אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון – בורוסיה דורטמונד

את עונת 2018/19 סיימה בורוסיה דורטמונד במקום השני והמוכר בבונדסליגה, הליגה הגרמנית הראשונה, במרחק 2 נק' בלבד מאלופת שבע השנים האחרונות באיירן מינכן, עם הפרש שערים נחות משמעותית (19 שערים), מה שעזר לבאיירן להכריע את האליפות מחזור אחד לפני הסיום. כאשר מבחינה התקפית הפער עמד על 7 שערים בלבד אך ההפרש הגדול היה בהגנה עם 12 שערים יותר שספגה. זה היה המירוץ הצמוד ביותר מבין שבע האליפויות הרצופות של הבווארים מאז זכתה דורטמונד באליפות בעונת 2011/12.

שחקני דורטמונד מודים לאוהדים בסיום העונה (הפייסבוק הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

דורטמונד הובילה את הבונדסליגה במהלך רוב העונה, מנצלת את העובדה כי ניקו קובאץ' ובאיירן מינכן נכנעו לתחילת עונה לא מלהיבה ובאופן יחסי עונה די חלשה מבחינתם, בכל אחת משבע האליפויות הרצופות עמד הפער מהמקום השני על מספר דו ספרתי של נקודות מלבד האליפות האחרונה. שחקניו של לוסיאן פאבר פתחו את העונה בצורה משכנעת ביותר גם בליגה וגם בליגת האלופות, כולל ניצחון 0-4 על אתלטיקו מדריד בליגת האלופות. עם ממוצע כיבושים של 3 שערים בחלקים מסוימים של העונה.

לוסיאן פאבר, המאמן נוהג לומר כי המטרה של קבוצתו היא להבקיע כמה שיותר שערים ולנצח בפרש הגדול ככל הניתן, פאבר ידוע כמאמן שיורד לפרטים הקטנים וצוות האנליסטים שלו הוא מהמתקדמים בעולם, כולל ניתוח משחקים במהלך המשחק והעברת המידע לשחקנים על הדשא ובעיקר המחליפים עד לרמה של מסלולי הריצה המצופים מכל שחקן.

עושים חיים במחנה האימונים (הפייסבוק הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

את הקבוצה בעונה שעברה הובילו כמובן מרקו רויס כאשר היה בריא, אקבל ויטסל שעשה סדר במרכז המגרש, ג'יידון סנצ'ו האנגלי הצעיר שמילא את מקומו של כריסטיאן פוליסיק בהצלחה רבה לאחר שהתחיל את דרכו על הספסל וכבש את מקומו בהרכב כאשר פוליסיק נשלח הקיץ לצ'לסי בהעברה שנסגרה כבר במהלך העונה, לפני תחילת העונש. שחקנים בולטים נוספים היו אשרף חכימי המושאל מריאל מדריד גם לעונה הקרובה ופאקו אלקסר שהבקיע בצרורות וכבר בחודש ינואר נרכש לצמיתות לאחר השאלה מברצלונה.

אז מה עשו בקיץ האחרון בדורטמונד בכדי לחזק את הקבוצה ולנסות לעשות את הצעד הקטן הבא ולזכות באליפות ראשונה מזה כ-7 שנים (בכך באיירן מינכן השוותה את שיא האליפויות של ליון שנשבר הקיץ ע"י יובנטוס ועלה ל-8 אליפויות רצופות), מספר החתמות מהירות מאוד, עם סיום העונה הודיעו השוורצגלאבן על הצטרפותם של תורגן הזאר, יוליאן בראנדט, ניקו שולץ והדובדבן שבקצפת – חזרתו של הקפטן לשעבר מאטס האמלס.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
חזר ללבוש את המדים הצהובים-שחורים, מאטס האמלס (הפייסבוק הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

שולץ מגן/קשר המשחק בנבחרת גרמניה הגיע מהופנהיים תמורת 22 מיליון יורו, יוליאן בראנדט, הנחשב לאחד מהכשרונות העולים בגרמניה כבר כמה עונות הגיע מלברקוזן תמורת 25 מיליון יורו ואילו הזאר, הגיע תמורת 25.5 מיליון יורו מבורוסיה מנשנגלדבאך. אבל הסיפור הגדול הוא חזרתו של מאטס האמלס, בלם נבחרת גרמניה ובאיירן מינכן אשר עשה את הדרך ההפוכה לאחר שגדל במינכן ואת הפריצה הגדולה עשה דווקא בזיגנל אידונה פארק של דורטמונד, הגיע תמורת 30 מיליון יורו. האמלס בעצם חוזר בחזרה למועדון בו פרץ לאחר שהגשים חלום ושיחק במדי הבווארים שם גדל ומהם הגיע לדורטמונד מלכתחילה, את אותה הדרך עשה בקיץ הקודם גם מריו גצה שחזר לדורטמונד לשקם את הקריירה שכמעט הלכה לאיבוד במינכן.

האמלס מגיע לאזן את ההגנה של השוורצגלאבן ולחזק אותה במטרה להשיב את היציבות שלה לאחר שספגה 44 שערים בעונה האחרונה, ביחד עם הרכש שעשתה הקיץ ניראית דורטמונד יריבה רצינית לצמרת אשר יכולה בהינתן ההזדמנות הנכונה לקרוא תיגר של ממש ולשבור את רצף הזכיות של הבווארים ולהוסיף למאזנה תואר אליפות נוסף, תואר בו זכתה לאחרונה עם המאמן אלוף אירופה הטרי – יורגן קלופ. אומנם הקיץ עדיין לא נגמר, אך בורוסיה דורטמונד כמעט והשלימה את בניית כל הסגל שלה לעונה הקרובה וקשה לראות שיהיו שינויים מרחיקי לכת נוספים.

מחזיר את הקריירה למסלול, מריו גצה (הפייסבוק הרשמי של בורוסיה דורטמונד)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort