תחרות שהוא משתתף בה בשנים האחרונות, ינסה לזכות בעוד תואר לארון התארים הגדול שלו. אני אישית לא כל כך אוהב את דג׳וקוביץ אבל אי אפשר להכחיש שהטניסאי הסרבי הוא הפייבוריט הגדול לזכות ברולאן גארוס.

זוכרים את השוויצרי? לא פדרר, וואוורינקה, שזכה באליפות צרפת הפתוחה לפני שנה. לאחר תצוגת טניס מדהימה שלו, הוא ניצח את דג׳וקוביץ באותו גמר מרהיב שייזכר להרבה זמן. למרות שהוא זכה בתואר בשנה שעברה, וואוורינקה לא נמצא באותו כושר, ולכן לדעתי הוא לא יזכה בתואר הנחשק בפעם השנייה ברציפות, למרות שלעולם אין לשלול הפתעות.

זוכה שנה שעברה וואוורינקה, ישחזר? (צילום: ATP)
זוכה שנה שעברה וואוורינקה, ישחזר? (צילום: ATP)

כולם יכולים להגיד שלסימונה האלפ יש סיכוי, ואולי וינצ׳י תשחזר סנסציה, או שאולי מוגורוזה, ראדוונסקה, קרבר או אזרנקה ילחמו עד הסוף על התואר, אבל כאשר סרינה משחקת טוב, אף אחת לא יכולה לנצח אותה, לכן הפייבוריטית היחידה והברורה של הרולאן גארוס השנה היא סרינה וויליאמס. זכתה באינספור תארים, ניצחה אין ספור משחקים והוכיחה בכל פעם מחדש שהיא אחת השחקניות הטובות בהיסטוריה.

לקחת אותה בחשבון? סימונה האלפ (צילום: WTA)
לקחת אותה בחשבון? סימונה האלפ (צילום: WTA)

אולי אצל הבנים יש 2-3 פייבוריטים ולבנות יש רק אחת, אך התחרות השנה תיהיה מעניינת מאי פעם, ותספק לנו רגעים בלתי נשכחים שייכתבו בספרי ההיסטוריה של הענף.

עוד אחד לאוסף? סרינה וויליאמס (צילום: WTA)
עוד אחד לאוסף? סרינה וויליאמס (צילום: WTA)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort