השדים של פול

העונה של מנצ'סטר יונייטד הסתיימה השבוע רשמית מחוץ לטופ-4, הקבוצה תשחק בעונה הבאה בליגה האירופאית, בה זכתה לפני שנתיים. סיום עגום לעונה, עם החמצת הכרטיס לליגת האלופות. לכאורה, בעיה תדמיתית קשה למנצ'סטר יונייטד, מעשית, ייתכן כי דווקא עונה כזאת, רחוקה מאור הזרקורים הנוצצים הראשיים אך כן במסגרת אירופית יכולה רק לעזור.

אי השתתפותה של מנצ'סטר יונייטד בעונה הבאה בליגת האלופות מביאה לקיצוץ בשכרם של חלק מהכוכבים, ליתר דיוק לפול פוגבה, אלכסיס סאנצ'ס ולשחקנים נוספים ישנו סעיף בחוזה האומר שיאבדו 25 אחוז משכרם אם הקבוצה לא תסיים בטופ-4, במספרים: הצרפתי יאבד כ-1.8 מיליון ליש"ט, ואילו הכוכב הצ'יליאני ירד מ-500 אלף ליש"ט בשבוע ל-375 אלף ליש"ט.

לאחר משחק התיקו נגד האדרספילד התראיין אולה גונאר סולשיאר וציין כי "כל הקבוצה איכזבה, ישנם פה שחקנים אשר היה זה משחקם האחרון במדי הקבוצה, מבלי לנקוב בשמות", בהתייחס לנתון הקודם ולחרושת השמועות הקושרת את פוגבה לריאל מדריד לא נפסול את האפשרות שאלוף העולם הצרפתי סיים את דרכו במועדון בו גדל, ואליו חזר אחרי גלות קצרה ביובנטוס ושבירת שיא ההעברות הזמני בעבר.

המטרה המרכזית של ריאל מדריד, פול פוגבה (האתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד)

פול פוגבה הוא מותג-על מעבר להיותו כדורגלן מצטיין, חברת אדידס משקיעה המון כספים בקידומו, והוא אחד מהשחקנים שהם הפנים של החברה, גם ברשתות החברתיות מעמדו של פוגבה חזק מאוד וחלק מהמחשבה על החזרתו למנצ'סטר יונייטד היתה הפיכתו ל"פנים של המועדון" במטרה להגדיל רווחים והכנסות, מהלך שאכן הצליח.

פוגבה חזר למנצ'סטר יונייטד באחת ההעברות המתוקשרות בעולם ומהר מאוד הפך להיות הפנים של המועדון בעידן ז'וזה מוריניו, אשר בעצמו מהווה פנים מפורסמות ותדמית מסוימת, גם אם בעיקר שלו עצמו. מאז מוריניו כבר פוטר ופוגבה נשאר ואף שיפר מאוד את יכולתו בחצי העונה השניה תחת אולה גונאר סולשיאר, אז אך הגיעה דעיכה מסוימת גם אצל פוגבה וגם ביכולתם של השדים. דעיכה אשר השיא שלה הינו המקום ה-6 ויציאה מהטופ-4.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אז לאן הולכים כעת מנצ'סטר יונייטד ופוגבה? השחקן מביע אי שביעות רצון גדולה באחרונה, ניתן לראות זאת בשפת גופו במהלך המשחקים, כמו גם שמועות המתחזקות על החיבור לריאל מדריד של זינאדין זידאן, גם אחיו של פוגבה, פלורנטין אמר בריאיון השבוע כי "ככל הנראה דברים ישתנו בקרוב". אם אכן יצטרף פוגבה לריאל מדריד הוא ימשיך את דרכם של כוכבי על כדוגמת כריסטיאנו רונאלדו, דיוויד בקהאם ורוד ואן ניסטלרוי אשר עשו דרך דומה בעבר.

שחקני מנצ'סטר יונייטד בימים שמחים יותר (BBC)

כאן מגיעה הדילמה הגדולה של הנהלת מנצ'סטר יונייטד, מלבד סוגיית פוגבה במנצ'סטר מבינים כי יהיו חייבים לבצע מספר שינויים גדולים ומהותיים במבנה המועדון, מינוי מנהל ספורטיבי, אשר יקבע את דרכו של המועדון, יהיה אחראי על הרכש, ויקבע מדיניות מקצועית למען החזרת המועדון לקדמת הבמה יהיה השינוי הראשון, ולראשונה בתולדות המועדון האדום של מנצ'סטר ימונה מנהל ספורטיבי, מספר שמות שכבר הועלו הינם מייק פילאן, עוזר המאמן אשר עבד עם פרגוסון וכעת חזר למועדון כעוזרו של סולשיאר, מועמד נוסף לתפקיד הינו ריו פרדיננד, בלם המועדון בעבר. עם זאת, חוסר הניסיון של השניים הללו בעמדת ניהול יכול להיות בעייתי במקצת. מועמד נוסף ששמו הוזכר, אשר גם שיחק במועדון ומכיר אותו וגם בעל ניסיון מנהלי הוא אדווין ואן דר סאר ההולנדי, אשר כיום מתפקד בהצלחה רבה כמנכ"ל אייאקס אמסטרדם.

לפני שעזב, ביקר ז'וז'ה מוריניו במספר הזדמנויות את חוסר שיתוף הפעולה של ההנהלה בחיזוק החלק האחורי, הוא ביקר בחריפות את ההשקעה הכלכלית הרבה של קבוצות אחרות בשחקני ההגנה שלהן ואת העובדה שאת השחקנים שרצה לא קיבל. עם סיום העונה, ההגנה של יונייטד קבעה שיא ספיגות חדש אשר עומד כרגע על 51 שערי חובה מחזור אחד לסיום. גם אם לא נאהב את מוריניו ודרך ההתבטאות שלו, כנראה שבנקודה הזאת ספציפית הוא אכן צדק. הארי מגוואייר וקאלידו קוליבאלי הם חלק מהשמות שהוזכרו בתקופתו של מוריניו, וככל הנראה יהיו חלק מהמטרות גם בקיץ הקרוב כאשר פורסם לאחרונה כי מתיאס דה ליכט ההולנדי סירב להצעת המועדון. שחקן נוסף המוזכר להגיע הוא קירן טריפייר, המגן הימני האנגלי של טוטנהאם.

גארי נוויל, המגן הימני האגדי של השדים האדומים והיום פרשן השווה את מנצ'סטר יונייטד של היום לטוטנהאם לפני 6 שנים, "צריך לפרק את הקבוצה חתיכה אחר חתיכה ולהרכיב שוב", לא סתם הדימיון רב, גם אז, בתחילת דרכו של פוצ'טינו (אשר הוזכר כמועמד למשרת האימון לפני החתמתו של סולשיאר לשלוש שנים), איבדה טוטנהאם את כוכבה הגדול דאז, גארת' בייל לריאל מדריד, וביצעה מסע רכש גדול של שחקנים. חלקם מתאים וחלקם לא.

סולשיאר מתייעץ עם גארי נוויל, סיר אלכס מצחקק ברקע (האתר  הרשמי של מנצ'סטר יונייטד)

בסיטואציה דומה נמצאים ביונייטד היום, את פוגבה יהיה קשה מאוד להשאיר בטח עם הקיצוץ הקרוב בשכרו, אלכסיס סאנצ'ס לא מזכיר בכלום את השחקן שהיה בעבר ובטח שלא מצדיק את משכורתו, כמו כן, אנטוניו ולנסיה הוותיק מסיים חוזה, כמו גם אנדר הררה (עובר לפ.ס.ז) וחואן מאטה. מספר שחקני הגנה נוספים גם הם בדרך החוצה (מרקוס רוחו, מתיאו דארמיאן, אריק באיי) ובקישור מעמדם של פרד ונמאניה מאטיץ' עדיין לא ברור. בהתקפה מרחפים סימני שאלה סביב הישארותם של רומלו לוקאקו ואנתוני מרסיאל אשר גם הם מביאים לאחרונה כושר ירוד וחוסר חשק בדקות שאותן הם מקבלים.

מסיים חוזה, האם יישאר? חואן מאטה (Mirror)

כאשר סביב השחקנים הללו ישנו סימן שאלה גדול ישנם מספר שחקנים אשר יישארו בוודאות, על דויד דה חאה (על אף הטעויות לאחרונה וההצעה מפ.ס.ז') אין סיכוי שיוותרו, לוק שואו, דיוגו דאלוט, ויקטור לינדלוף, פיל ג'ונס, כריס סמולינג, אשלי יאנג, סקוט מק'טומיני, ג'סי לינג'ארד ומרקוס ראשפורד ימשיכו בוודאות, חלקם ירדו בסולם הרוטציה ויידחקו לשולי הספסל והסגל. אליהם יצטרפו שחקני האקדמיה שכבר התחילו לקבל דקות העונה, טהית צ'ונג, מייסון גרינווד ואנג'ל גומז.

שחקן השנה באקדמיה, מייסון גרינווד (טוויטר)

אל מי שהולך ומי שנשאר יצטרפו שחקנים חדשים, שמות רבים עולים בהקשר של השדים האדומים, פורסם כי מתיאס דה ליכט סירב להצעה, אך סכום הכסף הגדול אשר ייכנס לקבוצה ממכירת פוגבה (אם וכאשר) יפנה למועדון תקציב גדול מאוד אשר ישמש למיני-מהפכה בסגל. לאחר שאינפלציית המחירים שנגרמה עקב מכירת ניימאר לפ.ס.ז' והיציאה מפרופורציות בשנים האחרונות כעת מחירי השחקנים בשוק מעט יורדים, ושחקנים כמו הארי מגוואייר וקאלידו קוליבאלי יוכלו להגיע במחיר נמוך יותר מאשר ביקשו עבורם בקיץ הקודם בהתאם ליכולת במונדיאל.

בנוסף להגנה, גם הקישור של יונייטד יעבור מהפכה, במידה ופוגבה אכן יעזוב הוא ייצור בור גדול במרכז השדה, שחקנין שכבר הוזכר כמועמד להצטרף הוא דקלאן רייס, קשר ווסטהאם יונייטד ונבחרת אנגליה. שחקנים נוספים במרכז הקישור אשר מעוררים עניין הינם רובן נבס הפורטוגזי מוולבס, פדריקו קייזה האיטלקי מפיורנטינה, סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' הסרבי מלאציו ודוני ואן דה ביק ההולנדי מאייאקס, ארבעה שחקנים צעירים  שכבר התחילו לצבור ניסיון ברמה הגבוהה ביותר, בנבחרות ובמועדונים.

אין לו תחליף, למרות כמות הספיגות העונה, דויד דה חאה (האתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד)

בחלק ההתקפי מוזכר ג'יידון סאנצ'ו הנהדר מדורטמונד כחיזוק אפשרי ובחינה של הצטרפותו כבר נעשתה, לא רק על ידי היונייטד אלא גם ע"י קבוצות אנגליות בכירות נוספות אשר מגלות עניין רב בכישרון האנגלי הצעיר.

קיץ סוער יעבור על מנצ'סטר יונייטד, החלטות רבות יתקבלו, החלטות אשר ישפיעו על עתיד המועדון בשנים הקרובות, תהליך פירוק והרכבה מחדש של הקבוצה, בחירת רכש נכון, שחקנים מהאקדמיה ושמירה על חלק מהסגל הקיים.

מידת הסבלנות והאמון שיגלו האוהדים וההנהלה באולה גונאר סולישיאר ובתהליך שיוביל,  במטרה למנוע את המשך ההיעדרות מליגת האלופות והחזרה לקדמת הבמה, ביחד עם מאבק האליפות ושמירה על מורשת פרגוסון הם המפתח להצלחתו, אחרת, בחודש דצמבר הבא כבר יחפשו מאמן חדש וילכו עוד שני צעדים לאחור. אחד הדברים שיצטרכו בהנהלת יונייטד לשים דגש עליו הוא לא רק קניית שחקנים, אלא שחקנים שמתאימים למרקם הקבוצתי ולאופי המועדון ולשם כך, דרוש מנהל מקצועי שיתחיל לעבוד לבחור את הדרך ביחד עם סולשיאר ולהחזיר את מנצ'סטר יונייטד למקום שאליו היא שייכת.

מי ישתף איתו פעולה בהתקפה?, מרקוס ראשפורד (האתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד)

גארי נוויל דיבר על פירוק והרכבה מחדש של הקבוצה, הוא גם ביקש שיהיה מנהל מקצועי מנוסה שיעזור לסולשיאר בכך. בינתיים השכנים ממשיכים לעשות רעש מעבר לכביש, והיריבה המרה מליברפול מגיעה לגמר אלופות שני ברצף, בעוד טוטנהאם מגיע לשיא הפרויקט עם הגעה לגמר ליגת האלופות, הכישלון של מנצ'סטר יונייטד העונה מקבל עוד טעם מר כאשר בעונה הבאה ישחקו בליגת האלופות חמש קבוצות אנגליות..

אם פול פוגבה יישאר או יעזוב לכן, החשיבות של עונת למידה והתגבשות בליגה האירופאית ביחד עם עוד עונת פרמייר ליג תהיה חשובה לחידוש וגיבוש הזהות של המועדון, כעת כאשר סולשיאר מתחיל עונה מתחילתה ובונה את הקבוצה כראות עיניו ולא רק ממשיך מהנקודה שהפסיק קודמו ייתכן כי מנצ'סטר יונייטד תחזור למסלול ואפילו מהר יותר ממה שחושבים, אך זהו בהחלט תהליך שייקח יותר מעונה אחת.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort