ג'יני בעל הנס: ליברפול בגמר לאחר 4:0 מדהים על ברצלונה

לאחר התבוסה בברצלונה בשבוע שעבר, לאור אובדן האליפות המתקרב, ועם שניים מתוך שלושת שחקני המפתח בהתקפה שלה פצועים, ליברפול הגיעה לאנפילד למפגש מול מסי וחבריו כשרק נס, מכל בחינה שהיא, נדרש כדי להעלות את ליברפול לגמר במדריד ולהשאיר אותה עם תקווה כלשהי לזכייה בתואר, במקום סיום של עונה מופלאה בידיים ריקות.

ברצלונה, מבחינתה, הגיעה עם יתרון מבטיח וכנראה עם פחות פלאשבקים לרומא, אז שער החוץ שספגה חזר לצוד אותה באולימפיקו. כעת, ללא שער חוץ במאזנה של ליברפול, רק התפרקות מפוארת מי כמה וכמה מהשנה שעברה תשאיר את ברצלונה שוב ללא תואר אירופי.

 

הרכבים פותחים:

ליברפול: אליסון בקר; טרנט אלכסנדר-ארנולד, אנדרו רוברטסון, ז'ואל מאטיפ, וירג'יל ואן דייק; פאביניו, ג'יימס מילנר, ג'ורדן הנדרסון; שרדאן שאקירי, דיבוק אוריגי, סאדיו מאנה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ברצלונה: מארק-אנדרה טר שטגן; סרג'י רוברטו, ג'ורדי אלבה, קלמן לנגלה, ג'רארד פיקה; סרחיו בוסקטס, ארתורו וידאל, איבן ראקיטיץ'; קוטיניו, לואיס סוארס, ליונל מסי.

בא להעביר מסר. (Liverpool Twitter)

 

כצפוי, ליברפול יצא בחיפושים אחרי השער המהיר, ורק נגיעה קטנה של ג'ורדי אלבה מנעה מכדור תועה להידחק פנימה מקרוב על ידי הנדרסון, והרחיקה אותו לקרן, כבר אחרי פחות משתי דקות במשחק.

בדקה ה-7 זה גם הגיע. ג'ורדי אלבה ניסה לנגוח לאחור ואיבד את הכדור למאנה, שהשאיר להנדרסון. הקשר חדר לרחבה, נהדף על ידי טר שטגן, אך אוריגי שוב היה במקום הנכון בזמן הנכון, ודחק פנימה את הריבאונד. 1:0 לליברפול.

ברצלונה התעוררה לאחר הספיגה המוקדמת ובדקה ה-18 כמעט וניצלה את חוסר הברירה של ליברפול כדי לסגור עניין. מסי יצא למתפרצת והשאיר לקוטיניו, שירה כדור חד בנגיעה אבל סחט הדיפה נהדרת מאליסון.

ליברפול לא השאירה ספק והמשיכה את השליטה שלה, כשבדקה ה-23 לא הייתה רחוקה מלהמיר אותה לשער נוסף – ואן דייק שלח את מאנה לרחבה, הסנגלי השאיר לאחור לרוברטסון שהפציץ – אך לגופו של טר שטגן, שהצליח להדוף.

האדומים השתתקו בהמשך המחצית כשברצלונה לאט לאט נרגעה מהספיגה המוקדמת ונכנסה למשחק. אך לבסוף, הם היו מרוצים למדי מהמצב בו היו עם 45 דקות לשחק – שער מוקדם, והימנעות מספיגה – אם כי עדיין היה מולם יריב שיכול לסגור את המשחק ברגע.

בדיוק השער שהיו צריכים. (Liverpool Twitter)

 

מכת הפציעות בליברפול המשיכה כשאנדרו רוברטסון נאלץ לעזוב את המגרש בהפסקה והוחלף על ידי ג'ורג'יניו ויינאלדום. מילנר עבר לעמדת המגן השמאלי.

ליברפול לא הצליחה להיות אפקטיבית במצבים הנייחים עד לדקה ה-52. כדור קרן נמוך הגיע לואן דייק שניסה עם העקב, אך מצא את טר שטגן מוכן להדיפה אדירה.

אליסון עצר כדור חד ונמוך של סוארס בדקה שלאחר מכן, וליברפול פתחה את המשחק מחדש בדקה ה-54. כדור רוחב של אלכסנדר ארנולד הגיע לרחבה ואל רגלי המחליף הטרי, ויינאלדום, שלא התבלבל וירה לרשת. 2:0 לליברפול.

122 שניות לאחר מכן, הכאוס המשיך. מילנר הרים מצד שמאל, וזה שוב היה ויינאלדום שבנגיחה אדירה לחיבורים, השווה את המפגש ועשה את הבלתי ייאמן. 3:0 לליברפול.

בדקה ה-67 קיבל מסי הזדמנות מכדור חופשי ממרחק דומה לשער שלו מהשבוע שעבר, לאחר שסחט בעצמו את העבירה. הוא בעט רק לחומה, אך לאחר כדור הקרן הגיעה ההזדמנות האמיתית: ראקיטיץ' הכניס חזרה לרחבה כדור שהורחק, מסי מצא את עצמו חופשי אך מזווית לא אידיאלית, ואליסון היה מוכן להדוף.

השער של ברצלונה לא היה מאוד רחוק, וחשוב היה לזכור שלמרות האופוריה, אחד כזה היה סוגר את הסיפור עבורה אפילו אם הייתה משיגה את הרביעי קודם לכן. שער נוסף בשאר המשחק היה נראה כמו משהו ששתי הקבוצות ניסו להימנע ממנו, כשהמשחק הפך ליותר ויותר זהיר ככל שהתקדם.

אך שום מידת זהירות לא הייתה מונעת את מה שקרה בדקה ה-79. לאחר שסחט קרן על יד קו הרוחב, טרנט אלכסנדר ארנולד עזב את העמדה ושתי הקבוצות התכוננו לאיטן לעוד כדור נייח. רק שהילד הצעיר, ברגע של מחשבה יצירתית, ניגש במהירות והכניס את הכדור לרחבה, ובזמן שברצלונה לא מוכנה – מצא את אוריגי, שעם כל הזמן שבעולם עצר את הכדור וכבש. הרגישו חופשיים לגרד עיניכם – 4:0 לליברפול.

לברצלונה לא הייתה ברירה – היא הייתה חייבת לצאת מההלם, ומהר. היא ניסתה להתיישב על רחבת ליברפול בסיום, אך התקשתה לפרוץ את המבצר המטאפורי של אנפילד והפיזי של ליברפול. חמש דקות של תוספת זמן היו הנשימה האחרונה של ברצלונה, לפני הפיכתה לחלק מקאמבק ספקטקולרי בשנה השלישית ברציפות.

אבל ברצלונה, עדיין בהלם, לא הצליחה לסכן את השער מאז שספגה את הרביעי. עוד עונה אירופית הסתיימה באכזבה, וליברפול משלימה את אחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריה של הענף כדי לתת לעצמה סיכוי, אולי בכל זאת, לסיים את העונה הזו עם תואר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית