נוקאאוט מהיר: שלושער להגרברג, ליון עדיין אלופת אירופה לאחר 4:1 על ברצלונה

ליברפול וטוטנהאם אמנם יפגשו בעוד כשבועיים, אך גם הערב (שבת) התקיים גמר ליגת האלופות, כאשר ברצלונה וליון נפגשו בבירה ההונגרית לקרב על אליפות אירופה לנשים.

ליון היא הדבר הקרוב ביותר לאימפריה שיש בעולם הכדורגל. מדובר במועדון המפותח ביותר לאורך הזמן הרב ביותר בכדורגל הנשים בעולם, ולראייה הוא מחזיק ב-13 אליפויות צרפת רצופות, בחמש אליפויות אירופה, רצף פעיל של שלוש כאלה, ושני הפסדי ליגה בתשע שנים. ברצלונה הניצבת מולה היא מעין סמל להתקדמות של כדורגל הנשים ברחבי אירופה, כשמועדון הפאר הצליח לבנות גם קבוצת נשים לתפארת שמוצאת את עצמה בקרב על אליפות אירופה מול המפלצת מליון.

הגביע יחליף יעד? (UWCL Twitter)

הרכבים פותחים:

ליון: שרה בוהאדי; לוסי ברונז, אמל מאג'רי, גריידז' באטי אמבוק, וונדי רנאר; אמנדין הנרי, ג'סיקה פישלוק, ג'ניפר מארושאן; שאניס ואן דה סאנדן, אוג'ני לה סומר, אדה הגרברג.

ברצלונה: סאנדרה פאניוס; מארטה טורחון, ליילה ווהאבי, מאריה פילאר, אנדראה פריירה; ויקי לוסאדה, ליקה מארטנס, אלטאנה בונמאטי, אלכסיה פוטייאס; מאריונה קאלדנטיי, טוני דאגן.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

 

כבר בדקה הרביעית הגיעה הזדמנות גדולה ראשונה לברצלונה. מאז'רי איבדה את הכדור באגף שמאל ליד הרחבה שלה ואיפשרה מצב נפלא לטוני דאגן, אך חלוצת נבחרת אנגליה החליקה והכדור שלה פספס את המסגרת.

התגובה של ליון הגיעה באופן מיידי ובעוצמה המקסימלית. כדור ארוך נהדר של אמבוק שלח קדימה את ואן דה סאנדן, שהמשיכה לרוחב וצפתה בג'ניפר מארושאן, כוכבת נבחרת גרמניה וילידת בודפשט, דוחקת פנימה את היתרון של ליון אחרי 5 דקות של כדורגל. 1:0 לליון.

ליון התקרבה לשני בדקה השמינית. הגרברג קיבלה כדור עם הגב לשער והורידה יפה למאג'רי, שניסתה בנגיעה אבל נעצרה אצל פאניוס.

הדומיננטיות של ליון המשיכה לאחר דקות ראשונות מפתיעות של ברצלונה, ובדקה ה-14 זה התבטא שוב על לוח התוצאות. כדור ארוך נוסף מצא את דרכו לרגליה של ואן דה סאנדן, שבתור השאירה לבד את אדה הגרברג. מספר 14 של ליון וזוכת כדור הזהב לא התקשתה לסיים לבדה מול פאניוס, 2:0 לליון בשלב מוקדם מאוד במשחק.

ההתפרקות של ברצלונה המשיכה, והיא הייתה כואבת. מאג'רי חדרה לרחבה ללא בעיות, העבירה לאמצע להגרברג, שעם כל הזמן שבעולם קבעה 3:0 לליון לאחר 19 דקות של כדורגל. תצוגת תכלית של הסנטדרט המוזהב של כדורגל הנשים באירופה.

ברצלונה ניסתה להתעורר מעט, אך בדקה ה-30 קיבלה חבטה מצלצלת בחזרה אל המציאות. לוסי ברונז קיבלה המון זמן לחשוב על ההגבהה שלה לרחבה, ובכדור מושלם הצליחה לבטל גם את השוערת פאניוס, שלא הצליחה להגיע – אדה הגרברג ניצלה זאת, פגשה את הכדור לפני כולן וקבעה 4:0 לליון.

ברצלונה נכנסה סוף סוף לעניינים, החלה לחבר כמה מסירות באיזורים מסוכנים ואף הגיעה להזדמנות נהדרת משלה. כדור קרן נפלא הגיע כל הדרך לקורה הרחוקה, שם פגשה את הכדור אלכסיה פוטייאס, אך הנגיחה שלה מקרוב הלכה גבוה וברצלונה ירדה להפסקה מיואשת ובפיגור גדול מול כעשרים אלף צופים בבודפשט.

שלושער במחצית. (UEFA)

מהלך נהדר של ליון כמעט הפך לשער של הערב בדקה ה-53. לה סומר שלחה את הכדור לכיוון האמצע אל מארושאן, שהחזירה לה בעזרת העקב – לה סומר ניסתה למצוא את החיבורים מרחוק, אך הבעיטה שלה בנגיעה פספסה במעט את המסגרת.

באופן לא מפתיע, שישים דקות הכדורגל האחרונות היו גארבג' טיים אחד גדול והתאפיינו בירידות קצב תכופות. בדקה ה-67 ברצלונה שוב קיבלה הזדמנות לשער ניחומים, כאשר הגבהה של מאריונה מצאה לבסוף את דרכה לרגלי ליקה מארטנס, שלא הצליחה לבעוט כראוי ופיספסה את המסגרת מקרוב. כשלא הולך, אז לא הולך.

בארסה המשיכה לאיים דווקא בפיגור ארבעה שערים, וזה כמעט יצר שער נפלא בדקה ה-74. כדור ארוך מדוייק מצא את ויקי לוסאדה, שבנגיעה ראשונה פנטסטית עצרה את הכדור, אבל בנגיעה השנייה ניסתה להקפיץ מעל בוהאדי והחטיאה בהרבה מעל השער.

לה סומר חיפשה להבקיע שער ביום הולדתה, והתקרבה לכך בדקה ה-80 כשקיבלה כדור לבד ברחבה – אבל הבעיטה שלה הייתה חלשה ולא מספיק חדה, והעצירה של פאניוס הייתה קלה במיוחד.

ברצלונה הצליחה לעלות סוף סוף על הלוח בדקה ה-89. ליקה מארטנס הוציאה את ברצלונה קדימה ובפעולה חיובית כמעט ראשונה במשחק, מצאה בכדור עומק את אושואלה, שחקנית נבחרת ניגריה, שנכנסה כמחליפה. השתלטות יפה וסיומת מדוייקת שלה מול בוהאדי צימקה את התוצאה ל-4:1.

ובכך הסתיים המשחק. בשנה השנייה ברציפות מנצחת ליון בתוצאה 4:1 את גמר ליגת האלופות, אך הפעם במקום בחצי שעה של הארכה, סיימה ליון את הסיפור בחצי השעה הראשונה של המשחק, תוך תצוגת תכלית שמהווה הוכחה נוספת לדומיננטיות של הקבוצה הזו ולפערי הרמות בינה לבין שאר יריבותיה.

כוכבת הערב. (UWCL Twitter)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית