מירדן לאירופה: שער ניצחון ענק לשועה, חיפה סיימה במקום השני

לאחר שברון הלב בגמר הגביע, נתניה לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך את ההתרסקות. כך שלמרות טראומה לא נעימה והרכב חסר מאוד, נתניה תיאלץ להרים את עצמה בפעם האחרונה העונה ולנצח את מכבי חיפה כדי להבטיח הופעה באירופה.

מדובר בשתי קבוצות שלא מוכנות מבחינה מקצועית לנהל קמפיין אירופי, ובעלות סיכויים קלושים להעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית – הנסיבות שונות לחלוטין בין השתיים. בעוד נתניה נמצאת עדיין בעיצומו של תהליך בריא של בנייה מחדש ולמעשה אפילו מקדימה מעט את זמנה, מכבי חיפה נמצאת במצבה בעקבות שנים של היות המועדון סביבה לא בריאה בעלת ניהול כושל מכל בחינה. עבור מכבי חיפה, הגעה לאירופה היא הפלסטר ההכרחי שיעצור עוד מהפכה בכל השלבים שלה. עבור נתניה, זה צעד גדול מהמתוכנן.

 

הרכבים פותחים:

מכבי נתניה: דני עמוס; ויקי כחלון, ג'ונתן בורנשטיין, טים הויבך, דודי תירם; מוטי ברשצקי, אביב אברהם, עלי מוחמד, גבי קניקובסקי; יחמיר היקה, גיא מלמד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מכבי חיפה: עומרי גלזר; ארנסט מאבוקה, רז מאיר, עיאד חבשי, עופרי ארד, אטיין ריינן; נטע לביא, ג'ורג' מנדז'ק, קרים פריי; שון וייסמן, ירדן שועה.

 

הדקות הראשונות של המשחק לא התאפיינו בהרבה אקשן, כשמכבי חיפה התקשתה להניע את הכדור קדימה מהחצי שלה ואיבדה אותו לעיתים קרובות במרכז המגרש, אך נתניה לא הצליחה להמיר את ההזדמנויות האלה למצבי כיבוש משמעותיים.

בדקה ה-20 חיפה דווקא הצליחה להתקרב לרחבה, ושועה סיים את ההתקפה בכדור עומק מתוזמן היטב לרחבה – פריי כבר ראה את עצמו לבד מול עמוס, אבל הוייבך התעשת ולקח את הכדור ברגע האחרון.

המצב המסוכן הראשון במשחק הגיע בדקה ה-34. פריי ניסה להכניס כדור עומק, אך הוא הורחק וחזר ישירות לרגליו. פריי נשאר בכך לבד מול עמוס, אך השוער הצליח להדוף את הכדור לפני שתירם הרחיק מהקו.

כעבור דקה עמוס שוב ניגש לעבודה. רז מאיר קיבל כדור נהדר לרחבה ובעט ברגלו הימנית החזקה, אך עמוס ירד נהדר והדף לקרן.

הבליץ המשיך. בדקה ה-36 שועה קיבל עקב מוייסמן על קו ה-16, הבעיטה שלו נחסמה אך חזרה לרגליו של נטע לביא. הקפטן ניסה בעצמו מרחוק, הכדור החלש שלו פגע בשני שחקני נתניה, השאיר את עמוס חסר אונים והתגלגל לרשת. 1:0 למכבי חיפה.

מחצית ראשונה לא מדהימה של מכבי חיפה הסתיימה בתסריט הטוב ביותר עבורה, בעוד נתניה לא הצליחה לנצל עליונות במרכז המגרש לכדי מצבי כיבוש, וחיפה הצליחה לנצל את הדקות הטובות המעטות שלה כדי לרדת להפסקה ביתרון.

 

מכבי נתניה פתחה את המחצית השנייה בחילוף כפוי, כשויקי כחלון נאלץ לצאת ומוחמד זבידאת עלה במקומו.

חיפה הגיעה להזדמנות נהדרת להכפיל בדקה ה-50. חילוף מסירות בין שועה לוייסמן השאיר את האחרון לבד מול עמוס, שיצא נהדר, סגר את זווית הבעיטה וגם מנע מהחלוץ לעבור אותו בחילוץ כדור נהדר עם הרגל.

בדקה ה-56 חיפה המשיכה להביא לידי ביטוי את הדקות הטובות שלה. לביא חילץ כדור כארבעים מטר מהשער של נתניה והשאיר אותו לפריי, שהתקדם וניסה בעיטה אך לא הצליח להקשות על עמוס.

נתניה השתלטה בהדרגה על המשחק וניסתה לשחק יותר בדחיפות – מה שהתבקש לנוכח התוצאה המצויה והתוצאה הרצויה. אך חיפה הסתגרה יותר ויותר לאחור במקביל, והצליחה למנוע מנתניה לסכן את גלזר. הכדור הנייח עמד לשירותה בדקה ה-72, כשהגבהה מדוייק לצד השני של הרחבה הגיעה לראשו של טום הוייבך – גלזר הצליח להדוף את הכדור אך לא למנוע ממנו לעבור את הקו, 1:1. כעשרים דקות לחוצות עמדו בפתח עבור שתי הקבוצות.

כתגובה לספיגת השער, סאן מנחם עלה למגרש במקום שון וייסמן בחילוף הגנתי מובהק של מרקו בלבול. אך חיפה דווקא כמעט ועלתה שוב ליתרון, לאחר ששועה נכנס יפה מאגף שמאל, השאיר לאחור לרז מאיר, שהיסס מעט יותר מדי בבעיטה ונחסם במצב קורץ למדי.

חיפה המשיכה להיות המסוכנת מבין השתיים ובדקה ה-85 שוב התקרבה, כאשר שועה עבר יפה את זבידאת בתוך הרחבה אך נכנס לזווית קשה מדי, ונעצר אצל עמוס.

בדקה ה-90 זה גם הגיע. ירדן שועה במהלך ענק השאיר את סאן מנחם במצב נהדר, אך הוא הוכשל מאחור על ידי הויבך על סף הרחבה. שועה לקח את הכדור החופשי וסיים הופעה מצויינת שלו בשער גדול לחיבורים של עמוס. 2:1 למכבי חיפה.

ללא ספק מדובר בסיום שובר לב לעונה מצויינת של מכבי נתניה, אך מבין השתיים ששיחקו הערב, דווקא המפסידה יכולה להרגיש בטוחה יותר לעתיד. לנתניה יהיה הרבה זמן להתכונן לעונה הבאה ולנסות לשחזר את זו, בעוד מכבי חיפה תנסה לספק קמפיין אירופי מכובד שיתחיל בעוד כחודשיים.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית