אם ננעלו שערים – אליסון ולוריס מחפשים סוף היסטורי לעונה קסומה

בעוד קצת יותר מיממה יעלו על כר הדשא במדריד שתי קבוצות אנגליות ששואפות לסיים את העונה הנהדרת שלהן בחותמת מדהימה בדמות זכייה בליגת האלופות. מהצד האחד תעמוד ליברפול שעברה עונת חלומות בליגה האנגלית אך סיימה אותה לצערה ללא כתר האליפות ורוצה לזכות בגביע אירופה שוב אחרי 14 שנה. מהצד השני מגיעה האנדרדוגית האולטימטיבית, ההפתעה של השלבים המכריעים בליגת האלופות ששלחה הביתה גם את מנצ'סטר סיטי המופלאה וגם את חביבת הקהל אייאקס שבטווח הוסיפה כמה ניסים וסיפורי אגדות לספר ליגת האלופות והרבה דפיקות לב ורגעי אושר בלתי נשכחים לאוהדיה.

בין שתי הקבוצות הנפלאות הללו יש לא מעט הבדלים הן בשחקנים ובאופי שלהם, בגישה הקבוצתית, בדרך המשחק ועוד. אך אם יש משהו שמשיק לשתיהן הוא שבשתי הקבוצות עומדים שני שועריפ נפלאים שעשויים בסופו של דבר להכריע את ההתמודדות המסקרנת. מהצד האדום אנחנו מוצאים את אליסון בקר הברזילאי ומנגד את הוגו לוריס הצרפתי.

אליסון בקר הגיע לליברפול אחרי טראומת קאריוס בגמר ליגת האלופות הקודם. קאריוס הגרמני שגה בצורה קשה בשנה שעברה במשחק הגמר מול ריאל מדריד והיה לו חלק ישיר בשני שערים שספגה ליברפול שבעצם הובילו להפסד הכואב מול הבלאנקוס. בקיץ החליטה ליברפול שעמדת השוער היא אחת מנקודת התורפה של הקבוצה והכניסה עמוק את היד לכיס ושילמה על בקר לא פחות מ-75 מליון דולר! כדי לקנות אותו מרומא. בקר, בן ה-26 הגיע לקבוצה כהבטחה וציפייה גדולה ואכן היכולת שלו לאורך העונה הפסיקה בשלב מוקדם יחסית את הדיונים על כמות המליונים שנשפכו עליו.

אחד השוערים היקרים בהיסטוריה (הפייסבוק הרשמי של ליברפול)

בקר החל את הקריירה שלו בקבוצת אינטרנסיונל הברזילאית ובקיץ 2016 נקנה על ידי רומא האיטלקית ב7.5 מליון יורו שם בעצם הפך לאחד השוערים הטובים באירופה וגרם לליברפול לשלם עליו סכום הגדול פי עשר ממה שנקנה על ידי רומא. אליסון הוכיח שההשקעה עליו הייתה משתלמת שמנהיג את ההגנה של ליברפול ומקרין שקט על הקבוצה כולה. משחק הרגל המצויין שלו מאפשר לו להיות שותף בבניית ההתקפות מהחלק האחורי ולספק לשחקני ההגנה אופציית מסירה נוספת ברגעים בהם נלחצים לאחור. בעונה כה מוטרפת של ליגת האלופות חלקנו אולי שכחנו אבל אליסון היה זה שבעצם סייע לליברפול להעפיל משלב הבתים שהצלה וירטואוזית שלו בדקות האחרונות של המשחק המכריע מול נאפולי גרמה לכך שליברפול תנצח את האיטלקים ותשים את ליברפול במקום השני שהוביל לשמינית הגמר ומשם כבר הכל היסטוריה שתסיים להיכתב ממש בימים אלו.

אחד היתרונות הגדולים שיש לאליסון על פני שוערים אחרים היא העובדה שלפניו משחק ככל הנראה הבלם הטוב בעולם כיום, וירג'יל ואן דייק. ההולנדי הנפלא הפך בשנה האחרונה להיות עמוד הטווח של משחק ההגנה של חניכיו של קלופ ולשחקן אולי החשוב ביותר בקבוצה. שיתוף הפעולה שלו עם אליסון תורם תרומה מכרעת למשחק ההגנה המופלא של האנגלים שהוא בעצם במפתח לכל מנגנון הלחץ והשמירה הגבוהה בשיטת הלחץ של המאמן הגרמני.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בצד של ליברפול כאמור ראינו ככל הנראה את השוער שעתיד לשלוט באירופה בשנים הקרובות. בצד של התרנגולים אנו רואים בשער סוס ותיק ולוחם אמיתי בדמות הוגו לוריס. השוער הצרפתי נמצא כבר בישורת האחרונה של הקריירה שלו (בן 32) אך חווה אולי את התקופה היפה ביותר שלה. לוריס החל את הקריירה שלו בניס ומשם עבר לליון בה שם את חותמו על היותו אחד השוערים הטובים באירופה באותן שנים. ההצלחה עם ליון גרמה לטוטנהאם לשים עליו עין ובשנת 2012 חתם בקבוצה האנגלית וכעת סוגר באנגליה שבע שנים. התקופה האחרונה כאמור מיצבה את לוריס עדיין כאחד השוערים הבכירים באירופה. ב-2016 הצליח להגיע עם נבחרת צרפת עד לבאר גמר אליפות אירופה אך יחד עם שאר חבריו לא הצליח לגבור על פורטוגל בגמר. שנתיים לאחר מכן כבר הגיע התיקון בדמות זכייה מעוררת השראה בגביע העולם במונדיאל 2018 מה ששם חותמת אדירה על הקריירה המפוארת של לוריס ועל ההצלחה הנהדרת והמחודשת שלו בשנים האחרונות.

לאורך השנים לוריס סיפק רגעים מדהימים והצלות בלתי נשכחות שגרמו לאנשים לא פעם לחשוב שהצרפתי הוא השוער הבכיר בעולם אך מנגד הגיעו גם לעיתים נפילות ושערים באשמתו הישירה כמו שראינו בגמר המונדיאל בשער שספג לאחר שניסה לעבור את מנדז'וקיץ הקרואטי במה שלמזלו לא מנע מצרפת את הזכייה המרגשת.

לוריס אולי מייצג את כל מה שטוטנהאם כיום. קבוצה שמוציאה מעל ומעבר ליכולות שלה בזכות עבודה קשה, אמונה בעצמה והליכה משותפת יחד לטוב ולרע. לוריס עד לזכייה ההיסטורית עם צרפת בגביע העולם לא זכה בתארים רבים בקריירה שלו וכמוהו גם טוטנהאם שלמרות שבשנים האחרונות היא חברה קבועה בצמרת הליגה האנגלית ובשלבים המכריעים של המפעלים האירופאיים עדיין ארון הגביעים שלה נותר דל ונראה שזו ההזדמנות המושלמת. לוריס שמחפש חותמת נוספת לקריירה מרתקת, פוצ'טינו המאמן הגאון שמאמין בלוריס ונותן לו את המפתחות להוביל את ההגנה ורוצה גם הוא תואר שימסמר עוד יותר את מקומו כאחד המאמנים הגדולים באירופה ויותר מכל טוטנהאם, האנדרדוג המושלם שרוצה להמשיך להיות סינדרלה ולהדהים את אירופה לעוד לילה אחד.

רחוק משחק אחד לסיים שנה חלומית (BBC)

בובי רובסון אמר פעם שאף קבוצה לא תזכה במשהו בלי שוער מתוחכם, הדבר מתווסף לאחת האמירות הפופלאריות בכדורגל ששוער זה חצי קבוצה. שני השוערים שעומדים לעלות על המגרש במדריד עונים לשתי ההגדרות הללו, אחד מהם מייצג את דור העתיד של שוערי העל בעולם והשני מייצג את השוערים שבעוד כמה שנים כבר לא נראה במגרשים ואין ספק שגם אליסון וגם לוריס ראויים לזכות בליגת האלופות ולחתום את העונה הנפלאה שלהם בתואר היסטורי,  אך בכדורגל כמו בכדורגל בסוף הערב צד אחד ישים את הידיים על הגביע עם האוזניים הגדולות וצד אחד יזיל דמעה, יחפש ויחכה להזדמנות נוספת לכתוב פרק אופטימי ומשמח יותר בסיפור האישי שלו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort