טקטיקוס 2 – האס של מדריד

הטור הטקטי של ריאל מדריד – מאת נתיב כפרי

זידאן משתדל. הוא באמת מנסה. הוא שולף כל קלף שיש לו בכובע קסמים דל, שקיבל בירושה ממאמן ללא כתובת ונשיא ללא סנטימנטים. נפרגן לפלורנטינו שעשה הפעם החלטה נכונה בדמות המינוי הזה, כן? אבל עדיין, לקבל קבוצה על סף שיברון עם סגל בנוי מראש במצב של חוסר ניסיון בזירת האימון – כל אלה עמדו, ועדיין עומדים בדרכו של זידאן להצלחה. ובכל זאת, ריאל היא פקטור יש מאין בליגה וחיה ובועטת בליגת האלופות, אחרי אותו תיקו מאופס ואפור באיתיחד ביום שלישי שעבר.

הדבר הראשון שעמד לזכותו של זידאן עם התפנית לכיוון עמדת המאמן הראשי בריאל מדריד הוא העבר שלו במועדון. כל אוהד בלאנקוס זוכר את הוולה המפורסם שהשתרבב לפינתו של בוט ושינה את דפי ההיסטוריה. זה היה אחד מהשערים הגדולים בכל הזמנים והשער המנצח בגמר ליגת האלופות. הנוכחות שלו כשחקן תמיד הצליחה לבלבל את האויב, וכך גם הנוכחות שלו כמאמן. מי היה מאמין שברצלונה תשמוט כל כך הרבה נקודות בשלבים המכריעים של העונה. גם לא זידאן עצמו. אבל הוא הוכיח את העליונות הטקטית והפסיכולוגית על לואיס אנריקה בקלאסיקו, שלמעשה שינה את מאזן הכוחות. כולם החלו לכבד את המאסטרו הצרפתי – הפעם כמאמן, גם מחוץ וגם מבית. היחסים עם הכוכבים השתפרו, בעיקר אלה עם כריסטיאנו רונאלדו.

זיזו מוטרד (צילום: יח"צ)
זיזו מוטרד (צילום: יח"צ)

אבל הכל עדיין תלוי ועומד על חוד החנית עבור ריאל וגם עבור זידאן. תלוי זה בליגה, שם ריאל עדיין תלויה בכישלונות של אתלטיקו וברצלונה בכדי לזכות בתואר החמקמק. עומד על חוד החנית הוא התואר הנוסף, הנכסף – אלופות. ריאל אמנם הראתה שבעידן זידאן השלם גדול מסך חלקיו. זידאן מנהיג רוטציה רחבה ונהנה מתפוקה גבוהה של שחקני ספסל, דווקא ברגעים בהם ריאל שוב חווה סדרה של פציעות. בזה זידאן חזק ומשופר מקודמיו, והוא עושה זאת תוך שהוא מציג סגל עמוק המשופע בשחקני בית. ריאל השתנתה הרבה בזכות המאמן הצעיר והמוכשר. אבל זידאן לא מושלם, קשה לו במאבק הכוחות הפנימי עם רונאלדו, כפי שהיה קשה למאמנים אחרים עם כוכבים אחרים במועדונים אחרים. הוא פשוט לא מסוגל להגיד לפורטוגלי לא.

היה ברור הרי שזה יקרה, ממש כמו ליקוי חמה או כוכב נופל. זה נדיר, אבל זה קורה. כריסטיאנו פשוט לא הפסיק לשחק, במירוץ המטורף שלו לשבירת כל שיא אפשרי. בסופו של יום חוסר המנוחה שלו פוגע בו עצמו, כי היה ברור שהוא לא יעמוד בלחץ וייפצע. הרי כל שחקן בסגל קיבל מנוחה בליגה למעט רונאלדו, כולל השוער נבאס. וזה כולל גם כל שחקן אחר בליגה הספרדית כולה. רונאלדו היה עד לא מזמן השחקן היחיד בלה ליגה שלא קיבל מנוחה ולו לדקת משחק אחת. זה כולל את כל שחקני השדה וכל השוערים, וזה ממש לא הגיוני, בלשון המעטה. אז מה החיפזון להכניס את כריסטיאנו בכוח, כשגם במשחקים מסוימים הוא לא היה בשיאו ולא הצליח לכבוש? כל מומחה לרפואת ספורט יגיד שמתח השרירים הוא דבר עדין הדורש איזון. לא משנה שריריו של מי – כל אחד זקוק למנוחה כדי להביא לאקוויליבריום (איזון) אמיתי. אחרת – נגררות פציעות. ועובדה – זה בדיוק מה שקרה. דווקא בזה זידאן כשל. הוא היה צריך לחשוב על טובת הקבוצה, כי בסופו של יום רונאלדו הוא השחקן הכי חשוב בסגל של ריאל.

אם למד זידאן את שיעור ה"גלקטיקוס" בהצבה של קשר אחורי אמיתי בדמותו של קאסמירו ובשימוש טוב יותר בשחקני הספסל, הרי שבשיעור "אל תעייף את שחקני הסגל הראשי שלך כי אתה צריך אותם ברגעי ההכרעה" זידאן עוד לא למד.מאמן זקוק לאוטוריטה. לזידאן יש את זה על כולם. עכשיו הוא צריך ללמוד לעשות את זה גם עם הפנומן. זה לטובתו האישית ולטובת הקבוצה. ריאל של עונת 2004 קרסה במחזורי הסיום אחרי שלא הייתה כלל מנוחה לשחקני ההרכב הראשון. זה בדיוק מה שקרה עם רונאלדו וזה קרה מאותה סיבה בדיוק – חוסר חשיבה. בליגה ריאל מסתדרת עם הרוטציה, אבל בגומלין האלופות ברביעי זידאן יצטרך את טריו הבי בי סי שוב בהרכב מלא, מה שעדיין לא ברור עם יקרה. אם את אשמת רונאלדו סיכמנו, הרי שאשמת החלוץ נמצאת על ידיו של הנשיא. לא ברור מה פרס הבטיח לבנזמה בחדרי חדרים, אבל נהיר לכל ילד בן 10 חובב כדורגל שלריאל מדריד חסר עוד חלוץ בכיר בסגל. זאת כבר פציעה שנייה או שלישית של החלוץ העונה, והעומס מדבר. כאמור, כמו במקרה רונאלדו – העומס על שחקן עיקרי ויחיד המשחק בכל משחק פשוט יביא שוב ושוב לאותה תוצאה – פציעה ואיבוד נקודות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
העחד אס השני גרזן. בייל וקאסמירו, ברגים חשובים במכונה של זיזו (צילום: יח"צ)
האחד אס, השני גרזן. בייל וקאסמירו, ברגים חשובים במכונה של זיזו (צילום: יח"צ)

בהקשר לרוטציה זידאן ממשיך לעשות טעות בסיסית נוספת. הוא לא מקדם מספיק שחקני ספסל אסטרטגיים. כל אחד מהסיבה שלו. כאמור, עמדת החלוץ היא בעייתית. בריאל מדריד גם עבר הרבה זמן מאז שעלה מהנוער שחקן משמעותי בסדר הגודל של ראול. לא ברור בכלל אם מאיורל יכול להיות גם חצי מזה, אבל אם הוחלט שהוא חלוץ הבית העולה אז צריך ללכת עם ההחלטה עד הסוף. בנזמה נפצע ונפצע, ומאיורל מקבל את תפקיד ה"תוסף של הדלק", כפי שכינה זאת פעם ראובן עטר על תפקידו כשחקן סוף ספסל במכבי חיפה. מאיורל אמור להוות תפנית קריטית לא רק בעונות הקרובות, אלא בכלל במהותה של ריאל. מהות שחקן הבית המוביל, שעושה את ההבדל. זאת תמיד הייתה דרכה של ריאל, ולשם צריך לחזור כדי להביא גם לתמיכה גבוהה יותר מהקהל וגם, קרוב לודאי, להצלחות מרובות יותר. אם מאיורל יהפוך לאחד משני שחקני האופציה לרוטציה עם בנזמה, יחד עם חסה כמובן, הוא יכול להיות בכושר גבוה יותר, לקבל יותר ביטחון, ניסיון ולהראות מה הוא יודע. בנוסף – ברגעי ההכרעה יהיה גם עוד שחקן מטרה אמיתי בסגל וגם בנזמה בריא יותר. כולם מרוויחים.

אם מאיורל לא יהיה מספיק טוב, בדיוק כמו כמה חלוצים צעירים אחרים לאורך ההיסטוריה זה ייראה לאורך תקופה. יהיה אפשר לשנות ולעשות החלטות נכונות. אבל בלי  שכר לימוד לא מרוויחים שחקנים צעירים, לא מחוץ ולא מבית וגם לא בונים קבוצה חזקה. כי ריאל ניסתה כבר פעם אחת לשחק עם השחקנים הכי טובים שיש. קראו לזה "גלאקטיקוס" והפרויקט נכשל, כידוע. ריאל תזדקק גם לקשר אחורי אמיתי נוסף כדי שקאסמירו יוכל לקבל מנוחה. ואת איסקו וחאמס לא צריך לשמור במקפיא עד שיגיע קציר משובח. הם שחקני סגל לגיטימיים בכל מועדון בעולם. אם זידאן רוצה תפוקה טובה יותר – הוא יצטרך יותר סבלנות עם כל שחקני הסגל שעומדים לרשותו. אי אפשר להוציא שחקן מהרוטציה באופן כמעט מוחלט אחרי משחק-שניים לא טובים. זאת טעות יסודית של הצרפתי, והוא ככל הנראה גם ילמד בסופו של יום את השיעור הזה.

מה שכן עובד נפלא לריאל הוא האס התורני שלה – גארת' בייל, עם שער ניצחון שני ברציפות במשחקי הליגה האחרונים. בשבוע שעבר ריאל פיגרה כבר 2-0 בחוץ מול ראיו וייאקנו. בייל כבש צמד כולל שער ניצחון כדי להביא למהפך 3-2. ריאל לא נראתה טוב בחלקים נרחבים של העונה, אבל הצליחה בעזרת אופי ונחישות לנצח שני משחקי חוץ קשים, כולל הניצחון הערב על סוסיאדד באנואטה – אותו מגרש בדיוק בו ברצלונה הפסידה 1-0 רק לאחרונה. אם בייל חוזר להיות אס עבור זידאן, זאת תהיה החדשה הכי גדולה בעידן הנוכחי של ריאל מדריד. אחרי שכבר כונה "הפורסט גאמפ של מדריד", וחווה עונה קשה ומסויטת בעונה החולפת, יכול בייל לשוב ולהיות האקס פקטור ברגעי ההכרעה עבור הבלאנקוס. הוא כבר עשה זאת על 2 במות גדולות ב-2014 בשני גמרים, כשהשערים שלו היו המכריעים לזכייה בדאבל ובתוכו הדסימה. אם הוא שוב יביא עם השערים שלו העונה דאבל, או אף סינגל – דיינו.

בייל אחרי שער הנצחון בשבוע שעבר. גם השבוע הוולשי כבש שער קריטי (צילום: יח"צ)
בייל אחרי שער הנצחון בשבוע שעבר. גם השבוע הוולשי כבש שער קריטי (צילום: יח"צ)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית