גורמים בקבוצות שהגישו את העתירה ״אם משרד הספורט יתן לנו את הכסף ל-2019 ויבטיח לנו את 2020 נמשוך את העתירה״

במהלך הדיון אמרה נשיאת בית משפט העליון אסתר חיות ״מנשים דורשים 3 ליגות מגברים לא דורשים 3 ליגות״ מה שלכאורה מצביע על אפלייה נגד קבוצות הנשים.
התביעה שהוגשה ע״י שמעון מימון יו״ר ועדת הנשים בהתאחדות לכדורגל נגד משרד הספורט, המועצה להסדר הימורים ועוד הגיע על רקע החלטת משרד הספורט להקפיא את העברת התקציבים שהובטחו לקבוצות לאחר שמשרד הספורט החליט לא להכיר בליגה השלישית על אף שלטענת העותרים הדבר אינו בסמכות המשרד.
הקפאת התקציבים מעמידה את המשך קיום ליגת העל וכדורגל הנשים בפרט בסכנת קיום. כזכור קבוצת הפועל רעננה כבר הודיעה בחודש שעבר על כך שתסגור את הקבוצה הבוגרת העונה כי אינה יכולה להתנהל בחוסר ודאות כלכלית. גם שופט בית משפט העליון מני מזוז התייחס לזה במהלך הדיון כשפנה לעורכת הדין מטעם המדינה המייצגת את משרד הספורט ״הועלתה טענה שהליגה תקרוס בלי התוספת תמיכה. אני משוכנע שאף אתם אינכם רוצים בתוצאה זו יש הבדל בין השאלה האם ניתנה הבטחה שלטונית מחייבת, לבין השאלה שלא ניתנה אך הם הבינו זאת כך ונוצר חור גדול בתקציב שלא מאפשר להם לפתוח את הליגה״
לקראת סיום הדיון הועלתה הצעה מטעם הרכב השופטים לפתרון ביניים עד להכרעה בעתירה עצמה. ההצעה היא לתת לקבוצות כסף לפי 10 נקודות, משמעות הדבר היא תוספת של 87800 ש״ח, תוספת על 300 אש״ח שהקבוצות כבר קיבלו. המדינה תגיש את תשובתה עד ה-7.10 ולאחר מכן השופטים יתנו החלטה בעתירה עצמה.

גורמים בקבוצות שהגישו את העתירה אומרים ל-jsport ״אנחנו רוצים את מה שמגיע לנו שזה תוספת של 128 אש״ח ולא 87800, במידה ומשרד הספורט יתן לנו 128 אש״ח והתחייבות לתקציב ל-2020 אנחנו נמשוך את העתירה, משמעות ההכרה ב-2020 היא שכל קבוצה תקבל 600 אש״ח ובכך אנחנו מצילים את הליגה ויכולים להטיל עליה מטלות מקצועיות ושקבוצות ישחקו באיצטדיונים ראויים״

שמעון מימון יו״ר ועדת הנשים חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל ויוזם העתירה:

מדובר באחת העתירות הכי מוצדקות עתירה על קיפוח הכדורגל בשנים האחרונות ואפשר להגיד מיום היווסדו של הענף, מנהל הספורט פעם אחר פעם פוגע והופך את הענף לאחרון בשרשרת המזון, זה הענף הכי פחות מתוקצב עם הכי פחות תנאים ולכן הוגשה העתירה.

גם כשהובטח לבוא ולבנות את הליגה השלישית מעונת 2015/2016 ועד היום, מדובר בארבע עונות, הקבוצות בליגה השלישית אינן מתוקצבות עד היום. אני מקווה שבית המשפט אמר באופן חלקי את דברו, ואני מקווה שאנחנו ננצח פה ניצחון מוחץ וסוף סוף נעמיד ונצליח להוביל את הכדורגל נשים קדימה ולבנות לו תוכניות מקצועיות לגבי ליגת העל ולבנות תשתיות בליגות הנמוכות יותר.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
שמעון מימון יוזם העתירה: ״מהעתירות המוצדקות״

עו"ד שרון אברהם-ויס מנכלית האגודה לזכויות האזרח: קבוצות הנשים לא מקבלות מספיק כסף יחסית לקבוצות הגברים, אנחנו טוענות שיש פה אפלייה אני מאוד מקווה שבית המשפט השתכנע, היה דיון מאוד מאוד רציני נשאלו הרבה שאלות הגיע הזמן שכל ילדה בישראל תוכל לשחק כדורגל ותהיה מתוקצבת וכל שחקנית בישראל תהיה מתוגמלת בהתאם ובתנאים מעולים.

עו"ד אופיר רונן המייצג את ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל: ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל אמר היום את דברו בבית המשפט, הוא אמר שצריך לשים קץ לאפליה המגדרית בכדורגל הנשים, הוא אמר שהתקציבים של ענפי הכדורגל נשים וגברים צריכים להיות שווים ואפילו צריכים לעשות אפליה מתקנת לטובת כדורגל הנשים. אנחנו חושבים שרק בדרך של אפליה מתקנת יתווספו לענף עוד שחקניות והענף יוכל להתפתח.

קארין סנדל יושבת ראש ארגון שחקני הכדורגל בישראל: אני חייבת להגיד שאני מאוד אופטימית אחרי היום הזה, אני חושבת שהשופטים הבינו את האפליה, הגיע הזמן לתיקון והמטרה שלנו לעשות מהפכה גם בישראל ושכל הבנות האלה יום אחד יוכלו לחלום לשחק באצטדיונים גדולים ולהיות מקצועניות.

קארין סנדל: ״אופטימית״

מושיקו מישאלוף מנכ״ל ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל: האמת שאנחנו כארגון השחקנים עוזרים פה מאוד שיהיה להם לפחות את ההתחלה לצמצם את הפערים כדי שהן יוכלו להיות כמקצועניות לכל דבר כי יש להם אימונים כמונו ובדיוק כמו הגברים ומגיע להן. אני מקווה שתהיה תשובה חיובית מבית המשפט.

עו"ד אורי כהנא המייצג את קבוצות ליגת העל בעתירה: בג״צ הכריע היום באופן מאוד ברור שלא תהיה יותר אפליה בין נשים לגברים. בג״צ הורה היום למדינה ונתן לה שבועיים למצוא פתרון תקציבי. בג״צ הבהיר למדינה שהוא לא יאפשר למדינה את האפליה נגד קבוצות הנשים בכדורגל.

עו"ד מיכל גרא-מרגליות מנכ"לית שדולת הנשים: בית המשפט היום אותת באופן מובהק שהוא לא יתן יד לאפליה הזו שהוא לא יתן יד לעובדה שנשים מקבלות הרבה פחות מגברים, ושיש קריטריונים שמיועדים רק לנשים ולא חלים על הגברים. הדרישה הציבורית שלנו בשדולת הנשים ובארגונים הנוספים היא ברורה, חצי מהכסף הציבורי צריך להגיע לנשים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort