רוכב אל העתיד

מארק מארקס עמד עם האופנוע שלו על המשבצת של מספר 1 לפני ההזנקה למרוץ הנועל בוולנסיה. הוא הספיק לראות במירוצים האחרונים איך היתרון המבטיח שבו החזיק, שעמד בשיאו על 43 נקודות, הצטמצם לכדי 13 נקודות בלבד מחורחה לורנצו, המדורג שני. החישוב המהיר מראה שמארקס צריך לסיים במקום הרביעי כדי להיות תלוי בעצמו בלבד ולזכות בתואר אלוף המוטו GP לראשונה בקריירה.
למרות נקודת הפתיחה המצויינת, מארקס זינק לא טוב ונפל למקום השלישי. בקרב טקטי מדהים, הוא דחף את דני פדרוסה להיאבק עם לורנצו על הניצחון במרוץ, בעוד שמארקס התעסק בלשמור על המקום השלישי, לא משימה קשה מדי עבורו. כשהוא חצה את קו הסיום, הוא הניף את ידיו בידיעה שהוא נכנס לדפי ההיסטוריה של הענף. זו לא רק הייתה האליפות הראשונה שלו, אלא גם האליפות הראשונה של רוכב בעונת הבכורה שלו מאז 1978. בנוסף, הוא רשם את ההישג הזה בגיל 20 בלבד, מה שהכתיר אותו לאלוף הצעיר ביותר בכל הזמנים.
שלוש שנים אחרי אותו מרוץ בוולנסיה, למארקס יש שלוש אליפויות בתוך ארבע עונות. עולם הספורט המוטורי הכיר לא מעט נהגים ורוכבים שהשתלטו עליו לאורך השנים, כמו ולנטינו רוסי או מיכאל שומאכר, אבל האם למארקס יש את היכולת להפוך לאחד הרוכבים הגדולים בהיסטוריה של הענף.

עונת בכורה חלומית שהסתיימה עם אליפות, מארקס (צילום: Moto GP)
עונת בכורה חלומית שהסתיימה עם אליפות, מארקס (צילום: Moto GP)

כבר מהשנייה הראשונה שלו בקטגוריה הבכירה של מרוצי האופנועים היו מי שראו שמארקס הוא טיפוס שונה בנוף. מארקס הגיע אחרי שהתחשל בקטגוריות של 125 סמ"ק ו-250 סמ"ק, שם האופנועים קטנים יותר ומהירים יותר. סגנון הרכיבה שם הוא הרבה יותר הרפתקני, מאפשר לקיחת סיכונים הרבה יותר גדולים וכמובן לרכב במהירויות מטורפות. מארקס, החליט להעתיק את הסגנון הזה גם לקטגוריה הבכירה, שבה האופנועים כבדים יותר והרכיבה היא יותר שקולה וטקטית.
לאורך העונה כולה, רוכבים רבים נותרו בהלם מהסגנון של מארקס, שלא הפסיק לטפס לפסגה. בקדם העונה של 2013, ניקי היידן, אחד הרוכבים הבולטים בסבב, אמר שמארקס "יכול לזעזע את העניינים העונה, לשנות את כללי המשחק". גם ולנטינו רוסי לא נשאר אדיש. "נהניתי מאוד כי הרכיבה שלו מרהיבה", הוא אמר, "הוא טוב מאוד ומהיר כל כך. יש לנו סגנון רכיבה מוזר, אולי חדש". בראיון לגרדיאן, קאל קרצ'לואו דיבר על כמה מארקס נראה לא בשליטה ועל סף התרסקות בכל מרוץ מחדש, "זה לא נכון, זו הצורה בה מארק רוכב והוא נהנה מזה, אבל הוא לא התרסק מזה זמן רב ורבים כן".
הסגנון הזה הביא אותו לזכייה באליפות העולם פעמיים, אבל מהר מאוד נראה היה שזה לא ימשך זמן רב. עונת 2015 הייתה קטסטרופלית עבורו, פרש משישה מרוצים ונותר מאחור בקרב על התואר. במהלך העונה הוא הצליח להתעמת גם עם ולנטינו רוסי, בטענה שהוא מנסה להתיש אותו במהלך המרוצים כדי לעזור לחורחה לורנצו לזכות באליפות. השיא הגיע באחד המרוצים האחרונים, כשבמקצה הדירוג רוסי ומארקס התנגשו אחד בשני והתרסקו. בחינה מחודשת של הצילומים גילתה שרוסי בעט במכוון באופנוע של מארקס.

החלטות משותפות שיכולות לשנות עונה, מארקס והצוות (צילום: Moto GP)
החלטות משותפות שיכולות לשנות עונה, מארקס והצוות (צילום: Moto GP)

אם סיום העונה הקודמת לא הספיק למארקס, היה ברור שהוא בדרך לעונה קשה נוספת ב-2016. ימאהה שדרגו את האופנוע שלהם ברמה שהקנתה לרוכביה עדיפות ברורה, בזמן שמארקס ואופנוע הרפסול הונדה שלו לא הצליחו להתמודד עם הפער. כל אלו הצריכו ממארקס לייצר שינוי בגישה שלו. אתה לא יכול להסתכן כשהאופנוע שלך נחות. כך, באחת השיחות האחרונות לפני פתיחת העונה התקבלה החלטה על שינוי הטקטיקה של מארקס – הוא ירכב בצורה יותר טקטית, בניסיון לצבור כמה שיותר נקודות, בזמן שאנשי הקבוצה ינסו לצמצם את הפערים.
השינוי עבד הרבה יותר טוב ממה שמארקס ורפסול הונדה תכננו. הוא אמנם ניצח ב-5 מרוצים בלבד מתוך 17, אבל בעונה משוגעת שבה 9 רוכבים שונים רשמו ניצחונות במרוצים, הכל היה נראה אפשרי. הוא הצליח לסיים 11 פעמים על הפודיום וכמעט לא זז מהחמישייה הראשונה במהלך העונה. צבירת הנקודות התקדמה באיטיות ושלושה מרוצים לסיום, בגרנד פרי היפני, מארקס ניצל פרישה של ולנטינו רוסי ואת הניצחון שלו כדי לפתוח פער של 77 נקודות בפסגה ולהבטיח אליפות שלישית.
העונה הזו הייתה עוד הוכחה לגדולה של מארקס ולעתיד המבטיח שלו. חורחה לורנצו, שהפעם נשאר הרחק מאחור ולא איים על האליפות, הודה שבשום שלב האופנוע של מארקס לא היה טוב יותר. קאל קרצ'לואו הסביר בפשטות מה חיפה על זה, היכולת של מארקס מאפשרת לו להתגבר על כל בעיה ופערי האיכות של האופנועים מתבטלים.

מי יודע מה יקרה בהמשך? (צילום: פוקס ספורטס)
מי יודע מה יקרה בהמשך? (צילום: פוקס ספורטס)

כשמסתכלים על מכלול הדברים, נראה שמארקס בכיוון הנכון להפוך לאחד הגדולים. בגיל 23 בלבד יש לו כבר שלוש אליפויות מוטו GP. בניצחון האחרון שלו ביפן הוא עלה למקום השישי בכמות הניצחונות בכל הזמנים עם 55 ניצחונות. בדרך למקום הזה הוא עקף את מיק דוהאן האוסטרלי, עוד אגדת רכיבה שזכה בחמש אליפויות בשנות ה-90.
כשוולנטינו רוסי קרוב לסוף הקריירה ועומד לפנות את הבמה, צריך למצוא יורש מתאים שימלא את מקומו. אחרי שנים ארוכות, יכול להיות שנמצא יורש מתאים. רוכב שמצליח לשלוט בסבב, בין אם באמצעות יכולות פנומנליות ובין אם באמצעות טקטיקה ומשמעת מדהימה. כשקריירה שלמה עוד לפניו, נשאר רק לראות לאיזו פסגה נוספת הוא יצליח לטפס וכמה הוא יצליח להמשיך ולטלטל את העולם המוטורי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort