ברוכה הבאה: צמד ושער ניצחון למרטנס, 2:1 להולנד על יפן

בשמינית הגמר של מונדיאל 2015, יפן הגיעה כאלופת העולם ופגשה נבחרת הולנדית תוססת ומהנה, אך גם צעירה ולא בשלה. בשמינית הגמר של מונדיאל 2019 מגיעה יפן כסגנית אלופת העולם, ופוגשת נבחרת הולנדית תוססת ומהנה, וגם הרבה יותר בשלה שמחפשת להצהיר כוונות אמיתיות להתקדמות עד לסוף הטוניר. יפן, מצידה, תנסה להגיע לגמר שלישי ברציפות ואם לא זה, לפחות לשבור את ההגמוניה האירופית הכמעט מוחלטת ברבע הגמר.

הרכבים פותחים:

הולנד: סארי ואן פננדאל; דזירה ואן לונטרן, מרל ואן דונחן, סטפני ואן דר חראחט, דומיניק בלאדוורת'; שרידה ספיטסה, דניאל ואן דה דונק, ג'קי חרונן; שאניס ואן דה סאנדן, ליקה מרטנס, ויויאן מידמה.

יפן: איאקה ימאשיטה; ריסה שימיצו, איה סאמשימה, נאנה איצ'יסה, סאקי קומגאי; אמי נקאג'ימה, יואי האסגווה, הינה סוג'יטה, נארומי מיורה; מאנה איוואבוצ'י, יואיקה סוגסאווה.

הולנד פתחה את המשחק בסערה ועם לחץ גבוה, ובדקה החמישית הצליחה אף להוציא מתפרצת כאשר מרטנס קיבלה את הכדור באגף שמאל. היא חיפשה ומצאה את מידמה ברחבה, אבל הניסיון שלה נחסם ופספס במעט את העמוד.

ההולנדיות המשיכו לכפות את רצונן על המשחק ובדקה ה-16 קיבלו את שרצו. כדור קרן לכיוון הקורה הקרובה הגיע לליקה מרטנס, שנשארה חופשייה ובעזרת העקב הצליחה להסיט את הכדור אל הפינה הרחוקה. יופי של שער בכורה למרטנס בטורניר, 1:0 להולנד.

יפן כמעט והשיגה תשובה מהירה בדקה ה-20. צירוף נהדר השאיר את סוגסאווה במצב נוח למדי בתוך הרחבה, אבל הבעיטה שלה פגעה רק בקורה.

היפניות ללא ספק התעוררו לאחר השער, מה שיצר משחק שהלך מצד לצד עם הנעת כדור ברמה גבוהה והרבה אקשן סביב הרחבות, אם לא ליד השערים.

יפן לא בעטה למסגרת עד לדקה ה-43, אבל לא היה ספק שהן במשחק. צירוף יפהפה על סף הרחבה הסתיים בכדור עדין של איוובוצ'י לעבר הסגאווה, שמתוך הרחבה סיימה כמו שצריך. 1:1.

הולנד כמעט וענתה באופן מיידי. בדקה ה-44 מידמה קיבלה כדור ברחבה, חלפה על פני קומגאי אבל מול השער בעטה רע ונהדפה אצל ימאשיטה. בכך ירדה הולנד למחצית כשהיא מאוכזבת בצדק – ומצד שני, היא הצליחה לשרוד את המומנטום היפני בדקות האחרונות של המחצית לאחר השער, והשיגה הזדמנות להתעשת ולהתגבר על אובדן היתרון השלישי שלה בטורניר.

חגיגות זמניות. (FIFA Twitter)

הולנד המשיכה לקבל סימני אזהרה מההתקפה היפנית, ובדקה ה-63 ואן פננדאל ניגשה לעבודה. בעיטה מסוכנת מרחוק של נקאג'ימה הוסתרה על ידי כמה שחקניות בדרך לשער, אבל תגובה מצויינת של הקפטנית ההולנדית מנעה שער.

יפן הייתה המסוכנת מבין השתיים במחצית השנייה ובדקה ה-71 כמעט וכבשה שוב. איוובוצ'י השתלטה על כדור בריבה, השאירה נהדר בעקב להסגאווה שבעטה טוב, אך מעט מחוץ למסגרת.

מסגרת השער שוב שירתה את הולנד בדקה ה-79. סוגיטה קיבלה את הכדור חופשייה לגמרי, ועם כל הזמן שבעולם נכנסה לרחבה, הכינה לעצמה ובעטה כדור מצויין למשקוף השער.

הפאניקה ההולנדית המשיכה. יפן תקפה שוב וכעבור כדקה הגבהה מאגף שמאל הורחקה רע והגיעה למחליפה מומיקי, שממצב נוח ברחבה בעטה חזק אך נעצרה אצל ואן פננדאל.

הולנד לא מצאה דרך לקחת את עצמה בידיים וכמעט וספגה שוב בדקה ה-82. מומיקי חיכתה עם הכדור על סף הרחבה והכניסה נהדר למיורה, שמזווית פחות מאופטימלית בעטה החוצה.

יפן, כך נראה, שילמה על הנאיביות שלה בדקה ה-90. פריצה יפה שח בירנשטיין גרמה לערבוביה ברחבה, בסופה ניסיון בעיטה של מידמה פגע בידה של קומגאי. שופטי הוידאו אישרו – פנדל להולנד. ליקה מרטנס ניגשה לבעוט, ובקור רוח שלחה את ימאשיטה לצד הלא נכון. 2:1 להולנד.

תוספת זמן של חמש דקות נראתה כמו נצח עבור הולנד, וכבר כחצי דקה בתוכה השיוויון כמעט הגיע. תרגיל קרן סידר בעיטה נוספת לשער ממצב נהדר, אבל שרידה ספיטסה עמדה בדיוק במקום הנכון כדי להדוף מקו השער.

הניסיונות הנואשים של יפן המשיכו ונראו מאיימים כמו שאר הניסיונות שלה, אבל לבסוף הצליחה הולנד להיחלץ ממשחק קשה במיוחד כדי למצוא את עצמה ברבע הגמר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort