ספורט בעלייה

הידעת ??יש ליגת  פוטבול אמריקאי בארץ

בארצנו הקטנה שבה יש שליטה כמעט מוחלטת של ענפי הספורט של הכדורגל והכדורסל יש ענף ספורט שלאט לאט גודל ומתפתח קוראים לו פוטבול אמריקאי, בתור שחקן בליגה הישראלית לפוטבול שאתה מדבר עם הישראלי הממוצע הוא ישמע מופתע מה באמת יש ליגת פוטבול אמריקאי בארץ ?? מה עם המגנים וכל הציוד ?? אז כן יש ליגת פוטבול בארץ הקטנה שלנו וכן גם עם מגנים וכל הציוד ולא רק זה יש פה גם שחקנים ששיחקו בקולג'ים בארצות הברית ומאמנים שהוכשרו בארה"ב , אז נכון הליגה פה היא חצי מקצוענית ואני לא קורא לה חובבנית כי אנשים מתאמנים פה ברצינות ובכל קבוצה יש תרבות פוטבול ברמות הגבוהות ביותר אבל ככה זה שקשה למצוא תקצוב לספורט שעדיין בחיתולים, ה-Israel Football League הוקמה לראשונה בשנת 2005 ושיחקה שנתיים בלי ציוד מקצועי , בשנת 2007 הליגה התכנסה תחת איגוד ה-AFI-American Football Israel והתחילה לשחק עם ציוד (קסדות וכל המגנים למיניהם) בשנת 2008 רוברט קראפט, שהוא הבעלים של קבוצת ה-NFL ניו אינגלנד והוא יהודי אדוק, התחיל לתת חסות לליגה ובנה כאן מגרש פוטבול בירושלים , הוא גם דואג כל שנה להביא לפה שחקנים מהקבוצה שלו לחופשות קיץ ולהעביר אימונים לשחקנים בליגה ביקרו פה שחקנים כמו הקווטרבק טום בריידי , והרסיבר ג'וליאן אידלמן ,הליגה בשיאה מנתה 11 קבוצות אך עד היום חלקם נסגרו עקב מחסור בתקציבים ולפעמים גם בשחקנים וכרגע יש 8 קבוצות שפרוסות בכל רחבי הארץ מהצפון עד הדרום : חיפה אנדרדוגס, פטישי רמת השרון ,פתח תקווה טרופרס, חלוצי תל אביב , אריות ירושלים , מורדי יהודה (גם שייכת לירושלים), כסופי הגב מזכרת בתיה , והנחיל השחור באר שבע.

דני איסטמן בורח מתיקול כפול במהלך המשחק (צילום: IFL)
דני איסטמן בורח מתיקול כפול במהלך המשחק (צילום: IFL)

הקבוצות שנסגרו הם : תל אביב סייברס , ירושלים וייקינגס, וכוכבי הצפון.

יש עוד קבוצות שלאט לאט נבנות והספורט הזה בשלבי התפתחות ורצון להגדלת הליגה לעוד קבוצות באיזורים שונים בארץ.

הליגה משוחקת כחצי שנה בין החודשים אוקטובר-אפריל והמשחקים נערכים בכל שבועיים בימים חמישי, שישי ומוצ"ש הליגה לא משוחקת בשבת בכדי שגם האנשים ששומרים שבת יוכלו לקחת חלק במשחקים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בליגת ה-NFL משחקים 11 על 11 ומגרש באורך 110 יארד (כולל השערים והאנד זון) בארץ המשחק בהתחלה שיחקו 8 על 8 ומגרש של 60 יארד עם הזמן הקבוצות גדלו וכרגע משחקים 9 על 9 עם מגרש של 80 יארד , משנה לשנה הקבוצות גדלות במספר השחקנים ורוב הקבוצות היום מונות מעל 35 שחקנים לפחות כשיש קבוצות שמגיעות לסגל של 50 שחקנים פעילים בקבוצה.

ה"פטישים" וה"חלוצים" דרוכים לקראת הוצאת הכדור (צילום: IFL)
ה"פטישים" וה"חלוצים" דרוכים לקראת הוצאת הכדור (צילום: סטס איוואנוב)

עוד סימנים להתפתחות הליגה הם נבחרת ישראל שעלתה לדרג ב' ומשתתפת במשחקים אירופאים אחרי שניצחה את נבחרת ספרד שבה יש ליגה ראשונה לפוטבול מקצוענית.

בגמר השנה האחרונה שבו שיחקו הקבוצות מורדי יהודה מול חלוצי תל אביב הגיעו כמעט 1000 צופים למשחק שהתעלה לרמה גבוהה ובסופו ניצחו מורדי יהודה המשחק בתוצאה 32-14 וסימנו לעצמם אליפות שנייה ברצף.

דני איסמטמן חוגג טאצ'דאון, על פי דעת הרבים, השחקן הטוב ביותר בליגה (צילום: דותן דורון)
דני איסטמן חוגג טאצ'דאון, על פי דעת הרבים, השחקן הטוב ביותר בליגה (צילום: דותן דורון)

עוד סימן משמעותי לפיתוח הספורט כאן זה ליגת התיכונים שבה יש 7 קבוצות ויש בהן שחקנים מגילאי 15-18 ומייצאת שחקנים שמגיעים לליגה הבוגרת עם ניסיון ומעלים את רמת הליגה.

ליגת הפוטבול נכנסת ל-10th year anniversery ועם קבוצות שגדלות משנה לשנה, מאמנים ברמה גבוה, נבחרת שמשתתפת באליפות אירופה מול נבחרות עם שחקנים מקצועיים , וליגת תיכונים אנחנו מקווים לראות אתכם השנה אצלנו במגרשים.

לסיום אגיד לכם שקבוצות הליגה הבוגרת מזמינה כל אחד שרוצה לבוא להתנסות בספורט המדהים הזה (ואני אומר את זה בתור בן אדם אובייקטיבי לגמרי) לשחק בליגה ולהצטרף לאחת הקבוצות שבאיזורכם , בקרוב יפתחו מחנות הקיץ של הקבוצות וכל קבוצה תשמח לעוד שחקני סגל לעונה הקרובה, וד"א ברכות אם סיימת לקרוא את כל הכתבה מעכשיו אתה קצת מעל הישראלי הממוצע.

אפשר למצוא את הקבוצות בדף הפייסבוק שלהן ולשלוח הודעה ישירות למנהלי הקבוצה או באתר ההתאחדות.

הקבוצות הן :

Haifa Underdogs

Ramat HaSharon Hammers

Judean Rebels

Jerusalem Lions

Tel Aviv Pioneers

Beer-Sheva Black Swarm

Mazkeret Batya Silverbacks

Petah-Tikva Troopers

קבוצת מורדי יהודה, אלופת השנתיים האחרונות (צילום : IFL)
קבוצת מורדי יהודה, אלופת השנתיים האחרונות (צילום : IFL)

עונת הפוטבול הקרובה תיפתח באוקטובר ועד אז אנחנו נמשיך לעקוב אחרי ההכנה של נבחרת ישראל באליפות אירופה לדרג ב' שתתקיים באיטליה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית