חג החירות-פרק א'

פרוייקט של מגזין "JSport" המסמן את השחקנים  הכי יעילים להחתמה בסוף העונה כאשר יהפכו לשחקנים חופשיים.

 

אין כמו לסגור דיל עם שחקן בסיום החוזה שלו, להביא אותו בכמעט אפס עלות 0אולי למעט דמי השבחה לא רציניים למועדון בו גדל) ולגלות שהוא הופך להיות הסטאר שלך. באיירן מינכן זכתה ככה בזמנו במיכאל באלאק ולא מזמן גם ברוברט לוואנדובסקי, יובנטוס לקחה את פול פוגבה האלמוני שהפך להיות ה-כוכב שלה ויש עוד מלא דוגמאות לתת. ישנם כמה וכמה שחקנים שהחוזה שלהם יסתיים ב30.06.2016 מה שאומר שלקראת העונה הבאה הם ייחשבו לשחקנים חופשיים. יצאנו לראות  מי הם ה-20 שהכי שווה לעקוץ במחיר שבו כל יו"ר חולם לעשות רכש.

ראשית נשמח להציג בפניכם רשימה קצרה של שחקנים שכמעט הגיעו לרשימת ה-20 שלנו:
-ריקי אלבארס, קשר, בן 28, אינטר.
-ג'יימס מוריסון, קשר אמצע, בן 29, ווסט ברומיץ'.

-רון ולאר, בלם, בן 31, אלקמאר.

-פקונדו רונקאליה, בלם, בן 29, פיורנטינה.
-טוני וילנייה, כנף שמאל, בן 21, פ.ס.וו איינדהובן.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

-מייקל קאריק, קשר אחורי, בן 34, מנצ'סטר יונייטד.

-דניאל אגר, בלם, בן 31, ברונדבי.

-מתיו פלאמיני, קשר, בן 32, ארסנל.

-אלכסנדר טטיי, קשר בן 30, נוריץ'.

-ליאנדרו דמיאו, חלוץ, בן 26, בטיס.

וכעת נתפנה לרשימת ה20 שלנו כאשר בפרק א' נציג את מקומות 11-20

20:

שם: אנדריאה זיבקוביץ'
קבוצה: פרטיזאן בלגראד

גיל: 19

עמדה: כנף שמאל/חלוץ
שווי שוק (על פי אתר טרנספרמארקט): 7 מ' יורו

על השחקן: כבר בגילו הצעיר הוא שותף 4 פעמים במדי נבחרת סרביה. שחקן עם חוש לא רע לשערים (12 גולים ב27 הופעות בכל המסגרות העונה). החסרון שלו שיש לו נטייה להיפצע מה שגרם לו להחמיץ לא מעט משחקים. בשל גילו הצעיר הוא יוכל להוות נכס לשנים רבות למועדון שיקלוט אותו אבל מצד שני גם יהיה מעט חסר ניסיון.

אפשרויות מעבר לעונה הבאה: האופציה הריאלית ביותר היא הארכת חוזה למרות שנותרו רק חודשיים לסיומו. אם זה לא יצלח הוא יחפש את עצמו באחת הקבוצות של הדרג המשני באירופה, דוגמת גראסהופרס או הופנהיים למשל.

כוכב העתיד של סרביה? זיבקוביץ' (צילום: יח"צ)
כוכב העתיד של סרביה? זיבקוביץ' (צילום: יח"צ)

19:
שם: רומאן נוישטאדנר
קבוצה: שאלקה

גיל: 28

עמדה: בלם
שווי שוק (על פי אתר טרנספרמארקט): 7 מ' יורו

על השחקן: גדל במיינץ ותמיד עבר קבוצות בהעברה חופשית בסיום חוזהו. ממייינץ לבורוסיה מנשנלאדבך בפעם הראשונה ומגלאדבך לשאלקה בפעם הנוספת. שחקן שלא תמיד זוכה לחולצת ההרכב אצל ה"רויאל בלוז" אבל כשהוא עולה לשחק הוא נותן 110% מעצמו.

אפשרויות מעבר לעונה הבאה: אם ימשיך במסורת הנדידה בסיום חוזהו הוא צפוי להישאר בבונדסליגה. ייתכן שיגיע ליריבתה של שאלקה, בורוסיה דורטמונד, אך לא ירצה לבלות זמן לא מוגבל על הספסל ולכן יחפש מועדון שיזכה אותו בדקות משחק. וולפסבורג, חזרה למיינץ, ושאר קבוצות אמצע טבלה של הבונדסליגה נשמעות בתור אופציות לא רעות אם כי ייתכן ובסופו של דבר כן יחדש את חוזהו בשאלקה.

תמיד עבר קבוצה בסוף החוזה, נוישטאדטנר (צילום: יח"צ)
תמיד עבר קבוצה בסוף החוזה, נוישטאדטנר (צילום: יח"צ)

18:
שם: דויד וייה
קבוצה: ניו יורק סיטי

גיל: 34

עמדה: חלוץ
שווי שוק (על פי אתר טרנספרמארקט): 6 מ' יורו

על השחקן: "אל גואחה" הגיע לMLS אחרי שזכה בכל תואר אפשרי בספרד. במדי ה"סיטי" הוא הראה שעדיין יש לו מה לתת  ומתחילת העונה הנוכחית הוא פתח בכל משחק (6 בסה"כ) וכבש 4 שערים. יש לו עדיין את היכולת להישאר שנה-שנתיים בקבוצה בכל ליגה ראשונה בעולם ואין סיבה שזה לא יקרה.

אפשרויות מעבר לעונה הבאה: רוב הסיכויים שיחדש חוזה בניו יורק, הוא מרוויח שם לא רע, משחק מעולה ובסך הכל מרוצים מהעבודה שלו. אם בכל זאת יעזוב הכיוון יכול להיות או המשך רדיפה אחרי הכסף הגדול (קטאר/איחוד האמירויות/הליגה הסינית), או פרוייקט חברתי לקידום כדורגל (הליגה ההודית העילית-ISL). כמובן שהאפשרות שיחזור לספרד קיימת כשהאופציות שלו שם יהיו השפן מהכובע של לואיס אנריקה-חזרה לברצלונה בתור מחליף מהספסל לMSN, כמו שהנריק לארסון היה במנצ'סטר יונייטד, חזרה לאותו תפקיד בולנסיה כששם יש לו גם אפשרות פריצה להרכב הראשון, הוא אהוב מאוד על ידי האוהדים ויכול לשדר את הסגל של פאקו (בהנחה שפאקו יישאר במועדון) או כמובן חזרה למקום בו הכל התחיל, ספורטינג חיחון.

איפה תהיה (ככל הנראה) התחנה האחרונה שלו? דויד וייה חוגג בניו יורק (צילום: יח"צ)
איפה תהיה (ככל הנראה) התחנה האחרונה שלו? דויד וייה חוגג בניו יורק (צילום: יח"צ)

17:
שם: אלכסנדר סאמדוב
קבוצה: לוקומוטיב מוסקבה

גיל: 31

עמדה: קשר ימני
שווי שוק (על פי אתר טרנספרמארקט): 5 מ' יורו

על השחקן: סאמדוב התפרסם בעיקר כששיחק בדינמו מוסקבה ועזר למועדון להגיע חזרה לצמרת הכדורגל הרוסי. בעונות האחרונות כשחקנה של לוקומוטיב הוא פילס לעצמו דרך לנבחרת וצבר בסה"כ 28 הופעות בהן כבש 3 שערים אך את רובן עשה למחליף.

אפשרויות מעבר לעונה הבאה: קשה מאוד לראות את סאמדוב לא ממשיך בלוקומוטיב אבל השעון מתקתק ומועדונים ברוסיה יכולים לקפוץ על המציאה. זניט וצסק"א למשל ישמחו לעבות את הסגל עם השחקן הנהדר הזה אבל הוא עצמו ככל הנראה יעדיף ללכת למקום בו יקבל דקות משחק כל מחזור כשאחת האופציות היא רוסטוב המפתיעה, בעיקר אם תגיע לאירופה. יציאה מחוץ לגבולות רוסיה לא אפשרית ככל הנראה עבור הקשר כי הוא כבר בן 31.

ישחק מחוץ לרוסיה? סאמדוב. (צילום: יח"צ)
ישחק מחוץ לרוסיה? סאמדוב. (צילום: יח"צ)

16:
שם: הווארד נורדוייט
קבוצה: בורוסיה מנשנגלאדבך

גיל: 25

עמדה: קשר אחורי
שווי שוק (על פי אתר טרנספרמארקט): 6 מ' יורו

על השחקן: הגרזן של נבחרת נורבגיה הוא אחד השחקנים הכי חשובים של גלאדבך אבל סביר להניח שהם לא יצליחו להחזיק בו בסיום בעונה. הנורבגי בן ה-25 מתקל נהדר וגם יכול לשחק במספר עמדות (בלם ומגן ימני). מי תהיה הקבוצה שתעקוץ אותו ב-0 יורו עלות?

אפשרויות מעבר לעונה הבאה: ההגנה של בורוסיה דורטמונד לא להיט והוא יכול להיות שחקן שמאוד יתאים לה, בעיקר כי יוכל לתת ללוקאש פישצ'ק תחרות על עמדת המגן הימני. גם כבלם וכקשר אחורי (עמדתו המקורית) יש לנורדוייט המון מה לתרום. גם באיירן מינכן יכולה להרוויח שחקן נפלא לסגל אם כי אצל אנצ'לוטי יהיה קשה יותר לפרוץ להרכב הפותח. שאלקה יכולה להיות אופציה נוספת במטרה להתקבע כשחקן הרכב ולא לאבד ממעמדו. מחוץ לבונדסליגה הוא יכול בקלות להיות הג'וקר שמארסיי צריכה או לחלופין לעשות קצת סדר בסביליה. גם לסוללת הנינג'ות של דייגו סימאונה הוא יכול להתאים כשבאנגליה ארסנל או אברטון יכולות להיות אופציות לא רעות עבור הנורבגי. הסבירות שישאר בגלאדבך לא ממש ריאלית נכון לעכשיו אלא אם כן הגרמנים יעבירו לסוכנו הצעה שקשה לסרב לה.

כלבויניק. נורדוייט. AFP PHOTO / ODD ANDERSEN
כלבויניק. נורדוייט.
AFP PHOTO / ODD ANDERSEN

15:
שם: ריקארדו מונטוליבו
קבוצה: מילאן

גיל: 31

עמדה: קשר 50/50
שווי שוק (על פי אתר טרנספרמארקט): 5 מ' יורו.

על השחקן: הקפטן של מילאן ככל הנראה מיצא את עצמו אצל הרוסונרי כשלא רק התשוקה למשחק כבתה אצלו אלא גם הוא התחיל לזלזל ולהתנהג כמו פרחח. כשהוא משחק טוב מונטוליבו הוא שחקן שהוא מאסט לכל מאמן , יצירתי, קורא נפלא את הלך המשחק וגם מתקל נהדר. זה יהיה הצ'אנס האחרון שלו להירשם בספרי הכדורגל האיטלקי כשחקן גדול ולא כסתם עוד אחת שיכול היה אבל פישל.

אפשרויות מעבר לעונה הבאה: חזרה לפיורנטינה יכולה להיות אופציה לא רעה אבל אצל פאולו סוזה אין יותר מדי התחכמויות. אתה לא טוב-אתה תשב ביציע. אופציה אחרת ומצערת יכולה להיות מעבר לליגה בה הכסף זורם אבל זה ישים איקס אחד גדול על הקריירה בטופ וכמובן יסתום סיכוי כלשהו לחזרה לנבחרת. מעבר אל מחוץ לליגה האיטלקית עשוי לעזור כשקבוצה כמו ויאריאל למשל כן באה בחשבון.

הקפטן יעזוב את הספינה הטובעת? מונטוליבו (צילום: יח"צ)
הקפטן יעזוב את הספינה הטובעת? מונטוליבו (צילום: יח"צ)

14:
שם: ולדימיר גאבולוב
קבוצה: דינמו מוסקבה

גיל: 32

עמדה: שוער
שווי שוק (על פי אתר טרנספרמארקט): 5 מ' יורו

על השחקן: גאבולוב מעולם לא היה שוער ראשון בקבוצה בכירה ברוסיה גם כשהיה בצסק,א הוא בעיקר שימש כמחליף. את הצ'אנס הראשון הוא קיבל באנז'י מחצ'קאלה מתי שהכסף הגיע למועדון אבל מהר מאוד הפרוייקט, שהביא איתו את סמואל אטו בין היתר, התרסק. גאבולוב נדד חזרה למוסקבה, לדינאמו ומאז תקע שם יתד. קשה מאוד לקבל דקות בנבחרת כשאקינפייב ולודיגין נמצאים שם אבל בכל זאת השוער בן ה-32 צבר 10 הופעות בינלאומיות.

אפשרויות מעבר לעונה הבאה: קשה לראות אותו עוזב את הליגה הרוסית. השאלה לאן יילך. רוסטוב וקראסנודר עשויות להיות אופציות אבל השוערים שלהן זוכים להערכה אצל מאמניהן. עוד אפשרות היא שלודיגין ייפרד מזניט מה שיסלול את הדרך לגאבולוב. לצאת מחוץ למדינה יהיה חכם רק למועדון שישלם לו מספיק כי להתקדם בליגה אחרת יהיה לו קשה.

וכעת לאן? גאבולוב. (צילום: יח"צ)
וכעת לאן? גאבולוב. (צילום: יח"צ)

13:
שם: ניקולה נ'קולו
קבוצה: מארסיי

גיל: 26

עמדה: בלם
שווי שוק (על פי אתר טרנספרמארקט): 10 מ' יורו

על השחקן: בלמה של נבחרת קמרון אמור היה להיות החולייה היציבה ביותר בהגנת מארסיי. הוא אמנם עשה את העבודה שלו עד כמה שיכל אבל שותפו להגנה קרים רקיק נראה מזעזע והקבוצה קרסה במקום להיאבק על אליפות מול פ.ס.ז'. כעת כשחוזהו עומד להיגמר יהיה קשה מאוד להחזיקר אותו בצרפת.

אפשרויות מעבר לעונה הבאה: לנ'קולו יש 68 הופעות נבחרת מה שללא ספק יעניק לו את רישיון העבודה באנגליה שם יש לא מעט קבוצות שיהיו שמחות לקבל את הבלם הנפלא בחינם. החל מארסנל, צ'לסי, ליברפול והמנצ'סטריות (כדי לעבות את הסגל) ועד לאברטון, לסטר, ווסטהאם וטוטנהאם כדי שיוכל גם להיות שחקן הרכב לגיטימי. נ'קולו יכול לשחק גם כקשר אחורי (ומגן ימני אם ממש מוכרחים) והמצב בו נראה אותו בעונה הבאה בפרמיירליג הוא מאוד ריאלי.

מבוקש, נ'קולו (צילום: יח"צ)
מבוקש, נ'קולו (צילום: יח"צ)

12:
שם: גוקאן גונול
קבוצה: פנרבחצ'ה

גיל: 31

עמדה: מגן ימני
שווי שוק (על פי אתר טרנספרמארקט): 6.5 מ' יורו

על השחקן: מגן נבחרת טוריקה שנמצא במועדון 9 שנים מסיים חוזה בסוף העונה. הוא שחקן שעדיין יכול לתת 3-4 שנים בטופ ואינו מתכוון לוותר על כך. לצד הגבהות מצויינות שיוצרות מצבי נגיחה לחלוצי קבוצתו, גונול גם יודע לתקל כמו שמצופה ממגן מנוסה. החסרון היחיד שלו, וזה חיוני למגן, הוא שאינו מהיר כל כך אבל יש לו חוכמת משחק והוא יודע מתי אפשר לצאת קדימה ומתי עדיף להישאר מאחור כדי לא להיות חשוף למתפרצת מהירה.

אפשרויות מעבר לעונה הבאה: בסופו של דבר יאריך חוזה בפנר. כל אפשרות אחרת כרגע אינה באה בחשבון אבל אם בסופו של דבר הצדדים לא יגיעו להסכם הוא יעזוב את טורקיה כדי לא לשחק מול פנרבחצ'ה בליגה. במצב כזה מעבר לקבוצה ברמתה של בטיס/קייבו/קריסטל פאלאס/בורדו בא בחשבון (אולי תמליצו ליענקל'ה שחר להביא אותו למכבי חיפה).

השאיפה בסוף להישאר בפנר, גונול. / Mahmut Burak Bürkük
השאיפה בסוף להישאר בפנר, גונול.
/ Mahmut Burak Bürkük

11:
שם: מהמט טופאל
קבוצה: פנרבחצ'ה

גיל: 30

עמדה: בלם
שווי שוק (על פי אתר טרנספרמארקט): 12 מ' יורו

על השחקן: בלם גבוה וקשוח שלא מרבה לטעות. איטי מעט אבל מכפר על כך עם משחק מלחמה בלתי מתפשר. לפעמים זה עולה לו בהרחקות מיותרות אבל זה מה יש.

אפשרויות מעבר לעונה הבאה: חברו להגנה של גונול גם הוא מסיים חוזה ועזיבה של שניהם היא אסון עבור הצהובים-כחולים. את גונול עוד אולי הם יצליחו להחזיק בגלל הזיקה שלו למועדון, את טופאל שכבר יצא לו לשחק ברמות הגבוהות בולנסיה יהיה להם קשה מאוד וככל הנראה הבלם הטורקי ימצא את עצמו שוב בקבוצת דרג שני באירופה, אפילו אותה ולנסיה באה בחשבון. מנגד הוא יכול גם להיות תחליף ראוי מאוד במארסיי לנ'קולו שהזכרנו קודם אם הקמרוני אכן לא יישאר בצרפת.

מי רוצה בלם במחיר מוזל? מהמט טופאל (צילום: יח"צ)
מי רוצה בלם במחיר מוזל? מהמט טופאל (צילום: יח"צ)

מחר יעלה חלק ב' ובו יהיו הטופ-10 שלנו, שווה לחכות!

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort